Σε αδιέξοδο το «κέρφιου» για τις νταλίκες στους δρόμους-Προβληματίζουν οι ταχύτητες

Στο κενό φαίνεται να πέφτει η εισήγηση που οδηγήθηκε ενώπιον της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Μεταφορών, για την ενδεχόμενη καθιέρωση ωραρίου διακίνησης μεγάλων οχημάτων, όπως νταλίκες, βαρέλες και οχήματα με αντλίες μπετόν στους αυτοκινητόδρομους, αλλά και την παρακολούθηση της σχετικής νομοθεσίας, που αφορά τη μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα των οχημάτων αυτών.

Όπως διαφάνηκε μέσα από τη συζήτηση, το «κέρφιου» για τα μεγάλα φορτηγά, φαίνεται να μην μπορεί να ισχύσει, καθώς θα υπάρξουν αλυσιδωτά προβλήματα στον τρόπο λειτουργίας των εργαζομένων, μιας και δεν μπορούν να μπουν ωράρια σε συγκεκριμένα επαγγέλματα, τα οποία εργάζονται σχεδόν επί εικοσιτετράωρης βάσεως και πρέπει να κυκλοφορούν στους δρόμους.

Από την πλευρά τους οι αρμόδιοι του Τμήματος Οδικών Μεταφορών που βρέθηκαν ενώπιον της βουλής, έριξαν το μπαλάκι στην Αστυνομία για τον έλεγχο στα φορτηγά. Όπως αναφέρθηκε, «για την παρακολούθηση ταχύτητας υπάρχει αρμοδιότητα η οποία αφορά τον έλεγχο στον δρόμο από τους επόπτες, που περιλαμβάνουν και την καταλληλόλητα. Ο έλεγχος σε σχέση με την ταχύτητα μπορεί να γίνει μέσω συσκευής ραντάρ της Αστυνομίας, ενώ όταν είναι σταματημένο πολύ δύσκολα μπορεί να διαφανεί ότι κατά τη χρήση του ένα όχημα υπερέβη την ταχύτητα».

Ωστόσο, από την άλλη η Αστυνομία, δεν έδωσε κάποια εξήγηση για το συγκεκριμένο ζήτημα, με τον υπαστυνόμο Αντώνη Γεωργίου, να αναφέρει ότι πρώτα αναμένουν να δουν τι ακριβώς είναι αυτό που ζητά η βουλή και στο προσεχές μέλλον θα επανέλθουν, ενώ την ίδια ώρα, υπέδειξε ότι σύμφωνα με τη Νομοθεσία, δεν υπάρχει κάποια απαγόρευση, όσο αφορά τα φορτηγά.

Την ίδια ώρα, κατηγορηματικός ήταν ο εκπρόσωπος της ΠΕΟ, Άγγελος Αγγελοδήμου, ο οποίος είπε μεταξύ άλλων ότι σήμερα υπάρχουν περίπου 40 με 45,000 εργαζόμενοι στην οικοδομική μεταφορά. «Υπάρχουν αρκετοί παράγοντες που πρέπει να ληφθούν υπόψη, ενώ όσον αφορά τις ώρες αιχμής, ποιες είναι αυτές; Όλες τις ώρες είναι γεμάτοι οι δρόμοι. Υπάρχει ζήτημα γενικά με το κυκλοφοριακό και δεν είναι πρόβλημα των φορτηγών μόνο».

Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και η ΣΕΚ, με τον εκπρόσωπό της Αλέξανδρο Παπαδοπούλου, να εξηγεί ότι υπάρχουν πολλά πράγματα που πρέπει να τεθούν και να συζητηθούν ώστε να βοηθηθεί ο συγκεκριμένος κλάδος που επηρεάζεται. Μάλιστα, ο κ. Παπαδοπούλου, υπέδειξε ότι στους αυτοκινητόδρομους δεν υπάρχει πρόβλημα ως προς την ώρα που διακινούνται τα φορτηγά, ενώ όταν δυσκολεύουμε ένα κλάδο μέσα στην κίνηση στα αστικά κέντρα, τότε ίσως να παίρνουν διπλάσιο χρόνο για να ολοκληρώσουν την εργασία τους. «Θεωρούμε ότι δεν τίθεται τόσο μεγάλο θέμα μέσα στους αυτοκινητόδρομους, όσο μέσα στις πόλεις».

Ειδική αναφορά έγινε επίσης και στις μπετονιέρες, οι οποίες μεταφέρουν ένα υλικό το οποίο δεν μπορεί να φυλάγεται για αρκετές ώρες και μάλιστα, σε 45 λεπτά θα πρέπει να φθάσει σε μια οικοδομή. Γι’ αυτό τον λόγο, όπως εξήγησε ο κ. Αντωνίου της ΚΕΒΕ, «υπάρχουν συγκεκριμένα πρότυπα και πάρα πολλά θέματα που πρέπει να μελετηθούν και γίνεται πιο περίπλοκο εάν εμπλέξουμε τα ωράρια σε αυτό τον κλάδο».

Αναφορικά με την απαγόρευση κυκλοφορίας γενικότερα στα μεγάλα οχήματα, από την πλευρά του ο κ. Μουστάκας της ΠΟΒΕΚ, τόνισε πως σε καμία χώρα του κόσμου δεν υπάρχει αυτό το πράγμα. Αντιθέτως, ανέφερε, «δίνονται διευκολύνσεις στα φορτηγά και διώχνουν τα μικρά οχήματα, γιατί δίνεται βαρύτητα σε αυτά που στηρίζουν την οικονομία για να εξυπηρετούνται λιμάνια και λατομεία. Εμείς διαφωνούμε με αυτή την πρόταση».

Παίρνοντας τον λόγο επίσης στη συζήτηση εκπρόσωπος των τρέιλερ, υπέδειξε στους βουλευτές, ότι είναι δύσκολο να λειτουργήσει κατά τις νυχτερινές ώρες αυτό το πράγμα. «Τα μπετόν στα μισή ώρα πρέπει να τοποθετηθούν και είναι δύσκολο όλοι αυτοί να δουλεύουν τις νύχτες. Είναι δύσκολο αλλά και επικίνδυνο. Όσον αφορά τις ταχύτητες, υπάρχουν οι ταχογράφοι και είναι μεμονωμένες οι περιπτώσεις αυτοί που τρέχουν, τους οποίους μπορεί να πιάσει το ραντάρ».

Οι θέσεις των βουλευτών

Από την πλευρά τους οι βουλευτές, στάθηκαν στη σημαντικότητα της εισήγησης που βρίσκεται στο τραπέζι και στην επικινδυνότητα των μεγάλων φορτηγών που κυκλοφορούν ανεξέλεγκτα και αλόγιστα στους αυτοκινητόδρομος.

Όπως ανέφερε ο πρόεδρος της επιτροπής Μεταφορών, Μαρίνος Μουσιούτας, «πολλές φορές αυτά τα φορτηγά δημιουργούν προβλήματα στα μικρά οχήματα, βλέπουμε επικίνδυνα προσπεράσματα και ουσιαστικά θα θέλαμε και οι υπηρεσίες να δουν τι συμβαίνει στο εξωτερικό και τι ακριβώς συμβαίνει σε άλλες χώρες και να δούμε αν μπορούμε να κάνουμε κάτι για αυτή τη διακίνηση. Δεν θεωρούμε ότι οι άνθρωποι που οδηγούν τα οχήματα αυτά είναι σε υποδιαίστερη μοίρα. Επειδή ακούσαμε όμως αρκετά παράπονα, είναι σημαντική η θέση των εμπλεκομένων».

Για σκοπούς ρύπων και αποσυμφόρησης, έκανε λόγο από την πλευρά του ο βουλευτής του ΔΗΣΥ, Κυριάκος Χατζηγιάννης, ο οποίος είπε ότι, «αυτό το θέμα έχει μια τεράστια σημασία στο κόστος παραγωγής των προϊόντων. Όπως εξελίσσονται τα πράγματα με την αλυσίδα διανομής, η κάθε καθυστέρηση στους δρόμους, θα φέρει σημαντικό ρόλο στο κόστος των προϊόντων. Έτσι, πρέπει να μελετηθούν αυτοί οι παράγοντες για την ομαλή διανομή των προϊόντων».

Ως αρκετά δύσκολο χαρακτήρισε αυτό το εγχείρημα ο βουλευτής του ΑΚΕΛ, Κώστας Κώστα, καθώς υπάρχουν νταλίκες που πρέπει να κυκλοφορούν διάφορες ώρες της ημέρας. «Επειδή είμαι δίπλα από το λιμάνι, δεν μπορούμε να βάλουμε περιορισμούς στα τρέιλερ με τα κοντέινερ. Εμείς θα περιμένουμε τα σημειώματα από όλες τις υπηρεσίες για το πώς μπορούμε να βελτιώσουμε την παρακολούθηση των ορίων ταχύτητας και επίσης πως μπορούμε να δούμε με τους οδηγούς, εάν γίνεται να υπάρχουν κάποια μαθήματα σε αυτούς».

Αν τεθεί περιορισμός στο ωράριο θα υπάρξει σοβαρό πρόβλημα, τόνισε επίσης ο βουλευτής των Οικολόγων, Σταύρος Παπαδούρης, ο οποίος στάθηκε κυρίως στα μπετόν, τα οποία δεν μπορούν να καθυστερούν. «Δεν μπορώ να φανταστώ ότι κάποιος κάνει μια δουλειά σήμερα και θέλει να βάλει περισσότερο μπετόν και δεν θα μπορεί καθώς θα υπάρχει απαγόρευση. Είναι δύσκολο να εφαρμοστεί, εκτός εάν υπάρχουν στοιχεία από την Αστυνομία ότι υπάρχει πρόβλημα. Σίγουρα, όμως είναι θέμα νοοτροπίας και κουλτούρας των οδηγών αυτό το ζήτημα».

Δειτε Επισης

Επέβλεψε την αναδόμηση της πρώτης πολυκατοικίας του «κτίΖΩ» ο ΥΠΕΣ-Αρχίζει τον Δεκέμβριο η δεύτερη
Πατέρας καθάρισε τα τζάμια σχολείου της κόρης του και αρνήθηκε να πληρωθεί-«Δεν θέλω λεφτά, εν το σχολείο της κόρης μου»
Βρήκαν τη φόρμουλα για τα CCTV στα γυμναστήρια-Δεκτό αίτημα να ανάβουν όταν κλείνουν με μια υποσημείωση
Η κλιματική αλλαγή και το μπαλάκι ευθυνών για ζημιές από την κακοκαιρία-Με κριτήρια οι αποζημιώσεις
Προσωπικό με ειδικές εξετάσεις ζητά η Επίτροπος Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων
Σε κακή κατάσταση η υγεία του 21% των Κυπρίων άνω των 65
Ο καρκίνος του προστάτη ο πρώτος σε συχνότητα καρκίνος στους άνδρες-585 νέα περιστατικά ετησίως
Διευκρινίσεις ΥΠΕΣ για τ/κ περιουσίες-«Για κοινωφελείς σκοπούς η εκμίσθωσή τους»
Σχέδιο δράσης για αυτονόμηση ΟΚΥπΥ μέχρι το 2026 σύντομα στο Υπουργικό από τον Δαμιανό
Επέδωσε την εισφορά Προεδρίας για τον Ραδιομαραθώνιο ο ΚΕ-«Όλοι αισθανόμαστε περήφανοι»