Ικανοποίηση ΥΠΑΝ με τον προγραμματισμό για τη νέα χρονιά-Φωνές για συμβασιούχους εκπαιδευτικούς

Θετική ήταν η ανταπόκριση της Βουλής, στα όσα έθεσε ενώπιον της η υπουργός Παιδείας, Αθηνά Μιχαηλίδου, όσον αφορά στην έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, με το θέμα των κλιματιστικών και της αντιμετώπισης των παιδιών με μεταναστευτική βιογραφία να απασχολεί έντονα τη συζήτηση. Την ίδια ώρα, η υπουργός έδωσε διαβεβαιώσεις προς τους εκπαιδευτικούς για βασικές θέσεις τους, ενώ εξήγησε και τον τρόπο που θα εφαρμοστεί το νέο σύστημα αξιολόγησης, μετά την κατάργηση των εξετάσεων τετραμήνων.

Η Αθηνά Μιχαηλίδου παρευρέθηκε στην πρώτη συνεδρία της Επιτροπής Παιδείας, κατά την οποία ενημέρωσε τους βουλευτές, καθώς και τους προσκεκλημένους, για την πορεία υλοποίησης του σχεδιασμού του Υπουργείου Παιδείας, αναφορικά με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς. Συγκεκριμένα, η υπουργός Παιδείας άρχισε την τοποθέτησή της με το όραμα και το στόχο του Υπουργείου, που όπως εξήγησε είναι να γίνει ένα βήμα προς την υλοποίηση ενός παιδαγωγικού, μαθητοκεντρικού σχολείου, που τα παιδιά θα αναπτύσσουν δεξιότητες.

«Οι πράξεις μας δείχνουν ότι στοχεύουμε σε αυτό και το νέο σύστημα αξιολόγησης στοχεύει σε εκεί. Η δεύτερη μεγάλη πράξη είναι η διόρθωση της στρέβλωσης με την αγορά υπηρεσιών και αναβαθμίση στην αναβάθμιση των προγραμμάτων. Η χρονιά αυτή είναι για μικρά βήματα, τα σταθερά και συστηματικά βήματα που θα μας ωθήσει προς τον εκσυγχρονισμό. Βελτιώνουμε δομές και προγράμματα, υποστηρικτικά προς το Υπουργείο, στηρίζουμε και ενδυναμώνουμε εκπαιδευτικούς, για να προωθηθεί η διαμόρφωση και ο στόχος μας για σύγχρονο σχολείο».

Αναφορικά με το θέμα της στελέχωσης, η κα. Μιχαηλίδου υπέδειξε πως δεν υπάρχουν ιδιαίτερα προβλήματα, καθώς υπάρχει αγαστή συνεργασία με την ΕΕΥ και η διαδικασία είναι στα πλαίσια των χρονοδιαγραμμάτων. Η υπουργός ξεκαθάρισε πως τα προβλήματα που παρουσιάζονται εντός Σεπτεμβρίου, όπως κάθε χρόνο είναι εις γνώση του Υπουργείου και αντιμετωπίζονται. Συνεχίζοντας, αναφέρθηκε στο θέμα των βιβλίων και σημείωσε πως είναι στα χέρια του Υπουργείου, όχι μόνο όσα βιβλία εκδίδονται και τυπώνονται στην Ελλάδα, καθώς και τα κυπριακά βιβλία που εκδίδονται στην Ελλάδα, λόγω της κατάστασης με τους εκδοτικούς οίκους στην Ελλάδα.

Η Αθηνά Μιχαηλίδου αναφέρθηκε και στο θέμα των κτιριακών εγκαταστάσεων και των εργοταξίων που υπάρχουν εντός των σχολικών μονάδων, σημειώνοντας πως είναι σημαντικό κομμάτι για το Υπουργείο Παιδείας και γι’ αυτό το λόγο έχει ανακοινωθεί το κτιριολογικό πρόγραμμα του Υπουργείου. «Γνωρίζουμε σε ποια σχολεία γίνονται έργα. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να πούμε ότι έργα 140 εκ ευρώ διεξάγονται αυτή τη στιγμή. Είναι πολύ θετικό το μήνυμα που στέλλεται. Το ότι υπάρχουν εργοτάξια σε σχολεία είναι θετικό, επειδή δεν υπάρχει άλλος τρόπος να διορθωθούν και να βελτιωθούν τα σχολεία».

Δύο κάμερες σε σχολεία κατέγραψαν παραβάτες

Αναφορικά με το θέμα της ασφάλειας, της βίας και της παραβατικότητας, η Αθηνά Μιχαηλίδου ξεκαθάρισε πως είναι ένα θέμα που τους απασχολεί και στοχεύουν ως Υπουργείο στην πρόληψη και την αντιμετώπιση. Υπέδειξε πως το πιο σοβαρό είναι η αντιμετώπιση φαινομένων που υπάρχουν και γι’ αυτό το λόγο, το Υπουργείο Παιδείας πήρε την απόφαση για φρούρηση, φωτισμό και τοποθέτηση καμερών στα σχολεία.

Σε αυτό το σημείο, ο πρόεδρος των Σχολικών Εφοριών Λευκωσίας, Νικόλας Μεγάλεμος, σημείωσε πως στη Λευκωσία έχουν τοποθετηθεί σε δύο σχολεία και λειτουργούν. «Έχουμε εντοπίσει τους παραβάτες και πήγαμε στους γονείς τους, οι οποίοι κάλυψαν τις ζημιές που έχουν προκληθεί».

Συνεχίζοντας, η υπουργός Παιδείας υπογράμμισε πως «για μας ως εκπαιδευτικό σύστημα, σημασία έχει η πρόληψη. Πώς μπορούμε να έχουμε καλύτερη κοινωνία, για να μην βλέπουμε αυτά τα άσχημα φαινόμενα; Μπαίνουμε στην προσχολική εκπαίδευση με προγράμματα. Αυτά τα θέματα, δεν είναι θέματα διδασκαλίας και δεν μπορούμε στους εφήβους να αναπτύξουμε στάσεις ζωής, αν δεν τα καλλιεργήσουμε στην προηγούμενη ζωή τους. Εφαρμόζεται από τώρα τα προγράμματα».

Αρχίζει διάλογος για την ειδική εκπαίδευση

Όσον αφορά στην ειδική εκπαίδευση, η κα. Μιχαηλίδου σημείωσε πως είναι ένα μεγάλο, σοβαρό και ευαίσθητο θέμα και γι’ αυτό το λόγο ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας θα εξαγγείλει διάλογο, με όλους τους φορείς, για να διορθωθούν οι στρεβλώσεις. Η υπουργός Παιδείας ξεκαθάρισε πως εμπλέκονται πολλοί οργανωμένοι φορείς, γονείς, εκπαιδευτικοί.

«Θέλουμε να τους ακούσουμε όλους, για να καλύψουμε όλα τα στάδια. Από το στάδιο της διάγνωσης, στο σημείο της παρέμβασης και στήριξης μέσα στην τάξη, της αξιολόγησης αυτών των παιδιών, που πολλές φορές υπάρχουν προβλήματα και τη χρήση της τεχνολογίας. Ανοίγουμε διάλογο με χρονοδιάγραμμα, το Μάιο να μπορούμε να προτείνουμε αλλαγές στη νομοθεσία».

Όσον αφορά στο Προαιρετικό Ολοήμερο Σχολείο, η κα. Μιχαηλίδου σημείωσε πως είναι καιρός να ανοίξει ένας διάλογος με όλους τους εμπλεκόμενους, καθώς πρέπει να υπάρχει πρόγραμμα για το τι διδάσκεται και πώς, σε αυτά τα προγράμματα, να εξευρεθεί τρόπος διασύνδεσης των Ολοήμερων με τα σχολεία, αλλά και ο τρόπος για να υποβοηθήσουν τα Ολοήμερα τους μαθητές, για να μπορούν να παρακαθίσουν σε εξετάσεις και να μειωθεί η ανάγκη για φροντιστήρια. Η υπουργός σημείωσε πως από την προηγούμενη χρονιά, στόχος είναι να αρχίσουν ταυτόχρονα με τα σχολεία τα Ολοήμερα, ενώ τόνισε πως αν και ο διάλογος δεν έχει γίνει, πρόθεση του Υπουργείου είναι από την επερχόμενη χρονιά, να ολοκληρωθούν οι εργασίες των Ολοήμερων Σχολείων τον Ιούνιο.

Αναφορικά με τους μαθητές με μεταναστευτική βιογραφία, η υπουργός Παιδείας σημείωσε πως τα παιδιά αυτά, τις προηγούμενες χρονιές ήταν στις τάξεις, διδάσκονταν την ελληνική, αλλά δεν μάθαιναν ελληνικά, με αποτέλεσμα να πηγαίνουν από Δημοτικό σε Γυμνάσιο και Λύκειο και να μην μπορούν να παρακολουθήσουν. «Το θέμα των παιδιών με μεταναστευτική βιογραφία, μας ανησυχούν τα φαινόμενα που είδαμε τις τελευταίες ημέρες, έχουμε λάβει κάποια μέτρα για στήριξη των μαθητών και των σχολείων. Ο στόχος είναι η καλή, σωστή και εντατική εκμάθηση της ελληνικής, πριν ενταχθούν στο σχολείο. Από φέτος θα αξιολογείται αυτή η διδασκαλία με τα εργαλεία που έχουμε αναφέρει».

Η κα. Μιχαηλίδου υπέδειξε πως το Υπουργείο Παιδείας αποφάσισε να αυξήσει το χρόνο διδασκαλίας της Ελληνικής, ως δεύτερη γλώσσα, με πιστοποίηση ότι έχουν περάσει τα επίπεδα που συνάδουν με διεθνή δεδομένα, ώστε να υπάρχει καλύτερη ρύθμιση της μεταβατικής περιόδου των παιδιών, για να μπορούν να ενταχθούν στα μαθήματα που συνάδουν με την ηλικία τους.

Αρχίζει η τοποθέτηση κλιματιστικών

Αναφερόμενη στο μείζον ζήτημα της τοποθέτησης κλιματιστικών, η Αθηνά Μιχαηλίδου σημείωσε πως για πολλά χρόνια δεν κατέστη δυνατό να μπουν τα κλιματιστικά. «Αυτό που έχουμε στα χέρια μας είναι οι μελέτες εμπειρογνωμόνων και η πιλοτική τοποθέτηση. Οι εμπειρογνώμονες είναι από Πανεπιστήμια και θέλουμε να δούμε τις συνθήκες μέσα στις τάξεις. Είναι αδιανόητο να διδάσκονται τα παιδιά σε αυτές τις συνθήκες. Πολύ δύσκολες οι συνθήκες για τους μαθητές. Στη βάση συγκεκριμένων κριτηρίων, προχωράμε από φέτος στην εγκατάσταση κλιματιστικών. Για χρόνια μπαίνουν στα σχολεία κλιματιστικά, αλλά όχι στις αίθουσες διδασκαλίας και τώρα μιλούμε μόνο για τις αίθουσες διδασκαλίας».

Απαντώντας σε ερωτήσεις των βουλευτών, η υπουργός ξεκαθάρισε πως η μέχρι τώρα δράση του Υπουργείου Παιδείας έχει δείξει ότι δεν έχει μείνει στη διακήρυξη, «Δεν θα δεχθώ ότι μένουμε μόνο στις εξαγγελίες. Τα περισσότερα που έχουν τεθεί δεν είναι προβλήματα που αντιμετωπίζουμε τώρα, αλλά είναι χρόνια προβλήματα. Τα τελευταία δέκα χρόνια αγγίζαμε το ένα ζήτημα και χάναμε την ολική εικόνα. Θα πρέπει να τα δούμε συνολικά και σφαιρικά όλα».

Αναφορικά με το θέμα της επέκτασης της προδημοτικής, η κα. Μιχαηλίδου σημείωσε πως το Υπουργείο έχει επεξεργαστεί σενάρια και είναι στο τελικό στάδιο, σε συνεργασία με το Υπουργείο Οικονομικών, να πείσουν την Ευρώπη ότι θέλουν επέκταση της Προδημοτικής στα τέσσερα χρόνια και αξιοποιώντας και τα κοινοτικά νηπιαγωγεία.

Όσον αφορά στο νέο σύστημα αξιολόγησης των μαθητών, η κα. Μιχαηλίδου ξεκαθάρισε πως γίνονται προσπάθειες για το νέο σύστημα και οι πρώτοι που ενημερώθηκαν, ήταν οι επιθεωρητές, αφού ο ρόλος τους είναι καίριος, δεδομένου ότι αναλαμβάνουν την επιτήρηση και τη διόρθωση. Σημείωσε πως έγιναν αρκετές συναντήσεις, τόσο με επιθεωρητές όσο και με τους διευθυντές των σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης, ενώ έχουν σταλεί εγκύκλιοι, για να γνωρίζουν αναλυτικά μάθημα προς μάθημα πώς θα αξιολογούνται οι μαθητές και ποιοι είναι οι εναλλακτικοί τρόποι αξιολόγησης.

Αναφερόμενη σε ένα άλλο μείζον θέμα, αυτό των συνοδών, η υπουργός Παιδείας τόνισε πως έχει γίνει έγκαιρα ο προγραμματισμός για να καλυφθούν οι ανάγκες. «Λόγω του ότι οι Επιτροπές Αξιολόγησης αποφασίζουν σε διαφορετικά χρονικά διαστήματα, κάποια παιδιά θα πάνε χωρίς συνοδό στο σχολείο, όμως θα επιλυθεί το θέμα εντός Σεπτεμβρίου. Εμείς δώσαμε τις ανάγκες, αλλά λαμβάνουμε συνέχεια αιτήματα. Υπάρχει μηχανισμός για αξιολόγηση των αιτήσεων. Αναμένουμε και απάντηση από το Υπουργείο Οικονομικών».

Ξεκαθαρίζει για τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση

Αναφερόμενη στο θέμα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης, η Αθηνά Μιχαηλίδου σημείωσε πως είναι ένα μάθημα που διδάσκεται εδώ και 12 χρόνια και δεν αλλάζει κάτι, απλά θεσμοθετείται και θα διδάσκεται στα Λύκεια και Τεχνικές Σχολές. «Από τη μία η ανεξέλεγκτη χρήση του διαδικτύου και από την άλλη η κακοποίηση παιδιών, καθιστά ανάγκη την σωστή εκπαίδευση των μαθητών. Θέλουμε τους γονείς να είναι ενημερωμένοι, είμαστε εκεί και πρέπει να δούμε σοβαρά ποιους εμπλέκουμε σε αυτό το θέμα. Δεν δεχόμαστε στοχοποίηση του εκπαιδευτικού συστήματος και των εκπαιδευτικών μας».

Οι τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών

Παίρνοντας το λόγο, η πρόεδρος της ΠΟΕΔ, Μύρια Βασιλείου, σημείωσε πως για την οργάνωσή τους τα εκπαιδευτικά και τα συνδικαλιστικά ζητήματα αλληλοκαλύπτονται και χαρακτήρισε θετικό ότι απαλλάσσεται το σύστημα από την αγορά υπηρεσιών, για προγράμματα του Υπουργείου Παιδείας, ενώ επεσήμανε πως ξεκινά με θετικό πρόσημο η νέα σχολική χρονιά και ελπίζει ότι με τον ίδιο τρόπο θα ξεκινήσουν και τα ολοήμερα. Όσον αφορά στο θέμα της στελέχωσης, η πρόεδρος της ΠΟΕΔ τόνισε πως μία διαχρονική θέση της οργάνωσης θα έλυνε το πρόβλημα που παρατηρείται με τη στελέχωση. «Υπάρχει ένας αριθμός συμβασιούχων εκπαιδευτικών, που είναι έκτακτοι και κάθε χρόνο πρέπει να τρέξει μία χρονοβόρα διαδικασία για να τοποθετηθούν. Καταθέτουμε τη θέση μας να αυξηθούν οι μόνιμες οργανικές θέσεις και αναμένουμε τους επόμενους μήνες να επιλυθεί το ζήτημα».

Αναφορικά με το θέμα των κλιματιστικών, η κα. Βασιλείου σημείωσε πως τους προβληματίζει έντονα. «Κρατούμε το θετικό ότι από τον Οκτώβριο ξεκινά η εγκατάσταση και σε βάθος τριετίας θα ολοκληρωθεί το εγχείρημα. Υπάρχει ένας μεγάλος κατάλογος ζητημάτων που θέλουμε να βρεθούν λύσεις. Ως ΠΟΕΔ δηλώνουμε ότι έχουμε τη διάθεση να καταθέσουμε προτάσεις και εισηγήσεις, για να δούμε προγράμματα και λύσεις».

Από πλευράς του, ο πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ, Δημήτρης Ταλιαδώρος, τόνισε πως με την επιστροφή τους στα σχολεία, το πρωί της Παρασκευής, είχαν μια πρώτη εικόνα για την κατάσταση. Αναφερόμενος στο θέμα της στελέχωσης, ξεκαθάρισε πως τι μεγαλύτερο μέρος των σχολείων είναι στελεχωμένα και είναι ελάχιστες οι ελλείψεις, οι οποίες μέχρι την επιστροφή των μαθητών θα καλυφτούν.

Ωστόσο, ο κ. Ταλιαδώρος ήταν έντονος, όταν έκανε αναφορά στο θέμα των συμβασιούχων εκπαιδευτικών. «Είναι απαράδεχτο να υπάρχουν 1,200 συμβασιούχοι και κάθε χρόνο να τους μετακινούμε, να προκύπτουν καθυστερήσεις. Είναι επιτακτική ανάγκη ότι πρέπει να μπούμε σε μία συζήτηση, όπως δεσμεύτηκε η υπουργός Παιδείας, αλλά θέλουμε αποτελέσματα την ερχόμενη σχολική χρονιά. Αυτοί οι αριθμοί πρέπει να υπήρχαν πριν το 2010. Για το θέμα των κλιματιστικών, εμείς περιμένουμε εντός Σεπτεμβρίου ένα χρονοδιάγραμμα που θα είναι στη βάση συγκεκριμένων υπαρκτών δεδομένων, ότι θα προχωρήσει το θέμα».

Αναφερόμενος στο θέμα των παιδιών με μεταναστευτική βιογραφία, ο πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ υπέδειξε πως υπήρχαν πολλές περιπτώσεις που παιδιά που έρχονταν από το εξωτερικό, εντάσσονταν στα σχολεία ανάλογα με την ηλικία τους, χωρίς να μπορούν να ανταπεξέλθουν. «Υπάρχουν τάξεις υποδοχής, αλλά είχα μαθητές με απολυτήριο Γυμνασίου, όμως το περιεχόμενο γνώσης Ελληνικής ήταν μηδέν. Δεν μπορούσαν να παρακολουθήσουν. Θέλουμε ένα σύστημα για να μπορούν να παρακολουθήσουν τα παιδιά στα σχολεία. Και στις άλλες βαθμίδες πρέπει να μπουν δικλίδες ασφαλείας».

Συνεχίζοντας, αναφέρθηκε και στο θέμα της διοικητικής υποστελέχωσης των σχολείων, τονίζοντας πως υπάρχουν μονάδες που δεν έχουν ολοκληρωμένη διοικητική μορφή και ένα από τα αίτια είναι οι αποσπάσεις. «Καμία προσπάθεια, κανένας προγραμματισμός. Υπάρχουν σχολεία που υπολειτουργούν. Είναι πολλά τα ζητήματα που πρέπει το Υπουργείο Παιδείας πρέπει να προχωρήσει».

Παίρνοντας το λόγο, ο πρόεδρος της ΟΛΤΕΚ, Παναγιώτης Λυσάνδρου, σημείωσε πως η στελέχωση στην Τεχνική Εκπαίδευση αγγίζει το 100%, ωστόσο υπάρχουν ιδιαιτερότητες, καθώς αρκετοί καθηγητές δηλώνουν πρόθεση να διδάξουν στις Τεχνικές Σχολές και μετά δεν παρουσιάζονται στα καθήκοντά τους. Ο κ. Λυσάνδρου ξεκαθάρισε πως αυτό είναι κάτι που δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν, αφού είναι ένα θέμα που άπτεται της νομοθεσίας. Όσον αφορά στους συμβασιούχους καθηγητές, ο πρόεδρος της ΟΛΤΕΚ υπογράμμισε πως στην Τεχνική Εκπαίδευση το 20% είναι συμβασιούχοι και πρέπει να επιλυθεί το συγκεκριμένο θέμα, αφού δημιουργεί προβλήματα. «Η μόνη λύση είναι να δοθούν οι οργανικές θέσεις, για να μειωθεί το ποσοστό. Πρέπει να δοθούν και σε μας οι διοικητικές θέσεις, η υπουργός είναι προτεραιότητα και το χαιρετίζουμε».

Οι τοποθετήσεις γονιών και μαθητών

Στη συνέχεια, ο λόγος δόθηκε στον πρόεδρο της συνομοσπονδίας των οργανωμένων γονέων Μέσης Εκπαίδευσης, Λοΐζο Κωνσταντίνου, ο οποίος σημείωσε πως παρακολουθούν τι συμβαίνει σε όλα τα σχολεία και χαιρέτισε το γεγονός ότι το Υπουργείο Παιδείας έχει αγγίξει όλα τα προβλήματα. Θέλησε να τοποθετηθεί επί δύο ζητημάτων, με το πρώτο να είναι το αυτό των κλιματιστικών. Όπως εξήγησε, ως οργανωμένοι γονείς είναι έτοιμοι να συνδράμουν και οικονομικά, για να τοποθετηθούν κλιματιστικά στα σχολεία, αλλά αναμένουν τον προγραμματισμό του Υπουργείου Παιδείας. Το δεύτερο ζήτημα στο οποίο αναφέρθηκε ήταν αυτό του υπερπληθυσμού των σχολείων, εξηγώντας πως υπάρχουν περιοχές σε ολόκληρη την Κύπρο που υπάρχουν τέτοια φαινόμενα και θα πρέπει να εκπονηθεί πρόγραμμα εις βάθος, για να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα.

Από πλευράς της, η εκπρόσωπος της ΠΣΕΜ, Ναυσικά Αργυρού, σημείωσε πως ως οργάνωση έχουν σειρά θεμάτων, όμως αναφέρθηκε σε τρία. Το ένα ήταν και το μεγάλο ζήτημα που απασχολούσε τα τελευταία χρόνια τους μαθητές, το σύστημα αξιολόγησης, με την ΠΣΕΜ να ζητά όπως αποσταλεί εγκύκλιος στα σχολεία, για να ενημερωθούν οι γονείς και οι μαθητές, τον τρόπο με τον οποίο θα εφαρμοστεί το νέο σύστημα, ενώ άλλο αίτημά της είναι όπως ενημερωθούν και οι καθηγητές, για να μην υπάρχουν αδικίες. Το δεύτερο θέμα που έθεσε η εκπρόσωπος της ΠΣΕΜ ήταν τα αυξανόμενα επεισόδια βίας, που παρατηρούνται. «Μας ανησυχεί η άνοδος της ακροδεξιάς στα σχολεία και τα επεισόδια της Χλώρακας μας φοβίζουν ότι θα δούμε αυτά τα προβλήματα στα σχολεία. Ανησυχούμε επειδή είναι ένα λεπτό θέμα και προτείνουμε να σταλεί εγκύκλιος στα σχολεία για να αντιμετωπιστούν αυτά τα προβλήματα, αν παρουσιαστούν τυχόν προβλήματα, ειδικά στο Γυμνάσιο στην Έμπα».

Το τρίτο θέμα που έθεσε η ΠΣΕΜ ήταν το κόστος και τα έξοδα των μαθητών, όπως οι αυξήσεις στα προϊόντα από τα κυλικεία, τα κόμιστρα των λεωφορείων, καθώς και τα έξοδα στα φροντιστήρια.

Δειτε Επισης

Αυτοί είναι οι μαγικοί αριθμοί της κλήρωσης του Τζόκερ
Διάκριση «Χρυσό Αγρινό» για ανάπλαση εμπορικού τριγώνου στον Δήμο Λευκωσίας
Μνημόνιο Συνεργασίας με «Αττικόν» υπέγραψε το Ακτινολογικό Τμήμα του Γενικού Νοσοκομείου
Ανακοίνωσε 20 νέες ψηφιακές υπηρεσίες για το 2024 ο Υφ. Έρευνας-Εφαρμόζεται η ηλεκτρονική υπογραφή
Η έκκληση του Δήμου Στροβόλου στο κοινό να μην συμμετέχει στις λαμπρατζιές
Έτσι λειτουργούν τα έξυπνα τηλεκατευθυνόμενα σωσίβια με εμβέλεια 800 μέτρα
Διευρύνεται η πρόσβαση αλλοδαπών φοιτητών στην αγορά εργασίας-Οι ανακοινώσεις Παναγιώτου
Πασχαλινές διακοπές στο εξωτερικό προτιμούν οι Κύπριοι-Πρωτιά για Ελλάδα, ακολουθεί το ΗΒ
Καμπανάκι από τους ειδικούς στις ευάλωτες ομάδες για σκόνη-Αύξηση περιστατικών στα ιατρεία
Απλοποιούνται τα κριτήρια για επανεγκατάσταση-Η απόφαση του Υπουργικού, όσα αλλάζουν