Απα(νω)τες καταγγελίες καταναλωτών-Τους αποκρύβουν τις τιμές στο ράφι, τους κλέβουν στο ίντερνετ

Δεκάδες είναι οι καταγγελίες το τελευταίο διάστημα από καταναλωτές, οι οποίοι εντοπίζουν περιπτώσεις επιχειρήσεων, που δεν αναγράφουν τις τιμές στα προϊόντα που βρίσκονται στο ράφι, με απώτερο σκοπό, όπως αναφέρουν οι καταγγελίες, να τους ξεγελάσουν και να αναγκαστούν στην ουσία να πληρώσουν όποια τιμή τους αναφέρουν στο ταμείο.

Μετά από αρκετές καταγγελίες, κινητοποιήθηκε η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή, πραγματοποιώντας τακτικούς δειγματοληπτικούς ελέγχους σε διάφορες επιχειρήσεις, ούτως ώστε να εντοπίσουν και να τιμωρήσουν, όσους παρανομούν. Μάλιστα, το ζήτημα φαίνεται να είναι πολύ πιο έντονο σε Πάφο και Αγία Νάπα, με τις καταγγελίες να έχουν ήδη αποσταλεί στο Υπουργείο Εμπορίου για διερεύνησή.

Σύμφωνα με τη νομική λειτουργό του Κυπριακού Συνδέσμου Καταναλωτών, Βιργινία Χρήστου, η οποία μίλησε στον REPORTER, «τα παράπονα που εστιάζονται κυρίως στη μη αναγραφή τιμών, έχουν αυξηθεί σε σχέση με τους προηγούμενους μήνες. Δηλαδή, καταναλωτές επισκέπτονται διάφορες επιχειρήσεις και παρατηρούν ότι δεν υπάρχει τιμή πάνω στο ράφι, ή η τιμή στο ράφι διαφέρει από την τιμή στο ταμείο».

Από τον έλεγχο που έγινε από τον Κυπριακό Σύνδεσμο Καταναλωτών, επιβεβαιώθηκε ότι επιχειρήσεις, κυρίως σε τουριστικές περιοχές, δεν έχουν τιμές στα προϊόντα τους. «Ως Σύνδεσμος κάναμε ένα έλεγχο στην Πάφο και στην Αγία Νάπα μέχρι στιγμής, όπου καταγράψαμε πολλές περιπτώσεις επιχειρήσεων που δεν είχαν τιμές και στάλθηκαν στο Υπουργείο Εμπορίου, για να πάει επιθεωρητής στον χώρο. Υπάρχει μια συνεργασία με τους επιθεωρητές του Υπουργείου Εμπορίου για διερεύνηση των παραπόνων», εξήγησε η κα. Χρήστου.

Στο κάδρο και ηλεκτρονικές απάτες

Ένα άλλο ζήτημα που απασχολεί επίσης τον Σύνδεσμο Καταναλωτών, είναι οι ηλεκτρονικές απάτες. «Καταναλωτές, λαμβάνουν μηνύματα στο κινητό τους από διάφορες επιχειρήσεις για παραλαβή προϊόντων. Τους αναφέρετε ότι έχουν ένα δέμα και θα πρέπει να το παραλάβουν, αλλά για να το πράξουν αυτό θα πρέπει να συμπληρώσουν κάποια στοιχεία. Οπότε δίνοντας τα προσωπικά τους δεδομένα και τον τραπεζικό τους λογαριασμό, χάνονται πολλά λεφτά. Έχουν καταγραφεί αρκετές περιπτώσεις με αυτά τα φαινόμενα» ανέφερε η νομική λειτουργός του Κυπριακού Συνδέσμου Προστασίας των Καταναλωτών.

Επιπρόσθετα, υπάρχουν και οι διαδικτυακές απάτες, για προϊόντα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπου εντοπίζεται μια αυξητική τάση στα παράπονα. «Κάνοντας μια σύγκριση με πέρσι, βλέπουμε την ανοδική πορεία η οποία υπάρχει. Οπόταν δίνουμε κάποιες κατευθυντήριες γραμμές και περιγράφουμε περιπτώσεις για να αντιληφθεί ο κόσμος το είδος της απάτης».

Πέρα από τα ζητήματα που άπτονται των κινδύνων για τους καταναλωτές, ο Σύνδεσμος γίνεται δέκτης καθημερινά έντονων αντιδράσεων από πολίτες, που ζητά την επαναφορά της επιδότησης στα καύσιμα. «Μπορεί να λαμβάνουμε καθημερινώς και δυο τηλεφωνήματα επί του θέματος αυτού. Όπως επίσης και αντιδράσεις του κόσμου σε σχέση με την ακρίβεια και τις διάφορες δηλώσεις που γίνονται από πολιτικά πρόσωπα. Εμείς από την πλευρά μας, τους εξηγούμε ποια είναι η θέση μας και από εκεί και πέρα, προχωρούμε στην έκδοση ανακοινώσεων για την ενημέρωση του κοινού», κατέληξε η κα. Χρήστου.

Δειτε Επισης

Λοττίδη: Επιζήμιες για ανθρώπινη αξιοπρέπεια oι διακρίσεις σεξουαλικού προσανατολισμού
Οι αναφορές του Υπουργού Υγείας για τα προβλήματα στα καινοτόμα φάρμακα-«Θα βρεθεί η χρυσή τομή»
Τέλος στο σίριαλ γενικού διευθυντή στον ΟΑΥ-Διόρισε Ανδρέα Παπακωνσταντίνου το Δ.Σ. του οργανισμού
Σκόνη και άνεμοι στο καιρικό μενού-Στους 33 βαθμούς ανεβαίνει η θερμοκρασία
Δημοσκόπηση για τα πέντε χρόνια ΓεΣΥ-Τα πλεονεκτήματα και ο βαθμός ικανοποίησης των δικαιούχων
Αυτοί είναι οι τυχεροί αριθμοί της κλήρωσης του Τζόκερ
Κρούουν τον κώδωνα για την κινεζική πλατφόρμα Temu-«Δεν σέβεται τις ευρωπαϊκές νομοθεσίες»
Υφ. Πολιτισμού: Καινοτόμος η πλατφόρμα CENSUS για την σύγχρονη ελληνική λογοτεχνία
Δεκτή η αναπομπή νόμου για τις καινοτόμες επιχειρήσεις
Νόμος δίνει χρόνο σε ξενοδοχεία για συμμόρφωση με διατάξεις για άδεια λειτουργίας