Μια δοκιμή με λεωφορείο του Park & Ride-Η ικανοποίηση των πολιτών και τα προβλήματα

Αυξήθηκε κατά πολύ ο αριθμός των επιβατών, σε σύγκριση με την πρώτη ημέρα λειτουργίας της υπηρεσίας διακίνησης Park & Ride ή Pame express – όπως αναγράφεται στο λεωφορείο - που παρέχεται δωρεάν στους πολίτες, στα πλαίσια λήψης μέτρων του Υπουργείου Μεταφορών, που έχουν ως στόχο την αποσυμφόρηση των κεντρικών σημείων της πρωτεύουσας, όπου παρατηρείται αυξημένη τροχαία κίνηση κατά τις πρωινές ώρες.

Πολλοί είναι αυτοί που δειλά-δειλά χρησιμοποίησαν την υπηρεσία για να μεταβούν στην εργασία τους, αφού το μέτρο δεν έχει γίνει ακόμη αρκετά γνωστό. Φαίνεται, όμως, πως οι πολίτες μεταξύ τους συζητούν και στο «ας το δοκιμάσουμε, τι έχουμε να χάσουμε» ώθησε και άλλο κόσμο προς το Park & Drive.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που συλλέχθηκαν, την Πέμπτη (σ.σ. την πρώτη ημέρα εφαρμογής του Park and Ride) χρησιμοποιήσαν την υπηρεσία 44 πολίτες, την Παρασκευή 146 και τη Δευτέρα, που ήταν και η πρώτη μέρα που έναρξης μαθημάτων σε δημοτικά και νηπιαγωγεία, ο αριθμός αυξήθηκε στους 246, την Τρίτη ο αριθμός έφτασε τους 314 και την Τετάρτη ξεπέρασε τους 400, ενώ ο αριθμός παρουσίασε αύξηση και τις επόμενες ημέρες.

ena

Παρόλα αυτά, είναι πολλοί εκείνοι που διαμαρτύρονται πως η λεωφοριολωρίδα αντί τα αναμενόμενα αποτελέσματα δημιούργησε περισσότερα προβλήματα και πως θα είναι λίγοι εκείνοι που θα επιλέξουν την υπηρεσία. Ο REPORTER μπήκε σε ένα από τα λεωφορεία του Park and Ride, ώστε να διαπιστώσουμε τον χρόνο που χρειάζεται να φτάσει κάποιος από τον χώρο στάθμευσης του γηπέδου ΓΣΠ προς την τελευταία στάση. Κατά τη διάρκεια της διαδρομής, διαπιστώσαμε προβλήματα καθώς επίσης συνομιλήσαμε με επιβάτες, που επέλεξαν το Park & Ride.

ena

dyo

Η διαδικασία είναι πολύ εύκολη. Αφού σταθμεύσεις το όχημά σου στον χώρο στάθμευσης του ΓΣΠ, θα μπεις στο πρώτο λεωφορείο στη σειρά αναμονής. Στη συνέχεια, ο οδηγός θα εκδώσει το δωρεάν εισιτήριο και θα καθίσεις στη θέση σου, στο ολοκαίνουργιο λεωφορείο που διαθέτει άνετες θέσεις, κλιματιστικό, ακόμη και σημείο φόρτισης για το κινητό. Ο ευδιάθετος οδηγός του λεωφορείου, ο κος Χρήστος, με το χαμόγελό του έδωσε μια ευχάριστη νότα στη διαδρομή, για όλους όσοι επέλεξαν το λεωφορείο για να μεταβούν στη δουλειά τους.

dyo

377145099_1107066126930460_4296441255736562470_n

377151528_1744583865996167_7309071645003045646_n (1)

Και οι τρεις από τους επιβαίνοντες που συνομιλήσαμε, είχαν επιλέξει για πρώτη φορά το Park & Ride. Η νεαρή Άντρη, κατάγεται από την Ορά της επαρχία Λάρνακας και εργάζεται στο κέντρο της Λευκωσίας, κάπου στη λεωφόρο Μακαρείου. Όπως μας είπε, ήρθε εις γνώσιν της η υπηρεσία όταν το είδε στα ΜΜΕ και μετά από παρότρυνση του πατέρα της, αποφάσισε να δοκιμάσει για πρώτη φορά. Η ίδια, για να φτάσει από την κοινότητα που διαμένει στην είσοδο της Λευκωσίας χρειάζεται πενήντα λεπτά και από εκεί άλλα τριάντα μέχρι τον χώρο εργασίας της. «Η κίνηση στην είσοδο της Λευκωσίας, είναι αφόρητη», μας είπε. Όμως, φαίνεται να κατέβηκε ικανοποιημένη, αφού της πήρε περίπου δέκα λεπτά για να σταματήσει στη δεύτερη στάση της διαδρομής και πριν αποβιβαστεί πρότεινε στον οδηγό να συνδυάσουν το Park & Ride με τα Intercity (σ.σ. υπεραστικά), αλλά και τη δημιουργία εφαρμογής, που θα ενημερώνει τους χρήστες για χρήσιμες λεπτομέρειες, όπως το ωράριο της κάθε διαδρομής.

epta

Η Άννα, επίσης, επέλεξε για πρώτη φορά την υπηρεσία αφού όπως σχολίασε, «απηύδησε». Είναι κάτοικος Λατσιών, αλλά για την ίδια έμοιαζε με μαρτύριο η διαδρομή προς τη λεωφόρο Μακαρείου, όπου εργάζεται και είπε να το δοκιμάσει. Μάλλον η δοκιμή στέφθηκε με επιτυχία, αφού κατά την αποβίβασή της υποσχέθηκε στον οδηγό ότι θα το ξαναχρησιμοποιήσει.

Από την άλλη, η Ξένια που διαμένει στο Δάλι μας είπε πως είδε στην τηλεόραση για το Park & Ride και θεώρησε πως θα ήταν μια καλή ευκαιρία να αποφύγει την πρωινή κίνηση, για να φτάσει στον χώρο εργασίας της, που βρίσκεται απέναντι από το παλιό ΓΣΠ.

treia

Γεμάτος ο χώρος στάθμευσης στο ΓΣΠ, δεν συμμορφώθηκαν άμεσα οι οδηγοί οχημάτων

Τα λεωφορεία ακολουθούν κυκλική διαδρομή, δηλαδή κάνουν διαδρομή από το ΓΣΠ προς την τελευταία στάση (στην πλατεία Σολωμού) και πάλι πίσω. Για να φτάσουμε από τη μια άκρη στην άλλη χρειάστηκαν περίπου εικοσιπέντε λεπτά, ενώ μέχρι να επιστρέψουμε στην αφετηρία είδαμε άλλα δύο λεωφορεία να κάνουν την ίδια διαδρομή.

pente

Πάντως, μέσα από την εμπειρία τους αυτές τις μέρες, οι οδηγοί διαπίστωσαν πως η τελευταία στάση πριν τη διαδρομή της επιστροφής, που είναι πριν το περίπτερο στην πλατεία Σολωμού, όπως είναι τοποθετημένη, δεν είναι λειτουργική, αφού δεν μπορούν εύκολα να αλλάξουν λωρίδα για να σταματήσουν και αυτόματα τίθεται θέμα ασφάλειας, τόσο των ιδίων όσο και των άλλων οδηγών. Αυτό που μας λέχθηκε από τον οδηγό, είναι πως αναφέρθηκε προς την εταιρεία ότι η συγκεκριμένη στάση θα πρέπει να μεταφερθεί στη Λέσχη Αξιωματικών, που βρίσκεται απέναντι από τη Λεβέντειο Πινακοθήκη. Θέμα, που σύμφωνα με τον κ. Χρήστο, αναμένεται να εξετάσουν.

376372690_290408193618755_2656422567904895417_n

Επίσης, από τη βόλτα που κάναμε, διαφάνηκε πως αρκετοί οδηγοί δεν έχουν εξοικειωθεί ακόμη με την λεωφοριολωρίδα, με αποτέλεσμα, κατά τις ώρες αιχμής, δηλαδή από τις επτά το πρωί μέχρι και τις οκτώ, να βρίσκονται στα φώτα του Καλησπέρα, όπου έχει δημιουργηθεί ελεγχόμενο τετράγωνο, μέλη της Αστυνομίας για να σταματούν τους οδηγούς. Όταν αποχωρήσουν οι αστυνομικοί, αρκετοί οδηγοί, παρασυρόμενοι σταματούν εντός του ελεγχόμενου τετραγώνου.

exi

tessera

Επίσης, κατά την είσοδο στην αρχή της λεωφόρου Μακαρείου, πριν το Υπουργείο Εμπορίου, οι οδηγοί στρίβουν προς τον προορισμό τους, μπαίνοντας μπροστά από τα λεωφορεία, χωρίς να σταματήσουν, αφού είναι βιαστικοί.

Πάντως, αυτό που παρατηρήσαμε ως πολίτες είναι πως οι χώροι στάθμευσης στο ΓΣΠ ήταν αρκετά περιορισμένοι, μέχρι και ανύπαρκτοι, αφού ήταν ασφυκτικά γεμάτοι. Διερωτόμαστε τι θα γίνει, εάν όλο και περισσότερος κόσμος αποφασίσει να διακινηθεί με το Park & Ride. Εάν δηλαδή, από το βάσανο του κυκλοφοριακού, οι πολίτες στο τέλος καταλήξουν να παλεύουν με τις ώρες εντός του χώρου στάθμευσης για μια θέση ώστε να χρησιμοποιήσουν την υπηρεσία που θα τους απάλλασσε από τον «πονοκέφαλο» των ουρών στους δρόμους.

Παρόλα αυτά, όλοι οι επιβαίνοντες φάνηκαν ικανοποιημένοι. Θα χρησιμοποιήσει όμως περισσότερος κόσμος την υπηρεσία; Εάν και επικρατεί αισιοδοξία, ο χρόνος είναι αυτός που θα αποδείξει την επιτυχία αυτής της απόφασης.

Δειτε Επισης

Υποβλήθηκαν 7.734 αιτήσεις στην «επιτροπή ακινήτων»-Αποφασίστηκε αποζημίωση 467.060.546 στερλινών
Εργαστήρια με θέμα τον αυτισμό πραγματοποίησε το ΥΠΑΝ
Για «αδιαφορία» στην τήρηση νομοθεσίας για θεσμό Επιτρόπου Εποπτείας ΓεΣΥ κάνει λόγο η Ισότητα
Πάνω από 90 παιδιά σε στέγες, 237 σε ανάδοχες οικογένειες-Πολλά τα κενά και τα προβλήματα
Αντιδρούν για το χαλλουμι και ετοιμάζουν συνάντηση οι αγελαδοτρόφοι-«Ευνοείται η παραγωγή στα κατεχόμενα»
Υπάλληλοι καθυστερούν να μεταβούν στη δουλειά-Τι καταγράφει έκθεση της Ελεγκτικής για τον ΟΚΥΠΥ
Συζήτησαν αλλαγές για την Τ.Α. Σιζόπουλος και Γιωρκάτζιης
Ζήτησε άμεσα τα στοιχεία στελέχωσης των Συμπλεγμάτων ο ΥΠΕΣ
Οκτώ τυχεροί κέρδισαν αλλά δεν εξαργύρωσαν τα λαχεία τους-Επιστρέφουν στο κράτος τα χρήματα εντός Νοεμβρίου
Στη Γενεύη η Επ. Νομοθεσίας για αξιολόγηση Κύπρου για Οικονομικά, Κοινωνικά και Πολιτιστικά Δικαιώματα