Στην ακίδα της Βουλής οι κάμερες στους δρόμους-Ενώπιον της Κυβέρνησης τα παράπονα των οδηγών

Έχοντας συγκεκριμένα ερωτήματα και συγκεκριμένες προτάσεις, επί των καυτών ζητημάτων που άπτονται του Υπουργείο Μεταφορών, αναμένουν τον αρμόδιο υπουργό στην ομώνυμη επιτροπή της Βουλής. Κακά τα ψέματα, ένα από τα πιο φλέγοντα ζητήματα των τελευταίων εβδομάδων, έχει να κάνει με τη χρήση των καμερών για τον έλεγχο της κυκλοφορίας στους δρόμους.

Με πιο σοβαρό ζήτημα το τι συμβαίνει με το βελάκι δεξιά, που σβήνει απότομα και αφήνει εκτεθειμένους τους οδηγούς που περιμένουν στην ουρά και οι οποίοι καλούνται να πληρώσουν πρόστιμο 300 ευρώ, οι βουλευτές, αναμένεται να θέσουν όλα τα ζητήματα που προκύπτουν, ενώπιον του αρμόδιου υπουργού με πρώτο στόχο να δοθούν λύσεις και σε δεύτερο επίπεδο, εάν δεν μείνουν ικανοποιημένοι, να προχωρήσουνε με σχετικές προτάσεις νόμου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Ρίχνει τις ταρίφες των προστίμων ο Βαφεάδης-Ψάχνει τη φόρμουλα των εξωδίκων βάσει εισοδημάτων

Σύμφωνα με πληροφορίες, ήδη από πλευράς ΔΗΠΑ-Συνεργασίας έχουν κατατεθεί οι πιο κάτω προτάσεις και σε αυτό το πλαίσιο, θα ζητηθεί από το Υπουργείο, συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, για τοποθέτηση χρονοδιακοπτών στα φώτα τροχαίας και ειδικά όπου έχουν εγκατασταθεί σταθερές κάμερες, έτσι ώστε να δίδεται εύλογος χρόνος στον οδηγό, που πρέπει να γνωρίζει για να αποφασίσει, εάν θα σταματήσει ή αν θα προχωρήσει, πριν στρίψει δεξιά. Μάλιστα, αναμένεται να ζητηθεί από τον υπουργό, να διερευνήσει κατά πόσον είναι δυνατό, μέχρι την τοποθέτηση χρονοδιακόπτη στα φώτα τροχαίας, να αποστέλλονται παρατηρήσεις και όχι το βαρύ πρόστιμο των 300 ευρώ και των δύο ή τριών βαθμών ποινής στους παραβάτες.

Επιπλέον ενώπιον του υπουργού θα τεθεί και το ζήτημα για τις κινητές κάμερες της τροχαίας, οι οποίες τοποθετούνται σε κεντρικές οδικές αρτηρίες, παραδείγματος χάριν στις λεωφόρους Λεμεσού, Στροβόλου, Χατζηιωσήφ στη Λευκωσία, στη Μακαρίου, τη Σπύρου Κυπριανού, τον παραλιακό ή τη Χριστάκη Κράνου στη Λεμεσό και σε άλλες αρτηρίες των πόλεων. Σε πολλές περιπτώσεις διαπιστώθηκε και από τους ίδιους τους βουλευτές, ότι δεν τοποθετούνται καθαρές προειδοποιήσεις για το ότι υπάρχει κάμερα, όπως ορίζεται από το Νόμο.

Αυτό που θα επισημανθεί στον υπουργό, είναι πως η φιλοσοφία, πίσω από την προσθήκη στη Νομοθεσία της τοποθέτησης καμερών, δεν είναι τιμωρητική και η εύκολη φοροεισπρακτική πολιτική του κράτους αλλά η πρόληψη και η καταστολή σοβαρών παραβιάσεων του κώδικα οδικής κυκλοφορίας για να αποφευχθούν σοβαρά τροχαία ατυχήματα.

Εξάλλου, ένα άλλο σοβαρό ζήτημα που προκύπτει και το οποίο θα γίνει ακόμα πιο έντονο το επόμενο διάστημα, έχει να κάνει με τους βαθμούς ποινής των οδηγών. Έχει, δηλαδή, παρατηρηθεί πως πολλοί οδηγοί λόγω των κινητών και σταθερών καμερών κυκλοφορίας, βρίσκονται στο φάσμα του κινδύνου να χάσουν την άδεια οδήγησης τους.

Προς αυτή την κατεύθυνση, έχει κατατεθεί σχετική πρόταση από πλευράς της ΔΗΠΑ, όπως όλοι οι βαθμοί ποινής που προστίθενται λόγω τροχαίων αδικημάτων που καταγράφηκαν από τις κάμερες, να λήγουν σε ένα αντί σε τρία χρόνια, αφού συνεχώς αυξάνονται οι οδηγοί που κινδυνεύουν να οδηγηθούν ενώπιον Δικαστηρίου για στέρηση της άδειας οδήγησης.

Μάλιστα, λόγω του όγκου των εξωδίκων που από την τοποθέτηση των καμερών μέχρι σήμερα ξεπέρασαν τις 178 χιλιάδες, υπάρχουν σκέψεις, ακόμα και για κάποιου είδους αναδρομική ισχύ, τουλάχιστον έξι μηνών, κάποιων εκ των μέτρων, έτσι ώστε να αποσυμπιεστεί κάπως η κατάσταση, ειδικά για τους οδηγούς που πιάστηκαν πάνω από μια φορά από τις κάμερες τροχαίας.

Σε ένα άλλο επίπεδο, η επιτροπή θα ζητήσει ενημέρωση από την Κυβέρνηση και σε σχέση με τις κινητές κάμερες τροχαίας και τα βαν που τις μεταφέρουν, που σε πολλές περιπτώσεις, μετά τα περιστατικά επιθέσεων, συνοδεύονται από περιπολικά της Αστυνομίας. Το ζήτημα που θέτει η Βουλή, είναι σχετικά με το κόστος της επιτήρησης των βαν με τις κάμερες και ποιος το επωμίζεται, την ώρα μάλιστα που από πλευράς Αστυνομίας, υπάρχουν καταγεγραμμένα παράπονα για έλλειψη στελεχών.

Θα πρέπει να σημειωθεί πως από πλευράς ΔΗΠΑ-Συνεργασίας, μάλιστα, υπάρχει η πρόθεση, αν κάποια από τα πιο πάνω μέτρα δεν υιοθετηθούν από πλευράς Κυβέρνησης και δεν υπάρξουν οι ανάλογες αλλαγές και το σύστημα συνεχίσει να λειτουργεί μετά σημερινά δεδομένα, τότε κάποια εξ αυτών των μέτρων να προχωρήσουν μέσω άλλης οδού. Με την κατάθεση δηλαδή προτάσεων Νόμου, όπου εάν επιβεβαιωθεί πως υπάρχει πλειοψηφικό ρεύμα ανάμεσα στη Βουλή, να προχωρήσουν προς ψήφιση.

Σημειώνεται πως τουλάχιστον για το χρονοδιακόπτη, υπήρξε ήδη η άποψη από πλευράς Αστυνομίας πως δεν μπορεί να υλοποιηθεί, ενώ την Τετάρτη, υπήρξε διάψευση από πλευράς Αστυνομίας της πληροφορίας, ότι διαφωνεί ή αντιδρά σε σχέση με σκέψεις που γίνονται για μείωση του ποσού των εξωδίκων για τροχαίες παραβάσεις.

Σημειώνεται τέλος, ότι η Αστυνομία, έχει ήδη αποστείλει και σχετικές εισηγήσεις προς τον Υπουργό για βελτίωση θεμάτων που προκύπτουν από τη λειτουργία των σταθερών και κινητών καμερών φωτοεπισήμανσης.

Δειτε Επισης

Ξεκαθαρίζει ο ΥΠΕΣ για οικονομική αυτονομία των δήμων-«Η κρατική χορηγία προβλέπει παραχώρηση 117 εκ.»
Συντονισμένες προσπάθειες Κυβέρνησης για ρήξη αδιεξόδου στο Κυπριακό-«Μοναδικός στόχος βιώσιμη λύση»
Κ. Λετυμπιώτης: Η Κυβέρνηση καταβάλλει κάθε προσπάθεια διάρρηξης του αδιεξόδου στο Κυπριακό
Β. Πάλμας: Υπενθύμιση του χρέους μας οι ηρωικές πράξεις των πεσόντων
Πλήρως ικανοποιημένη η Κυβέρνηση με τη διπλή αναβάθμιση-«Ψήφος εμπιστοσύνης στην οικονομία μας»
Ο Elon Musk θέλει τον Φειδία Παναγιώτου για πρόεδρο του Ευρωκοινοβουλίου
«Για πρώτη φορά ολοκληρωμένη η στεγαστική πολιτική, δίνει λύσεις σε βασικά κεφάλαια»
Προκλητικός ξανά ο Χακάν Φιντάν-«Ιστορικό λάθος της ΕΕ να εντάξει την Κύπρο»
ΠτΔ στην ΕΡΤ: Η βελτίωση των σχέσεων Ελλάδας-Τουρκίας ενισχυτική της δικής μας προσπάθειας
Κόμπος και Μπορέλ συζήτησαν για τη μέση Ανατολή στη Λευκωσί