Πώς απαντά για τη στολή στο Λύκειο Παλουριώτισσας η υπουργός Παιδείας-«Έχει λήξει το θέμα»
16:29 - 13 Σεπτεμβρίου 2023
Το θέμα που προέκυψε με το Λύκειο Παλουριώτισσας και την αφαίρεση της Παναγίας από την σχολική ενδυμασία, το οποίο προκάλεσε αρκετές αντιδράσεις κλήθηκε να σχολιάσει η υπουργός Παιδείας.
«Με την τελευταία ανακοίνωση και μετά τις εξηγήσεις που ζητήθηκαν από το Υπουργείο Παιδείας και την τοποθέτηση της διεύθυνσης (του σχολείου) έχει λήξει το θέμα», προσθέτοντας ότι «δεν έχει γίνει καμία αλλαγή στα θέματα αυτά. Πιστεύω πως οτιδήποτε αποφασίζεται θα πρέπει να αποφασίζεται μέσω διαλόγου», ανέφερε και πρόσθεσε πως υπάρχουν συγκεκριμένες οδηγίες και διαδικασία και «θεωρώ ότι έχει λήξει το θέμα».
Διάλογος με εκπαιδευτικές οργανώσεις
Σε παρατήρηση ότι οι εκπαιδευτικές συνδικαλιστικές οργανώσεις προσδοκούν σε ένα διάλογο για να επιλυθούν τα ανοικτά θέματα στον τομέα της παιδείας, η Αθηνά Μιχαηλίδου είπε ότι «επικεντρωθήκαμε στην έναρξη της σχολικής χρονιάς που ήταν αρκετά ομαλή» και πρόσθεσε ότι τα χρόνια και μεγάλα ζητήματα «απαιτούν περαιτέρω διάλογο» και «ήδη έχουμε εξαγγείλει τον διάλογο που αφορά στην βελτίωση και την αναδιάρθρωση της ειδικής εκπαίδευσης ο οποίος αρχίζει τον Οκτώβριο».
Ανέφερε επίσης ότι έχει εξαγγελθεί και ο διάλογος για το προαιρετικό ολοήμερο σχολείο το οποίο ζητούν όλοι οι εμπλεκόμενοι και πρόσθεσε πως «σε αυτό θα μπουν και ημερομηνίες» και «θα γίνουν πάρα πολλές συναντήσεις, όχι μόνο με τους εκπαιδευτικούς», αλλά και με τους γονείς και με τους ανθρώπους που εργάζονται στα προγράμματα.
Επείγον θέμα η ειδική εκπαίδευση
Απαντώντας σε ερώτηση για το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει σήμερα ο τομέα, η Υπουργός Παιδείας είπε ότι «το εκπαιδευτικό σύστημα είναι πολύ δαιδαλώδες, έχει πάρα πολλά ζητήματα», τα οποία συνδέονται μεταξύ τους και δεν μπορεί να τα ιεραρχήσει, όπως είπε, καθώς το καθένα έχει τη σημασία και αξία του.
«Σημασία έχει ότι έχουμε αναπτύξει μηχανισμούς για να επιλύσουμε προβλήματα και έχουμε αρχίσει δυναμικά προς αυτή την κατεύθυνση», σημείωσε.
Το πιο ευαίσθητο και το πιο επείγον από όλα τα προβλήματα, σύμφωνα με την Υπουργό, είναι το θέμα της ειδικής εκπαίδευσης.
Σε παρατήρηση ότι μέχρι και τρία παιδιά μοιράζονται ένα σχολικό συνοδό, η κ. Μιχαηλίδου είπε ότι «θα πρέπει να δούμε όλα τα στάδια της φοίτησης» ενός μαθητή ειδικής αγωγής, «από την στιγμή που εγγράφεται στα σχολεία μας μέχρι την στιγμή που φεύγει από το εκπαιδευτικό σύστημα».
Τα στάδια της φοίτησης του, σύμφωνα με την κ. Μιχαηλίδου, αφορούν την διάγνωση - και άρα τις επιτροπές που αποφασίζουν τι είδους θέμα έχει το παιδί, ποιο είδους ζήτημα και πρόκληση αντιμετωπίζει -, το πρόγραμμα που ακολουθεί και τον συνοδό που θα χρειαστεί ή όχι.
Σε σχέση με τους συνοδούς, η Υπουργός, αφού ανέφερε ότι «επιτρέπεται από τη νομοθεσία και επιβάλλεται από την παιδαγωγική», είπε ότι «δεν υπάρχει ο αποκλειστικός συνοδός για ένα παιδί εκτός και αν είναι απόλυτα αναγκαίο», προσθέτοντας «επιτρέπεται να μοιράζεται ένας συνοδός ανάλογα με την φύση που αντιμετωπίζεται».
«Όλα αυτά θα τα συζητήσουμε με τους εταίρους μας και έχουμε ήδη εξαγγείλει ότι στις αρχές του Οκτώβρη στην παρουσία του ίδιου του Προέδρου της Δημοκρατίας θα γίνει η επίσημη εξαγγελία», πρόσθεσε.
Ολοήμερο σχολείο
Ερωτηθείσα αν συζητείται η αύξηση του αριθμού των ολοήμερων σχολείων, η κ. Μιχαηλίδου απάντησε καταφατικά, λέγοντας ότι «υπάρχει συνεχές ενδιαφέρον και για αυτό δίνουμε μεγάλη σημασία στο ολοήμερο τόσο στην Δημοτική όσο και στην Μέση Εκπαίδευση», προσθέτοντας ότι «το ολοήμερο μπορεί να αποτελέσει και συνέχεια του πρωινού σχολείου, μπορεί να αναβαθμιστεί σοβαρά που είναι ο στόχος μας, να υπάρχουν αναλυτικά προγράμματα για τα μαθήματα των παιδιών, να δίδεται η δυνατότητα στα παιδιά να πιστοποιήσουν την γνώση τους στο ολοήμερο σχολείο» – δηλαδή να παρακαθίσουν σε εξετάσεις - και να μην χρειάζεται να τρέχουν σε ιδιαίτερα για όλα αυτά.
Πηγή: ΚΥΠΕ