Ανοίγουν τα σχολεία, επιστρέφει η μάστιγα του κυκλοφοριακού-Υπομονή και τεχνολογία τα όπλα των οδηγών

Την Πέμπτη χτύπησε το πρώτο κουδούνι για τους μαθητές της Μέσης Εκπαίδευσης, ενώ το πρώτο κουδούνι για τους μαθητές των δημοτικών, είναι προγραμματισμένο να χτυπήσει την ερχόμενη Δευτέρα. Και πέραν από τους ίδιους τους μαθητές που καλούνται να αφήσουν πίσω τη ξεγνοιασιά των τριών μηνών του καλοκαιριού και να ξαναμπούν στους ρυθμούς του σχολικού περιβάλλοντος, και οι δάσκαλοι και καθηγητές, επιστρέφουν δειλά δειλά στις τάξεις.

Μαζί τους, οι χιλιάδες γονείς, που καλούνται, πέραν από τις δουλειές τους να αναλάβουν και τα χρέη οδηγού με τα οποία είναι επιφορτισμένοι. Από τη Δευτέρα λοιπόν, αναμένεται να επιστρέψουν στους δρόμους των μεγάλων πόλεων οι ουρές χιλιομέτρων, τόσο κατά τις πρωινές ώρες, όσο και το μεσημέρι με το κλείσιμο των σχολείων, αλλά και τα απογεύματα λόγω των φροντιστηρίων και των υπόλοιπων δραστηριοτήτων των μαθητών.

Παρά το γεγονός ότι το κυκλοφοριακό αποτελεί ένα από τα πλέον σημαντικά προβλήματα που απασχολούν την κυπριακή κοινωνία, λίγα πράγματα έγιναν και ακόμα λιγότερα μπορούν να γίνουν. Η Κυβέρνηση αναγνωρίζει τη σοβαρότητα του προβλήματος, και προχώρησε το προηγούμενο διάστημα σε παρεμβάσεις, όπως αυτή του park and ride στη Λευκωσία, όπου ουσιαστικά, καλεί τους οδηγούς να αφήσουν τα οχήματα τους στην είσοδο της Λευκωσίας και να μεταβούν μέσα στην πόλη με λεωφορεία που θα αναχωρούν και θα κινούνται στις νέες λεωφορειολωρίδες που φτιάχτηκαν. Η Λευκωσία βεβαίως αντιμετωπίζει προβλήματα και σε πολλά άλλα σημεία, με κυριότερα, αυτά των λεωφόρων Αρχαγγέλου, Τσερίου, Λεμεσού, Γρίβα Διγενή και Μακαρίου. Την ίδια ώρα ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, αναμένεται να λάβει μέχρι το τέλος του μήνα μια νέα ενημέρωση από τον αρμόδιο υπουργό, για πράγματα που μπορούν να γίνουν για να βελτιώσουν την κατάσταση.

Πάντως το μέτρο του Park and Ride, ακόμα και αν επιτύχει, δεν αναμένεται να επιλύσει τα μεγάλα προβλήματα του κυκλοφοριακού της πρωτεύουσας. Ανάλογης σοβαρότητας προβλήματα, άλλωστε, αντιμετωπίζει και η Λεμεσός, όπου καθημερινά, δημιουργούνται τεράστιες ουρές χιλιομέτρων, τόσο στο κέντρο της πόλης, όσο και στους κυκλικούς κόμβους, κυρίως της Αγίας Φύλας, των Πολεμιδιών και της Μέσα Γειτονιάς. Άλλωστε ένα άλλο σοβαρό πρόβλημα που αντιμετωπίζει η Λεμεσός, έχει να κάνει με την κίνηση που καθημερινά παρατηρείται στον παρακαμπτήριο, για δεκάδες χιλιόμετρα, από το Κολόσσι μέχρι την Παρεκκλήσιά, ειδικά μετά την ραγδαία οικιστική ανάπτυξη στις κοντινές κοινότητες της πόλης.

Μικρότερα προβλήματα αντιμετωπίζουν και οι άλλες πόλεις, με συγκεκριμένα σημεία στην Πάφο και τη Λάρνακα, να αποτελούν πονοκέφαλο καθημερινά για χιλιάδες οδηγούς, ειδικά μετά το άνοιγμα των σχολείων, κυρίως στα κέντρα των πόλεων.

Αυτές τις ημέρες, η ακρόαση μιας συζήτησης μεταξύ γονέων που έχουν παιδιά στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, είναι αρκετή για να κατανοήσει το μέγεθος της αγανάκτησης και το αίσθημα άρνησης που τους διακατέχει για τον Γολγοθά που θα ανεβαίνουν καθημερινά τους επόμενους μήνες. Πρόκειται άλλωστε για μια βαρετή ρουτίνα που θα περιλαμβάνει περίπου μια ώρα στο αμάξι κάθε πρωί, οκτώ ώρες στη δουλειά, άλλες δυο-τρεις ώρες στο αυτοκίνητο και την αναμονή για φροντιστήρια και προπονήσεις και στη συνέχεια σπίτι, προετοιμασία για την επόμενη ημέρα και πάλι από την αρχή.

Από όλα τα υπόλοιπα, οι ώρες στο αυτοκίνητο, πέραν από το κόστος σε βενζίνη, υποβαθμίζουν σε μεγάλο βαθμό και την ποιότητα ζωής των Κυπρίων αφού κάθε χρόνο χάνονται χιλιάδες εργατοώρες ή ώρες που ο κάθε ένας θα μπορούσε να επενδύει πολύ πιο χρήσιμα και αποτελεσματικά στην οικογένεια του. Το ερώτημα είναι ποια όπλα έχουν σήμερα στη διάθεση τους για να βελτιώσουν έστω και λίγο την κατάσταση;

Σίγουρα θα χρειαστεί να οπλιστούν με τεράστια αποθέματα υπομονής. Όχι μόνο λόγω της κίνησης, αλλά και λόγω της κακής νοοτροπίας που μας χαρακτηρίζει ως λαό στην οδηγική μας συμπεριφορά. Ουκ ολίγες φορές άλλωστε, οι οδηγοί έχουν να αντιμετωπίσουν πέραν από την καθημερινή κίνηση και τεράστιες ουρές που δημιουργούνται λόγω τροχαίων ατυχημάτων, τα περισσότερα με μικρές ζημιές.

Από εκεί και πέρα έρχεται η τεχνολογία για να παρέχει μια σειρά από εφαρμογές, που σε κάποιες περιπτώσεις μπορούν να αποδειχθούν πολύ βοηθητικές στην οδήγηση. Πιο διαδεδομένες είναι η εφαρμογή που παρέχει η Google μέσω των Χαρτών της και η Waze. Αμφότερες ενημερώνουν σε πραγματικό χρόνο για την κίνηση στις κύριες οδικές αρτηρίες της Κύπρου, ενώ μέσω του Waze, οι οδηγοί έχουν τη δυνατότητα να ενημερωθούν, για τυχών ατυχήματα, κλειστούς δρόμους ή άλλα κακά κι ανάποδα των κυπριακών δρόμων, που θα τους καθυστερήσουν εάν ακολουθήσουν την καθημερινή τους διαδρομή.

Επιπλέον ο κάθε χρήστης μπορεί να προγραμματίσει τη διαδρομή του και οι εφαρμογές επιλέγουν για αυτόν την καλύτερη δυνατή διαδρομή, στη βάση των δεδομένων που καταγράφουν σε πραγματικό χρόνο. Μάλιστα μπορούν να λαμβάνουν καθημερινή ενημέρωση πριν την αναχώρηση τους για την κατάσταση στους δρόμους.

Η εφαρμογή βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στα δεδομένα που καταγράφει από τους χιλιάδες χρήστες που έχουν στους κυπριακούς δρόμους, αλλά και από δεδομένα που οι ίδιοι οι χρήστες εισάγουν στη συσκευή, σε περίπτωση που δουν ένα ατύχημα, ένα μπλόκο της Αστυνομίας, ένα ακινητοποιημένο όχημα κτλ.

Σίγουρα οι εφαρμογές δεν κάνουν θαύματα, αλλά αποτελούν ένα εργαλείο που αν χρησιμοποιηθεί σωστά, θα σώσει κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, αρκετούς οδηγούς που καθημερινά είναι καταδικασμένοι να ταλαιπωρούνται στους κυπριακούς δρόμους.

Δειτε Επισης

Ευχαριστίες Δαμιανού στο Νοσοκομείο Shriners για τις επεμβάσεις στην Κύπρο
Έστειλε επιστολή στη ΡΑΕΚ αλλά ζήτησε πάλι χρόνο η ΑΗΚ για την αύξηση στο ρεύμα
Βροχές στο μενού του καιρού-Η πρόγνωση της Μετεωρολογικής
Δεν ανανεώθηκε το μητρώο ανέργων από το 2008-Πρόβλημα στην αγορά εργασίας
Το 50% των Κυπρίων αντιμετωπίζουν πρόβλημα με το βάρος-Έκτη στην Ευρώπη η Κύπρος
H Κυπριακή Πρεσβεία στην Αθήνα ενημέρωσε διπλωματικές αποστολές για αγνοούμενους
Επανεξέταση καθεστώτος περιοχών Συρίας για επιστροφές ζήτησε ο ΥΠΕΣ στις Βρυξέλλες
Ειδική τράπεζα ΕΕ για τη βιομηχανία ηλιακής ενέργειας, πρότεινε ο Παπαναστασίου
Kενά και παραλείψεις στην εφαρμογή νόμου για ορθοστασία εντοπίζει η ΠΕΟ-Έκκληση για καλύτερους ελέγχους
Αισιόδοξες προβλέψεις για μείωση της τιμής του ηλεκτρισμού το 2025 αν λειτουργήσει το τερματικό