Εγκλωβίστηκαν στη Ρώμη 180 επιβάτες με προορισμό την Κύπρο λόγω βλάβης
10:49 - 31 Αυγούστου 2023
Αναστάτωση προκλήθηκε για 180 επιβάτες της Cyprus Airways, οι οποίοι εγκλωβίστηκαν στην Ρώμη, μετά από τεχνικό πρόβλημα που παρουσίασε το αεροσκάφος που θα τους μετέφερε στην Κύπρο, με αποτέλεσμα να μεταφερθούν σε ξενοδοχεία, ενώ μέχρι στιγμής δεν υπάρχει ξεκάθαρο χρονοδιάγραμμα, για την επιστροφή τους.
Μιλώντας στην κρατική τηλεόραση, ο εκτελεστικός διευθυντής της Cyprus Airways, Χρίστος Λιμνάτης, υπέδειξε πως το συμβάν σημειώθηκε το βράδυ της Τρίτης, όταν το αεροσκάφος που μισθώνει η Cyprus Airways από την εταιρεία Nordica, λόγω των αναγκών που έχει, θα μετέφερνε στην Κύπρο τους 180 επιβάτες από τη Ρώμη. Συγκεκριμένα, ο κ. Λιμνάτης εξήγησε πως το αεροσκάφος παρουσίασε ένα τεχνικό πρόβλημα, την ώρα που έκανε τους τελικούς ελέγχους για απογείωση.
«Το πρόβλημα δεν ήταν ιδιαίτερα μεγάλο, χρειαζόταν ένα εξάρτημα, το οποίο δεν ήταν διαθέσιμο στο αεροδρόμιο εκείνη την ώρα. Έπρεπε να γίνει παραγγελία, να έρθει από την Φραγκφούρτη. Αυτό δυστυχώς προκάλεσε αρκετά μεγάλη καθυστέρηση, ήταν βράδυ, η παραγγελία έπρεπε να γίνει το πρωί και να υπάρξει ένας χρόνος καθυστέρησης, μέχρι να έρθει το εξάρτημα, που ήρθε το βράδυ της Τετάρτης, αργά».
Στο μεταξύ, όπως υπέδειξε, η εταιρεία προσπάθησε να βρει εναλλακτικούς τρόπους μεταφοράς των επιβατών στην Κύπρο, την ώρα που είχαν ξεκινήσει οι διαδικασίες για επιδιόρθωση της βλάβης. Ωστόσο, λόγω του γεγονότος ότι αρκετοί επιστρέφουν από τις διακοπές τους, κατέστη δύσκολο να εντοπιστούν εναλλακτικές λύσεις για μεταφορά τόσου μεγάλου αριθμού επιβατών, την ίδια μέρα.
«Όλες αυτές οι διευθετήσεις που έγιναν χθες θα χρησιμοποιηθούν και σήμερα, σε περίπτωση που δεν είναι έτοιμο το αεροπλάνο για να πετάξει και να έρθει πίσω και ελπίζω ότι μέχρι το τέλος της ημέρας θα έχουμε τελικές ανακοινώσεις, για την ώρα που θα επιστρέψουν οι επιβάτες. Να προσθέσω πως υπήρξε η έγνοια για να επιστρέψει ο κόσμος το συντομότερο δυνατό, όμως η κυριότερη έγνοια κάποιας αεροπορικής εταιρείας είναι να γίνει με ασφάλεια και αυτό μπορεί να προκαλέσει καθυστερήσεις».
Κληθείς να σχολιάσει τη συχνότητα εμφάνισης αντίστοιχων προβλημάτων στα αεροσκάφη, ο κ. Λιμνάτης σημείωσε πως «αυτού του είδους βλάβες συμβαίνουν αρκετά συχνά επειδή είναι απλές βλάβες, που εντοπίζονται αμέσως. Το πρόβλημα στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν ήταν η βλάβη, που ήταν αρκετά απλή, όσο η ανάγκη εξασφάλισης εξαρτήματος, που δεν ήταν διαθέσιμο εκείνη την ώρα, στις μονάδες που λειτουργούν στο αεροδρόμιο».
Απαντώντας σε επικρίσεις και σχόλια ότι στο συγκεκριμένο αεροσκάφος υπήρξε πρόβλημα και την προηγούμενη εβδομάδα, ο κ. Λιμνάτης ξεκαθάρισε πως δεν ευσταθούν οι εν λόγω αναφορές. «Κάποιο μικρό πρόβλημα που υπήρξε ήταν σε άλλο αεροσκάφος και όχι σε αυτό. Παρ’ όλο που το αεροσκάφος ανήκει σε εταιρεία που το μισθώνει η δική μας εταιρεία, όλες οι ασφάλειες και έλεγχοι σε τεχνικό επίπεδο, γίνονται σε επίβλεψη από τους τεχνικούς της Cyprus Airways και θεωρούμε ότι δεν υστερούν σε κανένα επίπεδο».
Στο μεταξύ, η ενημέρωση που είχαν αρχικά οι επιβάτες, όταν παρουσιάστηκε η βλάβη, το βράδυ της Τρίτης, ήταν ότι υπήρξε βλάβη και η πτήση θα έφευγε στις 7 το πρωί της Πέμπτης. Ωστόσο, όταν ετοιμάστηκαν να μεταβούν στο αεροδρόμιο, βρήκαν στην πόρτα τους ένα σημείωμα, που έλεγε ότι δεν υπάρχουν πτήσεις προς την Κύπρο. Μάλιστα, υπάρχουν αναφορές ότι οι επιβάτες προσπάθησαν να επικοινωνήσουν με την εταιρεία, ωστόσο δεν κατέστη δυνατό, αφού δεν απαντούν τα τηλέφωνα.