Η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, τα τετράμηνα και οι προκλήσεις του Υπουργείου Παιδείας

Ανέλαβε ένα Υπουργείο, που θεωρήθηκε ένα από τα πιο καυτά, δεδομένου ότι μόλις άρχισε δουλειά, έπρεπε να βρει τη χρυσή τομή για το σύστημα αξιολόγησης. Η ψήφιση της πρότασης, πριν από λίγες εβδομάδες από την Ολομέλεια της Βουλής, έχοντας κερδίσει την συντριπτική πλειοψηφία του Κοινοβουλίου, μπορεί να θεωρηθεί η πρώτη σημαντική νίκη της νέας υπουργού Παιδείας. Η Αθηνά Μιχαηλίδου, σε συνέντευξή της στον REPORTER αναλύει τις σημαντικές προκλήσεις, με τις οποίες ήρθε αντιμέτωπη μόλις κάθισε στη θέση της υπουργού, αλλά απαντά και για βασικές ανησυχίες των εκπαιδευτικών οργανώσεων, όπως η στελέχωση των σχολείων και τις αποφάσεις για τον τερματισμό της αγοράς υπηρεσιών.

Όσον αφορά στο θέμα της αγοράς υπηρεσιών, η κα. Μιχαηλίδου επεσήμανε πως είναι ένα χρόνιο ζήτημα και από τον Σεπτέμβριο αναμένεται να καταργηθεί για όλα τα προγράμματα του Υπουργείου Παιδείας. Σημείωσε πως τα προγράμματα ΔΡΑ.ΣΕ της Δημοτικής Εκπαίδευσης και το Προαιρετικό Ολοήμερο Σχολείο Δημοτικής αναμένεται να στελεχωθούν με εκπαιδευτικούς από τους καταλόγους διοριστέων και διορισίμων της Επιτροπής Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας. Ξεκαθάρισε πως στα υπόλοιπα προγράμματα θα προσφερθούν συμβάσεις εργασίας, για την ερχόμενη σχολική χρονιά, ενώ στόχος είναι να αρχίσει ένας εντατικός διάλογος, ώστε μέχρι το 2023 να επιτευχθεί παιδαγωγική αναδόμηση των εν λόγω προγραμμάτων.

Αναφορικά με τη διαδικασία της στελέχωσης των σχολείων, η υπουργός Παιδείας επεσήμανε πως είναι ήδη σε εξέλιξη και γίνονται όλες οι ενέργειες και θα συνεχιστούν και κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. Η υπουργός, πάντως, σημείωσε πως οι διορισμοί με σύμβαση θα είναι αυξημένοι, λόγω της κατάργησης της αγοράς υπηρεσιών.

Όσον αφορά στο μείζον θέμα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης, η Αθηνά Μιχαηλίδου εξήγησε πως το Υπουργείο Παιδείας έχει δώσει στη δημοσιότητα τους ιστότοπους, όπου ο κάθε πολίτης μπορεί να ανατρέξει για να δει το υλικό που διδάσκεται, όπως και πίνακα σχετικά με τις θεματικές που θα διδάσκονται στο πλαίσιο της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης, σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης και πρόσθεσε πως το Υπουργείο συμμετείχε ενεργά στην υλοποίηση της Εθνικής Στρατηγικής για την Πρόληψη και Αντιμετώπιση της Σεξουαλικής Κακοποίησης και Εκμετάλλευσης Παιδιών, 2021-2023.

-Αναλάβατε καθήκοντα σε μία δύσκολη περίοδο για τον τομέα της παιδείας, δεδομένου ότι ήταν λίγες εβδομάδες μετά τη λήξη του πρώτου τετραμήνου, το οποίο ήταν και αρκετά επεισοδιακό. Ποιες ήταν οι κυριότερες προκλήσεις που αντιμετωπίσατε τους πρώτους μήνες που αναλάβατε καθήκοντα;

Η πρώτη μεγάλη πρόκληση είχε να κάνει με την αξιολόγηση των μαθητών/μαθητριών. Αυτό που έγινε αρχικά, σε συνεργασία πάντοτε με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, ήταν η υιοθέτηση μιας προσωρινής λύσης, που αφορούσε στην τρέχουσα σχολική χρονιά, δηλαδή στην κεντρική αξιολόγηση του β’ τετραμήνου, με στόχο να ολοκληρωθεί η χρονιά ομαλά και να μην αδικηθούν οι μαθητές και οι μαθήτριές μας.

Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι, μετά από διαβούλευση με τους εταίρους μας, έχουμε προτείνει, τον Μάιο, ένα νέο, ολιστικό και σύγχρονο σύστημα αξιολόγησης, το οποίο θα εφαρμοστεί από την επόμενη σχολική χρονιά. Πρόκειται για ένα μαθητοκεντρικό σύστημα που εστιάζει στη συνεχή και διαμορφωτική αξιολόγηση και δεν περιορίζεται σε μια κεντρική εξέταση στο τέλος της σχολικής χρονιάς. Η τροποποίηση των σχετικών κανονισμών έχει ήδη εγκριθεί από τη Βουλή και ως εκ τούτου, από τη νέα σχολική χρονιά, προχωράμε με την υλοποίηση της πρότασής μας.

Ένα άλλο χρόνιο ζήτημα για το οποίο λήφθηκε ήδη απόφαση, αφορά στην αγορά υπηρεσιών για τα εκπαιδευτικά προγράμματα του Υπουργείου Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας (ΥΠΑΝ). Με βάση τη σχετική Απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου, στις 15 Ιουνίου, από τον Σεπτέμβριο του 2023 καταργείται το καθεστώς της αγοράς υπηρεσιών για όλα τα προγράμματα του ΥΠΑΝ. Ειδικά, τα προγράμματα ΔΡΑ.Σ.Ε.+ Δημοτικής Εκπαίδευσης και το Προαιρετικό Ολοήμερο Σχολείο Δημοτικής Εκπαίδευσης θα στελεχωθούν με εκπαιδευτικούς από τους καταλόγους διοριστέων και διορισίμων της Επιτροπής Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας. Με αυτόν τον τρόπο, θα υπάρχει μια συνέχεια στα σχολεία που εφαρμόζουν το πρόγραμμα ΔΡΑ.Σ.Ε. και στα Ολοήμερα, δίνοντάς μας έτσι και τη δυνατότητα να ελέγξουμε, να αξιολογήσουμε και να βελτιώσουμε τις δομές αυτές. Όσον αφορά στα υπόλοιπα εκπαιδευτικά προγράμματα, να αναφέρω ότι, σύμφωνα και πάλι με την Απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου, σε αυτά θα προσφερθούν συμβάσεις εργασίας μισθωτού προσώπου για τη σχολική χρονιά 2023-2024, ενώ θα αρχίσει και εντατικός διάλογος για το κάθε πρόγραμμα ξεχωριστά, με στόχο να έχει επιτευχθεί η παιδαγωγική αναδόμησή τους, μέχρι τον Δεκέμβριο του 2023.

Μεγάλη πρόκληση είναι, επίσης, και ο εκσυγχρονισμός των αναλυτικών μας προγραμμάτων. Όπως είναι και η δέσμευσή μας στο Πρόγραμμα Διακυβέρνησης, στόχος μας είναι να βοηθήσουμε τους μαθητές και τις μαθήτριές μας να αναπτύξουν δεξιότητες και να καλλιεργήσουν τη δημιουργικότητα και την κριτική τους σκέψη, ώστε να ανταποκρίνονται στις προκλήσεις μιας σύγχρονης κοινωνίας. Προς αυτή την κατεύθυνση, αρχίσαμε ήδη να δουλεύουμε για τον εξορθολογισμό της διδακτέας ύλης και την εφαρμογή μαθητοκεντρικών μεθόδων διδασκαλίας, με τη λειτουργία υποστηρικτικού μηχανισμού επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών.

Μια άλλη σημαντική μεταρρύθμιση, την οποία προωθούμε, είναι ο ψηφιακός μετασχηματισμός των σχολικών μονάδων. Στο πλαίσιο αυτό, τον περασμένο Ιούνιο υπογράψαμε σύμβαση για δημιουργία και λειτουργία Κέντρου Τεχνικής Υποστήριξης και για προμήθεια εξοπλισμού με τη μέθοδο της ενοικιαγοράς, όπως φορητών ηλεκτρονικών υπολογιστών, ειδικών ψηφιακών γραφίδων, βιντεοπροβολέων, τηλεοράσεων, μικρόφωνων και μεγάφωνων, με στόχο την κάλυψη αναγκών της δημόσιας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Η σύμβαση αυτή είναι ύψους €9 εκατομμυρίων, αφορά σε ένα από τα μεγαλύτερα έργα του ΥΠΑΝ για τον ψηφιακό μετασχηματισμό των σχολικών Μονάδων και χρηματοδοτείται από το Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Κύπρος_το αύριο».

Παράλληλα με τη σύμβαση, προωθούμε και άλλες τρεις συναφείς δράσεις, οι οποίες επίσης χρηματοδοτούνται από το Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Οι δράσεις αυτές αναμένεται ότι θα είναι καθοριστικές ως προς την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας της μαθησιακής διαδικασίας και αφορούν στην επιχορήγηση των ευάλωτων ομάδων μαθητών/τριών για απόκτηση φορητών υπολογιστών και ταμπλετών, στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών μας σε θέματα απόκτησης ψηφιακών δεξιοτήτων από τους μαθητές και τις μαθήτριες, όπως και στον μετασχηματισμό των Αναλυτικών μας Προγραμμάτων με την ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού για μαθήματα STEM (επιστημών, τεχνολογίας, μηχανικής και μαθηματικών).

-Καταφέρατε μέσα σε ένα σύντομο χρονικό διάστημα να καταρτίσετε μία πρόταση για αντικατάσταση του θεσμού των εξετάσεων τετραμήνων, που φαίνεται να ικανοποίησε όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές, καθώς και τα πλείστα πολιτικά κόμματα. Πιστεύετε ότι βρέθηκε η τελική λύση του προβλήματος;

Ουσιαστικά αυτό που προτείναμε, μετά από εντατικό διάλογο και διαβούλευση με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, είναι ένα σύστημα αξιολόγησης, το οποίο είναι μαθητοκεντρικό, εδράζεται σε βασικές παιδαγωγικές αρχές και δίνει έμφαση στη συνεχή αξιολόγηση με στόχο τη βελτίωση των μαθητών/τριών. Ένα σύστημα σύγχρονο, το οποίο ευθυγραμμίζεται με συστήματα αξιολόγησης άλλων ευρωπαϊκών χωρών.

Από τη στιγμή που οι σχετικοί τροποποιητικοί κανονισμοί έχουν εγκριθεί από τη Βουλή και δεδομένου ότι το νέο Σύστημα αξιολόγησης θα αρχίσει να εφαρμόζεται από την επόμενη σχολική χρονιά, θεωρώ ότι έγινε ένα σημαντικό πρώτο βήμα προς την κατεύθυνση του εκσυγχρονισμού του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Μπορούμε, έτσι, στη συνέχεια να ασχοληθούμε και με άλλα σημαντικά κεφάλαια για το εκπαιδευτικό μας σύστημα, όπως είναι η επικαιροποίηση των αναλυτικών μας προγραμμάτων, η μεθοδολογία διδασκαλίας, η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών για διδακτικές προτάσεις αυθεντικής διδασκαλίας και αξιολόγησης κ.ο.κ.

-Βάσει των παραπόνων που ακούστηκαν πολλάκις από τα κόμματα, το μεγαλύτερο ζήτημα που δημιουργήθηκε με τον προκάτοχό σας, ήταν το γεγονός ότι δεν γινόταν συστηματική αξιολόγηση του θεσμού των εξετάσεων τετραμήνων. Να αναμένουμε ότι για το νέο σύστημα, θα υπάρχει συνεχής αξιολόγηση και διόρθωση τυχόν στρεβλώσεων, εκεί και όπου παρατηρηθούν;

Εφόσον πρόκειται για ένα νέο σύστημα, εννοείται ότι είναι αναγκαίο, τώρα που εφαρμόζεται για πρώτη φόρα, να προβαίνουμε σε συνεχείς αξιολογήσεις. Ήδη υπάρχει πρόνοια στην πρότασή μας για ετήσια αξιολόγηση του θεσμού, με στόχο να παρεμβαίνουμε εκεί όπου χρειάζεται για τη βελτίωσή του. Πρόθεσή μας λοιπόν είναι να αξιολογούμε συνεχώς το νέο Σχέδιο με διάφορους τρόπους και μέσω όλων των συμμετεχόντων.

Στόχος μας είναι να προβούμε σε όλες εκείνες τις ενέργειες ώστε, στο τέλος της μέρας, να έχουμε ένα Σύστημα Αξιολόγησης που να είναι όσο πιο αποτελεσματικό γίνεται. Ένα Σύστημα, το οποίο θα παρέχει στον κάθε μαθητή και στην κάθε μαθήτρια τη δυνατότητα να αναπτύξει τις ικανότητες και τις δεξιότητές του/της στον μέγιστο βαθμό.

-Πριν λίγες ημέρες ήχησε το τελευταίο κουδούνι, για την προηγούμενη σχολική χρονιά. Αναμένεται να είναι καυτό το καλοκαίρι για το Υπουργείο Παιδείας, όσον αφορά στην άμεση στελέχωση των σχολείων και των εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Υπουργείου;

Η διαδικασία της στελέχωσης τόσο των σχολείων Δημοτικής όσο και Μέσης Γενικής και Μέσης Τεχνικής Εκπαίδευσης είναι ήδη σε εξέλιξη και γίνονται όλες οι απαιτούμενες ενέργειες, οι οποίες θα συνεχιστούν ακόμα και τις μέρες των θερινών διακοπών, ώστε να είμαστε καθόλα έτοιμοι με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς. Αυτό, παρά το γεγονός ότι φέτος οι διορισμοί με σύμβαση θα είναι αυξημένοι, λόγω της κατάργησης του καθεστώτος της αγοράς υπηρεσιών στα εκπαιδευτικά προγράμματα του ΥΠΑΝ.

Να σημειώσω, τέλος, ότι ο στόχος της έγκαιρης στελέχωσης δεν θα μπορούσε να επιτευχθεί χωρίς την άψογη συνεργασία και συντονισμό μεταξύ ΥΠΑΝ και Επιτροπής Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας, τον πρόεδρο και τα μέλη της οποίας θέλω να ευχαριστήσω ιδιαίτερα.

-Την προηγούμενη σχολική χρονιά είδαμε αρκετά περιστατικά εκφοβισμού, εντός των σχολικών μονάδων, με θύτες και θύματα κυρίως παιδιά. Σας προβληματίζει η κατάσταση; Ποια μέτρα σκέφτεστε για αντιμετώπιση των συγκεκριμένων περιστατικών;

Το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού είναι παγκόσμιο και αποτελεί μια από τις πιο συχνές μορφές νεανικής παραβατικότητας, για τη διαχείριση και πρόληψη της οποίας είναι απαραίτητη η εφαρμογή στοχευμένων μέτρων.

Έτσι, στο Υπουργείο, θέλοντας να έχουμε ξεκάθαρη εικόνα για το τι συμβαίνει στην Κύπρο, ώστε να διαχειριστούμε καλύτερα το φαινόμενο, έχουμε αναθέσει σε ερευνητή, μετά από προκήρυξη ανοιχτού διαγωνισμού, τη δημιουργία συστήματος διαχρονικής συλλογής, κωδικοποίησης και ανάλυσης δεδομένων και αναφοράς βασικών αποτελεσμάτων για τις μορφές και την έκταση της βίας στη σχολική μονάδα.

Επίσης, έχουμε λάβει συγκεκριμένα μέτρα, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται:

  • Η υιοθέτηση, από τον Νοέμβριο του 2020, επικαιροποιημένης πολιτικής για την πρόληψη και διαχείριση του σχολικού εκφοβισμού.
  • Η παροχή, μέσα από την αντιρατσιστική πολιτική του ΥΠΑΝ, βημάτων στα σχολεία για τη διαχείριση ρατσιστικών συμπεριφορών.
  • Η πρόσφορα από το Παρατηρητήριο για τη Βία στο Σχολείο του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, Προγραμμάτων Επιμόρφωσης για σχολεία που στοχεύουν στην πρόληψη και διαχείριση του σχολικού εκφοβισμού.
  • Η παροχή εκπαιδευτικών προγραμμάτων από το «Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου Κύπρου – CyberSafety II», με συμμετοχή των παιδιών, νέων, εκπαιδευτικών και γονέων σε θέματα που αφορούν στον διαδικτυακό εκφοβισμό.
  • Η λειτουργία, και πάλι από το Κέντρο -CyberSafety II, της Γραμμής Καταγγελιών 1480, για καταγγελίες παράνομου περιεχομένου ή ενεργειών στο διαδίκτυο, συμπεριλαμβανομένου του διαδικτυακού εκφοβισμού.
  • Η συμπερίληψη συγκεκριμένων μαθημάτων στο Αναλυτικό Πρόγραμμα που καλύπτουν τη θεματική του εκφοβισμού.
  • Η παροχή στήριξης σε ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού είτε μέσω της χρηματοδότησης των σχολείων ΔΡΑ.Σ.Ε.+, είτε μέσω Προγραμμάτων της Επιτροπής Αγωγής Υγείας και Πολιτότητας για χρηματοδότηση απογευματινών δραστηριοτήτων των παιδιών, είτε μέσω άλλων Προγραμμάτων που επιχορηγεί η «Αρχή Αντιμετώπισης Εξαρτήσεων Κύπρου».

Επίσης, αναμένεται το επόμενο χρονικό διάστημα η ενεργοποίηση της Νομοθεσίας για πρόληψη και αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας (Ν. 185(Ι)2020), καθώς και της νομοθεσίας για τα παιδιά που βρίσκονται σε σύγκρουση με τον Νόμο (Ν. 55(Ι)/2021).

Εκτός από τα μέτρα που ήδη λαμβάνουμε, μελετούμε και την εφαρμογή άλλων μέτρων, μεταξύ των οποίων είναι η:

  • Εφαρμογή προληπτικών και παρεμβατικών προγραμμάτων ενδυνάμωσης των μαθητών/μαθητριών, εστιασμένα σε σχολεία υψηλού κινδύνου.
  • Επέκταση του θεσμού της Συμβουλευτικής και Επαγγελματικής Αγωγής (ΣΕΑ) και στη Δημοτική Εκπαίδευση, όπως προτείνεται μέσα από την Εθνική Στρατηγική για τη Βία, και αύξηση του αριθμού των καθηγητών/καθηγητριών ΣΕΑ σε σχολικές μονάδες όπου παρατηρούνται έντονα και συχνά περιστατικά βίας, παραβατικότητας και βανδαλισμών.
  • Θεσμοθέτηση του θεσμού του/της «Εκπαιδευτικού Μέντορα» για στήριξη ευάλωτων παιδιών.
  • Αύξηση των καμερών ασφαλείας, ώστε να καλύπτονται περισσότερα σχολεία.
  • Διενέργεια μελέτης για συσχέτιση της αρχιτεκτονικής των σχολικών κτηρίων με τα φαινόμενα βίας και βανδαλισμών που επισυμβαίνουν στα σχολεία.
  • Δημιουργία μακροπρόθεσμου σχεδιασμού για την υποστήριξη της Επαγγελματικής Μάθησης των εκπαιδευτικών/στελεχών για θέματα βίας και παραβατικότητας, ο οποίος να περιλαμβάνει υποχρεωτικές επιμορφώσεις, όπως η Επιμόρφωση Υπευθύνων Τμημάτων που υλοποιείται κατά τη φετινή σχολική χρονιά 2022-2023 και απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς Δημοτικής και Μέσης Εκπαίδευσης. Έχουμε πρόθεση η προσφορά του Προγράμματος να επεκταθεί και σε εκπαιδευτικούς Προδημοτικής και Ειδικής Εκπαίδευσης κατά την επόμενη σχολική χρονιά 2023-2024.
  • Θέσπιση συγκεκριμένων μέτρων προσέλκυσης γονιών σε σεμινάρια επιμόρφωσης για ενδυνάμωση και υποστήριξή τους.

-Βλέπουμε τις τελευταίες εβδομάδες μία στοχευμένη παραπληροφόρηση, όσον αφορά στο θέμα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης. Παρά το γεγονός ότι πραγματοποιήσατε μία δημοσιογραφική διάσκεψη, σε συνεργασία με τη «Φωνή», οι αντιδράσεις συνεχίζονται και εντείνονται. Σας ανησυχούν όσα διαδίδονται και όσα διαδραματίζονται γύρω από το συγκεκριμένο θέμα;

Αυτό που θα πρέπει να τονίσουμε, και το οποίο έχει επισημανθεί και στην πρόσφατη συνέντευξη Τύπου, είναι ότι η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στην Προσχολική, Δημοτική και Μέση Εκπαίδευση (Γυμνάσιο) υπήρχε στα Αναλυτικά μας Πρόγραμμα, ήταν υποχρεωτική και θεσμοθετημένη και διδασκόταν κανονικά, χωρίς προβλήματα, από τη σχολική χρονιά 2010-2011 και δεν θα αλλάξει τίποτα σε σχέση με αυτό.

Ουσιαστικά, αυτό που αλλάζει μετά την ψήφιση της σχετικής νομοθεσίας από τη Βουλή είναι ότι εντάσσεται η Αγωγή Υγείας, για κάποιες ώρες, στο ωρολόγιο πρόγραμμα των Λυκείων και των Τεχνικών Σχολών, με τη διοργάνωση διαλέξεων και βιωματικών εργαστηρίων.

Όσον αφορά τώρα στις παραπλανητικές πληροφορίες που είδαν το φως της δημοσιότητας και στα εγχειρίδια του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (ΠΟΥ), αυτό που θα ξεκαθαρίσαμε είναι ότι ο στόχος του μαθήματος περιορίζεται στην ενδυνάμωση των παιδιών, στις δεξιότητες και γνώσεις αυτοπροστασίας των παιδιών μας – ένα δικαίωμα των παιδιών.

Αυτό που οφείλουμε, λοιπόν, να κάνουμε ως Υπουργείο είναι να παρέχουμε ενημέρωση και τεκμηρίωση, ώστε να αποφεύγονται οι παραπλανητικές εντυπώσεις που δημιουργούνται. Γι’ αυτό ακριβώς τον λόγο έχουμε ήδη δώσει στη δημοσιότητα τους ιστότοπους όπου ο καθένας και η καθεμιά μας μπορεί να ανατρέξει για να δει το υλικό που διδάσκεται, όπως και πίνακα σχετικά με τις θεματικές που θα διδάσκονται στο πλαίσιο της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης, σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης.

Να αναφέρω, επίσης, ότι το ΥΠΑΝ συμμετέχει ενεργά υλοποίηση της Εθνικής Στρατηγικής για την Πρόληψη και Αντιμετώπιση της Σεξουαλικής Κακοποίησης και Εκμετάλλευσης Παιδιών, 2021-2023. Συγκεκριμένα, η Διατμηματική Επιτροπή του ΥΠΑΝ για την Πρόληψη και Αντιμετώπιση της Σεξουαλικής Κακοποίησης Παιδιών έχει στο επίκεντρο των εργασιών της την προώθηση της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης και την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σε θέματα αναγνώρισης και διαχείρισης περιστατικών σεξουαλικής κακοποίησης στο πλαίσιο του σχολείου.

Σε αυτό το πλαίσιο, το ΥΠΑΝ προγραμματίζει επιμορφώσεις για την επόμενη σχολική χρονιά για εκπαιδευτικούς και στελέχη της εκπαίδευσης, καθώς και σεμινάρια για γονείς και εργαστήρια για μαθητές και μαθήτριες, με στόχο την ενημέρωση και ενδυνάμωσή τους γύρω από το θέμα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης και της πρόληψης και αντιμετώπισης της σεξουαλικής κακοποίησης παιδιών. Παράλληλα, αναπτύσσει υποστηρικτικό υλικό για εκπαιδευτικούς και παιδιά.

Στόχος μας, μέσα από όλες αυτές τις ενέργειες, είναι να καλλιεργήσουμε από πολύ νωρίς δεξιότητες στους μαθητές και στις μαθήτριές μας, ώστε να μπορούν να αντιμετωπίζουν τους κινδύνους που υπάρχουν γύρω τους.

Προτεραιότητά μας παραμένει η προαγωγή των δικαιωμάτων της υγείας και της ασφάλειας του κάθε παιδιού.

-Προέρχεστε από τον εκπαιδευτικό χώρο, με τις οργανώσεις να εκφράζουν μία βαθιά εκτίμηση προς το πρόσωπό σας. Θεωρείτε ότι αντικρίζετε τα πράγματα από την σκοπιά των εκπαιδευτικών συντεχνιών; Είστε πρόθυμη να συγκρουστείτε μαζί τους αν χρειαστεί;

Το γεγονός ότι προέρχομαι από τον χώρο της εκπαίδευσης είναι πολύ σημαντικό. Θεωρώ ότι μπορώ να αντιληφθώ καλύτερα τις εισηγήσεις και τα αιτήματα που υποβάλλονται από τις εκπαιδευτικές οργανώσεις και από άλλους εμπλεκόμενους φορείς, καθώς και τους λόγους για τους οποίους υποβάλλονται, έτσι ώστε να μπορεί να υπάρξει καλύτερη συνεννόηση. Πιστεύω ότι, μέσα από τον διάλογο, μπορούν να βρεθούν οι καλύτερες δυνατές λύσεις προς όφελος πάντοτε των παιδιών μας. Δεν χρειάζονται συγκρούσεις. Αυτό που χρειάζεται είναι ειλικρινής και εποικοδομητικός διάλογος. Αν χρειαστεί, θα διαφωνήσουμε τεκμηριωμένα, στη βάση παιδαγωγικών κριτηρίων, προς όφελος πάντα της ποιότητας του εκπαιδευτικού συστήματος και του καλώς νοούμενου συμφέροντος των παιδιών.

Δειτε Επισης

Στις 25/9 ξεκινά ο διάλογος ΥΠΑΝ – αρμοδίων φορέων για καταλόγους
Για αποζημιώσεις ε/κ περιουσιών και ενέργεια μίλησε στον παράνομο Bayrak ο Ουστέλ
Υπέγραψε την παύση Οδυσσέα Μιχαηλίδη η Αννίτα Δημητρίου ως Προεδρεύουσα της Δημοκρατίας
Οι λόγοι για έλλειψη επαγγελματιών οδηγών στο μικροσκόπιο του Υπουργείου Μεταφορών
Στην Επιτροπή Παιδείας το καθεστώς εκπαιδευτικών αορίστου χρόνου
Έξω από Προεδρικό και Σπίτι Ευρώπης στις 3/10 οι αγελαδοτρόφοι
Το φανταστικό σενάριο, οι ευθύνες της Αστυνομίας και οι χούλιγκανς που αφήνουμε να διοικούν
Στα κατεχόμενα λειτουργούν 22 «πανεπιστήμια» με 80.000 ενεργούς φοιτητές
Ζητούν απαντήσεις από ΠτΔ και ΕΕ για τους κανονισμούς για το χαλλούμι οι αγελαδοτρόφοι
Σκληρή και χειρότερη από Ρίκκου η απόφαση για Οδυσσέα-«Παρασυρόμενος από τις Σειρήνες της δημοφιλίας, σύγχυσε τα όρια»