Εντατικοποιούνται οι έλεγχοι στα οδοφράγματα-Γράφουν χιλιόμετρα, βλέπουν τον δείκτη βενζίνης

Με πιο αυστηρούς ελέγχους συνεχίζεται η διέλευση πολιτών από και προς τα κατεχόμενα, καθώς μετά και τις διαμαρτυρίες που υπήρξαν από πλευράς πρατηριούχων για τους παράνομους εφοδιασμούς καυσίμων, οι λειτουργοί του τμήματος τελωνείου έχουν σηκώσει μανίκια στα οδοφράγματα και πλέον ελέγχονται μέχρι και οι δείκτες των οχημάτων, ώστε να διαφανεί εάν εφοδιάστηκαν με παράνομα καύσιμα οι οδηγοί.

Άλλωστε, μέσω ανακοίνωσής του τα προηγούμενα εικοσιτετράωρα, το Τμήμα Τελωνείων, ενημέρωσε το κοινό για τα επιτρεπόμενα αλλά και αυτά που απαγορεύονται να διέλθουν μέσω των εγκεκριμένων σημείων διέλευσης της πράσινης γραμμής (Διαβάστε περισσότερα ΕΔΩ), σε μια προσπάθεια που καταβάλλεται για να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο λαθρεμπορίας από τα κατεχόμενα.

Εξάλλου, σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία, συγκριτικά, υπήρξε μια μεγάλη αύξηση το 2022, σε σχέση με το 2021, με τη μεταφορά καπνικών προϊόντων από τα κατεχόμενα, ενώ οι κατασχέσεις, έχουν αυξηθεί κατακόρυφα και συγκεκριμένα κατά 146%.

Πιο συγκεκριμένα, όσον αφορά τους ελέγχους που πραγματοποιούνται στα εγκεκριμένα σημεία διέλευσης, είναι κυρίως στα εμπορικά οχήματα, όπως για παράδειγμα φορτηγά, ημιφορτηγά, λυμουρκά, λεωφορεία, εμπορικά βαν. Ωστόσο, όπως ανέφερε ο εκπρόσωπος Τύπου του Τμήματος Τελωνείου, Γιώργος Κωνσταντίνου, στον REPORTER, «εαν υπάρξει εύλογη υποψία ή σχετική πληροφορία, ότι πρόσωπα εκμεταλλεύονται την εφαρμογή του κανονισμού της πράσινης γραμμής για τον εφοδιασμό των οχημάτων τους και η διέλευσή τους έχει αποκλειστικό στόχο τα καύσιμα, τότε μπορεί να γίνει έλεγχος και σε ιδιωτικό όχημα για να διαπιστωθεί αν όντως έχει εφοδιαστεί με καύσιμα και προσπαθεί να εισέλθει στις ελεύθερες περιοχές».

Για να γίνει εφικτή ωστόσο η διαπίστωση από τους λειτουργούς του Τελωνείου, ότι ένα όχημα έχει εφοδιαστεί ή όχι με καύσιμα, μόνο ένας τρόπος υπάρχει. «Δηλαδή, να καταγράψουμε το επίπεδο καυσίμου, συγκεκριμένα χιλιόμετρα και την ώρα την οποία περνά από το οδόφραγμα, κάτι που θα ελεγχθεί αργότερα στο σημείο εξόδου και εφόσον η έξοδος είναι σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα και υπάρχει διαφορά στο ντεπόζιτο καυσίμου, τότε, θα υπάρξει η επιβολή προστίμου για την αποφυγή του φόρου κατανάλωσης».

Όσον αφορά το πρόστιμο, αυτό είναι στα τέσσερα ευρώ ανά λίτρο. «Δεν είναι κάτι που εφηύραμε αυτή την περίοδο, αλλά είναι το πρόστιμο το οποίο επιβάλλεται και στις ελεύθερες περιοχές, ακόμα και όταν κάποιος λαθραία χρησιμοποιήσει το αφορολόγητο πετρέλαιο ή χρωματισμένο όπως λέγεται, για γεωργικούς σκοπούς για εφοδιασμό του οχήματός του. Οπότε, συνυπολογίζονται οι δασμοί, ο φόρος κατανάλωσης και ΦΠΑ που έχουν αποφευχθεί, συν μια χρηματική επιβάρυνση για το αδίκημα που έχει διαπραχθεί, της λαθραίας διακίνησης και χρήσης αφορολόγητου πετρελαίου και έτσι βγαίνει το συνολικό ποσό του προστίμου».

Πάντως, υπάρχει έμμεση παραδοχή και από το ίδιο το τελωνείο, ότι είναι αδύνατο να γίνεται ο ολικός έλεγχος, είτε οχημάτων, είτε επιβατών, είτε προσώπων που ενδεχομένως να παραβαίνουν τη νομοθεσία. Ωστόσο, όπως και στις άλλες περιπτώσεις που υπάρχουν παραβιάσεις της νομοθεσίας, έτσι και στα οδοφράγματα με τον επιλεκτικό έλεγχο που γίνεται σε κάποια οχήματα τα οποία που περνούν, γίνεται εξ ολοκλήρου έλεγχος για όλα τα πράγματα που μεταφέρονται και ελέγχονται εάν είναι απαγορευμένα. «Οπότε, ανάλογα με την παράβαση του νόμου, είναι και οι επιπτώσεις που θα έχει ο κάθε παραβάτης, είτε πρόστιμο, είτε σύλληψη και εκδίκασή του σε δικαστήριο της Κυπριακής Δημοκρατίας».

Σημειώνεται ότι, οι απαγορεύσεις που ισχύουν σήμερα, είναι κάτι που ισχύουν και σήμερα από το 2004 όπου και άνοιξαν τα οδοφράγματα. «Γι’ αυτά τα αντικείμενα που απαγορεύονται από τα κατεχόμενα, γίνεται καθημερινώς έλεγχος στα οδοφράγματα. Ωστόσο, για τα καύσιμα, εντατικοποιούνται οι έλεγχοι καθώς ολοένα και αυξάνονται οι πολίτες που μεταβαίνουν στα κατεχόμενα και εκμεταλλεύονται την εφαρμογή του κανονισμού της πράσινης γραμμής, με αποκλειστικό σκοπό, την αποφυγή καταβολής φόρου κατανάλωσης στα καύσιμα».

Όσον αφορά τη στελέχωση του Τμήματος Τελωνείου, η ενίσχυση των προσώπων στα τελωνεία, ανέφερε ο κ. Κωνσταντίνου, γίνεται αναλόγως της διαθεσιμότητας των λειτουργών, των οποίων δεν είναι μεγάλος ο αριθμός. «Σε ώρες που αποφασίζει η διεύθυνση, γίνονται κάποιες ενισχύσεις στο προσωπικό που δουλεύει εκεί, ώστε να είναι πιο αυξημένοι οι έλεγχοι από άλλες φορές».

Δειτε Επισης

Οδηγός έχασε τον έλεγχο του οχήματος και ανατράπηκε-Απεγκλωβίστηκε από την Πυροσβεστική
Ανακαλεί την απαγόρευση παραχώρησης αδειών χρήσης πυροτεχνημάτων η Υπηρεσία Μεταλλείων
Στις φλόγες τυλίχθηκαν όχημα buggy και τετράτροχη μοτοσικλέτα στο Λατσί
Φωτιά σε υπνοδωμάτιο διαμερίσματος στην Πάφο-Στο Νοσοκομείο ο ένοικος με αναπνευστικά προβλήματα
Πώς τοποθετείται ο Πρόεδρος για την απαγόρευση μετακίνησης οπαδών-«Δεν έχει βρεθεί η χρυσή τομή»
Εν αναμονή σήματος από Europol, Interpol και Ρωσία για το απειλητικό email που αναστάτωσε τα σχολεία οι Αρχές
Πυρκαγιά σε κοίτη ποταμού στη Λευκωσία-Άμεση επέμβαση της Πυροσβεστικής
Χειροπέδες σε 23χρονο για το θανατηφόρο στην Κοκκινοτριμιθιά με θύμα 77χρονη
Επεισοδιακή καταδίωξη καταζητούμενου στη Λεμεσό-Τον τσάκωσαν με παράνομο 32χρονο και με ναρκωτικά
Στο μικροσκόπιο κλειστά κυκλώματα και τεκμήρια για τον εντοπισμό των βάνδαλων των γηπέδων Απόλλωνα και ΑΕΛ