Με γεμάτη ατζέντα στην Μιχαηλίδου οι εκπαιδευτικοί-Τα θέματα που τίθενται στο τραπέζι

Με γεμάτη την ατζέντα αναμένεται να καθίσουν απέναντι από την Αθηνά Μιχαηλίδου οι εκπαιδευτικές οργανώσεις, οι οποίες αποζητούν απαντήσεις για τα πλάνα του Υπουργείου Παιδείας, αναφορικά με καίρια θέματα, για την ομαλή έναρξη της επερχόμενης σχολικής χρόνιας.

Η υπουργός Παιδείας αρχίζει τις τακτικές συναντήσεις με τις εκπαιδευτικές οργανώσεις, ώστε να τεθούν επί τάπητος όλα τα ανοιχτά ζητήματα που αφορούν στην ομαλή λειτουργία των σχολικών μονάδων, καθώς επίσης και τη διαχείριση σημαντικών εκπαιδευτικών ζητημάτων. Την αρχή με τις συναντήσεις αναμένεται να κάνει η ΟΕΛΜΕΚ, η οποία θα δει το μεσημέρι την υπουργό και θα θέσει αρκετά θέματα προς συζήτηση.

«Αυτό που είναι πιο άμεσο για να συζητηθεί είναι η έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς. Είναι η στελέχωση με εκπαιδευτικό προσωπικό, τα βιβλία και η υλικοτεχνική υποδομή. Ιδιαίτερα ακανθώδες είναι το θέμα της στελέχωσης, για το διορισμό των υπό δοκιμασία συναδέλφων, οι μονιμοποιήσεις των συναδέλφων, είναι οι συμβασιούχοι που είναι ένας αρκετά μεγάλος αριθμός. Όλα αυτά ευελπιστούμε να ολοκληρωθούν πριν την 1η Σεπτεμβρίου», επεσήμανε στον REPORTER ο πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ, Δημήτρης Ταλιαδώρος.

Η ΟΕΛΜΕΚ θα ζητήσει και ενημέρωση για το νέο σύστημα αξιολόγησης του μαθητή, που ψηφίστηκε την προηγούμενη εβδομάδα από την Ολομέλεια της Βουλής και θα ζητήσει λεπτομέρειες για τα επιμέρους θέματα που έχουν αφεθεί στο Υπουργείο, για να επιλυθούν.

«Θα δώσουμε βαρύτητα σε εκείνα που έμειναν στην διακριτική ευχέρεια του Υπουργείου Παιδείας, που αφορά στον τρόπο του διορθώματος, την διασφάλιση του αξιόπιστου. Όταν λέμε και αναλυτικά είναι και το θέμα της ύλης, που πρέπει να δούμε ποια θα είναι η διδακταία και ποια η εξεταστέα».

Τα περιστατικά βανδαλισμών, που είδαν το φως της δημοσιότητας το προηγούμενο διάστημα, και σε συνδυασμό με το γεγονός ότι έγιναν σε Γυμνάσια, προβλημάτισαν και ανησύχησαν την ΟΕΛΜΕΚ και αναμένεται να θέσει το θέμα εκ νέου ενώπιον της υπουργού.

«Ένα άλλο θέμα είναι η φύλαξη του Γυμνασίου, κάτι που γίνεται στα Λύκεια και ευελπιστούμε να είναι κάτι που θα αλλάξει τη νέα σχολική χρονιά. Στα περιστατικά των προηγούμενων εβδομάδων είδαμε ότι συμπωματικά ήταν σε Γυμνάσια όλοι οι βανδαλισμοί που έγιναν. Είναι ένα θέμα που θα θέσουμε στο τραπέζι».

Εκτός αυτών, η οργάνωση των καθηγητών θέλει να ανοίξει το διάλογο και για τον τρόπο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, αφού είναι βασισμένο σε νόμο που ψηφίστηκε το… 1976.

«Θα θέσουμε και θέματα που έχουν να κάνουν με την ποιότητα της εκπαίδευσης, αλλά και θέματα που έχουν να κάνουν με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Το υφιστάμενο σχέδιο που εφαρμόζεται είναι από το 1976. Πλησιάζουν 50 χρόνια. Κάποιος μπορεί να πει ότι είναι πολύ καλό και γι’ αυτό έχει κρατήσει, όμως δεν είναι έτσι».

Θέλει απαντήσεις για τα θέματα που έθεσε η ΠΟΕΔ

Από πλευράς τους, οι δάσκαλοι ζητούν από την υπουργό Παιδείας όπως καθορίσει μία ημερομηνία για συνάντηση, για να συζητήσουν τη σωρεία θεμάτων που είχαν θέσει ενώπιον της από τις προηγούμενες συναντήσεις τους και να τους ενημερώσει για τον τρόπο που τα διαχειρίζεται το Υπουργείο.

«Εμείς θέλουμε να δούμε τι προχωρά, τι δεν προχωρά και ποια μένουν σε εκκρεμότητα. Είναι θέματα που έχουν να κάνουν με τη στελέχωση, που έχει να κάνει και με εκπαιδευτικές πολιτικές, που αναμένουμε να εφαρμοστούν από τη νέα σχολική χρονιά, βάσει και της αρχικής πρόθεσης της υπουργού. Θέματα που έχουν να κάνει και με την αύξηση του διοικητικού χρόνου της διευθυντικής ομάδας, την απόφαση για την επέκταση του θεσμού του υπευθύνου τμήματος, την αύξηση των οργανικών θέσεων, τη στελέχωση των προγραμμάτων ΔΡΑΣΕ και ΠΟΣ. Είναι τα ζητήματα που περιμένουμε επίσημα την τελική τοποθέτηση της υπουργού για να δούμε που στεκόμαστε για τα συγκεκριμένα θέματα», σημείωσε η πρόεδρος της ΠΟΕΔ, Μύρια Βασιλείου.

Στο μεταξύ, η ΠΟΕΔ θέλει να συνεχιστεί και ο διάλογος για το θέμα της επέκτασης προς τα κάτω της προδημοτικής, παρά το γεγονός ότι το Ανώτατο Δικαστήριο έκρινε τη νομοθεσία που ψηφίστηκε από την Ολομέλεια τους προηγούμενους μήνες, αντισυνταγματική. Η θέση της οργάνωσης των δασκάλων δεν έχει αλλάξει, καθώς θεωρεί πως πρέπει να εφαρμοστεί σταδιακά η συγκεκριμένη πολιτική, μέσα από την ενίσχυση των δομών του δημόσιου νηπιαγωγείου.

«Είναι μία πολιτική, η οποία έχει θετικό πρόσημο και εκπαιδευτικά και κοινωνικά. Επομένως, θα πρέπει και η Κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας να δει άμεσα το συγκεκριμένο θέμα και να προχωρήσει με τους σωστούς σχεδιασμούς, σε αντίθεση με τους σχεδιασμούς της προηγούμενης Κυβέρνησης, ώστε μέσα από την ενίσχυση του δημόσιου νηπιαγωγείου, να πάρει σάρκα και οστά η συγκεκριμένη πολιτική, που λόγω λανθασμένων πολιτικών και αποφάσεων δεν είναι δυνατό να εφαρμοστεί αυτή τη σχολική χρονιά».

Δειτε Επισης

Διορίστηκε πρόσθετη εκπαιδευτικός στο Παιδογκολογικό του Μακαρείου
Στρεβλώσεις στη διασύνδεση του αναπηρικού επιδόματος με το ΕΕΕ διαπιστώνει η Λοττίδη
Υποβλήθηκαν 1220 αιτήσεις για φωτοβολταϊκά μέσα σε λίγες ώρες
Διατηρούν τις θέσεις τους οι ιδιώτες εκπαιδευτικοί που δεν είχαν αντιστοιχία πτυχίου
Χαιρετίζει την αύξηση της άδειας μητρότητας το Γραφείο Επιτρόπου Ισότητας Φύλων
Απώτερος στόχος της Κυβέρνησης είναι η αναβάθμιση των υπηρεσιών υγείας
Μνημόνιο συναντίληψης με τον Αυστριακό ομόλογό της υπέγραψε η Υπ. Παιδείας
Ζωτικά θέματα που άπτονται του τομέα της υγείας τέθηκαν στη συνάντηση Δημητρίου-Κυριακίδου
Χαμηλή η κοινωνική εμπιστοσύνη στην Κύπρο-Επιφυλακτικό στις σχέσεις του με τους ανθρώπους 65%
Ζητά την κατάθεση του κονδυλίου για κάλυψη εξόδων ασθενών στο εξωτερικό η ΠτΒ-«Ομόφωνη έκκληση»