Ακυρώσεις πτήσεων, καθυστερήσεις και φθορές αποσκευών-Ποια τα δικαιώματα των επιβατών

Δεν είναι λίγες οι φορές όπου επιβάτες έρχονται αντιμέτωποι με σωρεία προβλημάτων στα αεροδρόμια, με αποτέλεσμα είτε να καθυστερήσουν να πετάξουν, είτε να χάσουν την πτήση τους, είτε να βρουν κατεστραμμένη τη βαλίτσα τους ή ακόμη και να μην τη βρουν, κάτι που τους αναγκάζει να τρέχουν τελευταία στιγμή στους διαδρόμους των αερολιμένων για να ψάξουν το δίκαιό τους και να αναχωρήσουν όσο πιο νωρίς γίνεται χωρίς περαιτέρω καθυστέρηση.

Μέχρι σήμερα πάντως, από την 1η Ιανουαρίου της χρονιάς, έχουν καταγραφεί επίσημα συνολικά 23 παράπονα στον Κυπριακό Σύνδεσμο Καταναλωτών, από επιβάτες οι οποίοι είδαν να ακυρώνεται τελευταία στιγμή η πτήση τους, είτε καθυστέρησε αρκετά, είτε έχασαν αποσκευή τους ή αυτή έχει φθαρεί, χωρίς να φέρουν οι ίδιοι ευθύνη. Μάλιστα, αρκετά είναι τα παράπονα επίσης από επιβάτες, οι οποίοι δεν μπορούν να κάνουν check-in από τις εφαρμογές των αεροπορικών γιατί δεν λειτουργούν κανονικά, με αποτέλεσμα στο τέλος να καλούνται να πληρώσουν επιπρόσθετο ποσό στο αεροδρόμιο.

Πάντως, όπως εξηγεί η Νομική Λειτουργός του Κυπριακού Συνδέσμου Καταναλωτών, Βιργινία Χρήστου, σε δηλώσεις της στον REPORTER, σε περίπτωση που υπάρχει ακύρωση ή καθυστέρηση πτήσης, πέραν των τριών ωρών ο καταναλωτής δικαιούται αποζημίωση. «Η αποζημίωση η οποία προβλέπεται από το σχετικό κανονισμό, δίνεται πάντα με βάση τα χιλιόμετρα της πτήσης και όχι με το πόσες ώρες έχει ταλαιπωρηθεί ο επιβάτης. Αυτό το ποσό, αρχίζει από τα 250 ευρώ και φθάνει μέχρι και τα 600 ευρώ. Δηλαδή, ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι εάν κάποιος ταξιδεύει από την Ελλάδα προς την Κύπρο και υπάρχει καθυστέρηση πέραν των τριών ωρών, θα δούμε την απόσταση μεταξύ των δυο χωρών για να καθοριστεί εάν ο επιβάτης θα λάβει αποζημίωση 250 ευρώ. Σε αντίθετη περίπτωση, ένας επιβάτης που ταξιδεύει από το Βέλγιο προς Κύπρο, που είναι πιο μεγάλη απόσταση, θα λάβει μεγαλύτερη αποζημίωση».

Σε σχέση με τις χαμένες ή τις κατεστραμμένες αποσκευές, βάση της Νομοθεσίας, εάν η βαλίτσα ενός επιβάτη δεν φθάσει στον τελικό προορισμό, τότε οφείλει η αεροπορική εταιρεία να προσφέρει κάποια βοήθεια ή κάποια αποζημίωση στον επιβάτη. «Καλό είναι ο επιβάτης όταν φθάσει στο αεροδρόμιο και πάει να παραλάβει τη βαλίτσα του και δει ότι είναι κατεστραμμένη, οφείλει να κατευθυνθεί σε συγκεκριμένο σημείο στο αεροδρόμιο που υπάρχει για να υποβάλει το παράπονό του και να λάβει γραπτό σημείωμα με ένα κωδικό, που θα αναφέρει ότι υπάρχει πρόβλημα με τη συγκεκριμένη αποσκευή. Στη συνέχεια, θα αποστείλει το παράπονό του γραπτώς στην αεροπορική εταιρεία ζητώντας να αποζημιωθεί για τη ζημιά που έχει υποστεί. Εάν δεν το πράξει αυτό ο επιβάτης, τότε δεν θα λάβει ποτέ αποζημίωση».

Το ίδιο ισχύει πάντως και με τις ακυρώσεις και καθυστερήσεις πτήσεων, με τους επιβάτες να καλούνται να εκφράζουν άμεσα το παράπονό τους, έτσι ώστε να αποζημιωθούν για την ταλαιπωρία τους, λαμβάνοντας τα χρήματά τους πίσω. «Χωρίς να προχωρήσει σε καταγγελία ο επιβάτης, δεν θα μπορεί το παράπονό του να παραπεμφθεί στην αρμόδια αρχή στην Πολιτική Αεροπορία ή κατ’ επέκταση στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή, γιατί δεν μεσολάβησε η επικοινωνία του επιβάτη με την αεροπορική».

Επιπρόσθετα, φαίνεται να παρατηρείται ιδιαίτερο πρόβλημα με τις εφαρμογές που έχουν διάφορες αεροπορικές εταιρείες οι οποίες δεν λειτουργούν, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να κάνει check-in ο επιβάτης. «Έτσι, αναγκάζεται ο επιβάτης να πάει στο αεροδρόμιο για να κάνει το check-in του και να χρεώνεται με ένα ποσό. Μέχρι στιγμής έχουμε λάβει επτά παράπονα από επιβάτες που χρεώθηκαν το ποσό των 50 ευρώ επιπρόσθετα στο αεροδρόμιο, ενώ οι ίδιοι ισχυρίζονται ότι δεν λειτουργούσε η εφαρμογή της εταιρείας για να έκαναν το check-in».

Επίσης, άλλες δυο περιπτώσεις παραπόνων, ανέφερε η κ. Χρήστου, «έχουν να κάνουν με βαλίτσα και είναι καλό οι επιβάτες να βλέπουν την πολιτική κάθε αεροπορικής εταιρείας, αφού υπάρχουν κάποιες που λένε μέχρι οκτώ κιλά βάρος, ενώ υπάρχουν άλλες που λένε μέχρι δέκα κιλά. Εάν ξεπεραστούν αυτά τα κιλά των αποσκευών, βλέπουμε ότι οι αεροπορικές χρεώνουν ένα αρκετά μεγάλο ποσό. Δεν μπορεί να γίνει τίποτα σε αυτό το σημείο από τον επιβάτη, καθώς είναι πολιτική της κάθε αεροπορικής αυτό».

Αξίζει να σημειωθεί πάντως, ότι εάν η αεροπορική εταιρεία αναγράφει στη σελίδα της ότι το check-in γίνεται εξ ολοκλήρου στο αεροδρόμιο και χρεώνεται με ένα συγκεκριμένο ποσό ο επιβάτης, τότε σε αυτή την περίπτωση είναι νόμιμη η πρακτική. Εάν όμως, δεν αναγράφει πουθενά αυτή τη σημείωση και δεν λειτουργεί το σύστημα, με αποτέλεσμα να αναγκάζεται ο επιβάτης να πάει στο αεροδρόμιο για να κάνει το check-in και επιβαρύνεται με ένα ποσό, τότε αυτό θεωρείται παράνομη πρακτική.

Δειτε Επισης

Βλάβη στο σύστημα παραγωγής του Διαχειριστή Συστήματος Μεταφοράς
Κίτρινη προειδοποίηση για υψηλές θερμοκρασίες
Αρχίζει εντός των επόμενων ημερών η εγκατάσταση κλιματιστικών σε σχολεία-Πρώτη επαρχία η Λευκωσία
Κηδεύτηκε 110 χρόνια μετά τη γέννησή του ο ήρωας Δημήτρης Τσαούσης-«Παρέμεινε αγέρωχος, περήφανος και ελεύθερος»
Η Κύπρια ζωγράφος που έφτασε μέχρι τη Νέα Υόρκη-«Η τέχνη είναι ένας διάλογος ανάμεσα στις γενιές»
Σε υποπαραλλαγή της Όμικρον οφείλεται η αύξηση κρουσμάτων κορωνοϊού στην Κύπρο
Πρωτοβουλίες και πιέσεις σε Τουρκία από ΕΕ και διεθνή κοινότητα για το Κυπριακό ζήτησε ο Δαμιανός
Στους 37 βαθμούς η θερμοκρασία αλλά με βροχές-Ο καιρός μέχρι την Τρίτη
Σωτήρια παρέμβαση ναυαγοσωστών για λουόμενο στην Πάφο-Μπήκε στο νερό μεθυσμένος
Συντεχνίες ΡΙΚ: Ταχείς διαδικασίες για επίλυση του θέματος με τις συντάξεις