Πώς να μην πέσετε σε παγίδες κατά την περίοδο εκπτώσεων-Συμβουλές από τον Σύνδεσμος Καταναλωτών

Ο Κυπριακός Σύνδεσμος Καταναλωτών, ενόψει της έναρξης της περιόδου εκπτώσεων, καλεί τους καταναλωτές να δείξουν ιδιαίτερη προσοχή σε συγκεριμένα θέματα.

Συγκεκριμένα συστήνει όπως πριν από την απόφαση συναλλαγής να κάνουν έρευνα για το προϊόν που τους ενδιαφέρει, καθώς είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζουν ότι τα καταστήματα μπορούν να πραγματοποιούν εκπτώσεις καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου και συνεπώς δεν υπάρχει λόγος να αγοράζουν προϊόντα υπό πίεση.

Επισημαίνει ότι το μεγάλο ποσοστό έκπτωσης δεν σημαίνει κατ’ ανάγκη και χαμηλότερη τελική τιμή, προσθέτοντας ότι κριτήριο για την αγορά πρέπει είναι η τελική τιμή της αγοράς και όχι το ποσοστό έκπτωσης.

Διευκρινίζει πως η αναγραφή διπλής τιμής, δηλαδή της αρχικής (που συνήθως είναι διαγραμμένη) και της νέας τιμής είναι υποχρεωτική, προσθέτοντας ότι ο πωλητής διατηρεί το δικαίωμα να αναγράφει μόνο το ποσοστό έκπτωσης το οποίο όμως θα πρέπει να είναι απόλυτα κατανοητό και σαφές από τον απλό καταναλωτή.

Συστήνει να επιδεικνύουν ιδιαίτερη προσοχή σε καταστήματα που διαφημίζουν μεγάλα ποσοστά εκπτώσεων σε ένα ή ελάχιστα είδη τους, επειδή αυτό δεν σημαίνει ότι και τα υπόλοιπα είδη των καταστημάτων αυτών είναι φθηνότερα σε σχέση με αντίστοιχα είδη άλλων καταστημάτων.

Περαιτέρω καλεί τους καταναλωτές να ενημερωθούν για την πολιτική επιστροφών του καταστήματος, πριν προβούν σε αγορά και να θυμούνται ότι για αγορές από το κατάστημα δεν υπάρχει νομική υποχρέωση και επαφίεται στην πολιτική του κάθε καταστήματος αν θα αποδεχτεί επιστροφές ή αλλαγές.

Επίσης συστήνει προς όσους σκοπεύουν να αγοράσουν κάποιο προϊόν αξίας (πχ. κινητό τηλέφωνο, υπολογιστή), να αξιολογούν την αξιοπιστία και την ποιότητα εξυπηρέτησης του συγκεκριμένου πωλητή και να άλλους καταναλωτές για τις εμπειρίες τους, όπως για παράδειγμα η ανταπόκριση του πωλητή σε θέματα εγγυήσεων και η εξυπηρέτηση μετά την πώληση.

Υπενθυμίζει ότι οι αγοραστές έχουν δικαίωμα νόμιμης εγγύησης δύο (2) ετών για καινούργια προϊόντα και ενός έτους (1) για μεταχειρισμένα προϊόντα, επίς αν το προϊόν παρουσιάσει σοβαρό ελάττωμα τις πρώτες τριάντα (30) ημέρες, το δικαίωμα αντικατάστασης ή επιστροφής των χρημάτων.

Παραθέτει περαιτέρω ότι το δικαίωμα επισκευής εντός εικοσιπέντε (25) ημερών, αν το προϊόν παρουσιάσει ελάττωμα.

Σε ό,τι αφορά την περίπτωση αγορών μέσω διαδικτύου, οι καταναλωτές έχουν δικαίωμα υπαναχώρησης μέχρι και δεκατέσσερις (14) ημέρες μετά την παραλαβή του προϊόντος σημειώνει ο Σύνδεσμος.

Τέλος αφού καλεί τους καταναλωτές να ενημερωθούν κατά πόσο το κατάστημα που τους ενδιαφέρει συμμετέχει στο μηχανισμό Εναλλακτικής Επίλυσης Καταναλωτικών διαφορών ή άλλο παρόμοιο μηχανισμό, όπως είναι ο μηχανισμός επίλυσης καταναλωτικών διαφορών που προσφέρει ο Κυπριακός Σύνδεσμος Καταναλωτών.

Σε περίπτωση διαπίστωσης παραβάσεων, οι καταναλωτές θα πρέπει να επικοινωνούν με την Γραμμή του Καταναλωτή στο 1429 αλλά και με τον Κυπριακό Σύνδεσμο Καταναλωτών στο 22516112, καταλήγει.

Πηγή: ΚΥΠΕ

Δειτε Επισης

Ξεκαθαρίζει για τον τερματισμό των μέτρων στήριξης η Κυβέρνηση-«Ο πληθωρισμός έχει υποχωρήσει»
Με κάθε λαμπρότητα τίμησε την ημέρα της Ανεξαρτησίας η Κύπρος (pics)
Συννεφιασμένος ο καιρός, μεμονωμένες βροχές στο μενού-Στους 30 βαθμούς Κελσίου η θερμοκρασία
Ανοίγει ξανά η συζήτηση για το Εθνικό Σχέδιο Παιδείας-Στέλνει πολυσέλιδο υπόμνημα σε ΠτΔ ο Μυλωνάς
Ανησυχούν για πυρκαγιές οι Κύπριοι, ενημερώνονται από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Έπεσε «μαύρο» στο ΡΙΚ λόγω απεργίας των υπαλλήλων για μη καταβολή συντάξεων
Τη λήψη αποφάσεων για το ΧΥΤΥ Κόσιης, ζητούν από το κράτος φορείς της Λάρνακας
Έτοιμη η Εθνική Στρατηγική Μητρικού Θηλασμού-Στο 83% ο μεικτός θηλασμός το 2022
Η Κυβέρνηση να ισοζυγίσει επιπτώσεις από μη μηδενικού ΦΠΑ ζητεί ο ΣΥΠΡΟΔΑΤ
Επιφυλάξεις στη Βουλή για τις καθολικές αυξήσεις 1,5% στο δημόσιο