Καίγεται για τέταρτη ημέρα το οχηματαγωγό με τα 3.783 αυτοκίνητα-Γιατί δε σβήνουν τα ηλεκτρικά αμάξια

Τέσσερις μέρες τώρα, μαίνεται ανεξέλεγκτη η πυρκαγιά στο οχηματαγωγό Fremantle Highway, στη Βαλτική, στα ανοιχτά των ολλανδικών ακτών. Το καράβι μεταφέρει 3.783 αυτοκίνητα, εκ των οποίων περίπου 500 είναι ηλεκτρικά. Οι Αρχές, οι οποίες θέλουν να ελπίζουν ότι τις επόμενες ημέρες η φωτιά στο πλοίο θα υποχωρήσει πριν αυτό βυθιστεί, αναφέρουν ότι η πυρκαγιά κατά πάσα πιθανότατα ξεκίνησε από ένα από τα ηλεκτρικά οχήματα που μεταφέρει. Και ξεκαθαρίζουν ότι, με ένα μέλος του πληρώματος να έχει χάσει τη ζωή του και το υπόλοιπα πλήρωμα να έχει εγκαταλείψει το πλοίο, ίσως πάρει μέρες για να περιοριστεί η φωτιά, καθώς οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων φλέγονται με πυρκαγιές οι οποίες είναι υψηλότερων (διπλάσιων) θερμοκρασιών και μεγαλύτερης διάρκειας από τα συμβατικά, ενώ σβήνουν δύσκολα, με τον κίνδυνο όταν γίνει αυτό, να τυλιχτούν ξανά στις φλόγες.

Η πυρκαγιά στο Fremantle και η παραδοχή των αρχών ότι δεν μπορούν να τη θέσουν υπό έλεγχο λόγω των μπαταριών ιόντων λιθίου που φέρουν τα αυτοκίνητα, ξαναφέρνει στο προσκήνιο ένα μεγάλο θέμα που απασχολεί πολλές ναυτιλιακές και όχι μόνο ανά τον κόσμο: Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όταν τυλιχτούν στις φλόγες, δεν σβήνουν με "παραδοσιακές" μεθόδους, όπως τη χρήση νερού, τη στέρηση οξυγόνου, ακόμα και αν βυθιστούν στη θάλασσα.

Η αιτία της πυρκαγιάς, αν και επισήμως δεν έχει ακόμη προσδιοριστεί, έχει εγείρει ερωτήματα σχετικά με το «τι τυφλά σημεία υπάρχουν κατά τη μεταφορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων που κινούνται με μπαταρίες – οι οποίες όταν πιάσουν φωτιά δεν μπορούν να σβήσουν με νερό ή ακόμη και με στέρηση οξυγόνου», λέει ο εκπρόσωπος της Βασιλικής Ένωσης Ολλανδών Εφοπλιστών (KVNR), Νέιθαν Χάμπερς.

Δεν είναι η πρώτη τέτοια φωτιά. Μόλις τον περασμένο Φεβρουάριο, το οχηματαγωγό Felicity Ace το οποίο μετέφερε περίπου 4.000 αυτοκίνητα τυλίχθηκε στις φλόγες και βυθίστηκε στον Ατλαντικό, δυτικά της Πορτογαλίας, με τη φωτιά να πιστεύεται πως ξεκίνησε από τη μπαταρία ενός από τα EV του φορτίου του. Με δεδομένο ότι και πέρυσι, που καταγράφηκε ο μεγαλύτερος αριθμός πυρκαγιών σε πλοία την τελευταία δεκαετία (209, κατά 17% περισσότερες από το 2021) σύμφωνα με την Allianz Global Corporate & Specialty, η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Ναυτιλιακής Ασφάλειας εκτιμά ότι "ένα μεγάλο μερίδιο των πυρκαγιών αφορούσε μπαταρίες ιόντων λιθίου". Και ωθεί οργανισμούς, όπως τον ΙΜΟ (Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός) να επιβάλλουν περιορισμούς και μέτρα κατά τη μεταφορά τους, αλλά και ναυτιλιακές -όπως η νορβηγική Havila Kystruten- να απαγορεύσουν τη μεταφορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων με πλοία τους. Έχουν δίκιο για τη "δαιμονοποίηση";

Η αλήθεια είναι ότι στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα υπάρχει ο κίνδυνος ανάφλεξης σε περίπτωση που χτυπηθούν οι μπαταρίες -σε κάποιο τρακάρισμα, για παράδειγμα- ή στη διάρκεια της φόρτισης. Όμως ο κίνδυνος αυτός, όπως έχουν καταδείξει έρευνες, είναι μικρότερος από τον κίνδυνο να τυλιχτεί στις φλόγες ένα βενζινοκίνητο, ή πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο. Εκεί που υπάρχει διαφορά, είναι η ένταση και η διάρκεια της φωτιάς, η οποία μοιάζει να είναι αδύνατο να σβήσει με τους τρόπους που γνωρίζαμε ως τώρα.

Σε όλο τον κόσμο, έχουν καταγραφεί περιστατικά που μοιάζουν εξωπραγματικά: Για να σβήσει η φωτιά σε ένα Tesla στις ΗΠΑ χρησιμοποιήθηκαν περίπου 23 τόνοι νερού, ενώ ένα άλλο αυτανεφλέγη έξι μέρες μετά την κατάσβεσή του. Στην Ολλανδία, οι πυροσβέστες δοκίμασαν να βυθίσουν σε δεξαμενή με νερό ένα EV που καιγόταν, στις ΗΠΑ δοκίμασαν να το θάψουν (!). Ακριβώς επειδή πρόκειται για πυρκαγιά η οποία προκαλείται από χημική αντίδραση, χρειάζεται ποσότητες νερού και 10 φορές μεγαλύτερες από αυτές που θα χρειάζονταν για ένα βενζινοκίνητο, ώστε να περιοριστεί η φωτιά σε ένα ηλεκτρικό, με το ρίσκο αναζωπύρωσης να είναι υπαρκτό ως και εβδομάδες αργότερα. Πυροσβέστες εκτιμούν ότι ενδέχεται να χρειαστεί ποσότητα που μπορεί να φτάσει και τους 150 τόνους κρύου νερού (δηλαδή ποσότητα που φέρουν περίπου 20-30 οχήματα της Πυροσβεστικής) για να περιοριστεί μια πυρκαγιά σε ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

27483733

F2Ln8i6bQAA_l11

Οι πυροσβεστικές υπηρεσίες σε όλο τον κόσμο εξετάζουν νέες λύσεις για να μπορούν να κατασβέσουν πυρκαγιές σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όπως νέες χημικές ουσίες, εξειδικευμένες κουβέρτες πυρόσβεσης EV, ακροφύσια πυροσβεστικών σωλήνων που διαπερνούν τις μπαταρίες κ.α.. Οι δε αυτοκινητοβιομηχανίες παρέχουν διαρκώς εκπαίδευση, αλλά και manual στις πυροσβεστικές δυνάμεις για την αντιμετώπιση τέτοιων περιστατικών.

F2LnMDeasAAmpqr

F2Lmw9EaUAAR8zI

Πηγή: Πρώτο Θέμα

Δειτε Επισης

Ερντογάν για το πάγωμα των εμπορικών σχέσεων με Ισραήλ-«Ξέρουμε πως η Δύση θα μας επιτεθεί»
BINTEO: Η στιγμή της εκτόξευσης του διαστημοπλοίου Chang’e-6 στην αθέατη πλευρά του φεγγαριού
Στο Κάιρο ο επικεφαλής της CIA, εντείνονται οι πιέσεις για εκεχειρία στη Γάζα
Νέος σάλος με την πιθανή αντιπρόεδρο του Τραμπ-Δηλώνει πως έχει συναντήσει τον… Κιμ Γιονγκ Ουν
Μάχη για τη συνέχιση των ταυρομαχιών στην Ισπανία-Η κυβέρνηση τάσσεται κατά και η αντιπολίτευση αντιδρά
Προετοιμάζεται για τον πρώτο κυκλώνα στην ιστορία της η Κένυα
Ζαχάροβα: Η Δύση διεξάγει «υβριδικό πόλεμο» εναντίον της Μόσχας, χρησιμοποιώντας την Ουκρανία
Τελεσίγραφο Ισραήλ στη Χαμάς-«Απαντήστε σε μια εβδομάδα στην πρόταση εκεχειρίας ή εισβάλουμε στη Ράφα»
Νέες απειλές των Χούθι-Θα στοχεύουν όσα πλοία πάνε στο Ισραήλ και είναι στην εμβέλεια των όπλων τους
Τουλάχιστον 15 νεκροί σε τρεις ταυτόχρονες επιθέσεις του ISIS κατά στρατιωτικών θέσεων στη Συρία