Αστήρικτοι ισχυρισμοί στα κατεχόμενα για το τζαμί στον Απόστολο Ανδρέα-«Δεν έκανε παράπονο η Εκκλησία»

Δύο δωμάτια που κτίστηκαν για τους πλανοδιοπώλες στο χώρο του μοναστηριού του Αποστόλου Ανδρέα, κατά την διάρκεια των εργασιών αναστήλωσής του, αλλά έμειναν άδεια επειδή αυτοί αρνήθηκαν να μετακομίσουν εκεί, μετατράπηκαν σε χώρο προσευχής – μικρό τζαμί (mescit), γράφει σήμερα η διαδικτυακή Μπουγκιούν Κίπρις δημοσιοποιώντας σχετική φωτογραφία. Φιλοξενεί επίσης δηλώσεις του «δημάρχου» Ριζοκαρπάσου και του διευθυντή του ΕΒΚΑΦ.

Σύμφωνα με το ΓΤΠ, ο «δήμαρχος» Ριζοκαρπάσου, Χαμίτ Μπακιρτζί δήλωσε στην τ/κ ιστοσελίδα ότι το μικρό τζαμί ήταν απαίτηση των πολιτών. «Το μέρος εκείνο είναι ένα κτίριο που ανήκει στο ΕΒΚΑΦ, δεν ανήκει στη δομή της εκκλησίας. Το ΕΒΚΑΦ έδωσε έγκριση. Θα το χρησιμοποιεί η μουσουλμανική κοινότητα που επισκέπτεται την περιοχή. Κοιτάξτε σήμερα το Ισραήλ, εκκλησίες και τζαμιά βρίσκονται το ένα απέναντι από το άλλο, δεν καταλαβαίνω γιατί νιώθει κανείς ντροπή γι’ αυτό. Το μέρος εκείνο δεν είναι τζαμί. Είναι ένα δωμάτιο. Ούτε προσευχή θα γίνεται, ούτε λειτουργία».  

Απαντώντας σε ερωτήσεις της εφημερίδας, ο διευθυντής του ΕΒΚΑΦ, Ιμπραχίμ Μπεντέρ ανέφερε ότι τα δωμάτια έγιναν και προσπάθησαν να μεταφέρουν εκεί τους πλανοδιοπώλες κάτι που ήταν επιθυμία και της εκκλησίας (Αρχιεπισκοπής). «Μπήκαν στη μέση οι πολιτικοί και κάπως δεν μπορέσαμε να μεταφέρουμε τους ανθρώπους εκεί. Το δώσαμε όταν το ζήτησε ο δήμος (ΣΣ: «δήμος» Ριζοκαρπάσου). Αλλιώς τι δουλειά έχω εγώ να πάω να ανοίξω χώρο προσευχής στην άκρη της Καρπασίας. Επιπλέον, συναντιέμαι συνεχώς με αξιωματούχους της εκκλησίας και δεν μου έκαναν κάποιο παράπονο».

Σε ερώτηση εάν κάτι αντίστοιχο γίνει στο τέμενος Χαλά Σουλτάν στην Λάρνακα, ο κ. Μπεντέρ απάντησε ότι «φυσικά, δεν μπορούμε να το δεχτούμε αν το κάνουν σε κοντινό μέρος που μας ενοχλεί. Σε εμάς, η διοίκηση της εκκλησίας ανήκει στον ιερέα. (Αυτός) έχει κλειδί, ανοιγοκλείνει όποτε θέλει, μένει εκεί. Όμως, το Χαλά Σουλτάν υπάγεται στο Τμήμα Αρχαιοτήτων στον νότο. Κάποιος από ένα κρατικό τμήμα πηγαίνει και το ανοίγει κάθε πρωί στις 9 και το κλείνει στις 5. Η διοίκησή του δεν ανήκει σε εμάς. Πηγαινοερχόμαστε σαν φιλοξενούμενοι. Δίπλα στο τζαμί υπάρχουν δωμάτια και δεν επιτρέπεται να τα χρησιμοποιούμε. Η πραγματική ελευθερία είναι εδώ σε εμάς».     

Γενί Ντουζέν και Αβρούπα αναφέρονται επίσης στο θέμα. Η Αβρούπα το έχει κύριο θέμα στο πρωτοσέλιδό της προβάλλοντας την ανάρτηση στα ΜΚΔ της «βουλευτή» του ΡΤΚ, Ντογούς Ντεριά.

Η Μονή του Αποστόλου Ανδρέα δεν είναι μόνο ένας ιερός τόπος λατρείας για τους Ελληνοκύπριους και τον χριστιανικό κόσμο, αλλά και μια από τις αξίες της πολιτιστικής κληρονομιάς της Κύπρου, ανέφερε η κ. Ντεριά. «Όπως ακριβώς και το τζαμί Χαλά Σουλτάν στο νότο. Η νοοτροπία που προσπαθεί να οικοδομήσει ένα ‘τζαμί’ σε αυτό το μοναστήρι είναι ξεκάθαρα μια νοοτροπία που προσπαθεί να χρησιμοποιήσει τη θρησκεία ως εργαλείο για μια πολιτική πρόκληση. Αναρωτιέμαι, τι θα έλεγαν αυτοί που θέλουν να προκαλέσουν εχθρότητα μεταξύ των κοινοτήτων με αυτό τον τρόπο, αν υπήρχε κάποιος που προσπαθούσε να χτίσει εκκλησία στο Τέμενος Χάλα Σουλτάν;».

Πρόσθεσε επίσης ότι κάποιοι παραβιάζουν τα δικαιώματα των παιδιών στο όνομα ενός θρησκευτικού μαθήματος (κορανίου) και υπογράφουν «πρωτόκολλο» με τον ξεδιάντροπο Αχμέτ Ουνσέλ (ΣΣ: επικεφαλής της «διεύθυνσης θρησκευτικών υποθέσεων» που είχε πει στα κατεχόμενα ότι όποτε ο σύζυγός τους το επιθυμεί οι γυναίκες πρέπει να πηγαίνουν στο κρεβάτι μαζί του).

«Δεν διστάζουν να παραβιάσουν τον νόμο. Αντί να πουν ‘μάθετε τα όριά σας’ στους φανατικούς που μιλούν από το εξωτερικό και λένε ‘η τυραννία της κοσμικότητας στην τδβκ πρέπει να σταματήσει πλέον’, προσπαθούν να επωφεληθούν από τη θρησκευτική εκμετάλλευση. Θεωρούν παραγκούπολη την άλλη πολιτιστική κληρονομιά και προσπαθούν να προκαλέσουν τους Ελληνοκύπριους χτίζοντας τζαμί», ανέφερε.

«Συγνώμη αλλά ούτε η κοσμική και δημοκρατική δομή, ούτε η πολιτιστική κληρονομιά αυτής της χώρας είναι παιχνίδι σας. Να ξέρετε τα όριά σας! Η κοινωνία ψυχορραγεί εξαιτίας της οικονομικής κρίσης και δική σας έγνοια είναι το πώς θα δημιουργήσετε νέες πολιτικές κρίσεις,» πρόσθεσε.

Η Αβρούπα γράφει από την πλευρά της ότι «η τουρκική πλευρά προχωρεί τις προκλήσεις και προβοκάτσιες της στο νησί» και ότι «άρχισε εργασία εκ μέρους της Τουρκίας για ανέγερση ‘μικρού τζαμιού’ δίπλα στο Μοναστήρι του Αποστόλου Ανδρέα, που είναι ένας από τους πιο ιερούς και ιστορικούς ναούς του ορθόδοξου κόσμου».

Επισημαίνοντας ότι «αυτή η προσπάθεια θεωρείται πολιτική προβοκάτσια», η εφημερίδα αναφέρει ότι «διευκολύνει την Άγκυρα η αντιπολίτευση, η οποία δεν βγάζει άχνα για τις επιβολές της Τουρκίας και μόνο κουνάει το δάχτυλο στις εδώ μαριονέτες της».  

Η Γενί Ντουζέν σημειώνει ότι το Μοναστήρι του Αποστόλου Ανδρέα αποτελεί μέρος της πολιτιστικής κληρονομιάς της Κύπρου.

Πηγή: ΚΥΠΕ

Δειτε Επισης

Η δέσμη μέτρων του ΥΠΕΣ για τη στεγαστική πολιτική, η βοήθεια στους νέους και η στήριξη στους ιδιοκτήτες
Δεσμεύει με Navtex το οικόπεδο 5 της ΑΟΖ η Κύπρος-Διεξάγονται γεωτρήσεις
Αναφορές Πάπα Φραγκίσκου στην Κύπρο στο χριστουγεννιάτικο μήνυμά του-«Προσδοκώ στην επίτευξη λύσης»
Η Τουρκία επιχειρεί υφαρπαγή της ΑΟΖ, με ανταλλάγματα στη Συρία-Παραστάσεις Λευκωσίας σε Δαμασκό
Ευχές Προέδρου για τα Χριστούγεννα-«Μαζί αλλάζουμε την Κύπρο, για να βελτιώσουμε την καθημερινότητα μας»
Μηνύματα για το Κυπριακό στην εγκύκλιο Αρχιεπισκόπου-«Ψευδαίσθηση ότι η κινητικότητα προωθεί μια ορθή λυση»
Οι Τούρκοι κάνουν χάρτες για ΑΟΖ με τη Συρία λες και η Κύπρος δεν υπάρχει
Απαντά για τη συμφωνία Τουρκίας-Συρίας το Προεδρικό-«Θα πρέπει να βασίζεται στο Διεθνές δίκαιο»
Απαντά στην Άγκυρα η Αθήνα-«Πρόκειται για ευρωπαϊκά σύνορα, είμαστε σε επικοινωνία με την Κύπρο»
Πληροφορίες ότι η Τουρκία υπογράφει συμφωνία για ΑΟΖ με τη νέα κυβέρνηση της Συρίας