Οι κίνδυνοι ενός οχήματος που βρίσκεται κάτω από τον ήλιο-Όσα μπορούν να αποβούν μοιραία

Μόνο υγιής φαίνεται να μην είναι η είσοδός μας σε ένα όχημα που βρίσκεται εκτεθειμένο στον ήλιο και ειδικότερα σε τέτοιες ψηλές θερμοκρασίες που υπάρχουν τις τελευταίες ημέρες μετατρέποντας το σκηνικό σε κλοιό καύσωνα, με τους ειδικούς να προτρέπουν τους οδηγούς όπως ακολουθούν συγκεκριμένες οδηγίες, καθώς υπάρχουν αρκετοί κίνδυνοι σε ένα όχημα που αναπτύσσει υπερβολικά αυξημένες θερμοκρασίες, που σε κάποιες περιπτώσεις, ίσως υπάρχει και μοιραία κατάληξη.

Μάλιστα, χαρακτηριστικό είναι το γεγονός, πως στις πλείστες των περιπτώσεων, οι οδηγοί που θα εισέλθουν σε ένα όχημα κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, η πρώτη κίνηση είναι να ανάψουν το κλιματιστικό, κάτι που θεωρείται λανθασμένο, καθώς, εξέρχονται από τη μηχανή του οχήματος επικίνδυνες και βλαβερές ουσίες, τις οποίες δεν πρέπει να εισπνέει ο ανθρώπινος οργανισμός.

Πιο συγκεκριμένα, όπως εξηγεί o Μηχανολόγος και Μηχανικός Οχημάτων, Χαράλαμπος Καπετάνιος, στον REPORTER, «μετά από την έκθεση ενός οχήματος πολλές ώρες στον ήλιο, ορθό θα ήταν, προτού μπούμε σε αυτό, να ανοίγουμε και τα τέσσερα παράθυρα που έχει το αυτοκίνητο και όταν ανοίξουμε το κλιματιστικό να ανοίγουμε μόνο τον αέρα, χωρίς πατημένο το κουμπί του κλιματιστικού, για να φεύγει ο ζεστός ο αέρας που βρίσκεται μέσα στο ταμπλό, ο οποίος περιέχει βλαβερές ουσίες για τον ανθρώπινο οργανισμό. Λόγω της συνεχής έκθεσης στον ήλιο, η θερμοκρασία ανεβαίνει πολύ ψηλά και έτσι ανοίγοντας τον αέρα του κλιματιστικού, βοηθάμε το όχημα να αποβάλει τον ζεστό αέρα που βρίσκεται στους αεραγωγούς. Είναι κάτι που πρέπει να γίνεται για δυο-τρία λεπτά και μετά να ξεκινάμε το όχημά μας».

Ακόμη, χαρακτηριστικό είναι πρόσφατο περιστατικό που σημειώθηκε στο εξωτερικό πριν από λίγες ημέρες, όπου σύμφωνα με τον κ. Καπετάνιο, «ένας οδηγός μπήκε στο όχημά του, χωρίς να ανοίξει τα παράθυρα και αφού άναψε το κλιματιστικό, μετά από λίγα λεπτά πέθανε από ασφυξία. Αντιλαμβάνεστε, ότι μέσα σε ένα όχημα που βρίσκεται αρκετές ώρες κάτω από τον ήλιο, αναπτύσσονται αρκετά ψηλές θερμοκρασίες και υπάρχουν και τα πλαστικά τα οποία αποβάλλουν κάποιες οσμές, οι οποίες είναι επικίνδυνες, άρα ο λόγος που αερίζουμε το όχημα, είναι για να φύγουν αυτές οι οσμές».

Επιπρόσθετα, το σύστημα κλιματισμού, σύμφωνα με τον ειδικό, είναι καλό να καθαρίζεται από τον μηχανικό μας ή από ειδικούς ψυκτικούς που κάνουν καθαρισμό κλιματιστικού για τους μύκητες και διάφορες άλλες βλαβερές ουσίες. Σήμερα, φαίνεται να υπάρχουν συνεργεία τα οποία κάνουν αντισηψία του αυτοκινήτου, δηλαδή τις καρέκλες, τα πλαστικά και το κλιματιστικό.

Επίσης, όπως πρόσθεσε ο κ. Καπετάνιος, «καλό θα είναι το όχημά μας να ελέγχεται από τον μηχανικό για τυχόν διαρροές καυσίμου ή λαδιού. Είναι δυο στοιχεία, τα οποία είναι πάρα πολύ επικίνδυνα, καθώς λόγω των ψηλών θερμοκρασιών και του ήλιου που κτυπά τόσο στο αυτοκίνητο, όσο και στον δρόμο, αναπτύσσεται αρκετά ψηλή θερμοκρασία. Έτσι, η πιο άμεση επαφή που έχει το όχημα, είναι με τον δρόμο, άρα, εάν υπάρχουν κάποιες διαρροές, με την πρώτη ευκαιρία που θα δοθεί, ίσως υπάρξει και φωτιά στο όχημα ενώ βρίσκεται εν κινήσει».

Επιπλέον, ακόμη και οι μπουκάλες του νερού τις οποίες τοποθετούμε στις θήκες των αυτοκινήτων, φαίνεται να είναι επικίνδυνες. «Πρέπει να αποφεύγουμε να τις αφήνουμε μέσα στα οχήματα, καθώς εάν είναι σε σημείο που κτυπά ο ήλιος, λόγω του αντικατοπτρισμού και των υψηλών θερμοκρασιών, ίσως να ανάψει φωτιά. Μπορεί να ακούγεται απόμακρο, αλλά είναι κάτι που συμβαίνει».

Ακόμη, είναι πολύ σημαντικό σύμφωνα με τον κ. Καπετάνιο, «να ελέγχουμε το όχημά μας και από πλευράς συντήρησης, δηλαδή, τα λάστιχα πρέπει να ελέγχονται συχνά, καθώς λόγω των υψηλών θερμοκρασιών, εάν είναι φθαρμένο ή υπάρχει περισσότερος αέρας μέσα από το κανονικό, τότε ίσως υπάρξει έκρηξη του ελαστικού. Από την τριβή που υπάρχει ανάμεσα στο ελαστικό και στο οδόστρωμα σε συνδυασμό με τις ψηλές θερμοκρασίες, δεν αποκλείεται να υπάρξει και έκρηξη του ελαστικού. Την ίδια ώρα, πρέπει να ελέγχεται και η μηχανή του οχήματος και το νερό στο αυτοκίνητο, ώστε να μην υπερθερμαίνεται, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται άλλα προβλήματα. Καλό θα είναι επίσης, όταν παρκάρουμε τα οχήματά μας και δεν υπάρχει σκιερό μέρος, καλό θα είναι να τοποθετούμε αντηλιακά καλύμματα, όχι μόνο στο μπροστινό μέρος, αλλά και στα παράθυρα».

Δειτε Επισης

Καταγγέλλει στην Επίτροπο Διοικήσεων την Υπουργό Γεωργίας η Οικολογική Κίνηση Κύπρου για την ΟΕΔΑ Πεντακώμου
Κοινή ανακοίνωση τ/κ οργανώσεων για την «επιτροπή ακίνητης περιουσίας»
Επενδυτικές παρεμβάσεις δέκα εκατομμυρίων προανήγγειλε η Υπουργός Γεωργίας-«Στόχος η βελτίωση της παραγωγής των αγροτών»
Για «πονεμένη ιστορία» κάνει λόγο ο Στεφάνου για χαλλούμι, μέτρα προαναγγέλλουν οι αιγοπροβατοτρόφοι
Για απαράδεκτη κωλυσιεργία στη σύναψη Συλλογικής Σύμβασης με ΟΚΥπΥ κάνουν λόγο οι συντεχνίες
Αναστέλλεται η απεργία του ωρομίσθιου προσωπικού στα δημοσιά νοσηλευτήρια-Έλαβαν γραπτές θέσεις από ΟΚΥπΥ
Μ. Δαμιανός: Στόχος η επίλυση των προβλημάτων στα δημόσια νοσηλευτήρια
Εκδήλωση διαμαρτυρίας πραγματοποιούν τη Δευτέρα οι γεωργοί σε Αμμόχωστο και Πάφο
Τριάντα χρόνια διαδρομή Ριζοκάρπασο-Λευκωσία: Η ιστορία του 30χρονου εγκλωβισμένου Δημήτρη Κοτσιεκκά
Στους 42 βαθμούς ο υδράργυρος-Σε ισχύ κίτρινη προειδοποίηση στις 11:00