ΥΠΟΙΚ: Σε αντίθετη με βασικές αρχές της οικονομικής πολιτικής η αντιπολίτευση

Οι σημερινές τοποθετήσεις των κομμάτων της αντιπολίτευσης, ΔΗΣΥ και ΑΚΕΛ, έρχονται σε αντίθεση με βασικές αρχές της οικονομικής πολιτικής, αναφέρει σε ανακοίνωση του το Υπουργείο Οικονομικών, απαντώντας σε δηλώσεις που έγιναν με αφορμή τον τερματισμό του μέτρου μειωμένων ειδικών φόρων κατανάλωσης στα καύσιμα.

Όπως αναφέρεται, η αναχαίτιση του πληθωρισμού επιτυγχάνεται μέσω της αυστηροποίησης της νομισματικής πολιτικής και υιοθέτησης περιοριστικής δημοσιονομικής πολιτικής και όχι μέσω της υιοθέτησης μειωμένων φορολογιών που ενισχύουν την κατανάλωση και τον ρυθμό αύξησης του πληθωρισμού.

«Η απόφαση της Κυβέρνησης για τον τερματισμό του μέτρου μειωμένων φόρων στα καύσιμα, λήφθηκε βάσει των πραγματικών στοιχείων των τιμών των καυσίμων, όπου σημειώθηκε αισθητή μείωση στις τιμές τους, σε σχέση με τις τιμές που ίσχυαν τόσο καθ’ όλη τη διάρκεια του 2022, όσο και από 8/3/2022, ημερομηνία κατά την οποία έτυχε εφαρμογής το μέτρο», αναφέρεται.

Συγκεκριμένα, προστίθεται, οι υφιστάμενες τιμές των καυσίμων με μειωμένους φόρους, ανέρχονται σε €1,38/l για τη βενζίνη, €1,41/l για το πετρέλαιο κίνησης και €0,97/l για το πετρέλαιο θέρμανσης. Με τον τερματισμό του μέτρου των μειωμένων φόρων, οι τιμές διαμορφώνονται σε €1,47/l για τη βενζίνη, €1,49/l για το πετρέλαιο κίνησης και €1,04/l για το πετρέλαιο θέρμανσης.

Οι εν λόγω τιμές, σημειώνει, το Υπουργείο Οικονομικών, είναι εμφανώς χαμηλότερες τόσο από τις μέγιστες τιμές που επικρατούσαν καθ’ όλη τη διάρκεια του 2022 (€1,83/l για τη βενζίνη, €1,99/l για το πετρέλαιο κίνησης και €1,52/l για το πετρέλαιο θέρμανσης), όσο και από τις μέσες τιμές ( ολόκληρο 2022: €1,54/l για τη βενζίνη, €1,74/l για το πετρέλαιο κίνησης και €1,28/l για το πετρέλαιο θέρμανσης και από 8/3/2022-31/12/2022: (€1,58/l για τη βενζίνη, €1,82/l για το πετρέλαιο κίνησης και €1,36/l για το πετρέλαιο θέρμανσης).

Πέραν των τιμών καυσίμων που αναλύονται πιο πάνω, αναφέρεται, η πολιτική της Κυβέρνησης για μη επέκταση του μέτρου συνάδει με τις πολιτικές της πράσινης μετάβασης, που αποσκοπούν στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμων και απεξάρτησης της οικονομίας από τα ορυκτά καύσιμα καθώς και στην ενθάρρυνση της χρήσης φιλικότερων προς το περιβάλλον μέσων διακίνησης.

«Εν κατακλείδι η κοινωνική πολιτική ασκείται μέσω της επιδοματικής πολιτικής στοχευμένα προς νοικοκυριά που το έχουν πραγματικά ανάγκη και όχι με καθολικά μέτρα που μειώνουν τους φόρους κατανάλωσης με αποτέλεσμα να επωφελούνται περισσότερο οι εύποροι καταναλωτές», αναφέρει το ΥΠΟΙΚ.

Αναφέρεται τέλος ότι η διασφάλιση των δημοσίων εσόδων και η τήρηση της δημοσιονομικής πειθαρχίας αποτελούν πολιτικές καίριας σημασίας.

Δειτε Επισης

Ξεπέρασε το ένα εκατομμύριο η επιβατική κίνηση Απριλίου
Καμπανάκι Ελεγκτικής σε Υπουργείο Παιδείας για ανάθεση έργων με τη μέθοδο συνοπτικών διαδικασιών
Σκαρφαλώνει στους 29 βαθμούς η θερμοκρασία
Ξανά ενώπιον της Βουλής τα αντισταθμιστικά για τις κοινότητες στο Βασιλικό-«Πρέπει να έχουν όφελος οι κάτοικοι»
H Yφ. Πολιτισμού υπογράφει στην Ιταλία Μνημόνιο Συναντίληψης για παράνομες αρχαιότητες
Τζ. Χριστοδούλου: Η ισότητα ανδρών-γυναικών στην εργασία αναγκαία για ενίσχυση κοινωνικής συνοχής
Κατασχέθηκαν είδη ρουχισμού που ήταν απομιμήσεις στο αεροδρόμιο Πάφου
Καλεί το ΥΠΑΝ να συνεχίσει το διάστημα για το σύστημα αξιολόγησης εκπαιδευτικών η ΠΟΕΔ
Η πολεμίστρια που δεν λύγισε ποτέ
Ψάχνει λύσεις για τον υπερπληθυσμό στα αεροδρόμια το Υπ. Μεταφορών-«Χρειάζεται συγκεκριμένη ρύθμιση»