Εξετάζουν αλλαγές στο λογισμικό του ΓεΣΥ μετά την καταγραφή τηλεφωνημάτων ως επίσκεψη
Μύρια Οδυσσέως 06:00 - 30 Ιουνίου 2023
Μέσα από αλλαγές στο λογισμικό του Γενικού Συστήματος Υγείας (ΓεΣΥ), αναμένεται να επιλυθεί το ζήτημα που έχει προκύψει με τους Προσωπικούς Ιατρούς που χρεώνουν τηλεφωνική επικοινωνία που έχουν με τους ασθενείς τους ως επίσκεψη, αφού τους τελευταίους μήνες η Ομοσπονδία Συνδέσμων Ασθενών Κύπρου (ΟΣΑΚ), έγινε δέκτης παραπόνων.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Λίστες αναμονής, οριζόντιοι περιορισμοί, απουσία ελέγχου-Τα κυριότερα προβλήματα του ΓεΣΥ
Η ΟΣΑΚ, εδώ και περίπου τρεις μήνες, δέχτηκε παράπονα από ασθενείς ότι Προσωπικοί Ιατροί περνούσαν στο Σύστημα ως επίσκεψη την τηλεφωνική επικοινωνία που είχαν, χάνοντας έτσι την ανάλογη δωρεάν επίσκεψη που δικαιούνται. Βέβαια, κάποιες από τις περιπτώσεις δεν έχουν καταγραφεί αδίκως ως επισκέψεις, αφού φαίνεται πως ασθενείς απασχόλησαν για αρκετό χρονικό διάστημα τηλεφωνικώς τους γιατρούς.
Επί της ουσίας, με την έναρξη λειτουργίας του Συστήματος, οι ασθενείς δεν ενημερώνονταν για τον αριθμό επισκέψεων που πραγματοποιούσαν, ενώ πλέον μπορούν να γνωρίζουν, όχι μόνο πόσες φορές επισκέφθηκαν τον Προσωπικό τους Ιατρό, αλλά και όλες τις αναφορές που έγιναν, ώστε να υπάρχει διαφάνεια. Ωστόσο, κάθε Προσωπικός Ιατρός για να μπορεί να προχωρήσει σε ανανέωση συνταγογράφησης, θα πρέπει να πατήσει την αναφορά «επίσκεψη».
Είναι σε αυτό το πλαίσιο που έχει δημιουργηθεί η σύγχυση και αναστάτωση στους ασθενείς, αφού χάνουν τις δωρεάν δια ζώσης επισκέψεις με τον γιατρό τους, όταν έχουν τηλεφωνική επικοινωνία. Στη βάση αυτών των αναφορών, ο ΟΑΥ εξετάζει τρόπους, ώστε να διαφοροποιείται μέσα από το λογισμικό η επίσκεψη από την τηλεφωνική επικοινωνία.
Παρόλα αυτά, ο ΟΑΥ ξεκαθαρίζει πως εάν υπάρξει διαχωρισμός δεν θα πρέπει να γίνονται καταχρήσεις, είτε από τους ασθενείς, είτε από τους Προσωπικούς Ιατρούς, καθώς θα επιβαρύνεται το σύστημα. Μιλώντας στον REPORTER, ο Γενικός Διευθυντής του Οργανισμού Άθως Τσινωντίδης, ανέφερε πως σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να γίνονται αυθαίρετα διαγνώσεις ή συνταγογραφήσεις από το τηλέφωνο. «Αυτό που θέλαμε να δημιουργήσουμε από την αρχή, είναι να υπάρξει προσωπική σχέση ανάμεσα στον ασθενή και τον γιατρό του. Θέλουμε οι ασθενείς να επισκέπτονται τους γιατρούς τους και αυτό δεν πρέπει να τυγχάνει εκμετάλλευσης».
Ο κος Τσινωντίδης σημείωσε δε πως, καταγράφηκαν κάποιες περιπτώσεις που η τηλεφωνική επικοινωνία ασθενή με τον γιατρό του ήταν δικαιολογημένη, όπως για παράδειγμα η ανανέωση παραπεμπτικού σε κάποιο χρόνιο ασθενή. «Υπάρχουν όμως περιπτώσεις που δεν έφτασαν κοντά μας και δεν έχουμε συγκεκριμένες καταγγελίες για να διερευνήσουμε εάν ορθός καταγράφηκαν ως επισκέψεις ή όχι. Εάν φτάσει κάτι κοντά μας θα το εξετάσουμε. Σίγουρα όμως δεν υπήρξε κάποια επιπλέον χρέωση, αφού οι Προσωπικοί Ιατροί δεν θα πληρωθούν μέσω του τηλεφώνου».
Ο ΟΑΥ, παρακολουθεί όσα παράπονα έρχονται ενώπιόν του και είναι πρόθυμος να τα εξετάσει ώστε να διαπιστωθεί εάν έχει δημιουργηθεί επίσκεψη σε δικαιούχους αναίτια, ενώ την ίδια ώρα, μελετά τρόπους με τους οποίους μπορεί να επιλυθεί το ζήτημα μέσω του λογισμικού.
Υπενθυμίζεται πως, ο ΟΑΥ έχει προχωρήσει σε σχετικές ρυθμίσεις και αλλαγές στο λογισμικό του Συστήματος τους προηγούμενους μήνες, μετά την καταγραφή ελλείψεων σε συγκεκριμένα φάρμακα, τα οποία προσφέρονταν για συνταγογράφηση από τους γιατρούς, αλλά δεν υπήρξε διαθεσιμότητα στα φαρμακεία.