Ψηφίστηκε το νέο σύστημα αξιολόγησης μαθητών-Παρελθόν και επίσημα οι εξετάσεις τετραμήνων

Υπερψηφίστηκε από την Ολομέλεια, η πρόταση που έχει κατατεθεί από το Υπουργείο Παιδείας, όσον αφορά στο νέο σύστημα αξιολόγησης των μαθητών, που θα αποτελεί την αντικατάσταση των εξετάσεων τετραμήνων.

Με 27 ψήφους υπέρ, 12 εναντίον και 1 αποχή, η πρόταση πέρασε από την Ολομέλεια της Βουλής, κάτι που σημαίνει πως από το Σεπτέμβριο αναμένεται να τεθεί σε ισχύ η νέα πρόταση. Σύμφωνα με τις πρόνοιες, από την ερχόμενη σχολική χρονιά καταργείται η ενδιάμεση εξέταση Ιανουαρίου, ενώ μειώνεται η εξεταστέα ύλη, σε 60% σε σχέση με τη διδακτέα.

Την ίδια ώρα, η βαρύτητα της εξέτασης θα βρίσκεται στο 30%, ενώ τα τετράμηνα έχουν βαρύτητα 35% και 35%. Όσον αφορά στην αξιολόγηση του Α’ τετραμήνου, αυτή θα είναι διαμορφωτική, μέσα από διαφορετικούς τρόπους αξιολόγησης, όπως:

- διαγωνίσματα

- προφορική συμμετοχή στην τάξη

- κατ’ οίκον εργασίες και συζήτησή τους

- κουίζ - σύντομες γραπτές δημιουργικές εργασίες

- δραστηριότητες αυτοαξιολόγησης και ετεροαξιολόγησης

- άλλες

Παράλληλα, τα εξεταζόμενα μαθήματα για την Α΄ Γυμνασίου από τέσσερα γίνονται δύο και είναι τα Νέα Ελληνικά και Μαθηματικά. Αυτό επειδή το Υπουργείο Παιδείας θέλησε να δώσει έμφαση στην ομαλή μετάβαση των μαθητών από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο και γι’ αυτό το λόγο στις υπόλοιπες τάξεις του Γυμνασίου, δεν υπάρχει μείωση των εξεταζόμενων μαθημάτων.

Καταψηφίστηκαν όλες οι τροπολογίες

Στο μεταξύ, κατά τη διάρκεια της Ολομέλειας είχαν κατατεθεί και κάποιες τροπολογίες, τόσο από το Δημοκρατικό Συναγερμό, όσο και από τον ανεξάρτητο βουλευτή, Ανδρέα Θεμιστοκλέους. Συγκεκριμένα, ο ΔΗΣΥ είχε καταθέσει τροπολογίες που άπτονται στην αύξηση της βαρύτητας της τελικής εξέτασης, την ταύτιση της εξεταστέας ύλης με τη διδακτέα, καθώς και του αδιάβλητου των εξετάσεων. Συγκεκριμένα, η μία τροπολογία έκανε λόγω για αύξηση της βαρύτητας της τελικής εξέτασης στο 40%, η δεύτερη τροπολογία ανέφερε ότι η από τη σχολική χρονιά 2024-2025 η εξεταστέα και η διδακτέα ύλη θα δημοσιεύεται από πριν την έναρξη των μαθημάτων και θα είναι σύμφωνη με τη διδακτική περίοδο, ενώ όσον αφορά στο αδιάβλητο, οι μαθητές θα σφραγίζουν το όνομά τους και θα αποστέλλεται στο Υπουργείο Παιδείας, για διόρθωση.

Όσον αφορά στον κ. Θεμιστοκλέους, ο ίδιος κατέθεσε τροπολογίες βάσει των οποίων δεν μειώνονται τα εξεταζόμενα μαθήματα στη Α’ Γυμνασίου, χαρακτηρίζοντας ως λαϊκισμό τα περί ομαλής μετάβασης από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο, ενώ όσον φορά το ποσοστό της βαρύτητας της τελικής εξέτασης, αυτή αυξάνεται στο 40%, ενώ τα δύο τετράμηνα θα είχαν βαρύτητα 30% και 30%.

Όλες οι τροπολογίες καταψηφίστηκαν.

Οι τοποθετήσεις των βουλευτών

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, ο Γιώργος Κάρουλλας του ΔΗΣΥείπε ότι γίνεται μια νέα προσπάθεια στα πρότυπα ξένου μοντέλου χωρίς όμως την απαραίτητη μελέτη των δεδομένων της Κύπρου.

Ανέφερε ότι οι ανησυχίες και προβληματισμοί του κόμματός του δεν διασκεδάζονται τόσο για την τελική εξέταση όσο μεταξύ άλλων για την μη ταύτιση της εξεταστέας με την διδακτέα ύλη. Είπε ότι το κόμμα του δεν είναι υπέρ ενός εξεταστικομετρικού συστήματος αλλά δεν μπορεί την ίδια ώρα να είναι συμμέτοχο στην κατάργηση της ουσιαστικής αξιολόγησης που θα έφερνε συγκεκριμένα δεδομένα.

Ο κ. Κάρουλλας ανέφερε επίσης πως οι πρόσφατες εκλογές σε ΟΕΛΜΕΚ και ΟΛΤΕΚ και η νίκη της Αλλαγής στέλνουν το μήνυμα της σταθερότητας και της συνέπειας στις θέσεις του κόμματός του.

Ο Χρίστος Χριστοφίδης του ΑΚΕΛ στην δική του τοποθέτηση είπε ότι φτάνει σήμερα στο τέλος του το «εκπαιδευτικό έγκλημα» που «σκότωσε» τη μαθησιακή διαδικασία, εκτόξευσε το άγχος, το στρες και την παραπαιδεία και που μετέτρεψε το σχολείο σε ένα σύστημα εκμάθησης δεξιοτήτων για το πως να αποστηθίζεις για τις εξετάσεις αντί σε σχολείο που προωθεί τις δεξιότητες, την σύνθεση, την ανάλυση και τη δημιουργία.

Υπενθύμισε ότι το κόμμα του ήταν το μόνο που ήταν εναντίον αυτής της πρωτοβουλίας για τα τετράμηνα και τελικά μετά από πιέσεις όλων των εμπλεκομένων ο νυν Πρόεδρος ήρθε και στήριξε το ακριβώς αντίθετο από αυτό που στήριξε όταν ήταν μέλος του Υπουργικού του Νίκου Αναστασιάδη.  

Ο κ. Χριστοφίδης επέκρινε τον ΔΗΣΥ ότι ως κυβερνών κόμμα είχε κρυφή ατζέντα και προέβαινε σε οργανωμένη επίθεση κατά του δημόσιου σχολείου.

Υπεραμύνθηκε του νέου συστήματος και των αλλαγών που θα βοηθήσει, όπως είπε, τα παιδιά να γίνονται καλύτερα και θα εντοπίζει τις αδυναμίες και τα κενά τους.

Ο Παύλος Μυλωνάς του ΔΗΚΟ, πρόεδρος της επιτροπής παιδείας, είπε ότι με τις νέες ρυθμίσεις δίνεται ένα τέλος στο μαρτύριο για παιδιά, γονείς και εκπαιδευτικούς και εξήρε τη συμβολή όλων των πολιτικών δυνάμεων προς αυτή την κατεύθυνση.

Είπε ότι επιτέλους πρέπει να δούμε το κομμάτι της παιδείας ως εθνικό ζήτημα αναφέροντας ότι η κατάσταση στα δημόσια σχολεία είναι τραγική και τα προβλήματα της καθημερινότητας τεράστια. Μεταξύ αυτών μίλησε για τις υποδομές, την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, την καλλιέργεια της ενσυναίσθησης και της δημοκρατικότητας, τις ώρες προσέλευσης και αναχώρησης και άλλα.

Ο Χρύσανθος Σαββίδης του ΔΗΚΟ είπε ότι το παλαιό σύστημα απέτυχε και δημιούργησε τεράστια προβλήματα και ότι τώρα μπροστά μας έχουμε μια αλλαγή που οδηγεί σε στέρεες βάσεις για αξιολόγηση με σύγχρονους τρόπους και πολλές παραμέτρους, η κάθε μια από τις οποίες έχει τη δική της βαρύτητα και στόχο.

Ο Ανδρέας Αποστόλου της ΕΔΕΚ συνεχάρη την ΥΠΑΝ η οποία σε σύντομο διάστημα, όπως είπε, έφερε στη Βουλή κάτι που ήταν και προεκλογική δέσμευση του Νίκου Χριστοδουλίδη. Είπε ότι με το νέο σύστημα έχουμε περισσότερο αποτελεσματικό χρόνο και αυτό αποφορτίζει ένα τεράστιο βάρος που υπήρχε πριν και ότι τώρα επιτέλους επανέρχεται η ηρεμία στην παιδεία μας για να ασχοληθούμε και με άλλα ζητήματα, όπως το ολοήμερο σχολείο, η ενιαία εκπαίδευση, η στήριξη παιδιών με αναπηρίες, η αναβάθμιση υποδομών και άλλα.

Ο Σωτήρης Ιωάννου του ΕΛΑΜ είπε ότι τα όσα έγιναν στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς ήταν απότοκο μιας λανθασμένης ρύθμισης και διαχείρισης των προηγούμενων ετών. Είπε ότι το κόμμα του τα είχε προβλέψει και είχε προειδοποιήσει για τα πειράματα που γίνονταν και εκφράζει την ελπίδα επιτέλους αυτά να σταματήσουν.

Ο Αλέκος Τρυφωνίδης της ΔΗΠΑ είπε ότι είναι γνωστά τα όσα προηγήθηκαν με τις ατέρμονες συζητήσεις και τα παρατράγουδα και εξέφρασε την ικανοποίηση του κόμματός του για τις νέες αλλαγές που θα ρυθμίσουν και θα εξυγιάνουν την αξιολόγηση στη βάση επιστημονικών κριτηρίων.

Η Αλεξάνδρα Ατταλίδου του Κινήματος Οικολόγων-Συνεργασία Πολιτών είπε ότι αποδεικνύεται πως αντιμετωπίζουμε την παιδεία ως βαθμοκεντρικό πρόγραμμα αντί να προωθούμε την καλλιέργεια κουλτούρας συνεργασίας και ανάπτυξης δεξιοτήτων για τις νέες προκλήσεις ενώπιον μας όπως είναι η τεχνητή νοημοσύνη.

Ο ανεξάρτητος Βουλευτής Ανδρέας Θεμιστοκλέους ο οποίος κατέθεσε τροπολογίες που καταψηφίστηκαν, ανέλυσε τις τροπολογίες του και είπε ότι τα όσα λέγονται περί πιο άνετης ζωής των μαθητών με τις αλλαγές είναι απλά λαϊκισμός και ότι όσοι μιλούν για τα μοντέλα Εσθονίας και Φινλανδίας πρέπει να δουν και τα ποσοστά αυτοκτονίας εκεί και χρήσης ψυχοφαρμάκων.

Δειτε Επισης

Έντονη ενόχληση ΟΠΑΚ για τα μη προσβάσιμα γήπεδα-Βλέπουν ομάδες, ζητούν λήψη μέτρων
Ψάχνει λύσεις για τις πισίνες το ΥΠΕΣ-Οι τρεις τύποι που διαχωρίζουν τις δημόσιες και τις ιδιωτικές
Γεν. Λογιστήριο: Αχρείαστα πιστοποιητικά αποδοχών συνταξιούχων κρατικών αξιωματούχων/υπαλλήλων
Εκ νέου ενώπιον της ΥΠΑΝ τα προβλήματα δημοσίων σχολείων Ύψωνα
Τούρκοι πολίτες θα μπορούν να «αγοράζουν» τρία σπίτια στα κατεχόμενα
Σε απόγνωση οι συνταξιούχοι-Απαιτούν σεβασμό στα δικαιώματά τους και αναμένουν μέτρα στήριξης
Το 10% τροφίμων, που σπαταλούνται στην ΕΕ συνδέεται με επισήμανση ημερομηνίας
Έναρξη της πιλοτικής εφαρμογής του έργου eΔΕΑ σε τρία Λύκεια
Αυξημένα κατά 20% τα παράπονα στον Χρηματοοικονομικό Επίτροπο το 2023
Σ. Ματθαίου: Κοινή γραμμή σε σειρά θεμάτων χάραξαν οι οργανώσεις δημοσίου