Τέλειωσε το οξυγόνο στο υποβρύχιο του Τιτανικού-«Μοιάζει αδύνατη η ανάσυρση του»
14:06 - 22 Ιουνίου 2023
Μηδαμινές είναι πλέον οι πιθανότητες οι πέντε επιβαίνοντες του υποβρυχίου OceanGate Expeditions να σωθούν από το υποβρύχιο, που καταδύθηκε την Κυριακή (18.6.2023) με σκοπό να περιηγηθεί γύρω από το ναυάγιο του Τιτανικού και έκτοτε αγνοείται.
Το οξυγόνο εξαντλείται και – όπως όλα δείχνουν – οι 5 επιβαίνοντες του υποβρυχίου δεν θα βγουν ζωντανοί.
Σημειώνεται πως ακόμα κι αν βρεθεί το υποβρύχιο είναι πλέον σχεδόν σίγουρο ότι δεν θα προλάβουν να τους ανεβάσουν στην επιφάνεια πριν εξαντληθεί το οξυγόνο. Σύμφωνα με την αμερικανική ακτοφυλακή το οξυγόνο εξαντλήθηκε στις 14:08 (ώρα Κύπρου).
Το γαλλικό ρομπότ έφθασε στην περιοχή των ερευνών
Το γαλλικό πλοίο που μεταφέρει το ρομπότ που έχει την δυνατότητα κατάδυσης στα 6.000 μέτρα έφθασε στην περιοχή των ερευνών για το χαμένο βαθυσκάφος που εξερευνούσε το ναυάγιο του Τιτανικού, ανακοίνωσε το ινστιτούτο Ifremer.
Το ερευνητικό σκάφος Atalante χρησιμοποιεί για πρώτη φορά ηχητικό σύστημα για την χαρτογράφηση του βυθού ώστε η έρευνα του ρομπότ να είναι περισσότερο στοχευμένη, διευκρίνισε το Ifremer.
Μοιάζει αδύνατη η ανάσυρση του υποβρυχίου
Σύμφωνα με τις τελευταίες εκτιμήσεις, ακόμη και αν το "Titan" εντοπιστεί, η ανάσυρσή του στην επιφάνεια θα είναι ένα δύσκολο έργο, λόγω της μεγάλης πίεσης και του πλήρους σκότους που επικρατεί σε τόσα χιλιόμετρα βάθος.
Αν έχει ήδη καταφέρει να επιστρέψει στην επιφάνεια, ο εντοπισμός του στην απέραντη θάλασσα θα είναι επίσης δύσκολος, ενώ το γεγονός ότι είναι κλειδωμένο από έξω, σημαίνει πως οι επιβαίνοντες δεν μπορούν να απεγκλωβιστούν χωρίς εξωτερική βοήθεια.
Τα τελευταία βίντεο πριν την μοιραία κατάδυση
Τον γύρο του διαδικτύου κάνει βίντεο που δείχνει τη στιγμή που το υποβρύχιο OceanGate Expeditions ξεκίνησε το ταξίδι του προς το ναυάγιο του Τιτανικού. Τα πλάνα δημοσιεύθηκαν στο TikTok από μια 22χρονη βιντεογράφο που εργάζεται στο μητρικό πλοίο Polar Prince.
Η Abbi Jackson μοιράστηκε το σύντομο βίντεο πριν εξαφανιστεί το σκάφος και χωρίς να φαντάζεται τι θα επακολουθήσει.
Η ανάρτηση έχει λεζάντα "βλέποντας ένα υποβρύχιο να κατεβαίνει στον Τιτανικό". Η 22χρονη απομακρύνεται από το κατάστρωμα του πλοίου για να δείξει τον Τιτάνα στην επιφάνεια του Ατλαντικού Ωκεανού, λίγο πριν ξεκινήσει την κάθοδό του. Το βίντεο έχει ήδη πάνω από 20 εκατομμύρια views.
"Είναι θρύλος" γράφει η 22χρονη, ενώ στα πλάνα σε άλλο βίντεο φαίνεται ο Paul Henri Nargeolet, ο οποίος έχει ονομαστεί «Mr Titanic» επειδή επισκέφτηκε τα συντρίμμια 37 φορές. Ο 77χρονος φαίνεται να κάθεται στο πλάι μιας φουσκωτής βάρκας πριν κουνήσει το χέρι και χαμογελάσει στην κάμερα.
@abbijaxxxon what a legend #titanic #legendsneverdie #explorers ♬ original sound - ABS
Η Τζάκσον μοιράστηκε από τότε τις σκέψεις της για το χαμένο υποβρύχιο στο Instagram, όπου ζήτησε να προσευχηθούν για τα πέντε άτομα που εξακολουθούν να αγνοούνται στον Ατλαντικό.
Αυτοί είναι οι πέντε επιβάτες
Στο υποβρύχιο "Titan" βάρους 10.432 κιλών και μέγεθος φορτηγού έχει χωρητικότητα πέντε ατόμων, επιβαίνουν:
- ο 59χρονος Βρετανός δισεκατομμυριούχος επιχειρηματίας και εξερευνητής, Χάμις Χάρντινγκ,
- ο 48χρονος Πακιστανός μεγιστάνας Σαχζάντα Νταούντ (Shahzada Dawood) και
- ο 19χρονος γιος του Σουλεμάν (Suleman)
- ο Στόκτον Ρας (Stockton Rush), ο Διευθύνων Σύμβουλος και ιδρυτής της OceanGate Expeditions, της εταιρείας που οργάνωσε την αποστολή στο ναυάγιο του Τιτανικού και
- ο 77χρονος Γάλλος ωκεανογράφος και ειδικός σε θέματα Τιτανικού Πολ- Ενρί Ναρζολέ
Ο Βρετανός δισεκατομμυριούχος
Ο Βρετανός Χάμις Χάρντινγκ, 59χρονος δισεκατομμυριούχος επιχειρηματίας και εξερευνητής, είναι σύμφωνα με πληροφορίες του BBC ένας εκ των επιβαινόντων στο υποβρύχιο.
Είχε σπουδάσει Φυσικές Επιστήμες και Χημική Μηχανική στο Κέμπριτζ και είχε άδεια πιλότου. Πέρυσι, ήταν ένας από τους τουρίστες του διαστήματος που συμμετείχαν στην 5η εμπορική πτήση της Blue Origin του Τζεφ Μπέζος.
Ο Χάρντινγκ είναι κάτοχος ρεκόρ Γκίνες για το ταξίδι του γύρω από τη Γη δια μέσω των Βόρειου και Νότιου Πόλου.
Είναι, επίσης, πρόεδρος της Action Aviation, μίας διεθνούς εταιρείας που δραστηριοποιείται στη διαχείριση εμπορικών πτήσεων και έχει την έδρα της στο Ντουμπάι. Όπως αναφέρει το βρετανικό δίκτυο, είχε ανακοινώσει ότι θα συμμετέχει στην ομάδα για την εξερεύνηση του ναυαγίου του Τιτανικού πέρυσι τον Ιούνιο.
Ο Πακιστανός μεγιστάνας
Ο Νταούντ είναι διαχειριστής του Ινστιτούτου SETI, μιας μη κερδοσκοπικής οργάνωσης με έδρα την Καλιφόρνια, σύμφωνα με την ιστοσελίδα του οργανισμού, ενώ είναι και μέλος του διοικητικού συμβουλίου της φιλανθρωπικής οργάνωσης Prince's Trust με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο.
Είναι ο Αντιπρόεδρος της Engro Corporation, η οποία παράγει λιπάσματα, τρόφιμα και ενέργεια, καθώς και της Dawood Hercules Corporation, η οποία παράγει χημικά. Γεννήθηκε στο Πακιστάν, αλλά μετακόμισε στο Ηνωμένο Βασίλειο όπου σπούδασε νομικά στο Πανεπιστήμιο του Μπάκιγχαμ.
Η οικογένεια Νταούντ είναι από τις πλουσιότερες στο Πακιστάν και έχει ισχυρούς δεσμούς με το Ηνωμένο Βασίλειο και ο Σαχζάντα ζει σε έπαυλη στο Surrey με τη σύζυγό του Christine, η οποία εργάζεται ως life coach, τον γιο τους Sulaiman και την κόρη τους Alina.
Στην αναζήτηση και σκάφος με σύστημα ανίχνευσης αντικειμένων στον πυθμένα
Στο μεταξύ, τρία πλοία έφτασαν το πρωί της Τετάρτης (21/06) για να συμμετάσχουν στην προσπάθεια αναζήτησης του εξαφανισμένου υποβρυχίου σύμφωνα με tweet από την Ακτοφυλακή των ΗΠΑ.
Ένα από τα σκάφη – το John Cabot – έχει «ικανότητες σόναρ πλευρικής σάρωσης» και συνοδεύει το Skandi Vinland και το Atlantic Merlin κατά την έρευνα, δήλωσε η USCG.
Το σόναρ πλευρικής σάρωσης είναι ένα σύστημα που χρησιμοποιείται για «ανίχνευση και απεικόνιση αντικειμένων στον πυθμένα της θάλασσας», σύμφωνα με την Εθνική Υπηρεσία Ωκεανών και Ατμόσφαιρας (NOAA).
«Οι πολλαπλοί φυσικοί αισθητήρες του σόναρ - που ονομάζονται συστοιχία μετατροπέων - στέλνουν και λαμβάνουν ακουστικούς παλμούς που βοηθούν στη χαρτογράφηση του πυθμένα της θάλασσας ή στην ανίχνευση άλλων αντικειμένων», δήλωσε η NOAA. «Καθώς το πλοίο κινείται, η διάταξη μετατροπέων στέλνει σήματα και στις δύο πλευρές του, σαρώνοντας τον πυθμένα της θάλασσας σαν τη δέσμη σε σχήμα ανεμιστήρα ενός φακού. Οι πλευρικές σαρώσεις αναζητούν με σταθερές ταχύτητες και σε ευθείες γραμμές, επιτρέποντας στο πλοίο να χαρτογραφήσει τον πυθμένα του ωκεανού καθώς ταξιδεύει».
Ωστόσο, το σόναρ πλευρικής σάρωσης δεν μπορεί να μετρήσει το βάθος, επομένως χρησιμοποιείται συχνά σε συντονισμό με άλλα εργαλεία για τη δημιουργία μιας πιο εκτεταμένης έρευνας στον πυθμένα του ωκεανού, δήλωσε η NOAA.
Πηγή: News247