LIVE: Αδειάζει η κλεψύδρα, τελειώνει επίσημα το οξυγόνο στο υποβρύχιο-Το εφιαλτικό σενάριο
11:10 - 22 Ιουνίου 2023
Με κομμένη την ανάσα παρακολουθεί ο πλανήτης την τεράστια επιχείρηση διάσωσης που έχει στηθεί για τον εντοπισμό του τουριστικού υποβρυχίου που χάθηκε την περασμένη Κυριακή κατά τη διάρκεια κατάδυσης προς το ναυάγιο του Τιτανικού καθώς «κλείνει» το παράθυρο για το διαθέσιμο οξυγόνο με την τελευταία εκτίμηση να κάνει λόγο ότι αυτό θα συμβεί στις 14:08 το μεσημέρι (ώρα Κύπρου).
LIVE
Την ίδια ώρα ανατριχίλα προκαλούν βίντεο που κατέγραψε μέλος του πληρώματος του πλοίου Polar Prince το οποίο μετέφερε το βαθυσκάφος Titan στην περιοχή του ναυαγίου του Τιτανικού.
Στο βίντεο της 22χρονης Άμπι Τζάκσον, η οποία ήταν υπάλληλος της OceanGate Expeditions, φαίνεται το βαθυσκάφος να ετοιμάζεται για τη μοιραία κατάδυση.
«Παρακολουθώντας ένα υποβρύχιο να ξεκινά την κατάδυσή του στον Τιτανικό» έγραψε στη λεζάντα του βίντεο η 22χρονη χωρίς να γνωρίζει ότι τα πλάνα αυτά θα συνοδεύουν για πάντα μια δραματική ιστορία.
Σε δεύτερο βίντεο η 22χρονη έχει καταγράφει τον 77χρονο Πιερ Ανρί Ναρζολέ, τον έναν από τους πέντε επιβαίνοντες στο Titan, να είναι πάνω σε μια φουσκωτή βάρκα και να μεταφέρει υλικά στο βαθυσκάφος. «Τι θρύλος» έγραψε στη λεζάντα για τον Ναρζολέ η 22χρονη προσθέτοντας ότι 77χρονος Γάλλος έχει πραγματοποιήσει συνολικά 37 καταδύσεις προς τον Τιτανικό.
Όπως επισημαίνουν διεθνή μέσα ενημέρωσης αν υπάρχει μια ελπίδα επιβίωσης για τους πέντε επιβάτες στο Titan αυτή βρίσκεται στα χέρια του 77χρονου ο οποίος κατά την καριέρα του στο Πολεμικό Ναυτικό της Γαλλίας υπηρέτησε ως δύτης σε μεγάλα βάθη, ναρκαλιευτής και κυβερνήτης υποβρυχίου.
@abbijaxxxon what a legend #titanic #legendsneverdie #explorers ♬ original sound - ABS
Σε ένα τρίτο βίντεο που είδε το φως της δημοσιότητας έχουν καταγραφεί τα πρώτα πλάνα από την εναέρια επιχείρηση έρευνας για τον εντοπισμό του βαθυσκάφους από το αεροσκάφος Ρ-3 το οποίο ήταν αυτό που πρώτο κατέγραψε τους θορύβους με συχνότητα 30 λεπτών που έδωσε ελπίδες σε όσους συμμετέχουν στην προσπάθεια να βρεθεί το τουριστικό υποβρύχιο.
Οι ελπίδες στο ρομπότ Victor-6000
Παρά την αντίστροφη μέτρηση για το διαθέσιμο οξυγόνο η επιχείρηση για τον εντοπισμό του αγνοούμενου βαθυσκάφους συνεχίζεται με αμείωτη ένταση καθώς τις επόμενες ώρες αναμένονται και νέα πλοία με ειδικό εξοπλισμό που θα προστεθούν στα ήδη υπάρχοντα.
Στην περιοχή που εκτιμάται ότι έχει χαθεί το τουριστικό υποβρύχιο βρίσκονται ήδη τα πλοία Polar Prince, από το οποίο ξεκίνησε η μοιραία κατάδυση, Deep Energy, που χρησιμοποιεί καλώδια για να σαρώσει τον βυθό, το εμπορικό Skandi Vinland, το John Cabot από την ακτοφυλακή του Καναδά το οποίο έχει υποδομές για σόναρ και το επίσης καναδικό Atlantic Merlin.
Στην περιοχή των ερευνών έχει φτάσει και το γαλλικό L’Atalante, το οποίο μεταφέρει το μη επανδρωμένο όχημα Victor-6000 ενώ τις επόμενες ώρες θα φτάσουν άλλα τέσσερα πλοία με σημαντικότερα το καναδικό Glace Bay στο οποίο επιβαίνει ιατρική ομάδα που ειδικεύεται στη χρήση υπερβαρικού θαλάμου που χρησιμοποιείται για περιπτώσεις θεραπείας ατόμων μετά από μια απότομη ανάδυση και αλλαγή της πίεσης.
To Victor-6000 μπορεί να φτάσει σε βάθος 20.000 ποδών με δυνατότητα παραμονής σε μεγάλα βάθη για περισσότερες από 28 συνεχείς ώρες. Το μη επανδρωμένο ρομπότ συνδέεται με το πλοίο με ένα ηλεκτρομηχανικό καλώδιο που έχει μήκος 26.250 πόδια και παρέχει ισχύ 20 kW. Οι οπτικές ίνες στο καλώδιο στέλνουν τα δεδομένα και τις ροές εικόνας στην επιφάνεια, επιτρέποντάς στους χειριστές του να το πιλοταρουν από το πλοίο σε πραγματικό χρόνο.
Από την πλευρά του το πολεμικό ναυτικό των ΗΠΑ έχει επιστρατεύσει το σύστημα Fadoss που μπορεί να ανελκύσει βαριά αντικείμενα από μεγάλο βάθος καθώς, κατά την περιγραφή των δυνατοτήτων του, μπορεί να ανυψώσει βάρος έως 27,2 τόνους από μεγάλα βάθη με το Titan να ζυγίσει 10,4 τόνους. Το συγκεκριμένο σύστημα χρειάζεται 24 ώρες για να προσδεθεί σε ένα σκάφος υποστήριξης.
Το πιο πιθανό είναι να συνεθλίβη
Ο υποναύαρχος εν αποστρατεία Ραδαμάνθυς Φουντουλάκης, μιλώντας στην ΕΡΤ διατύπωσε την άποψη ότι το μικρό «υποβρύχιο» διαλύθηκε στα βάθη του Ατλαντικού. «Το πιο πιθανό είναι ότι το σκάφος συνεθλίβη λόγω πιέσεως και μη αντοχής υλικού και να έχει διαλυθεί σε κομμάτια που δεν μπορούν να εντοπίσουν τα σόναρ» δήλωσε ο κ. Φουντουλάκης τονίζοντας, ωστόσο, ότι υπάρχει πάντα ζωντανή η ελπίδα για ένα θαύμα.
Ο αξιωματικός του ναυτικού, αναφέρθηκε και στις τεχνολογικές δυνατότητες του μικρού βαθυσκάφους και εκτίμησε ότι δεν είχε μηχανισμό εντοπισμού όπως έχουν τα κανονικά υποβρύχια και ερευνητικά βαθυσκάφη.
Ο ίδιος εστίασε στο γεγονός ότι ο «Τιτάνας» είχε άσπρο χρώμα γεγονός που δυσκολεύει τις προσπάθειες ερευνών του σε αντίθεση με τα ερευνητικά βαθυσκάφη που είναι κίτρινα και πορτοκαλί.
«Αυτό το σκάφος είναι φτιαγμένο από υαλοβάμβακα. Είναι καινοτόμο σκάφος. Δεν υπάρχουν πολλά στοιχεία για την αντοχή του υαλοβάμβακα» είπε προσθέτοντας ότι «είναι θέμα φιλοσοφίας. Καμιά φορά αφήνουμε την καινοτομία να πηγαίνει μπροστά με υψηλό ρίσκο» σημείωσε ο κ. Φουντουλάκης.