Έσπασαν το κοντέρ τα παράπονα των καταναλωτών-Καταγγέλλουν αθέμιτες πρακτικές

Από τη μια η ακρίβεια των προϊόντων και από την άλλη η άνοδος στις τιμές των καυσίμων και παράλληλα η προσπάθεια διαφόρων επιχειρήσεων να αποκομίσουν οικονομικά οφέλη στην πλάτη ανυποψίαστων πολιτών, είναι κάτι που εξοργίζει τους καταναλωτές, με αποτέλεσμα να αναγκάζονται να προχωρήσουν σε καταγγελία στην αρμόδια τους Υπηρεσία, ούτως ώστε να βρουν το δίκαιό τους.

Συγκεκριμένα, από την 1η Ιανουαρίου μέχρι σήμερα, έχουν καταγραφεί συνολικά 3,400 κλήσεις και άλλα 420 γραπτά παράπονα από καταναλωτές προς την Υπηρεσία Καταναλωτών, για να μεταφέρουν μια καταγγελία ή ατασθαλία που έχουν παρατηρήσει σε οποιοδήποτε τομέα της αγοράς, που λειτουργεί εις βάρος τους.

Την ίδια ώρα, σε εγρήγορση βρίσκεται ο Κυπριακός Σύνδεσμος Καταναλωτών, ο οποίος μέχρι στιγμής έχει καταγράψει 2,500 ουσιώδες παράπονα, από τα οποία κάποια έχουν επιλυθεί, ενώ αρκετά είναι αυτά που χρήζουν διερεύνησης.

Σύμφωνα με τη Νομική Λειτουργό του Συνδέσμου Βιργινία Χρήστου, «κάποια από τα παράπονα έχουν επιλυθεί μέσω διαμεσολάβησης, ενώ κάποια έχουν ήδη προωθηθεί στην Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή. Τα παράπονα κυρίως αφορούν, όλο το φάσμα των υπηρεσιών, που αφορούν τα δικαιώματα του καταναλωτή και κυρίως, με τις εγγυήσεις των προϊόντων, που είναι για παράδειγμα δυο χρόνια η εγγύηση και παρατηρείται η άρνηση επιχειρήσεων, να επιδιορθώσουν ένα προϊόν, το οποίο είναι ελαττωματικό».

Επιπρόσθετα, ο Σύνδεσμος Καταναλωτών, έλαβε παράπονα που αφορούσαν αθέμιτες εμπορικές πρακτικές, δηλαδή παραπλανητικές διαφημίσεις προς τους καταναλωτές, οι οποίες ακόμη είναι στο στάδιο της διερεύνησης. «Είχαμε αρκετές περιπτώσεις ακόμη, καταχρηστικών όρων σε συμβόλαια με καταναλωτές και στην παρούσα φάση έχουν ξεκινήσει να έρχονται καταγγελίες, οι οποίες αφορούν επίσης, ακυρώσεις πτήσεων».

Ιδιαίτερα έντονα ωστόσο, είναι τα παράπονα τα οποία έχουν να κάνουν με την ακρίβεια, ανέφερε η κ. Χρήστου, η οποία εξήγησε πως, «το τελευταίο διάστημα και ειδικότερα από τη μέρα που εφαρμόστηκε το διάταγμα για μειωμένο συντελεστή ΦΠΑ, είναι πάρα πολλά τα παράπονα των καταναλωτών που αναφέρουν ότι έχουν αυξηθεί οι τιμές των προϊόντων. Άλλο είδος παραπόνων επίσης, έχει να κάνει με τα καύσιμα και το γεγονός ότι κάποιες επιχειρήσεις, παρά το γεγονός ότι επάνω στο πινάκιο γράφει μια τιμή, βάζουν στο τέλος λιγότερα λίτρα βενζίνης στα οχήματα των καταναλωτών. Η ακρίβεια εννοείται ότι είναι ο βασικότερος παράγοντας που επηρεάζει ταυτόχρονα τους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις, αλλά κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με τα τρόφιμα και την ενέργεια. Έτσι, είναι φυσιολογικό να υπάρχει αυτή η αντίδραση από τους καταναλωτές και να λαμβάνουμε την ίδια ώρα, αρκετά παράπονα».

Πάντως, όπως διαμηνύθηκε, υπάρχουν οι παρατηρητές της αγοράς και έχουν όλοι συγκεκριμένες οδηγίες, όταν κατεβαίνουν στις διάφορες επιχειρήσεις και επειδή γνωρίζουν το νομοθετικό πλαίσιο, ότι παρατηρούν και έρχεται σε αντίθεση με τη Νομοθεσία να ενημερώνουν τον Σύνδεσμο, ο οποίος με τη σειρά του αξιολογεί την κάθε περίπτωση και στη συνέχεια την αποστέλλει στην Υπηρεσία Καταναλωτών.

Δειτε Επισης

Δεν αλλάζει το νομοσχέδιο για Συνήγορο του Ασθενή το Υπ. Υγείας-Μπήκε στο τελικό στάδιο στη Βουλή
Νεκρή στην πολυκατοικία όπου διέμενε εντοπίστηκε η 59χρονη που είχε δηλωθεί ελλείπουσα στη Λεμεσό
«Μαθητές καπνίζουν, σπάζουν παράθυρα, κρέμονται από τα παράθυρα»-Αρκετές καταγγελίες για λεωφορεία
«Αντισημιτική απόφαση από ένα μεροληπτικό όργανο»-Η πρώτη αντίδραση Νετανιάχου στο ένταλμα σύλληψης
Αποσύρθηκαν από την κυπριακή αγορά παιδικά προϊόντα
Εντός έξι μηνών ολοκληρώνονται οι προσφορές για το δρόμο Πάφου και Πόλης-Εκτιμήσεις για κόστος 90 εκ.
Στη Νομική Υπηρεσία ο φάκελος για τον ανήλικο που έστελνε email για βόμβες στα αεροδρόμια της Ελλάδας
Στα τέλη Ιανουαρίου τοποθετεί την πενταμερή ο Τατάρ-Μίλησε για συμμετοχή ΗΒ «σε χαμηλότερο επίπεδο»
Σοβαρά προβλήματα λειτουργίας στο Νοσοκομείο Αθαλάσσας λόγω υπερπληρότητας και ελλείψεων
Τις προκλήσεις του επαγγέλματος ανέλυσε ο Υπ. Δικαιοσύνης σε νέους δικηγόρους