Αποφασίζουν τα κόμματα για τροπολογίες για το σύστημα αξιολόγησης-Οδηγείται στην Ολομέλεια

Στις τελικές τους θέσεις, αναφορικά με το σύστημα αξιολόγησης των μαθητών, αναμένεται να καταλήξουν τα κόμματα, ώστε την Τετάρτη να τις καταθέσουν ενώπιον της Επιτροπής Παιδείας, με απώτερο στόχο να οδηγηθεί η πρόταση ενώπιον της Ολομέλειας της Βουλής για ψήφιση, δεδομένου ότι πρέπει να γίνει πριν την ολοκλήρωση των εργασιών του σώματος για το καλοκαίρι.

Ουσιαστικά, την Τετάρτη οι πολιτικές δυνάμεις αναμένεται να αναφέρουν τις τελικές τους θέσεις, επί του ζητήματος, που έχει απασχολήσει όσο κανένα άλλο, τα τελευταία τέσσερα χρόνια, όταν και τέθηκε σε ισχύ, με στόχο να οδηγηθεί στην Ολομέλεια της Βουλής και να ψηφιστεί, ώστε να μπει ένα τέλος σε αυτό το σήριαλ. Σημειώνεται πως με την ανάληψη των καθηκόντων της, η Αθηνά Μιχαηλίδου είχε θέσει ως άμεση προτεραιότητα την εξεύρεση μίας πρότασης, για αντικατάσταση των εξετάσεων τετραμήνων, που είχε παρουσιάσει αρκετά προβλήματα και έτσι, αρχές του μήνα είχε καταθέσει μία πρόταση, βασισμένη στις απόψεις όλων των εμπλεκόμενων φορέων, κάτι που προκάλεσε την ευχαρίστηση όλων.

Ωστόσο, κάποια σημεία της πρότασης, όταν αυτή παρουσιάστηκε στα μέλη της Επιτροπής Παιδείας, φαίνεται να μην ικανοποίησαν τους βουλευτές. Συγκεκριμένα, η κοινοβουλευτική ομάδα του Δημοκρατικού Συναγερμού είχε εκφράσει έντονες ανησυχίες αναφορικά με κάποιες πρόνοιες της πρότασης του Υπουργείου Παιδείας και σήμερα αναμένεται να αποφασίσει κατά πόσο θα προχωρήσει με τις τροπολογίες που έχει ετοιμάσει. Εκτός αυτού, τροπολογίες ενδεχομένως να καταθέσει και ο ανεξάρτητος βουλευτής, Ανδρέας Θεμιστοκλέους.

Βαρύτητα, ύλη, αξιολόγηση στις τροπολογίες ΔΗΣΥ

Ο ΔΗΣΥ επικεντρώνει τις τροπολογίες που ετοιμάζει σε τρεις βασικούς πυλώνες της πρότασης του Υπουργείου Παιδείας, για τους οποίους είχε εκφράσει την αντίθεσή του από την πρώτη στιγμή που παρουσιάστηκε το πλάνο της Αθηνάς Μιχαηλίδου ενώπιον της Επιτροπής Παιδείας. Ο πρώτος πυλώνας είναι η βαρύτητα της τελικής εξέτασης, με τους βουλευτές του κόμματος της Πινδάρου να θεωρούν ότι το 30% δεν είναι αρκετό. Βάσει της τροπολογίας τους, θα ζητήσουν όπως αυξηθεί το εν λόγω ποσοστό.

Ο δεύτερος πυλώνας, για τον οποίο θέλουν να καταθέσουν τροπολογία οι βουλευτές του ΔΗΣΥ είναι αυτός της ύλης. Συγκεκριμένα, θέλουν να ενσωματωθεί στο νόμο ότι η εξεταστέα ύλη θα συμβαδίζει με την διδακτέα, ώστε την μεθεπόμενη σχολική χρονιά να εφαρμοστεί.

«Εμείς θέλουμε να μπει ρητά και στο νόμο ότι η διδακτέα ύλη θα συμβαδίζει με την εξεταστέα. Αναγνωρίζουμε ότι υπάρχει πρόβλημα με την ερχόμενη χρονιά, όμως αν είναι δυνατό ότι θα μπει από το 2024-2025. Να υπάρχει γραπτώς στο νόμο», εξήγησε στον REPORTER ο αντιπρόεδρος του ΔΗΣΥ, Γιώργος Κάρουλλας.

Πάντως, το Υπουργείο Παιδείας, κατά τη συζήτηση της πρότασης, είχε αναφέρει πως πρόθεση είναι η διδακτέα ύλη να είναι και η εξεταστέα, ωστόσο λόγω του σύντομου χρονικού διαστήματος που θα υπάρχει, σε περίπτωση που περάσει η πρόταση, μέχρι την εφαρμογή της, την ερχόμενη σχολική χρονιά, αυτό είναι αδύνατο να τεθεί σε ισχύ το Σεπτέμβριο και προς αυτό το λόγο, υπάρχει η πρόνοια για μείωση στο 60% της διδακτέας ύλης.

Ο τρίτος πυλώνας που θέλουν να αλλάξουν οι βουλευτές του ΔΗΣΥ άπτεται της κατάργησης της ενδιάμεσης εξέτασης Ιανουαρίου στην ολότητά της, αφού θεωρούν ότι ο θεσμός έπρεπε να αξιολογηθεί, πριν προωθηθεί πρόταση για κατάργησή του.

«Εμείς λέμε ότι το σύστημα των εξετάσεων τετραμήνων είχε εφαρμοστεί σε μία δύσκολη περίοδο με την πανδημία και ως θεσμός χρειάζεται βελτίωση. Ανησυχούμε, επίσης, με τις συχνές αλλαγές στο σύστημα αξιολόγησης, να μην προκαλέσει πρόβλημα στην αναγνώριση του απολυτηρίου Μέσης Εκπαίδευσης σε πανεπιστήμια του εξωτερικού. Γι’ αυτό είχαμε εκφράσει δημόσια ανησυχία την περασμένη εβδομάδα. Θέλουμε να υπάρχει μία μορφή αξιολόγησης και στο πρώτο τετράμηνο και στο δεύτερο, με τρόπο αδιάβλητο πάντα, για να έχουν ευεργετικές αντιδράσεις και αποτελέσματα. Δεν είμαστε δωγματικοί, ακούμε την κοινωνία και συμπεριφερόμαστε εποικοδομητικά πάντα».

Σημειώνεται πως στην πρόταση του Υπουργείου Παιδείας σημειώνεται πως καταργείται η ενδιάμεση εξέταση Ιανουαρίου, που είχε ως αποτέλεσμα να χάνεται σημαντικός και ωφέλιμος εκπαιδευτικός χρόνος, θα υπάρχει μία κεντρική τελική εξέταση τον Μάιο, με τη βαρύτητά της να είναι στο 30%, ενώ 35% και 35% θα είναι η βαρύτητα των τετραμήνων. Επίσης, στο πρώτο τετράμηνο, η αξιολόγηση θα είναι διαμορφωτική, με projects, προφορική εξέταση, σύντομο διαγώνισμα, ενώ όσον αφορά στην Α’ Γυμνασίου, τα εξεταζόμενα μαθήματα θα μειωθούν σε δύο, Νέα Ελληνικά και Μαθηματικά, ώστε να είναι πιο ομαλή η μετάβαση των μαθητών από τα Δημοτικά στα Γυμνάσια.

Δειτε Επισης

Στις 25/9 ξεκινά ο διάλογος ΥΠΑΝ – αρμοδίων φορέων για καταλόγους
Για αποζημιώσεις ε/κ περιουσιών και ενέργεια μίλησε στον παράνομο Bayrak ο Ουστέλ
Οι λόγοι για έλλειψη επαγγελματιών οδηγών στο μικροσκόπιο του Υπουργείου Μεταφορών
Στην Επιτροπή Παιδείας το καθεστώς εκπαιδευτικών αορίστου χρόνου
Έξω από Προεδρικό και Σπίτι Ευρώπης στις 3/10 οι αγελαδοτρόφοι
Στα κατεχόμενα λειτουργούν 22 «πανεπιστήμια» με 80.000 ενεργούς φοιτητές
Ζητούν απαντήσεις από ΠτΔ και ΕΕ για τους κανονισμούς για το χαλλούμι οι αγελαδοτρόφοι
Υπογράφονται οι συμφωνίες Κύπρου και Ελλάδας για τις μεταμοσχεύσεις
ΣΑΠ-ΤΕΠΑΚ: Παράνομη η πρόταση Δημάρχου Λ/σου για Park & Ride, υποστηρίζει
Αλλάζει το σκηνικό του καιρού-Πτώση της θερμοκρασίας και βροχές