Εξετάζει την πρόταση για το σύστημα αξιολόγησης η Βουλή-Θετικά τα πλείστα κόμματα

Στην τελική ευθεία έχει μπει η πρόταση του Υπουργείου Παιδείας, όσον αφορά στο σύστημα αξιολόγησης του μαθητή, αφού μετά την έγκριση που πήρε από το Υπουργικό Συμβούλιο, κατατέθηκε στην Επιτροπή Παιδείας της Βουλής, ώστε να συζητηθεί και εντός των επόμενων εβδομάδων να οδηγηθεί στην Ολομέλεια, για ψήφιση.

Η Αθηνά Μιχαηλίδου, από τις πρώτες ημέρες ανάληψης των καθηκόντων της, ανέλαβε την ευθύνη να ετοιμάσει μία πρόταση, η οποία θα αντικαθιστούσε το υφιστάμενο σύστημα αξιολόγησης, τις εξετάσεις τετραμήνων, αφού όπως διαφάνηκε μέσα από την εφαρμογή της, δεν κατάφερε να εξυπηρετήσει κανένα παιδαγωγικό σκοπό, όπως αυτοί είχαν τεθεί κατά την ψήφισή τους, τόσο το 2017 όσο και το 2019, με το όνομα «νόμος Λεωνίδου».

Μάλιστα, το γεγονός ότι οι εξετάσεις τετραμήνων, όπως αυτές εφαρμόζονταν δεν ήταν παραγωγικές και ωφέλιμες προς το εκπαιδευτικό σύστημα, τους μαθητές και τους καθηγητές, αναγνώρισε και ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, ο οποίος είχε δηλώσει, μετά από συνομιλία που είχε με μαθητές Δημοτικού και τόνισε πως είναι υπέρ της κατάργησης, αλλά να βρεθεί άλλο σύστημα, επειδή η αξιολόγηση πρέπει να παραμείνει.

Έτσι, μετά από αρκετές διαβουλεύσεις, με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς στον τομέα της παιδείας (σ.σ. καθηγητές, γονείς, μαθητές, κόμματα), το Υπουργείο Παιδείας κατέληξε στην πρόταση που σήμερα οδηγείται στην Επιτροπή Παιδείας και η οποία βασίζεται αρκετά στις εισηγήσεις που τέθηκαν ενώπιον της Αθηνάς Μιχαηλίδου.

Οι πρόνοιες της πρότασης

Η πρώτη πρόνοια της πρότασης για το νέο σύστημα αξιολόγησης των μαθητών και μαθητριών, που έρχεται να ικανοποιήσει σχεδόν όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, είναι η κατάργηση της ενδιάμεσης εξέτασης Ιανουαρίου και έτσι οι εξετάσεις θα πραγματοποιούνται στο τέλος της χρονιάς και θα είναι κεντρικές. Ήταν ένα πάγιο αίτημα της ΟΕΛΜΕΚ και των οργανωμένων γονέων, καθώς όπως διαφάνηκε και με την εφαρμογή των εξετάσεων τετραμήνων τα τελευταία χρόνια, χανόταν αρκετός και πολύτιμος εκπαιδευτικός χρόνος, δεδομένου ότι οι εξετάσεις ήταν λίγες ημέρες μετά την επιστροφή από τις διακοπές των Χριστουγέννων και χρειάζονταν πάνω από δύο εβδομάδες για την εξεταστική περίοδο, καθώς και επιπρόσθετος χρόνος μετά για ανατροφοδότηση.

Η συγκεκριμένη πρόνοια της πρότασης βρήκε αντίθετη μόνο την ΟΛΤΕΚ, η οποία από πλευράς της θεωρεί ότι η ενδιάμεση εξέταση ήταν χρήσιμη, καθώς γνώριζαν όλοι το επίπεδο των μαθητών, στα διάφορα μαθήματα. Πάντως, η θέση που είχε εκφράσει η οργάνωση των καθηγητών Τεχνικής Εκπαίδευσης στην υπουργό Παιδείας ήταν ότι έπρεπε να υπάρχει κάποια μορφή αξιολόγησης στο μέσο της χρονιάς, όχι όμως με τον τρόπο που εφαρμοζόταν τα προηγούμενα χρόνια.

Άλλη πρόνοια της πρότασης του Υπουργείου Παιδείας είναι η μείωση της εξεταστέας ύλης, σε σχέση με τη διδακτέα, ενώ θα παραμείνει χωρισμένη σε δύο τετράμηνα. Όσον αφορά σε ποια κεφάλαια θα χρησιμοποιηθούν για τις εξετάσεις, βάσει των όσων ανέφερε η υπουργός, θα επιλέγονται από την ύλη και των δύο τετραμήνων. Ωστόσο, δεν είχε κλειδώσει το ποσοστό της εξεταστέας ύλης. Πάντως, όσον αφορά στην αξιολόγηση του Α’ τετραμήνου, που δεν θα υπάρχει γραπτή εξέταση, αυτή θα είναι διαμορφωτική, αφού οι καθηγητές θα βασίζονται σε διαγώνισμα, προφορική εξέταση και κατ’ οίκον εργασίες, όπως γινόταν και πριν την εφαρμογή του θεσμού των εξετάσεων τετραμήνων.

Την ίδια ώρα, όσον αφορά στα Γυμνάσια, το Υπουργείο Παιδείας εισηγείται όπως τα εξεταζόμενα μαθήματα για την Α’ Γυμνασίου μειωθούν από τα τέσσερα στα δύο και συγκεκριμένα αυτά να είναι τα Νέα Ελληνικά και τα Μαθηματικά. Ο λόγος που το Υπουργείο κατέληξε σε αυτή την εισήγηση είναι για να διευκολύνει τη μετάβαση των μαθητών από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο. Ωστόσο, ξεκαθαρίζεται πως, σε περίπτωση που η πρόταση ψηφιστεί, θα ισχύει μόνο για την Α’ Γυμνασίου και όχι για τις υπόλοιπες τάξεις του Γυμνασίου.

Πάντως η συγκεκριμένη εισήγηση έχει προκαλέσει την αντίδραση τόσο του Συνδέσμου Βιολόγων της ΟΕΛΜΕΚ όσο και της Βιολογικής Εταιρείας Κύπρου, οι οποίοι ζητούν από το Υπουργείο Παιδείας να κάνει δεύτερες σκέψεις, καθώς θεωρούν πως είναι σημαντικό οι μαθητές να εξετάζονται σε μία εκ των τριών φυσικών επιστημών, από την Α’ Γυμνασίου. Η Βιολογική Εταιρεία Κύπρου, σε υπόμνημα που έστειλε στην Επιτροπή Παιδείας χαρακτήρισε την εισήγηση υποβάθμιση του μαθήματος.

Θετικά τα κόμματα

Στο μεταξύ, όπως πληροφορείται ο REPORTER, τα πολιτικά κόμματα παρουσιάζονται έτοιμα και ανοιχτά στο διάλογο και θεωρείται ότι θα υπάρχει σύντομα θετική κατάληξη για το συγκεκριμένο θέμα. Μάλιστα, η συντριπτική πλειοψηφία φαίνεται να κλίνει προς την θετική ανταπόκριση στην πρόταση που κατέθεσε το Υπουργείο Παιδείας, ωστόσο παραμένει άγνωστη η στάση που θα τηρήσει ο Δημοκρατικός Συναγερμός.

Δειτε Επισης

Νέα σύλληψη αστυνομικού της Ελληνικής Βουλής για ενδοοικογενειακή βία
Άφησαν τρεις μέρες μέσα στο σπίτι του φονικού στην Εύβοια τον σκύλο της οικογένειας
Άλλοι 28 άνθρωποι έπεσαν νεκροί από ισραηλινά πλήγματα στη Γάζα-Ανάμεσα τους και παιδιά
«Στο σκαμνί» η γερμανική αστυνομία που ήξερε τα πάντα για τον ψυχίατρο-«Γιατί δεν τον σταματήσατε;»
Α. Αριστοτέλους στην Μαρωνίτικη κοινότητα-«Νιώθουμε περήφανοι για τους αγώνες και την προσφορά σας»
ΠτΔ: Εάν ανταποκριθεί θετικά η Τουρκία είναι δυνατό να τεθεί το Κυπριακό στις ράγες της διαπραγμάτευσης
Απεβίωσε ο νομικός Ευστάθιος Ευσταθίου-«Τίμησε την πατρίδα από πολλά σημαντικά βήματα»
Συντριβή ελικοπτέρου σε προαύλιο νοσοκομείου στην Τουρκία-Τουλάχιστον τέσσερις νεκροί
Δίνει μάχη για τη ζωή ο 52χρονος που υπέστη εγκαύματα από πυρκαγιά στη Λευκωσία-Ψάχνουν τα αίτια της φωτιάς
Απαντά στους τούρκους το ΥΠΕΞ-«Οι εθνικές επιδιώξεις μας αποτελούν επιδιώξεις της Ε.Ε»