ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΟ: Αυτό είναι το αναζητούμενο όχημα για το θανατηφόρο του 2012
18:42 - 01 Ιουνίου 2023
Μορφή χιονοστιβάδας λαμβάνουν οι αποκαλύψεις γύρω από το ορφανό θανατηφόρο του 2012 που σημειώθηκε στη Μουτταγιάκα και το οποίο στοίχισε τη ζωή στον 17χρονο, Ανδρέα Λοΐζου, ωστόσο η υπόθεση παραμένει μέχρι σήμερα ανεξιχνίαστη.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Καταγγελία ενώπιον της Ανεξάρτητης Αρχής κατά της Διαφθοράς για το θανατηφόρο του 2012
Μετά το πόρισμα της θανατικής ανάκρισης που έφερε στο φως ο REPORTER και στο οποίο καταγράφεται πως το αναζητούμενο όχημα ήταν τύπου Audi Convertible ανοικτού χρώματος, κάτι που ήρθε σε αντίθεση με τα όσα δήλωνε η Αστυνομία, που αρχικά είχε δηλώσει πως δεν επιβεβαιώθηκε η εμπλοκή της συγκεκριμένης μάρκας οχήματος, ακολούθησε η διάψευση της Αστυνομίας από την οικογένεια, η οποία μίλησε για περισσότερους από δυο μάρτυρες και πάλι σε αντίθεση με τα όσα δήλωνε η Αστυνομία.
Ο REPORTER, μετά τη θανατική ανάκριση, φέρνει στο φως νέα στοιχεία, τα οποία προκύπτουν κατόπιν μεγάλης δημοσιογραφικής έρευνας, σε σχέση με το θανατηφόρο του 2012.
Υπενθυμίζεται ότι, το πόρισμα του θανατικού ανακριτή που εκδόθηκε στις 31 Δεκεμβρίου 2015, δηλαδή τρία χρόνια μετά το δυστύχημα, με βάση τα όσα κατατέθηκαν ενώπιον Δικαστή, κατέληξε πως ο θάνατος του 17χρονου επήλθε «συνεπεία κρανιοεγκεφαλικής κάκωσης, η οποία προκλήθηκε κατά τροχαίο δυστύχημα και πως υπάρχει υπόνοια για ευθύνη τρίτων προσώπων για την πρόκληση του δυστυχήματος που οδήγησε στον θάνατο».
Τα ερωτήματα που προκύπτουν αφορούν κατά κύριο λόγο τις έρευνες που έγιναν γύρω από την εμπλοκή του οχήματος που προκάλεσε το θανατηφόρο δυστύχημα, με την Αστυνομία να δηλώνει πως έγιναν όλες οι εξετάσεις, χωρίς όμως, να εντοπιστεί. Σε ότι αφορά τις κάμερες από παρακείμενα υποστατικά, η Αστυνομία ανέφερε πως καταγράφηκε όχημα convertible, ωστόσο, τα CCTV, ήταν κακής ποιότητας.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: BINTEO: Αναδιπλώνεται η Αστυνομία μετά τη διάψευση της οικογένειας για το θανατηφόρο-Τι δήλωνε τον Μάρτιο και τι σήμερα
Σημειώνεται, πως ούτε τότε, ούτε τώρα, η Αστυνομία έδωσε στη δημοσιότητα οπτικό υλικό, ώστε να συλλεχθούν πληροφορίες από το κοινό. Ενώπιον του θανατικού ανακριτή, κατατέθηκε οπτικό υλικό από CCTV, εικόνες από το οποίο φέρνει στο φως ο REPORTER. Σημειώνεται πως οι συγκεκριμένες εικόνες είναι μαυρόασπρες και δεν διευκρινίζουν το ακριβές χρώμα του οχήματος.
Αυτούσιο το πόρισμα του θανατικού ανακριτή
Στο πόρισμα, που εκδόθηκε τον Δεκέμβριο του 2015, ο θανατικός ανακριτής καταγράφει τα ακόλουθα:
«Στην παρούσα θανατική ανάκριση, η οικογένεια εκπροσωπήθηκε από δικηγόρο (κα Χαρά Αλεξάνδρου για δικηγορικό Αντώνη Δημητρίου) και πέραν του εξεταστή, λοχία χχχ (Μάρτυρα 1), ζητήθηκε και κλητεύθηκε ο αστυφύλακας… (Μάρτυρας 2).
Ο Μάρτυρας 1, ο οποίος υπηρετεί στον Κλάδο Διερεύνησης Δυστυχημάτων της Τροχαίας Λεμεσού, παρουσίασε, πέραν της κατάθεσής του, το σύνολο του μαρτυρικού υλικού, το οποίο ετοιμάστηκε και/ή παραλήφθηκε κατά τη διερεύνηση της υπόθεσης.
Από το σύνολο της ενώπιόν μου μαρτυρίας, προέκυψε πως στις 2/9/2012 και περί ώρα 05:10, ο Αποβιώσας οδηγούσε το μοτοποδήλατο με αρ. εγγραφής … (στο εξής «το μοτοποδήλατο) στον κύριο δρόμο Μουτταγιάκας-Γερμασόγειας, με κατεύθυνση από περιοχή Γερμασόγειας (K-Cineplex) προς τη Μουτταγιάκα. Επιβάτης στο Μοτοποδήλατο, ήταν ο χχχ (στο εξής «ο Επιβάτης»). Mπροστά του Μοτοποδήλατου σε απόσταση 15-20m περίπου προπορευόταν άλλο μοτοποδήλατο, το οποίο οδηγούσε ο χχχ με επιβάτη τον χχχ. Ακόμη πιο μπροστά τους προπορευόταν άλλο μοτοποδήλατο, στο οποίο επέβαιναν άλλα δύο νεαρά άτομα. Και οι 6 ήταν φίλοι και επέστρεφαν σπίτια τους στη Μουτταγιάκα μετά από νυκτερινή έξοδο σε νυκτερινό κέντρο της περιοχής.
Ενώ το Μοτοποδήλατο κινείτο στην αριστερή άκρη της αριστερής λωρίδας κυκλοφορίας, ως η πορεία του, και βρισκόταν εντός του τούνελ κάτω από την υπέργεια γέφυρα του αυτοκινητόδρομου Λευκωσίας – Λεμεσού, άγνωστη οδηγός, η οποία οδηγούσε αγνώστων στοιχείων σαλούν όχημα (στο εξής «το γνωστό Όχημα») στην ίδια κατεύθυνση και πίσω από το Μοτοποδήλατο, προσπέρασε το τελευταίο καθώς και το μοτοποδήλατο που οδηγούσε ο χχχ εισερχόμενη εν μέρει στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας. Το Άγνωστο Όχημα ήταν σαλούν convertible, ανοικτού χρώματος, μάρκας Audi.
Εκείνη την ώρα, ο χχχ, 21 ετών – φοιτητής, από τη Λεμεσό, οδηγούσε το αυτοκίνητο (στο εξής «το Αυτοκίντηο) στην εξ αντιθέτου λωρίδα κυκλοφορίας. Στη θέα του Άγνωστου Οχήματος, ο οδηγός του Αυτοκινήτου έκανε απότομο ελιγμό προς τα αριστερά και κινήθηκε αριστερότερα της πορείας του. Ακολούθως, ενώ βρισκόταν πολύ πλησίον στον τοίχο της υπέργειας διάβασης, στα αριστερά ως η πορεία του, έκανε απότομο ελιγμό προς τα δεξιά, ως η πορεία του, με αποτέλεσμα να χάσει τον έλεγχο του Αυτοκινήτου, το οποίο παρεξέκλινε της πορείας του προς τα δεξιά και αφού κτύπησε με το μπροστινό του μέρος πάνω στον τοίχο της υπέργειας διάβασης στα δεξιά, σύμφωνα με την πορεία του, στη συνέχεια κτύπησε και παρέσυρε το Μοτοποδήλατο.
Από τη σύγκρουση μεταξύ του Μοτοποδηλάτου και του Αυτοκινήτου, ο Αποβιώσας τραυματίστηκε εξαιρετικά κρίσιμα στο κεφάλι. Ο Επιβάτης τραυματίστηκε πολύ σοβαρά. Ο οδηγός του Αυτοκινήτου τραυματίστηκε ελαφρά, δηλαδή υπέστη εκδορές στα χέρια και τα πόδια του. τα δυο ενεχόμενα στη σύγκρουση οχήματα επέστησαν εκτεταμένες ζημιές. Το Αυτοκίνητο υπέστη ζημιές στο μπροστινό και αριστερό του μέρος, καθώς και στον ανεμοθώρακα. Το Μοτοποδήλατο υπέστη ζημιές στο μπροστινό του μέρος και στα πλευρά. Τα άλλα δυο μοτοποδήλατα, τα οποία προπορεύονταν του Μοτοποδηλάτου, δεν ενεπλάκησαν στο δυστύχημα. Επίσης το Άγνωστο Όχημα δεν συγκρούστηκε οπουδήποτε.
Το δυστύχημα έγινε εντός κατοικημένης περιοχής, κατά τη διάρκεια της νύκτας και με αίθριο καιρό. Ο δρόμος είναι διπλής κατεύθυνσης με μια λωρίδα για κάθε κατεύθυνση, οι οποίες διαχωρίζονται με άσπρη συνεχόμενη γραμμή. Ο δρόμος, ως η πορεία του Μοτοποδηλάτου μέχρι και το τέλος του τούνελ, είναι ευθύς και επίπεδος. Δεν υπήρχε οδικός φωτισμός εντός του τούνελ και η ορατότητα περιοριζόταν σε αυτή που πρόσφεραν τα φώτα οχημάτων. Στο δρόμο πριν το τούνελ, ως η πορεία του Αυτοκινήτου, υπάρχει αριστερόστροφη στροφή και οδικός φωτισμός.
Στη σκηνή, μετέβη ασθενοφόρο, το οποίο παρέλαβε και μετέφερε τον Αποβιώσαντα και τον Επιβάτη στο ΤΑΕΠ του Γ.Ν. Λεμεσού. Εκεί τους παρασχέθηκαν οι Α’ Βοήθειες και διαπιστώθηκε ότι ο Αποβιώσας είχε υποστεί βαριά κρανιοεγκεφαλική κάκωση. Λόγω της κριτισμότητας της κατάστασης του, ο Αποβιώσας μεταφέρθηκε με ασθενοφόρο στο Γ.Ν. Λευκωσίας, όπου εισήχθη στον Θάλαμο Εντατικής Παρακολούθησης του Νευροχειρουργικού Τμήματος. Ο Επιβάτης, ο οποίος υπέστη κάταγμα ρινικού οστού και θλάση δεξιού πνεύμονα, εισήχθη στο Χειρουργικό Θάλαμο του Γ.Ν. Λεμεσού για παρακολούθηση και θεραπεία.
Όταν ο Μάρτυρας 2, ο οποίος τότε υπηρετούσε στον Κλάδο Διερεύνησης Δυστυχημάτων της Τροχαίας Λεμεσού, μαζί με τον Αστυφ. χχχ μετέβησαν στη σκηνή περί τις 05:45, δεν υπέβαλαν τον οδηγό του Αυτοκινήτου σε έλεγχο αλκοόλης με ένδειξη 29mg, αντί 22mg που ήταν το όριο. Ακολούθως, τον υπέβαλε σε τελική εξέταση με ένδειξη 21mg.
Στο μεταξύ, είχε αρχίσει η αναζήτηση από την Αστυνομία του Άγνωστου Οχήματος. Μεταξύ άλλων, εξασφαλίστηκαν οι καταγραφές καμερών ασφαλείας υποστατικού που ήταν γυρισμένες προς τον κύριο δρόμο Μουτταγιάκας, καθώς και οικιών στην περιοχή Καλογήρων. Έγιναν επίσης, περιπολίες, ανακρίσεις και επιθεωρήσεις οχημάτων, χωρίς όμως οποιοδήποτε θετικό αποτέλεσμα.
Από τις εξετάσεις, διαπιστώθηκε ότι τα συστήματα διεύθυνσης και πέδησης του αυτοκινήτου και της Μοτοδυκλέτας βρίσκονταν σε καλή και λειτουργήσιμη κατάσταση.
Ο Αποβιώσας νοσηλεύτηκε στον Θάλαμο Εντατικής Παρακολούθησης του Νευορχειρουργικού Τμήματος του Γ.Ν. Λευτκωσίας μέχρι τις 6/9/2012 και ώρα 14:17, οπόταν υπέκυψε στα τραύματά του και ο επί καθήκοντι ιατρός εξέδωσε βεβαίωση θανάτου.
Ο Ιατροδικαστής, Σοφοκλής Σοφοκλέους, διενήργησε νεκροψία και νεκροτομή επί της σορού και αποφάνθηκε πως ο θάνατός του Αποβίωσαντα οφείλεται σε βαριά κρανιοεγκεφαλική κάκωση ως είναι κατά τροχαίο ατύχημα.
Σύμφωνα με τον χχχ, μετά που προσπέρασε τα δυο μοτοποδήλατα, το Άγνωστο Όχημα μπήκε αμέσως αριστερά. Αυτό επανήλθε στη λωρίδα του στο σημείο που τελειώνει το τούνελ (σημείο Ε επί του σχεδίου). Το Αυτοκίνητο, έκανε τον απότομο ελιγμό προς τα αριστερά, ως η πορεία του, αμέσως μετά που το Άγνωστο Όχημα μπήκε αριστερά.
Στην ανακριτική του κατάθεση, ο οδηγός του Αυτοκινήτου ανέφερε ότι στις 2/9/2012 και από τις 02:30 έως τις 04:30 βρισκόταν στο σπίτι κάποιου φίλου του στην Αγία Φύλα. Κατά την εκεί παραμονή του ήπιε ένα τενεκεδάκι μπύρας μεγάλο. Περί τις 05:10 οδηγούσε το Αυτοκίνητο με ταχύτητα 50 έως 55 χ.α.ώ, έχοντας τα φώτα αναμμένα στη χαμηλή στάση, στην αριστερή λωρίδα κυκλοφορίας του κύριοι δρόμου Μουτταγιάκας – Γερμασόγειας με κατεύθυνση τη Γερμασόγεια (K-Cineplex). Πρόθεσή του, ήταν να μεταβεί σε νυεχτερινό κέντρο για να παραλάβει την κοπέλα του, η οποία όπως πληροφορήθηκε, ήταν μεθυσμένη.
Ενώ κινείτο κατά μήκος της αριστερόστροφης στροφής, ως η πορεία του, ξαφνικά αντιλήθηκε από απέναντί του φώτα αυτοκινήτου, το οποίο κινείτο στην εξ αντιθέτου λωρίδα κυκλοφορίας, κρατούσε μέρος της δικής του λωρίδας και πήγαινε κατά πάνω του. Αυτός δεν αντέδρασε αμέσως αναμένοντας να δει την αντίδρασή του άλλου οδηγού, αλλά, όταν κατάλαβε ότι το άλλο όχημα συνέχισε να πηγαίνει κατά πάνω του, αμέσως έστριψε το τιμόνι του αριστερά, χωρίς να πατήσει φρένα και αμέσως μετά για να μην συγκρουστεί πάνω στον τοίχο που ήταν στην αριστερή πλευρά του δρόμου πριν τη γέφυρα έστριψε το τιμόνι του δεξιά, με αποτέλεσμα να αρχίσει να χάνει τον έλεγχο του Αυτοκινήτου, το οποίο κινήθηκε προς τα δεξιά, εισήλθε στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας, ακολούθως συγκρούστηκε πάνω στον τοίχο στη δεξιά πλευρά του δρόμου, ως η πορεία του και ακολούθως ακινητοποιήθηκε στην μέση του δρόμου με το μπροστινό μέρος του Αυτοκινήτου να βλέπει προς τη Μουτταγιάκα. Ο οδηγός του Αυτοκινήτου, δεν κατάλαβε ότι κτύπησε το Μοτοποδήλατο. Ανέφερε, επίσης, πως αντιλήφθηκε για πρώτη φορά τα φώτα του Άγνωστου Οχήματος που πήγαινε προς τα πάνω του σε απόσταση 35m περίπου. Το σημείο που υπέδειξε ότι βρισκόταν όταν αντιλήφθηκε για πρώτη φορά μπροστά του τα φώτα του Άγνωστου Οχήματος, σημειώθηκε στο σχέδιο με το γράμμα Β5 και αυτό απέχει 39m περίπου από την αρχή του τούνελ ως η πορεία του.
Στα περιστατικά της παρούσας, προκύπτουν εύλογα ερωτήματα ως προς το κατά πόσον ο οδηγός του Αυτοκινήτου, ενήργησε κάτω από την αγωνία της στιγμής, καθώς και ως προς την παράλειψή του να ελαττώσει ταχύτητα αμέσως μόλις είδε τα φώτα του Άγνωστου Αυτοκινήτου να κινούνται προς τα πάνω του. Περαιτέρω, προκύπτουν εύλογα ερωτήματα ως προς τους λόγους που τον οδήγησαν να προβεί σε απότομο ελιγμό προς τα δεξιά, ως η πορεία του, καθώς και της αποτυχίας του να διατηρήσει τον έλεγχο του οχήματός του, το οποίο ανεξέλεγκτο πλέον τραυμάτισε θανάσιμα τον Αποβιώσαντα.
Υπό το φως των ανωτέρω, αποτελεί κατάληξή μου πως ο θάνατος του Αποβιώσαντα προήλθε από βαριά κρανιοεγκεφαλική κάκωση συνεπεία τροχαίου δυστυχήματος και πως υπάρχει υπόνοια για ευθύνη τρίτων προσώπων για την πρόκληση του δυστυχήματος που οδήγησε στον θάνατό του.
Δεν ακολούθησε νέα έρευνα
Σημειώνεται, πως πληροφορίες αναφέρουν πως μετά το πόρισμα του θανατικού ανακριτή, δεν ακολούθησαν νέες έρευνες, ενώ ανώτερη λειτουργός της Νομικής Υπηρεσίας ανέφερε στην οικογένεια πως δεν έγινε κατορθωτός ο εντοπισμός της άγνωστης οδηγού και με βάση τη μαρτυρία, δεν μπορεί να στοιχειοθετηθεί υπόθεση.
Σημειώνεται πως η οικογένεια δεν καταχώρησε οποιεσδήποτε αγωγές, ενώ με την ανακοίνωση της ζητά να επανεξεταστεί η υπόθεση, αφού μέχρι σήμερα ζητά δικαίωση για το θάνατο του άτυχου Λοϊζου.