Χαμόγελα οι μεν, προβληματισμένοι οι δε για την πρόταση για αξιολόγηση των μαθητών

Χαμόγελα στα πρόσωπα των καθηγητών Μέσης Γενικής, αλλά και των γονιών, έχει φέρει η νέα πρόταση αξιολόγησης των μαθητών, η οποία θα αντικαταστήσει το θεσμό των εξετάσεων τετραμήνων, όπως εφαρμόζονται στην παρούσα φάση, αφού η υπουργός Παιδείας φαίνεται να ικανοποίησε το βασικό τους αίτημα. Από την άλλη, συνοφρυωμένοι παραμένουν οι καθηγητές Μέσης Τεχνικής, οι οποίοι θεωρούσαν πως με τις κατάλληλες αλλαγές θα μπορούσαν να παραμείνουν οι δύο εξετάσεις. Κι όλα αυτά, την ώρα που η πρόταση πρέπει να προωθηθεί ενώπιον της Βουλής και μέχρι τέλη Ιουνίου να ψηφιστεί.

Η υπουργός Παιδείας κάλεσε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς στον τομέα της παιδείας, ώστε να τους ενημερώσει για τη συγκεκριμένη πρόταση, βάσει της οποίας καταργείται η ενδιάμεση εξέταση Ιανουαρίου, ωστόσο παραμένει αυτή του Μαΐου, η οποία θα είναι κεντρική για όλα τα σχολεία. Την ίδια ώρα, η βαρύτητα της τελικής εξέτασης θα είναι 30%, ενώ 35% θα είναι η βαρύτητα του κάθε τετραμήνου.

Εκτός αυτού, στην πρόταση που έχει παρουσιάσει στους καθηγητές, γονείς και μαθητές η υπουργός Παιδείας, υπάρχει και πρόνοια όπως τα εξεταζόμενα μαθήματα, για την Α’ Γυμνασίου και μόνο, να μειωθούν από τέσσερα σε δύο, ώστε να είναι πιο ομαλή η μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο. Οι σκέψεις του Υπουργείου Παιδείας προσανατολίζονται όπως τα δύο εξεταζόμενα μαθήματα είναι τα Νέα Ελληνικά και τα Μαθηματικά.

Πάντως, όσον αφορά στο φλέγον ζήτημα της ύλης, η υπουργός στις δηλώσεις της είχε ξεκαθαρίσει πως παραμένει χωρισμένη σε δύο τετράμηνα, ενώ τόνισε πως όσον αφορά στην μείωση, ήταν ένα ζήτημα που τέθηκε εξ αρχής και είναι σημαντική, χωρίς αυτή να είναι ανεξέλεγκτη ή να καταλήγει σε κάτι επικίνδυνο για την αξιοπιστία του βαθμού. Βάσει της πρότασης και της κατάργησης της ενδιάμεσης εξέτασης Ιανουαρίου, προκαλείται ένα εύλογο ερώτημα κατά πόσο η εξέταση θα είναι βασισμένη μόνο στην ύλη του δεύτερου τετραμήνου ή θα περιέχει και θέματα από την ύλη του Α’ τετραμήνου.

Σύμφωνα με την ενημέρωση που έλαβαν οι φορείς από την υπουργό, η εξεταστέα ύλη θα είναι μειωμένη, σε σχέση με τη διδακτέα και θα περιλαμβάνει κεφάλαια και από τα δύο τετράμηνα. Ωστόσο, αυτή τη στιγμή δεν έχει κλειδώσει το ποσοστό της εξεταστέας ύλης και είναι κάτι που θα οριστεί στις επόμενες συναντήσεις της υπουργού με τους φορείς, αλλά και τη Βουλή. Πάντως, όσον αφορά στην αξιολόγηση του Α’ τετραμήνου, που δεν θα υπάρχει γραπτή εξέταση, αυτή θα είναι διαμορφωτική, αφού οι καθηγητές θα βασίζονται σε διαγώνισμα, προφορική εξέταση και κατ’ οίκον εργασίες, όπως γινόταν και πριν την εφαρμογή του θεσμού των εξετάσεων τετραμήνων.

Δύο αντιδράσεις στην πρόταση

Η πρόταση φαίνεται να ικανοποίησε σε μεγάλο βαθμό την ΟΕΛΜΕΚ και τους γονείς, δεδομένου ότι ήταν πάγιο αίτημά τους να καταργηθεί η ενδιάμεση εξέταση του Ιανουαρίου, ένα αίτημα που είχαν θέσει και ενώπιον του τέως υπουργού, αλλά και των βουλευτών της Επιτροπής Παιδείας, στις πολλές συζητήσεις που έγιναν τα τελευταία δύο χρόνια για το συγκεκριμένο θέμα. Ο κυριότερος λόγος που τους ικανοποίησε η συγκεκριμένη πρόνοια ήταν επειδή χανόταν αρκετός ωφέλιμος διδακτικός χρόνος, καθώς μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων, ξεκινούσαν οι εξετάσεις, ενώ και μετά τη λήξη θυσιάζονταν αρκετές ημέρες, είτε για επαναλήψεις, είτε για να εγκλιματιστούν οι μαθητές.

Αν και η πρόταση αυτή φαίνεται να έχει στερεά βάση, ως προς την απόφασή της, η ΟΛΤΕΚ όχι μόνο δεν ικανοποιήθηκε αλλά έχει προβληματιστεί αρκετά, καθώς επικρατεί η άποψη ότι η ενδιάμεση εξέταση έπρεπε να παραμείνει. Ο λόγος που εκφράζεται η συγκεκριμένη άποψη είναι ότι η ενδιάμεση εξέταση έδινε σε όλους μία εικόνα για την κατάσταση των μαθητών, που υπάρχουν κενά και που όχι, ωστόσο είναι αποδεκτό ότι ο τρόπος που εφαρμοζόταν δεν ήταν ο κατάλληλος.

Πάντως για το συγκεκριμένο θέμα, η υπουργός ξεκαθάρισε πως «με τη μία κεντρική εξέταση επιτυγχάνουμε το στόχο να έχουμε μία αξιόπιστη μέτρηση, για να έχουμε ανατροφοδότηση στο σύστημα».

Η υπουργός ζήτησε από όλους τους φορείς, όπως εντός των επόμενων ημερών καταθέσουν ενώπιον της, μία σειρά από εισηγήσεις, για την πρόταση που ετοίμασε, ώστε να κλειδώσουν οι λεπτομέρειες και να προωθηθεί στο Υπουργικό Συμβούλιο και στη συνέχεια να κατατεθεί στη Βουλή, για συζήτηση και ψήφιση, δεδομένου ότι όλα αυτά πρέπει να γίνουν μέχρι τέλη Ιουνίου, όταν και η Βουλή θα κλείσει για το καλοκαίρι, καθώς πρέπει όλοι οι εμπλεκόμενοι να γνωρίζουν τι θα εφαρμοστεί τη νέα σχολική χρονιά.

Δειτε Επισης

«Παιδάκι πήρε δώρο ένα παιχνίδι και έτρεχε στον κήπο… Ήταν χαρά και λύπη μαζί»
Γυρίζουν την πλάτη στα ορεινά, πάνε παραλία όσοι θα εκμεταλλευτούν τις εορτές του Πάσχα
Ένεση για τα κατεχόμενα χωριά η χαλάρωση κινήτρων για επανεγκατάσταση-Ικανοποίηση για τα μέτρα της Κυβέρνησης
Αυτοί είναι οι μαγικοί αριθμοί της κλήρωσης του Τζόκερ
Διάκριση «Χρυσό Αγρινό» για ανάπλαση εμπορικού τριγώνου στον Δήμο Λευκωσίας
Μνημόνιο Συνεργασίας με «Αττικόν» υπέγραψε το Ακτινολογικό Τμήμα του Γενικού Νοσοκομείου
Ανακοίνωσε 20 νέες ψηφιακές υπηρεσίες για το 2024 ο Υφ. Έρευνας-Εφαρμόζεται η ηλεκτρονική υπογραφή
Η έκκληση του Δήμου Στροβόλου στο κοινό να μην συμμετέχει στις λαμπρατζιές
Έτσι λειτουργούν τα έξυπνα τηλεκατευθυνόμενα σωσίβια με εμβέλεια 800 μέτρα
Διευρύνεται η πρόσβαση αλλοδαπών φοιτητών στην αγορά εργασίας-Οι ανακοινώσεις Παναγιώτου