Δεκάδες οι καταγγελίες καταναλωτών για τις τιμές των προϊόντων-Βλέπουν αύξηση αντί μείωση

Οι πρώτες καταγγελίες έχουν αρχίσει να γίνονται από πλευράς καταναλωτών, οι οποίοι εκφράζουν τη δυσφορία και την αγανάκτησή τους για τις τιμές των προϊόντων τις τελευταίες ημέρες, καθώς μετά και την απόφαση για την επιβολή του μηδενικού συντελεστή ΦΠΑ σε συγκεκριμένα είδη, εντούτοις, υπάρχουν προϊόντα σε συγκεκριμένες περιπτώσεις, που αντί να μειωθεί η τιμή, έχει αυξηθεί, κάτι που τους αναγκάζει να προχωρούν σε παράπονο στην Υπηρεσία Προστασίας του Καταναλωτή.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, συνολικά μέχρι στιγμής, έχουν καταγραφεί γύρω στις είκοσι καταγγελίες, όπου καταναλωτές εξέφρασαν το παράπονό τους, προς την αρμόδια Υπηρεσία. Πιο συγκεκριμένα, δυο καταγγελίες, αφορούσαν τη μη συμμόρφωση επιχειρήσεων με το διάταγμα του Υπουργού Οικονομικών και τα υπόλοιπα παράπονα, αφορούσαν περιπτώσεις στις οποίες οι καταναλωτές κατήγγελλαν ότι παρατηρούσαν αύξηση στις τιμές των προϊόντων, ενώ ανέμεναν με τον μηδενικό συντελεστή ΦΠΑ να μειωνόταν αντίστοιχα η τιμή του προϊόντος.

Σε δηλώσεις της στον REPORTER, η Νομική Λειτουργός του Κυπριακού Συνδέσμου Καταναλωτών, Βιργινία Χρήστου, ανέφερε ότι «οι καταναλωτές, εξέφρασαν την ανησυχία τους ως προς την εφαρμογή του συγκεκριμένου μέτρου, που το τονίζουμε και πάλι ότι εμείς τασσόμαστε υπέρ του μέτρου και οτιδήποτε έχει σχέση με την εξάλειψη της ακρίβειας ή μείωση των οικονομικών επιβαρύνσεων του καταναλωτή, αλλά σίγουρα, αναμέναμε ότι θα υπήρχαν αυτά τα προβλήματα στην αγορά».

Ουσιαστικά, ενώ οι καταναλωτές, ανέμεναν ότι θα αντίκρυζαν μειωμένες τιμές, αντιθέτως, βρίσκουν τα εν λόγω προϊόντα σε πιο αυξημένες τιμές, σε συγκεκριμένες περιπτώσεις. Πάντως, από την πλευρά του ο Κυπριακός Σύνδεσμος Καταναλωτών, έχει συνάψει συμφωνίες με 63 συνολικά υπεραγορές, στα πλαίσια των οποίων μπορεί να προβαίνει σε διαμεσολάβηση για επίλυση καταναλωτικών διαφορών, εκεί και όταν υπάρχει ανάγκη. «Οπόταν, αυτές οι καταγγελίες που έχουν φθάσει κοντά μας, τις παίρνουμε μια προς μια, επικοινωνούμε με τις αγορές και τους φούρνους αντίστοιχα και μέσα από συζήτηση που γίνεται, καταλήγουμε στο κατά πόσο οι αυξήσεις τις οποίες παρατηρούν οι καταναλωτές είναι δικαιολογημένες, ή κατ’ επέκταση αδίκως έχουν τεθεί εκεί».

Εκ πρώτης όψεως ωστόσο, έχουν αξιολογηθεί μέχρι στιγμής γύρω στις οκτώ καταγγελίες και «μπορούμε να πούμε ότι και στις οκτώ μετά από στοιχεία που μας έχουν κοινοποιήσει και οι υπεραγορές, έχουμε καταλήξει στο συμπέρασμα ότι η αύξηση η οποία παρατηρήθηκε, είναι δικαιολογημένη».

Αξίζει να σημειωθεί, ότι οι καταναλωτές μπορούν να επικοινωνούν με την Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή στο 1429, είτε αυτό αφορά κάτι το οποίο είδαν και σχετίζεται με αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων, είτε αυτό αφορά τη μη συμμόρφωση των εταιρειών με το σχετικό διάταγμα, που είναι και το πιο σοβαρό παράπτωμα.

Δειτε Επισης

Αυτοί είναι οι τυχεροί αριθμοί της κλήρωσης του Τζόκερ
Κρούουν τον κώδωνα για την κινεζική πλατφόρμα Temu-«Δεν σέβεται τις ευρωπαϊκές νομοθεσίες»
Υφ. Πολιτισμού: Καινοτόμος η πλατφόρμα CENSUS για την σύγχρονη ελληνική λογοτεχνία
Δεκτή η αναπομπή νόμου για τις καινοτόμες επιχειρήσεις
Νόμος δίνει χρόνο σε ξενοδοχεία για συμμόρφωση με διατάξεις για άδεια λειτουργίας
Με γραπτές εξετάσεις οι διορισμοί σε κλίμακες Α9 και Α11-Τι αλλάζει μετά το ψήφισμα της Βουλής
Μεγαλύτερη του αναμενομένου η ανάπτυξη της οικονομίας στα κατεχόμενα το 2023
Αναβλήθηκε η αποχή στα έξι δημόσια σχολεία του Ύψωνα
Πράσινο Bουλής για προμήθεια και εγκατάσταση 400.000 έξυπνων μετρητών ηλεκτρισμού από τη CYTA
Έγκριση κανονισμών Φορέα προς ικανοποίηση ιδιοκτητών κατεχόμενης περιουσίας