Αλαλούμ με το πράσινο βελάκι των φώτων που σβήνει και ανάβει το φλας των καμερών-Τι ισχύει
Πέτρος Πετρή 06:00 - 12 Μαΐου 2023
Δυσφορία και εκνευρισμός επικρατεί ανάμεσα στους οδηγούς τους τελευταίους μήνες, μετά και τη λειτουργία των συστημάτων φωτοεπισήμανσης σε διάφορες διασταυρώσεις, με τα φλας να παίρνουν φωτιά, καθώς είναι χιλιάδες οι παραβάσεις των οδηγών καθημερινώς στους δρόμους.
Ωστόσο, υπάρχουν και ορισμένες περιπτώσεις, που οι οδηγοί θεωρούν ότι αδίκως ανάβει το φλας και τους καταγγέλλει με εξώδικο πρόστιμο, αφού όταν υπάρχει τροχαία κίνηση, δεν έχουν άλλη επιλογή από το να βρίσκονται μπροστά από την επιτρεπόμενη γραμμή και έτσι η κάμερα θα τους καταγράψει.
Πιο συγκεκριμένα, το τελευταίο διάστημα έχουν υπάρξει δεκάδες παράπονα από οδηγούς, οι οποίοι αναφέρουν πως όταν βρίσκονται σε αναμονή σε διασταύρωση για στροφή δεξιά και ενώ υπάρχει τροχαία κίνηση, όταν το πράσινο βελάκι σβήσει, τότε μπορεί να μην προλάβουν να κάνουν τη στροφή και έτσι το φλας της κάμερας θα ανάψει και θα καταγγελθεί ο οδηγός, αφού βρισκόταν μπροστά από την επιτρεπόμενη γραμμή.
Η απάντηση που δίνεται πάντως από πλευράς της Αστυνομίας, είναι πως όταν σβήσει το πράσινο βελάκι, δίνονται τρία δευτερόλεπτα στον οδηγό, όπως είναι παρόμοιος και ο χρόνος για το πορτοκαλί χρώμα των φώτων, για να προχωρήσει. Όπως ανέφερε σε δηλώσεις του στον REPORTER, ο υπαστυνόμος του Τμήματος Τροχαίας Αρχηγείου, Τάσος Ασιήκκης, «το πράσινο βελάκι, λειτουργεί με τον ίδιο τρόπο, όπως και το πορτοκαλί. Δηλαδή, ανάβει για τρία δευτερόλεπτα και μέσα σε εκείνα τα τρία δευτερόλεπτα, μπορείς να περάσεις. Το πορτοκαλί, είναι για δυο λόγους, για όσους δεν πρόλαβαν να περάσουν τη διασταύρωση και επίσης, χρησιμοποιείται ως προειδοποίηση στους οδηγούς, ότι θα ανάψει κόκκινο».
Με το ίδιο σκεπτικό, ανέφερε ο κ. Ασιήκκης, «έγινε ένας διακανονισμός, ούτως ώστε το πράσινο βελάκι όταν σβήσει, να δίνονται τρία δευτερόλεπτα για να ανάψει το πορτοκαλί. Υπάρχει ένα σοβαρό ζήτημα όμως, το οποίο οφείλουν οι οδηγοί να είναι ενήμεροι. Όταν ένας οδηγός, βλέπει το πράσινο βέλος και μπροστά του υπάρχουν άλλοι οδηγοί για να πάνε δεξιά, πρέπει να μένει πίσω από τη γραμμή, καθώς μόνο τρία δευτερόλεπτα χρόνος δίνεται, όταν σβήσει αυτό και δεν μπορεί να παρέχεται περισσότερος χρόνος».
Οφείλουν οι οδηγοί, επεσήμανε ο υπαστυνόμος του Τμήματος Τροχαίας, «να βρίσκονται σε ετοιμότητα, καθώς από τη στιγμή που πλησιάζεις στα φώτα και βλέπεις ότι είναι αναμμένο το πράσινο βέλος και μπροστά σου υπάρχουν επίσης και άλλα οχήματα τα οποία επιχειρούν να στρίψουν δεξιά, τότε μπορείς να μείνεις πίσω από τη γραμμή. Αλλά αν βλέπεις ότι προχωρούν τα οχήματα, τότε μπορείς να πας, αφού ακόμη και να σβήσει το βέλος, δίνονται τρία δευτερόλεπτα, για να ανάψει το πράσινο φως για τους άλλους οδηγούς. Δεν μπορεί όμως, να παρέχεται περισσότερος χρόνος, από τα τρία δευτερόλεπτα».
Αξίζει να αναφερθεί πάντως, ότι σύμφωνα με τον προγραμματισμό της εγκατάστασης νέων καμερών, πρόκειται να ενεργοποιηθούν μέχρι το τέλος Μαΐου, ακόμη ένδεκα σταθερές κάμερες, σε δύο διασταυρώσεις της Λεμεσού και σε μία διασταύρωση στη Λευκωσία. Συγκεκριμένα, πρόκειται για τέσσερις κάμερες στη διασταύρωση των Λεωφόρων Αρχιεπισκόπου Μακαρίου με Νίκου Παττίχη και άλλες τέσσερις στη διασταύρωση των Λεωφόρων Αρχιεπισκόπου Μακαρίου και Αγίας Ζώνης. Όσον αφορά τη Λευκωσία, θα τεθούν σε λειτουργία περί τα τέλη Μαΐου τρεις κάμερες στη Λεωφόρο Στροβόλου με τη συμβολή της με την οδό Μαχαιρά.
Πάντως, η δεύτερη φάση εγκατάστασης καμερών που προγραμματίζεται, περιλαμβάνει την εγκατάσταση άλλων 66 σταθερών καμερών για 24 σταυροδρόμια, σχεδόν σε όλες τις επαρχίες της Κύπρου. Αξιοσημείωτο, είναι το γεγονός πως το σύστημα φωτοεπισήμανσης, περιλαμβάνει συνολικά 90 σταθερές κάμερες και 20 κινητές κάμερες που θα υπάρχουν παγκύπρια σε διάφορες διασταυρώσεις.