Διακοσμητικοί οι σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων-«Περιμένεις ώρες, κατάντησε ταλαιπωρία»

Διακοσμητικοί φαίνεται να παραμένουν οι σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων που φιγουράρουν σε διάφορα σημεία των πόλεων, αφού οι πολίτες δεν έχουν καν τα ηλεκτρικά οχήματα για να τα φορτίσουν, ή ακόμη και να έχουν, δεν θα πάνε στα συγκεκριμένα σημεία για φόρτιση της μπαταρίας του ηλεκτρικού τους οχήματος, αφού πρέπει να αναμένουν αρκετές ώρες για να γεμίσει η μπαταρία.

Μετά και τα εγκαίνια των σταθμών φόρτισης πριν από λίγους μήνες, φαίνεται να παραμένουν ακόμη αδρανείς, αφού λιγοστοί είναι οι οδηγοί που θα σταθμεύσουν στους δημόσιους χώρους για να φορτίσουν το ηλεκτρικό τους όχημα. Άλλωστε, όπως ανέφερε στον REPORTER o μηχανολόγος μηχανικός με ειδίκευση στα οχήματα, Χαράλαμπος Καπετάνιος, ότι συμβαίνει στην Ευρώπη, συμβαίνει και στην Κύπρο, αφού στην Ευρώπη η προτίμηση του κόσμου, σε ένα ποσοστό που αυξήθηκε στο 30%, προτιμά να αγοράσει συμβατικά και υβριδικά οχήματα, παρά ηλεκτρικά.

Ο λόγος της αποχής των πολιτών από τα ηλεκτρικά οχήματα, έγκειται στο γεγονός ότι από το 2018 μέχρι σήμερα, δηλαδή μέσα σε πέντε χρόνια, ο κόσμος αντιλήφθηκε ότι δεν του συμφέρει η αγορά ηλεκτρικού οχήματος, λόγω του κόστους, ενώ επίσης, η κατανάλωση του ρεύματος που υπάρχει, όπως και η φόρτιση, φαίνεται να είναι πάρα πολύ αργή. «Δηλαδή, κάποιος που θέλει να φορτίσει το όχημά του, πρέπει να αναμένει τουλάχιστον δυόμιση ώρες για να φορτιστεί η μπαταρία του ηλεκτρικού οχήματος. Κατάντησε ταλαιπωρία, αντί ευκολία ουσιαστικά η αγορά ηλεκτρικού οχήματος και αντί να κερδίζεις λεφτά, απλώς χάνεις στο τέλος της ημέρας».

Επιπρόσθετα, στην Κύπρο, αν και έχουμε τις υποδομές, αφού έχουμε εγκαταστήσει ήδη σε μερικά σημεία σταθμούς φόρτισης, εντούτοις, το πρόβλημα φαίνεται να είναι το ακριβό ρεύμα. Όπως ανέφερε ο κ. Καπετάνιος, «η αστάθεια που υπάρχει στον ηλεκτρισμό είναι λόγω του ότι το σύστημα της ΑΗΚ είναι αρκετά παλιό, και αφού είναι ένας ημικρατικός οργανισμός, απλά θέλει να γίνεται η δουλειά του, χωρίς να λαμβάνει τόσο υπόψη τον εξοπλισμό του. Είναι αποτρεπτικός παράγοντας οι φορτίσεις μεγάλης διάρκειας όμως».

Επίσης, οι επιχορηγήσεις για την αγορά ηλεκτρικού οχήματος, αποτελούν άλλο ένα σοβαρό ζήτημα, αφού δεν περιλαμβάνουν μέσα στα σχέδια τις σχολές οδηγών, οι οποίες λόγω της εκπαίδευσης, οι μαθητές δεν κάνουν και το καλύτερο οδήγημα στους δρόμους. «Άρα, γίνεται αντιληπτό, ότι ένας μεγάλος αριθμός οχημάτων μολύνει το περιβάλλον με τη λανθασμένη χρήση του. Δηλαδή, συγκεκριμένα οχήματα που είχαν μια Α κατανάλωση, με αυτή τη χρήση που έχουν, κάνουν τη διπλάσια και τριπλάσια κατανάλωση. Ζητήθηκε από τις σχολές οδηγών να έχουν το δικαίωμα αγοράς ηλεκτρικών ή υβριδικών οχημάτων, αλλά δεν τους συμπερίλαβαν στο σχέδιο. Υπό κανονικές συνθήκες, αυτά τα οχήματα και τα εμπορικά, έπρεπε να τα συμπεριλάβουν στο σχέδιο, καθώς είναι αυτοκίνητα που κινούνται συνεχώς στους δρόμους, λόγω της εργασίας τους».

Πάντως, πολύ μικρή παραμένει η μερίδα κόσμου, που προτιμά σήμερα τα ηλεκτρικά οχήματα. «Ακόμη και εκείνοι που τα προτιμούν, είναι κόσμος που έχει την οικονομική ευχέρεια. Κάποιοι που ανήκουν στη μεσαία τάξη και στην πιο χαμηλή, δεν θα ξοδέψουν 35.000 ευρώ για να αγοράσουν ηλεκτρικό όχημα. Για τον στόχο που τέθηκε μέχρι το 2030 για την πλήρης ηλεκτροκίνηση, από τεχνικής πλευράς, σίγουρα δεν συμφωνούμε. Είναι ένας στόχος πολύ δύσκολος, γιατί ο κόσμος στην Ευρώπη, άλλαξε πλέον το σκεπτικό του και από τη στιγμή που ο πολίτης κινεί την αγορά, δεν μπορεί η εταιρεία να αναγκάσει τους πολίτες να προχωρήσουν στην αγορά. Είναι μεγάλες επενδύσεις για το τίποτα. Δυστυχώς, δεν μπορούμε σήμερα να χρησιμοποιούμε σωστά τα ηλεκτρικά οχήματα, στην κατάσταση που βρισκόμαστε».

Δειτε Επισης

«Δεν φοβάται να αστυνομεύσει», αλλά φοβάται το βάρος της ευθύνης η Αστυνομία-Κίνδυνος για διεθνές ρεζίλεμα
Θύελλα αντιδράσεων για χρεώσεις σκυβάλων και ακίνητης ιδιοκτησίας στην Έγκωμη-«Καταργούμε τις εξαγγελίες»
Στη Βουλή για εξηγήσεις η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή για ΤΑΚΑΤΑ-Στο κάδρο νομοθεσία για παράδοση στοιχείων
Άκουσε προτάσεις από τον Πρόεδρο και… εξάψαλμο από τον Τατάρ η Ντι Κάρλο-Επισκέπτεται Αθήνα και Άγκυρα
Συνέχισε τη συζήτηση με τους διαπραγματευτές η Ντι Κάρλο-Γνώμονας η καλύτερη προετοιμασία
Η δήλωση ΟΗΕ για τις επαφές Ντι Κάρλο-Συζήτησαν την μελλοντική πορεία και την προετοιμασία για πολυμερή
Αναμένουν αποτελέσματα 1ης μέρας e-kalathi υπεραγορές και καταναλωτές
Έφοδος της ΕΛΑΣ στην εταιρεία φύλαξης που κατέθεσε τα νέα βίντεο για τα Τέμπη
Θέλουν να... γιατρέψουν τις στρεβλώσεις με τις άδειες ασθενείας στο Δημόσιο-Οι αλλαγές που προωθούνται
Φωτογραφική Έκθεση “Okusiima” – Ένα Ταξίδι Ευγνωμοσύνης και Ελπίδας από την Ουγκάντα