Διακοσμητικοί οι σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων-«Περιμένεις ώρες, κατάντησε ταλαιπωρία»

Διακοσμητικοί φαίνεται να παραμένουν οι σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων που φιγουράρουν σε διάφορα σημεία των πόλεων, αφού οι πολίτες δεν έχουν καν τα ηλεκτρικά οχήματα για να τα φορτίσουν, ή ακόμη και να έχουν, δεν θα πάνε στα συγκεκριμένα σημεία για φόρτιση της μπαταρίας του ηλεκτρικού τους οχήματος, αφού πρέπει να αναμένουν αρκετές ώρες για να γεμίσει η μπαταρία.

Μετά και τα εγκαίνια των σταθμών φόρτισης πριν από λίγους μήνες, φαίνεται να παραμένουν ακόμη αδρανείς, αφού λιγοστοί είναι οι οδηγοί που θα σταθμεύσουν στους δημόσιους χώρους για να φορτίσουν το ηλεκτρικό τους όχημα. Άλλωστε, όπως ανέφερε στον REPORTER o μηχανολόγος μηχανικός με ειδίκευση στα οχήματα, Χαράλαμπος Καπετάνιος, ότι συμβαίνει στην Ευρώπη, συμβαίνει και στην Κύπρο, αφού στην Ευρώπη η προτίμηση του κόσμου, σε ένα ποσοστό που αυξήθηκε στο 30%, προτιμά να αγοράσει συμβατικά και υβριδικά οχήματα, παρά ηλεκτρικά.

Ο λόγος της αποχής των πολιτών από τα ηλεκτρικά οχήματα, έγκειται στο γεγονός ότι από το 2018 μέχρι σήμερα, δηλαδή μέσα σε πέντε χρόνια, ο κόσμος αντιλήφθηκε ότι δεν του συμφέρει η αγορά ηλεκτρικού οχήματος, λόγω του κόστους, ενώ επίσης, η κατανάλωση του ρεύματος που υπάρχει, όπως και η φόρτιση, φαίνεται να είναι πάρα πολύ αργή. «Δηλαδή, κάποιος που θέλει να φορτίσει το όχημά του, πρέπει να αναμένει τουλάχιστον δυόμιση ώρες για να φορτιστεί η μπαταρία του ηλεκτρικού οχήματος. Κατάντησε ταλαιπωρία, αντί ευκολία ουσιαστικά η αγορά ηλεκτρικού οχήματος και αντί να κερδίζεις λεφτά, απλώς χάνεις στο τέλος της ημέρας».

Επιπρόσθετα, στην Κύπρο, αν και έχουμε τις υποδομές, αφού έχουμε εγκαταστήσει ήδη σε μερικά σημεία σταθμούς φόρτισης, εντούτοις, το πρόβλημα φαίνεται να είναι το ακριβό ρεύμα. Όπως ανέφερε ο κ. Καπετάνιος, «η αστάθεια που υπάρχει στον ηλεκτρισμό είναι λόγω του ότι το σύστημα της ΑΗΚ είναι αρκετά παλιό, και αφού είναι ένας ημικρατικός οργανισμός, απλά θέλει να γίνεται η δουλειά του, χωρίς να λαμβάνει τόσο υπόψη τον εξοπλισμό του. Είναι αποτρεπτικός παράγοντας οι φορτίσεις μεγάλης διάρκειας όμως».

Επίσης, οι επιχορηγήσεις για την αγορά ηλεκτρικού οχήματος, αποτελούν άλλο ένα σοβαρό ζήτημα, αφού δεν περιλαμβάνουν μέσα στα σχέδια τις σχολές οδηγών, οι οποίες λόγω της εκπαίδευσης, οι μαθητές δεν κάνουν και το καλύτερο οδήγημα στους δρόμους. «Άρα, γίνεται αντιληπτό, ότι ένας μεγάλος αριθμός οχημάτων μολύνει το περιβάλλον με τη λανθασμένη χρήση του. Δηλαδή, συγκεκριμένα οχήματα που είχαν μια Α κατανάλωση, με αυτή τη χρήση που έχουν, κάνουν τη διπλάσια και τριπλάσια κατανάλωση. Ζητήθηκε από τις σχολές οδηγών να έχουν το δικαίωμα αγοράς ηλεκτρικών ή υβριδικών οχημάτων, αλλά δεν τους συμπερίλαβαν στο σχέδιο. Υπό κανονικές συνθήκες, αυτά τα οχήματα και τα εμπορικά, έπρεπε να τα συμπεριλάβουν στο σχέδιο, καθώς είναι αυτοκίνητα που κινούνται συνεχώς στους δρόμους, λόγω της εργασίας τους».

Πάντως, πολύ μικρή παραμένει η μερίδα κόσμου, που προτιμά σήμερα τα ηλεκτρικά οχήματα. «Ακόμη και εκείνοι που τα προτιμούν, είναι κόσμος που έχει την οικονομική ευχέρεια. Κάποιοι που ανήκουν στη μεσαία τάξη και στην πιο χαμηλή, δεν θα ξοδέψουν 35.000 ευρώ για να αγοράσουν ηλεκτρικό όχημα. Για τον στόχο που τέθηκε μέχρι το 2030 για την πλήρης ηλεκτροκίνηση, από τεχνικής πλευράς, σίγουρα δεν συμφωνούμε. Είναι ένας στόχος πολύ δύσκολος, γιατί ο κόσμος στην Ευρώπη, άλλαξε πλέον το σκεπτικό του και από τη στιγμή που ο πολίτης κινεί την αγορά, δεν μπορεί η εταιρεία να αναγκάσει τους πολίτες να προχωρήσουν στην αγορά. Είναι μεγάλες επενδύσεις για το τίποτα. Δυστυχώς, δεν μπορούμε σήμερα να χρησιμοποιούμε σωστά τα ηλεκτρικά οχήματα, στην κατάσταση που βρισκόμαστε».

Δειτε Επισης

Kινδυνεύει να τεθεί σε υπολειτουργία το Κεντρικό Σύστημα Μητρώων Κρατικών Ενισχύσεων-Καμπανάκι από Έφορο
Τελέστηκαν στη Λευκωσία τα εγκαίνια Υπαίθριου Ψηφιακού Διαδραστικού Μουσείου
Επ. Ισότητας: Στόχος να δίνονται χώρος και φωνή στις γυναίκες
Στη δημοσιότητα επιστολή ΥΠΕΣ για τ/κ κινηματογράφο έδωσε ο Δήμος Λεμεσού
Μ. Δαμιανός: Το Υπουργείο Υγείας στηρίζει προσπάθειες ιατρικής κοινότητας
«Προς αξιοποίηση η Τεχνητή Νοημοσύνη στην υγειονομική περίθαλψη»-Όσα ισχυρίζεται ειδικός
ΕΒΕ Πάφου: Καμία προσφορά για γέφυρα σύνδεσης βιομ. περιοχών Μεσογής–Τρεμιθούσας
Αυξημένη σκόνη στην ατμόσφαιρα-Έρχεται άνοδος της θερμοκρασίας
Καθησυχάζουν οι ειδικοί για τον παρβοϊό στην Κύπρο-Τα συμπτώματα και ο τρόπος μετάδοσης στα παιδιά
Απονομή σε Κύπρια 1ου Βραβείου Ισότητας Φύλων στη Ναυτιλία από IMO