Δεν έπεισε τους βουλευτές η γνωμάτευση για τα τετράμηνα-Ζητούν υλοποίηση δέσμευσης του ΠτΔ

Με στόχο να προλάβουν να αλλάξουν το σύστημα αξιολόγησης των μαθητών, όσον αφορά στις εξετάσεις του επόμενου τετραμήνου, η Επιτροπή Παιδείας ενημερώθηκε για τις αλλαγές που προωθεί το Υπουργείο Παιδείας, σε μία προσπάθεια να διορθωθεί η κατάσταση, μετά το φιάσκο του Α’ τετραμήνου, με τις διαρροές και τις χαμηλές βαθμολογίες. Σε μία συνεδρία, που οι τόνοι ήταν υψηλοί, οι βουλευτές δεν πείστηκαν από την γνωμάτευση της Νομικής Υπηρεσίας, σχετικά με τα νομικά κωλύματα, σε περίπτωση οποιασδήποτε τροποποίηση των αποτελεσμάτων του Α’ τετραμήνου, ενώ η καθ’ ύλη αρμόδια υπουργός ζήτησε όπως επικεντρωθούν στις αλλαγές, αφού η τρέχουσα σχολική χρονιά είναι προς το τέλος και μετά να ανοίξει η συζήτηση για τις μακροχρόνιες αλλαγές.

Στην έκτακτη συνεδρία της Επιτροπής Παιδείας, κατά την οποία τέθηκαν στο τραπέζι οι αλλαγές που αποφάσισε το Υπουργικό Συμβούλιο, σχετικά με τις επερχόμενες εξετάσεις, η υπουργός Παιδείας, Αθηνά Μιχαηλίδου, εξήγησε ότι είναι προτάσεις που ήρθαν μέσα από τις διαβουλεύσεις με όλους τους αρμόδιους φορείς και επικεντρώνονται στη διόρθωση της κατάστασης όπως έχει αυτή τη στιγμή.

Στο μεταξύ, κατά τη συνεδρία, εξηγήθηκε στους βουλευτές το σκεπτικό της γνωμάτευσης της Νομικής Υπηρεσίας και ποιος είναι ο λόγος που δεν μπορούσαν να ανάψουν πράσινο φως για αλλαγές στη βαρύτητα των εξετάσεων, με την εκπρόσωπο της Νομικής Υπηρεσίας να τονίζει πως εκείνο που επισημάνθηκε από την Εισαγγελία είναι ότι το Α’ τετράμηνο είχε ολοκληρωθεί, οι μαθητές είχαν λάβει βαθμούς, άρα είχαν κάποια αποκρυσταλλωμένα δικαιώματα και οποιαδήποτε αλλαγή, θα συνιστούσε παρέμβαση σε αυτά τα δικαιώματα.

Η συγκεκριμένη τοποθέτηση δεν έπεισε και ιδιαίτερα τους βουλευτές, οι οποίοι επανέλαβαν ότι υπήρχε η προεκλογική δέσμευση του Προέδρου της Δημοκρατίας, για 5% και υπέδειξαν ότι είτε ο κ. Χριστοδουλίδης προέβαινε σε δεσμεύσεις χωρίς καμία νομική υπόσταση, είτε έλεγε ψέματα.

Η τοποθέτηση της υπουργού

Στην αρχική της τοποθέτηση, η υπουργός Παιδείας, Αθηνά Μιχαηλίδου σημείωσε πως το Υπουργείο Παιδείας είχε ακούσει τις ανησυχίες και τις θέσεις όλων των εμπλεκομένων και στη συνέχεια προέβη στις συγκεκριμένες προτάσεις, ενώ στις επόμενες εβδομάδες αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή και η πρόταση για την ολιστική αλλαγή του συστήματος αξιολόγησης. Επεσήμανε πως θα διατηρηθούν τα όποια θετικά έχει επιφέρει ο θεσμός των εξετάσεων τετραμήνων, όπως είναι το μοίρασμα της ύλης.

Τόνισε πως έχουν ακουστεί πολλές απόψεις, από τους εμπλεκόμενους και βουλευτές και κάλεσε όλους οι τοποθετήσεις και η έγνοια τους να βασίζεται σε παιδαγωγικά αποτελέσματα. Η υπουργός τόνισε, παράλληλα, ότι ακούστηκαν πολλά για την τρέχουσα σχολική χρόνια, όπως η πλήρης κατάργηση, όπως η βαρύτητα να μειωθεί μέχρι 30% και υπέδειξε πως δεν είναι βοηθητικό αυτό, δεδομένου ότι έχει μείνει ένας μήνας μέχρι τη λήξη των μαθημάτων και δεν βοηθά και την Κυβέρνηση να επιλύσει τα προβλήματα του Α’ τετραμήνου.

Εξήγησε, δε, ότι η ακύρωση της εξέτασης του προηγούμενου τετραμήνου θα επιφέρει περισσότερα προβλήματα, από ό,τι λύσεις, ενώ σημείωσε πως και να μείνει η βαρύτητα του γραπτού στο 40% θα είχε προβλήματα. «Αυτό που κάνουμε, ισχύει ειδικά για φέτος και δεν είναι για τις υπόλοιπες χρονιές. Προσπαθούμε να στηρίξουμε τους μαθητές που είχαν ταλαιπωρηθεί αρκετά. Πετύχαμε σήμερα να φέρουμε ενώπιον σας μία ρύθμιση, για το επόμενο τετράμηνο. Αν και δεν είναι σωστό το ό,τι τρέχει η χρονιά και κάνουμε αλλαγές, επειδή ξεκίνησαν με άλλα δεδομένα, κάνουμε τις αλλαγές».

Η υπουργός σημείωσε πως, με τις αλλαγές, για πρώτη γίνονται ρυθμίσεις για μείωση της ύλης και όχι αδιακρίτως, αλλά σε γνωσιολογική βάση, αφού παραμένουν οι προαπαιτούμενες γνώσεις για τη συνέχεια. Εξήγησε πως προχώρησαν σε εσωτερικές διατάξεις, για να βοηθήσουν όλους τους μαθητές να αποδώσουν στο μέγιστο και με αυτό τον τρόπο διασφαλίζουν τα δικαιώματα όλων των μαθητών, που άρχισαν να μελετούν από την αρχή της χρονιάς για τις εξετάσεις αυτές, καθώς επίσης διασφαλίζεται και το γεγονός ότι πρόκειται για μία αξιόπιστη αξιολόγηση των τελειόφοιτων.

Η κα. Μιχαηλίδου σημείωσε πως με τη στήριξη της βουλής και όλων των εμπλεκόμενων, θέλουν να βοηθήσουν τους μαθητές να ολοκληρώσουν την χρονιά, χωρίς άλλες εντάσεις και να δοθεί έμφαση στις επόμενες αλλαγές, για να υπάρχει ένα σύγχρονο σύστημα αξιολόγησης της επόμενη χρονιά.

Ερωτηθείσα για το λόγο που λήφθηκε η απόφαση για μείωση της βαρύτητας στο 20%, η υπουργός επεσήμανε πως αν υπήρχε λιγότερη μείωση δεν θα βοηθούσε τους μαθητές. «Ερχόμαστε με αυτή τη λύση, που είναι η μόνη επιτρεπτή λύση, τόσο παιδαγωγικά όσο και νομικά. Θα μπορούσαμε να ακυρώσουμε τα πάντα, που αδικεί τους πάντες. Είναι άδικο να φορτωθεί η παρούσα κυβέρνηση τα λάθη των προηγούμενων».

Οι τοποθετήσεις των εμπλεκόμενων

Παίρνοντας το λόγο, ο πρόεδρος της Συνομοσπονδίας Γονέων Μέσης Εκπαίδευσης, Λοΐζος Κωνσταντίνου, επεσήμανε ότι το πρόβλημα δημιουργήθηκε επειδή απέτυχαν οι αρμόδιοι που είχαν την ευθύνη να ετοιμάσουν τις εξετάσεις, καθώς άλλα έλεγε η νομοθεσία και άλλα έκαναν. Σημείωσε πως υπάρχουν μαθητές που αξιολογήθηκαν, στο μάθημα των Νέων Ελληνικών και στα δύο γραπτά, δηλαδή σε αυτό που ανακλήθηκε και αυτό που δόθηκε στη συνέχεια. Ο κ. Κωνσταντίνου χαιρέτισε τη στάση του Υπουργείου Παιδείας και τη θέληση της υπουργού να δώσει λύσεις σε ένα πρόβλημα που βρήκε μπροστά της, για το οποίο ευθύνονται άλλοι και σημείωσε πως ναι, μεν, η πρόταση αυτή θα βοηθήσει τους μαθητές, όμως δεν θα επιλύσει το πρόβλημα του Α’ τετραμήνου.

Από πλευράς του, ο πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ, Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος, σημείωσε πως για πρώτη φορά ακούγεται ότι υπάρχει πρόβλημα, αδικία και ταλαιπωρία και είναι η πρώτη παραδοχή εκ μέρους του Υπουργείου γι’ αυτό. Τόνισε πως για το Α’ τετράμηνο, αν γίνονταν σωστές ρυθμίσεις, θα δίνονταν λύσεις εκεί που υπήρχε πρόβλημα, ωστόσο ο προκάτοχος της κας. Μιχαηλίδου, όπως σημείωσε, δεν αναγνώρισε ότι υπήρχε πρόβλημα και δεν έβρισκε τις λύσεις, που ενδεχομένως να μην τους ανάγκαζε να φτάσουν σε αυτό το επίπεδο. Αναφορικά με την πρόταση του Υπουργείου, ο κ. Κωνσταντινόπουλος εξέφρασε την άποψη ότι έπρεπε η μείωση της βαρύτητας να ήταν στο 30% ώστε να μην απαξιώσουν το θεσμό οι μαθητές, ενώ όσον αφορά στην ύλη, επεσήμανε πως θα πρέπει να υπάρξει ανάλογη μείωση και στην ύλη των Παγκύπριων.

Ο εκπρόσωπος των μαθητών, Αλέξανδρος Παχίτης, σημείωσε πως ως ΠΣΕΜ δεν φέρνουν ενστάσεις για την πρόταση για το Β΄ τετράμηνο, ωστόσο είναι βραχυπρόθεσμες λύσεις, ενώ εξέφρασε και δυσαρέσκεια για το γεγονός ότι στις προτάσεις δεν έγινε καμία αναφορά για το Α’ τετράμηνο, όπως ήταν η προεκλογική δέσμευση του Προέδρου της Δημοκρατίας.

Έξαλλοι οι βουλευτές

Στο μεταξύ, οι βουλευτές της Επιτροπής Παιδείας παρουσιάστηκαν έντονα ενοχλημένοι με το γεγονός ότι, βάσει της γνωμάτευσης της Νομικής Υπηρεσίας, δεν είναι εφικτό να υπάρξει οποιαδήποτε τροποποίηση των αποτελεσμάτων του Α’ τετραμήνου. Στην τοποθέτησή του, ο βουλευτής του Δημοκρατικού Συναγερμού, Γιώργος Κάρουλλας υπέδειξε πως ως κόμμα στηρίζουν τις αλλαγές στο θεσμό των εξετάσεων τετραμήνων και αναγνωρίζουν ότι υπάρχει άγχος και θέλουν να βρεθούν άμεσα διορθωτικά μέτρα, για να μπορεί ο θεσμός να παράξει αυτό για το οποίο έχει θεσπιστεί. Τόνισε πως υπάρχει προβληματισμός για τις αποφάσεις για το Β’ τετράμηνο, σημειώνοντας πως η μείωση της βαρύτητας του γραπτού στο 20% ενδεχομένως να οδηγήσει τους μαθητές να απαξιώσουν το θεσμό και να μην προσέλθουν προετοιμασμένοι.

Από πλευράς του, ο βουλευτής του ΑΚΕΛ, Χρίστος Χριστοφίδης, σημείωσε πως υπήρξε ξεκάθαρη δέσμευση του Προέδρου της Δημοκρατίας, για μείωση στο 5% η πρώτη εξέταση και πλήρη κατάργηση και τόνισε πως είτε ο κ. Χριστοδουλίδης δεν ήξερε τι έλεγε ή έλεγε ηθελημένα ψέματα. Τόνισε πως το μείζον ζήτημα αυτή τη στιγμή είναι να διορθωθεί η τεράστια αδικία που έγινε σε βάρος των μαθητών, με την ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας, όπως υποσχέθηκε ο κ. Χριστοδουλίδης.

Παίρνοντας το λόγο, ο βουλευτής της ΕΔΕΚ, Ανδρέας Αποστόλου, σχολιάζοντας τη γνωμάτευση της Νομικής Υπηρεσίας, τόνισε πως είναι προβληματική για το λόγο ότι ένας μαθητής που ξεκινούσε τη χρονιά είχε κάποια δεδομένα, για όλη τη χρονιά. Σημείωσε πως έχουν ταλαιπωρηθεί χιλιάδες μαθητές και δεν μπορεί να δίνεται γνωμάτευση ότι μπορούν να γίνουν αλλαγές στο Β΄ τετράμηνο και όχι στο πρώτο και απηύθυνε θερμή παράκληση προς όλους να βρεθεί ένας τρόπος για να μην αδικηθούν οι μαθητές.

Στη δική του τοποθέτηση, ο βουλευτής της ΔΗΠΑ, Αλέκος Τρυφωνίδης τόνισε ότι είναι δεδομένη η αντίληψη ότι υπάρχει πρόβλημα και επεσήμανε πως εκείνο που έγινε ήταν καταστροφικό και πρέπει να βρεθεί λύση. Ζήτησε με έντονο ύφος από τη Νομική Υπηρεσία να βρεθεί λύση, επειδή τώρα πρέπει να δοθούν απαντήσεις και αυτό που ζητούν είναι η υλοποίηση των εξαγγελιών του Προέδρου της Δημοκρατίας.

Δειτε Επισης

Συστάσεις Πολιτικής Άμυνας προς το κοινό λόγω της κακοκαιρίας
Στον πλήρη τερματισμό του πολέμου σκαλώνουν οι διαπραγματεύσεις στο Κάιρο για νέα εκεχειρία
Έντονη βροχόπτωση και χαλάζι στον αυτοκινητόδρομο
Επίθεση 70 ατόμων εναντίον οικίας 73χρονου στη Λάρνακα-Έβαλαν φωτιά στην αυλή, έσπασαν τζάμια
Μολότοφ, πέτρες και φωτιές από περίπου 100 κουκουλοφόρους στη Λεμεσό-Επιτέθηκαν σε αστυνομικούς (pic)
Το φοιτητικό κίνημα εναντίον του πολέμου Ισραήλ-Χαμάς εξαπλώνεται παγκόσμια
Εντατικοποιημένες συνομιλίες για μια πιθανή εκεχειρία στη Γάζα-Στο Κάιρο και η CIA
Σε ισχύ κίτρινη προειδοποίηση-Η πρόγνωση του καιρού μέχρι και την Τετάρτη
Ζωντανεύουν τα ορεινά χωριά-Αναβιώνουν τα πασχαλινά ήθη και έθιμα μέσα από εκδηλώσεις
«Το πρώτο Πάσχα στον καταυλισμό»-Πώς γιόρτασε η Κύπρος την Ανάσταση το 1975