Φουλάρει μηχανές για να αλλάξει τους κανονισμούς για τετράμηνα η Βουλή πριν το Πάσχα

Με στόχο να προλάβουν να αλλάξουν την κατάσταση, όσον αφορά στο σύστημα αξιολόγησης των μαθητών, πριν τις διακοπές του Πάσχα, η Επιτροπή Παιδείας ανεβάζει ρυθμούς και στρέφει όλη την προσοχή στο θεσμό των εξετάσεων τετραμήνων, θέτοντας επί τάπητος τις αλλαγές που προωθεί το Υπουργείο Παιδείας, για την επερχόμενη εξεταστική περίοδο.

Αν και η συζήτηση για την πρόταση νόμου, που άπτεται της ολιστικής κατάργησης του θεσμού, αλλά και τη βελτίωση των αποτελεσμάτων των εξετάσεων του πρώτου τετραμήνου, βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη και αναμένεται περαιτέρω εμβάθυνση στην επόμενη συνεδρία, οι βουλευτές της Επιτροπής Παιδείας συνεδριάζουν και δεύτερη φορά μέσα στην εβδομάδα, για να εξετάσουν την πρόταση του Υπουργείου, σχετικά με τις αλλαγές που προωθούνται για το δεύτερο τετράμηνο.

Αυτό που θέλει να προλάβει η Επιτροπή Παιδείας είναι να συζητήσει τις αλλαγές και να ενημερωθεί για το πλάνο του Υπουργείου από την ίδια την Αθηνά Μιχαηλίδου, η οποία είναι καλεσμένη, να ακουστούν οι απόψεις όλων των εμπλεκόμενων και αν δεν υπάρξει οποιοδήποτε κώλυμα, να κατατεθεί στην Ολομέλεια της ερχόμενης Πέμπτης, με τη μορφή του κατεπείγοντος προς ψήφιση.

Το γεγονός ότι η επόμενη Ολομέλεια, βάσει προγράμματος, είναι και η τελευταία πριν από τη διακοπή των εργασιών για τις εορτές του Πάσχα, πιέζει περισσότερο τους βουλευτές και το Υπουργείο να καταλήξουν σε μία λύση, ώστε να γνωρίζουν εγκαίρως οι καθηγητές και οι μαθητές τι αναμένεται να ισχύσει στις επόμενες εξετάσεις. Ένας άλλος παράγοντας που ενισχύει την πίεση που αισθάνονται οι αρμόδιοι είναι και το γεγονός ότι η επιστροφή στα έδρανα θα γίνει λίγες ημέρες πριν το κλείσιμο των σχολείων για τις εξετάσεις τετραμήνων και δεν θα υπάρχει ουσιαστικά χρόνος για να συζητηθεί το θέμα.

Η βούληση όλων, για να διορθωθούν τα κακώς έχοντα του θεσμού, είχε διατυπωθεί και κατά την προηγούμενη συνεδρία, κατά την οποία, οι πλείστοι βουλευτές αναγνώρισαν ότι πρέπει να αλλάξει η κατάσταση το συντομότερο δυνατό, επειδή υπάρχουν αρκετά προβλήματα, κενά και παραλείψεις. Κατά τη συζήτηση με την υπουργό, θα ακουστούν οι απόψεις τους και ενδεχομένως να υπάρχουν κάποιες προτάσεις για τροποποιήσεις στις θέσεις που προωθεί το Υπουργείο.

Συγκεκριμένα, το Υπουργείο εισηγείται τη μείωση της βαρύτητας του αποτελέσματος των εξετάσεων, από 40% σε 20%, στον τελικό βαθμό του απολυτηρίου. Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες του REPORTER, αυτή η πρόταση έχει επιφέρει κάποιες αντιδράσεις, αφού δεν διορθώνει τα όσα διαδραματίστηκαν στο προηγούμενο τετράμηνο και τις επιπτώσεις στο βαθμό τους.

Προς αυτό το σκοπό, ενδεχομένως να πέσει στο τραπέζι πρόταση νόμου, από πλευράς συγκεκριμένων βουλευτών, που να εισηγείται στη μείωση της βαρύτητας των αποτελεσμάτων των δύο εξεταστικών, ώστε να υπάρξει διαφοροποίηση στον τελικό βαθμό και να μετριαστούν οι επιπτώσεις του φιάσκο του πρώτου τετραμήνου. Ωστόσο, όλα θα κριθούν από τη συζήτηση, με στόχο να ξεκαθαρίσει η εικόνα πριν τις διακοπές του Πάσχα, για να μπορούν να προετοιμαστούν κατάλληλα όλοι.

Οι αλλαγές που κατατέθηκαν στη Βουλή

Υπενθυμίζεται ότι στην Ολομέλεια της περασμένης Πέμπτης, κατατέθηκε η πρόταση του Υπουργείου Παιδείας για τις αλλαγές και στην εισηγητική του έκθεση, οι σκοπούμενοι τροποποιητικοί κανονισμοί θα επιφέρουν ειδικά για την τρέχουσα σχολική χρονιά (2022-2023) τη μείωση του συντελεστή βαρύτητας της ενιαίας γραπτής αξιολόγησης (εξέτασης) στο τέλος του Β΄ τετραμήνου (2022-2023) από 40% σε 20%, με γνώμονα το καλώς νοούμενο συμφέρον όλων των μαθητών.

Σημειώνει ότι η μείωση του συντελεστή βαρύτητας της ενιαίας γραπτής αξιολόγησης (εξέτασης) δεδομένης της περιρρέουσας ατμόσφαιρας και της προσπάθειας που καταβάλλεται για στήριξη όλων των μαθητών, θα συμβάλει στη μείωση της ανησυχίας μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών, επιτρέποντας σε όλους τους εμπλεκόμενους να επικεντρωθούν, χωρίς άγχος και περισπασμούς, στη διαδικασία της διδασκαλίας και της μάθησης, καθώς και στη μεγιστοποίηση των επιδιωκόμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων.

Προσθέτει, επίσης, ότι η τροποποίηση του συντελεστή βαρύτητας της γραπτής αξιολόγησης θα συνδυαστεί με σειρά πρόσθετων παιδαγωγικών και εσωτερικών μέτρων από την Αρμόδια Αρχή περιλαμβανομένης της μείωσης της εξεταστέας ύλης στο 60% της διδαχθείσας, όπως αυτή προβλέπεται στα Πλαίσια Μάθησης.

Δειτε Επισης

Υποβλήθηκαν 7.734 αιτήσεις στην «επιτροπή ακινήτων»-Αποφασίστηκε αποζημίωση 467.060.546 στερλινών
Εργαστήρια με θέμα τον αυτισμό πραγματοποίησε το ΥΠΑΝ
Για «αδιαφορία» στην τήρηση νομοθεσίας για θεσμό Επιτρόπου Εποπτείας ΓεΣΥ κάνει λόγο η Ισότητα
Πάνω από 90 παιδιά σε στέγες, 237 σε ανάδοχες οικογένειες-Πολλά τα κενά και τα προβλήματα
Αντιδρούν για το χαλλουμι και ετοιμάζουν συνάντηση οι αγελαδοτρόφοι-«Ευνοείται η παραγωγή στα κατεχόμενα»
Υπάλληλοι καθυστερούν να μεταβούν στη δουλειά-Τι καταγράφει έκθεση της Ελεγκτικής για τον ΟΚΥΠΥ
Συζήτησαν αλλαγές για την Τ.Α. Σιζόπουλος και Γιωρκάτζιης
Δύο μήνες μετά ακόμα περιμένει απαντήσεις για τα έργα στον Ακάμα η ΟΠΟΚ
Ζήτησε άμεσα τα στοιχεία στελέχωσης των Συμπλεγμάτων ο ΥΠΕΣ
Οκτώ τυχεροί κέρδισαν αλλά δεν εξαργύρωσαν τα λαχεία τους-Επιστρέφουν στο κράτος τα χρήματα εντός Νοεμβρίου