Η αστοχία Χατζηγιάννη, ο ρόλος του υφυπουργείου Πολιτισμού και μια... παράξενη γιορτή
Μιχάλης Πολυδώρου 06:00 - 21 Απριλίου 2023
Σχεδόν δύο μήνες έχουν παρέλθει από την ημέρα που η νέα Κυβέρνηση ανέλαβε καθήκοντα και ομολογουμένως, βρισκόμαστε στο μέσο της περιόδου χάριτος που δόθηκε, έτσι ώστε, τόσο ο ίδιος ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας όσο και οι υπουργοί του, να εγκλιματιστούν, να ενημερωθούν και να αρχίσουν να κάνουν πράξη, αυτά που περιελάβανε το προεκλογικό πρόγραμμα του Νίκου Χριστοδουλίδη. Βρισκόμαστε, θα έλεγε κανείς σε μια παράξενη περίοδο, ή όπως λέει και η γνωστή επιτυχία του μέλους της Κυβέρνησης, Μιχάλη Χατζηγιάννη, σε μια «Παράξενη γιορτή»
Πάντως, αν θα έπρεπε κάποιος να εντοπίσει ένα από τα ζητήματα στα οποία ασκήθηκε κριτική στον Νίκο Χριστοδουλίδη, αυτό θα ήταν ο διορισμός του Μιχάλη Χατζηγιάννη στη θέση του υφυπουργού Πολιτισμού. Ένας διορισμός που συζητήθηκε όσο λίγοι, κυρίως λόγω της αναγνωρισιμότητας του γνωστού τραγουδιστή, η οποία επισκίασε την ουσία, ή τους όποιους άλλους στόχους θα μπορούσαν να εξυπηρετηθούν με την παρουσία του.
Οι υπέρμαχοι του διορισμού του, έκαναν λόγο για τις εμπειρίες, τις διασυνδέσεις και το προφίλ του κ. Χατζηγιάννη που θα μπορούσε να λειτουργήσει υπέρ του σχετικά νεοσύστατου υφυπουργείου Πολιτισμού. Κάποιοι πρόσθεσαν και το νέο ύφος, μακριά από ξύλινους λόγους και άκαμπτες θέσεις που θα μπορούσε να εισαγάγει στην πολιτική ζωή.
Η αλήθεια είναι πως ο ίδιος δεν μίλησε πολύ και προσπέρασε την κριτική που ασκήθηκε στον διορισμό του. Ακόμα και ενώπιον της αρμόδιας επιτροπής της Βουλής που βρέθηκε, δεν ικανοποίησε τους βουλευτές με τις απαντήσεις του. Επιφυλάχθηκε μάλιστα να δώσει απαντήσεις γραπτώς στα ερωτήματα του τέθηκαν, ενώ υπέδειξε πως, «το υφυπουργείο δεν είναι φέουδο κανενός» αλλά και πως, «όλοι θα κριθούμε από τα έργα μας και εκ του αποτελέσματος».
Από χθες κάνει τον γύρο του διαδικτύου μια ανακοίνωση που εκδόθηκε από το υφυπουργείο Πολιτισμού, η οποία ενημερώνει για τη συμμετοχή του Μιχάλη Χατζηγιάννη, στο ιδιωτικό πάρτι που διοργάνωσε ο Νικόλας Παπαδόπουλος για τα 50χρονα του. Ο Μιχάλης Χατζηγιάννης ήταν καλεσμένος στο πάρτι και μάλιστα επεφύλαξε έκπληξη στον πρόεδρο του ΔΗΚΟ, προς τιμήν του οποίου μάλιστα, έκατσε στο πιάνο και τραγούδησε.
Όλα αυτά αποτελούσαν αντικείμενο της ανακοίνωσης που εξέδωσε το υφυπουργείο Πολιτισμού και προκάλεσαν σάλο. Το ερώτημα που τίθεται είναι, πρώτον, αν είναι πρέπον ένας υφυπουργός να τραγουδά και να παίζει μουσική σε ένα πάρτι και το δεύτερο, αν για αυτό θα έπρεπε να εκδοθεί ανακοίνωση στα επίσημα κανάλια, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που διαθέτει το υφυπουργείο.
Σε ό,τι αφορά το πρώτο, σε μια κανονική χώρα, δεν θα έπρεπε καν να τίθεται ως ερώτημα. Τίθεται ωστόσο από τη στιγμή που στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ασκήθηκε κριτική και για αυτό. Κάθε υπουργός, όπως κάθε άνθρωπος, έχει το δικαίωμα και να χορέψει, να τραγουδήσει και να παίξει μουσική εκεί και όπου το επιθυμεί. Πόσω μάλλον όταν πρόκειται για έναν από τους πλέον επιτυχημένους μουσικοσυνθέτες και τραγουδιστές που ανέδειξε ποτέ η Κύπρος, όπως είναι ο Μιχάλης Χατζηγιάννης.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Τα μαγικά ραβδιά, οι υψηλές προσδοκίες και η Κυβέρνηση που προτρέχει
Το δεύτερο ερώτημα, αν δηλαδή θα έπρεπε να εκδοθεί μια τέτοια ανακοίνωση που να μας ενημερώνει για το πώς πέρασε τη βραδιά του στο πάρτι του προέδρου του ΔΗΚΟ, ο υφυπουργός και πάλι σε μια κανονική χώρα δεν θα έπρεπε να υφίσταται ως ερώτημα. Η κίνηση να δημοσιοποιηθεί η συγκεκριμένη ανάρτηση, θυμίζει άλλες εποχές, όταν στα επίκαιρα, επί δικτατορίας στην Ελλάδα ή στις στήλες των εφημερίδων, μπορούσε να διαβάσει κανείς τα κοσμικά νέα, για το πώς πέρασαν τη βραδιά τους οι συνταγματάρχες.
Ήταν μάλλον μια εξόχως άστοχη απόφαση, από τη στιγμή που κανείς που ακολουθεί τους επίσημους λογαριασμούς του υφυπουργείου δεν ανέμενε να ενημερώνεται για το αν ήταν φαντασμαγορική η τούρτα του Νικόλα Παπαδόπουλου ή αν χόρεψε ωραία με τη σύζυγο του. Εκτός κι αν ένα κοσμικό γεγονός, όπως το πάρτι γενεθλίων ενός πολιτικού, εντάσσεται μέσα στο χαρτοφυλάκιο του υφυπουργείου.
Κι αν η αναφορά στα επίκαιρα επί δικτατορίας, είναι υπερβολική, αυτό δεν ισχύει, αν η σύγκριση γίνει με τις lifestyle στήλες, τα μεσημεριανά και τα stories του Instagram, αφού οι αναφορές «έσβησε τα κεράκια στην εντυπωσιακή τούρτα γενεθλίων, έχοντας στο πλευρό του την αγαπημένη του σύζυγο» αλλά και η αναφορά πως, «Νικόλας και Γιώτα έκλεψαν τα βλέμματα με το χορό που χάρισαν για λίγο στους καλεσμένους τους με αυτούς να χειροκροτούν με ιδιαίτερο ενθουσιασμό», εκεί και μόνο εκεί παραπέμπουν.
Συμπερασματικά, ο Μιχάλης Χατζηγιάννης, πολύ καλά έκανε που συμμετείχε στη χαρά του προέδρου του ΔΗΚΟ και η όποια κριτική για το συγκεκριμένο θέμα θα ήταν ισοπεδωτική, ωστόσο η δημοσιοποίηση της εν λόγω ανακοίνωσης, η οποία λίγο αργότερα αποσύρθηκε με δικαιολογία πως έγινε κάποιου είδους παρεξήγηση, αποτελεί ένα σοβαρό επικοινωνιακό σφάλμα που στο μέλλον θα πρέπει να αποφεύγεται, είτε από τον υφυπουργό Πολιτισμού, είτε από άλλα μέλη της Κυβέρνησης, κάποιοι εκ των οποίων έχουν ήδη δείξει μια συγκεκριμένη ροπή υπερπροβολής τους.
Είναι, εξάλλου, κάτι που έχει επισημανθεί και στο παρελθόν, για τις συνεχείς και μακροσκελείς παρεμβάσεις συγκεκριμένων υπουργών, οι οποίοι αναλώνονται στην περιγραφή προβλημάτων, ενώ είναι πολύ πιο λακωνικοί όταν πρέπει να χαράξουν πολιτικές, να παρουσιάσουν σχεδιασμούς.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Η υπερπροβολή υπουργών, οι παγίδες και τι έχει ανάγκη η κοινωνία