Απαντά στους επικριτές του ο Πρόδρομος, διαβιβάζει υπόμνημα σε Πρόεδρο για τετράμηνα

Βγαίνει μπροστά και δίνει τις δικές του απαντήσεις, στις συζητήσεις που τις τελευταίες εβδομάδες έχουν κατακλείσει την επικαιρότητα, αναφορικά με το σύστημα αξιολόγησης των μαθητών, ο τέως υπουργός Παιδείας, Πρόδρομος Προδρόμου, επί θητείας του οποίου είχε τεθεί σε ισχύ ο θεσμός των εξετάσεων τετραμήνων. Τις τελευταίες εβδομάδες, αφού άνοιξε η συζήτηση για την κατάργηση του θεσμού, έχουν ακουστεί αρκετές απόψεις και αναφορές περί στημένων μέσων όρων που παρουσιάστηκαν στη Βουλή, με τον κ. Προδρόμου να σηκώνει το γάντι και να τοποθετείται επί του συγκεκριμένου ζητήματος.

Το ενδιαφέρον έχουν μονοπωλήσει δύο κεφάλαια, που αφορούν στον τρόπο αξιολόγησης των μαθητών, που είναι από τη μία οι διευκολύνσεις για τις επερχόμενες εξετάσεις και από την άλλη η πλήρης κατάργηση του θεσμού των εξετάσεων ανά τετράμηνο, αφού πρόκειται για ένα πολυσυζητημένο θέμα, που τα τελευταία τρία χρόνια έχει απασχολήσει όσο κανένα άλλο, στον τομέα της παιδείας.

Ο τέως υπουργός Παιδείας, ο οποίος ανέλαβε και την ευθύνη να εφαρμόσει το συγκεκριμένο θεσμό, λίγες μόνο ημέρες μετά που ανέλαβε καθήκοντα, το Δεκέμβριο του 2019, έχει γίνει στόχος αρκετών επικρίσεων, ενώ είχε αντιπαράθεση με αρκετούς πρώην συναδέλφους του από το Κοινοβούλιο, όταν τον καλούσαν για να εξετάσουν το συγκεκριμένο θέμα. Αν και πλέον έχει παραδώσει τα ηνία του Υπουργείου και η διάδοχός του ετοιμάζει πρόταση, η οποία θα αντικαταστήσει το συγκεκριμένο θεσμό, ο Πρόδρομος Προδρόμου επιμένει στη θέση του και θέτει με τη σειρά του δικά του ερωτήματα, που θα έπρεπε να απασχολούν την Πολιτεία.

«Βεβαίως παρακολουθώ τις συζητήσεις. Το ουσιαστικό ζήτημα όμως δεν είναι αν θα γίνεται αξιολόγηση ανά τετράμηνο ή ανά οκτάμηνο ή με ποια συχνότητα. Πρέπει σίγουρα να υπάρχει κάποια αξιόπιστη διαδικασία αξιολόγησης. Ούτε όμως το κυρίως ζήτημα είναι ποιο ειδικό βάρος θα έχει η γραπτή και ποιο η προφορική. Το κυρίως θέμα είναι να δούμε τι μας δείχνει αυτή η αξιολόγηση που για πρώτη φορά έγινε για πέντε τετράμηνα. Υπάρχουν πολύ σοβαρά ζητήματα που προκύπτουν», ανέφερε ο τέως υπουργός Παιδείας, Πρόδρομος Προδρόμου στον REPORTER.

Μάλιστα, ο κ. Προδρόμου έχει ετοιμάσει και ένα υπόμνημα για να παραδώσει στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, καθώς και στην Αθηνά Μιχαηλίδου, στο οποίο υπάρχουν στατιστικά στοιχεία, που ετοιμάστηκαν από το Γραφείο Προγραμματισμού, ενώ το ίδιο υπόμνημα με τα εν λόγω στοιχεία, θα κατατεθούν και ενώπιον της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας, αλλά και άλλους φορείς της εκπαίδευσης, με τον ίδιο να επισημαίνει πως αυτό που επιδιώκει ο ίδιος είναι όλοι μαζί να βγάλουν κάποια συμπεράσματα.

«Όπως για παράδειγμα την εξέλιξη ενός φαινομένου λειτουργικού αναλφαβητισμού, που εκτιμάται από το τέλος του Δημοτικού, και την τροπή που παίρνει στο Γυμνάσιο. Το ζήτημα της μετάβασης. Όπως ακόμα πρέπει να δει η Πολιτεία τι γίνεται με μια σημαντική μερίδα μαθητών και μαθητριών που δεν φαίνεται να αποκομίζουν σχεδόν κανένα μαθησιακό όφελος στη Μέση Εκπαίδευση και φαίνεται από τις αξιολογήσεις στα βασικά μαθήματα, που είναι μέχρι 25%, 1-5/20. Μιλάμε για το ένα τέταρτο μέχρι ίσως και ένα τρίτο με τέτοιες πολύ χαμηλές επιδόσεις που δεν φαίνεται να αποκομίζουν κάτι ουσιαστικό από τα προγράμματα που ακολουθούν, αφού μαθησιακά δεν είναι σε θέση να παρακολουθήσουν. Και το ίδιο φαινόμενο επεκτείνεται και σε κάποιες Κατευθύνσεις στο Λύκειο, αλλά περισσότερο ακόμα στην Τεχνική Εκπαίδευση».

«Έχει ευθύνη η Κυβέρνηση»

Ο κ. Προδρόμου, στο υπόμνημα που ετοίμασε για τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και την υπουργό Παιδείας, αναφέρεται και στο πόσα στοιχίζει για τον φορολογούμενο πολίτη ο κάθε μαθητής της Μέσης Γενικής και Μέσης Τεχνικής Εκπαίδευσης και τους καλεί να το μελετήσουν με υπευθυνότητα, τονίζοντας πως η Κυβέρνηση έχει ευθύνη.

«Ο φορολογούμενος πολίτης που διαθέτει κάπου 12,000 ευρώ το χρόνο για κάθε μαθητή Μέσης και 14,000 ευρώ για κάθε μαθητή Τεχνικής, κατά μέσο όρο, έχει το δικαίωμα αυτή η προσπάθεια να πιάνει τόπο, να αξιοποιείται όσο γίνεται καλύτερα προς όφελος των παιδιών και των νέων. Δεν θα κερδίζαμε κάτι επί της ουσίας αν αποφεύγαμε την αξιόπιστη αξιολόγηση καθιστώντας τα μαθησιακά αποτελέσματα “αφανή”. Και όσο κι αν φαίνεται ίσως “βολικό” δεν θα συνέβαλλε κάποιος “πληθωρισμός βαθμολογιών” με διοικητικές αποφάσεις».

Ο Πρόδρομος Προδρόμου ξεκαθάρισε πως η ουσία είναι ότι η αξιολόγηση χρειάζεται, αν ο στόχος των αρμοδίων είναι τα μαθησιακά αποτελέσματα και ξεκαθάρισε πως αξιολόγηση δεν πρέπει να είναι μόνο για τους μαθητές, όσο και για τους εκπαιδευτικούς.

«Μπορούμε να επανέλθουμε σε σχετικές συζητήσεις, στη βάση πληθώρας δεδομένων που προσπάθησα να καταγράψω σε αυτό το Υπόμνημα. Και μπορεί να γίνουν κάποιες βελτιωτικές αλλαγές ως προς τις τεχνικές ρυθμίσεις της αξιολόγησης (βαρύτητα, αριθμός μαθημάτων, διαδικασίες κοκ). Να μη χάσουμε όμως την ουσία, που δεν είναι το τεχνικό μέρος της αξιολόγησης».

Απάντηση στα περί φτιαγμένων μέσων όρων και για το γινάτι

Το τελευταίο διάστημα, τόσο από το βήμα της Ολομέλειας της Βουλής, όσο και από τις αίθουσες όπου συνεδρίαζε η Επιτροπή Παιδείας, ακούστηκαν αναφορές περί παρουσίασης φτιαγμένων μέσων όρων, από πλευράς του κ. Προδρόμου. Συγκεκριμένα, τις εν λόγω αναφορές έκανε ο βουλευτής του ΔΗΚΟ και αναπληρωτής πρόεδρος της αρμόδιας Επιτροπής, Χρύσανθος Σαββίδης, με τον κ. Προδρόμου να απαντά ότι όσα κατέθεσε ενώπιον της Βουλής, είναι στοιχεία από το Υπουργείο Παιδείας και ο καθένας μπορεί να τα ζητήσει.

«Γιατί να το κάμω; Δεν μπορεί ένας βουλευτής να έρχεται και να κρίνει τα αποτελέσματα της Πολιτείας. Μπορεί να ζητήσει τα αποτελέσματα από το Γραφείο Προγραμματισμού του Υπουργείου Παιδείας. Ποιος ο λόγος να δώσω ψεύτικα στοιχεία; Αυτή είναι η πραγματικότητα».

Εκτός από τις αναφορές του κ. Σαββίδη, ο Πρόδρομος Προδρόμου απάντησε και στα όσα ακούστηκαν από τη Βουλή, ότι ο θεσμός των εξετάσεων τετραμήνων εφαρμόστηκε για να ικανοποιηθεί ένα γινάτι.

«Εγώ απάντησα στο γινάτι. Πριν από χρόνια, μετά από πολλές συζητήσεις, η Βουλή ψήφισε, έγιναν οι συζητήσεις που γίνονται και τώρα και είναι απίστευτο το γινάτι τους, εδώ και έξι χρόνια, όντας μειοψηφία, να θέλουν να επιβάλουν την άποψή τους. Είναι και γινάτι και αντιδημοκρατικό».

Χρονολογούνται τα αναλυτικά προγράμματα

Ένα άλλο σημαντικό θέμα, που πρέπει να εξετάσουν όλοι οι αρμόδιοι με προσοχή, το οποίο είναι εξίσου σημαντικό με τις εξετάσεις τετραμηνων, αφού είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με το οποιοδήποτε σύστημα αξιολόγησης, είναι και αυτό των αναλυτικών προγραμμάτων. Αν και ο ίδιος είχε ανακοινώσει ότι βρίσκεται σε εξέλιξη μία διαδικασία επαναξιολόγησης, η οποία ωστόσο χρονολογείται εδώ και αρκετό καιρό.

«Ήδη από τα προηγούμενα χρόνια έπρεπε να επανεξεταστούν, αλλά δυστυχώς το απέτρεψε η πανδημία. Ας γίνει τώρα. Επιβάλλεται εξάλλου, μόνο και μόνο για τη συμπερίληψη/ένταξη των ψηφιακών δεξιοτήτων και μεθόδων, μετά τη μεγάλη πρόοδο που έγινε τα τελευταία χρόνια. Γι’ αυτό το θέμα υπάρχει Απόφαση του προηγούμενου Υπουργικού και έγκριση συμφωνίας που έχει γίνει με το Υπουργείο Παιδείας της Ελλάδας. Εκεί έχουν ήδη γίνει νέα ή έχουν επικαιροποιηθεί. Συνολικά πάνω από 160 προγράμματα, στο πλαίσιο ευρωπαϊκού προγράμματος. Μπορεί να αξιοποιηθούν ή και να υιοθετηθούν. Εν πάση περιπτώσει όμως θα πρέπει να προσδιοριστεί, τεκμηριωμένα και αντικειμενικά τι είναι εκείνο που θα πρέπει να γνωρίζει ένας νέος ή μια νέα 18 χρόνων, απόφοιτος λυκείου. Για την ένταξη στην κοινωνία ή για πανεπιστημιακές σπουδές, εφόσον μάλιστα περίπου 70% συνεχίζουν πανεπιστημιακές σπουδές έχουμε ήδη ένα μέτρο μέχρι πού πρέπει να φτάνει η διδασκαλία στο λύκειο».

Δειτε Επισης

Αυτοί είναι οι μαγικοί αριθμοί που χαρίζουν πάνω από 1 εκ. ευρώ στο Τζόκερ
Ανοίγει ξανά η πλατφόρμα Post2Santa για αποστολή γραμμάτων στον Άγιο Βασίλη
Τον θεμέλιο λίθο για τη Μονάδα Κυκλοτρονίου στο Ογκολογικό κατέθεσε ο Πρόεδρος
Λίγοι μήνες στο διάστημα δεν προκαλούν μόνιμη γνωστική εξασθένηση
Υπερψηφίστηκε νομοθεσία που ενισχύει πλαίσιο καταπολέμησης εταιρικής φοροδιαφυγής
Ψηφίστηκε νόμος για κύρωση συμφωνίας ΚΔ-Ελλάδας για φυσικές καταστροφές
Ανακαλούνται τα επιβληθέντα πρόστιμα για πραγματικούς δικαιούχους εταιρειών
Δεν αλλάζει το νομοσχέδιο για Συνήγορο του Ασθενή το Υπ. Υγείας-Μπήκε στο τελικό στάδιο στη Βουλή
«Μαθητές καπνίζουν, σπάζουν παράθυρα, κρέμονται από τα παράθυρα»-Αρκετές καταγγελίες για λεωφορεία
Αποσύρθηκαν από την κυπριακή αγορά παιδικά προϊόντα