Πειθαρχική έρευνα για τον υπάλληλο της ΑΗΚ που εξαπατούσε πολίτες
Πέτρος Πετρή 06:00 - 11 Απριλίου 2023
Πειθαρχική έρευνα εναντίον του 43χρονου που φέρεται να οικειοποιήθηκε χρηματικό ποσό πέραν των τριάντα χιλιάδων ευρώ, εκμεταλλευόμενος αιτήσεις καταναλωτών για την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών και ο οποίος έγινε αντιληπτός από διευθυντικό στέλεχος της ΑΗΚ, διεξάγει ο Οργανισμός, την ώρα που οι έρευνες της Αστυνομίας βρίσκονται σε εξέλιξη.
Σύμφωνα με τα υπό διερεύνηση στοιχεία, ο ύποπτος, υπάλληλος της ΑΗΚ που τελεί υπό κράτηση, για την περίοδο μεταξύ Ιουνίου του 2022 μέχρι και Μάρτιο του 2023, φέρεται να κατάφερε να αποσπάσει ποσό ύψους 32.427 ευρώ, που προέρχονταν από 109 αιτήσεις πελατών, για εγκατάσταση φωτοβολταϊκών. Από εξετάσεις που πραγματοποίησε η Αστυνομία, διαφάνηκε πως ο 43χρονος αποδεχόταν τις αιτήσεις ανυποψίαστων πολιτών, αλλά αντί να καταθέτει τα ποσά στους λογαριασμούς της ΑΗΚ, εξέδιδε πλαστές αποδείξεις και τα λεφτά τα λάμβανε ο ίδιος.
Ο 43χρονος, είναι αντιμέτωπος με αδικήματα όπως της κλοπής από υπάλληλο, πλαστογραφίας, κυκλοφορίας πλαστού εγγράφου, απόσπασης χρημάτων με ψευδείς παραστάσεις και νομιμοποίησης εσόδων από παράνομες δραστηριότητες.
Σε δηλώσεις της στον REPORTER η εκπρόσωπος Τύπου της ΑΗΚ, Χριστίνα Παπαδοπούλου, ανέφερε πως «μόλις υπήρξαν υποψίες από συνάδελφους του Οργανισμού, ο συγκεκριμένος υπάλληλος εντοπίστηκε και ενημερώθηκε άμεσα το Διοικητικό Συμβούλιο και διατάχθηκε διοικητική έρευνα, ενώ παράλληλα έγινε καταγγελία στην Αστυνομία, η οποία θα πραγματοποιήσει και την ποινική δίωξη εναντίον του συγκεκριμένου υπαλλήλου».
Παράλληλα, η ΑΗΚ αναμένει την ολοκλήρωση της έρευνας από την Αστυνομία, ωστόσο από την πλευρά του ο Οργανισμός, άρχισε πειθαρχική έρευνα σε βάρος του 43χρονου, με το Διοικητικό Συμβούλιο να είναι αυτό που θα λάβει τις τελικές αποφάσεις.
Πάντως το προηγούμενο διάστημα υπήρξαν και άλλες περιπτώσεις, όπου επιτήδειοι προσποιούνταν τους υπάλληλους της ΑΗΚ και επιχειρούσαν να παραπλανήσουν ανυποψίαστους πολίτες, με απώτερο σκοπό να τους αποσπάσουν χρήματα. «Ήταν κάποιες παραπλανητικές επισκέψεις από επιτήδειους που σημειώθηκαν στο παρελθόν, όμως σύμφωνα με την Αστυνομία και την ενημέρωση που λάβαμε, έγινε μία σύλληψη», ανέφερε η κ. Παπαδοπούλου.
Επιπρόσθετα, τον γύρο του διαδικτύου έκανε το προηγούμενο Σαββατοκύριακο ένας υπάλληλος της ΑΗΚ, για τον οποίο κατήγγελλαν οι πολίτες πως δεν ήταν υπάλληλος του Οργανισμού. Όπως ανέφερε ωστόσο η κα. Παπαδοπούλου, «υπήρξε δυστυχώς η ανησυχία πολιτών για το άτομο της ΑΗΚ, αλλά όντως ήταν συνάδελφος της Αρχής, ο οποίος δυστυχώς, δεν φορούσε την εταιρική του στολή. Όντως εργαζόταν ο υπάλληλος και κλήθηκε να εργαστεί Σαββατοκύριακο γιατί υπήρξε ανάγκη υπερωριακά για να καταγράψουν τις ενδείξεις κάποιων υποστατικών. Διερευνήθηκε το εν λόγο περιστατικό, με στόχο να μην επαναληφθεί τέτοιο φαινόμενο. Οι λειτουργοί της ΑΗΚ, οφείλουν να φορούν τις εταιρικές τους στολές που τους παρέχει ο Οργανισμός και να φέρουν πάντοτε και την εταιρική τους ταυτότητα».
Συστάσεις προς το κοινό
Σε μια προσπάθεια που καταβάλλεται να αποφευχθούν τα οποιαδήποτε περιστατικά παραπλάνησης του κοινού από επιτήδειους, η ΑΗΚ αναφέρει στο κοινό ότι οι υπάλληλοι που μπορεί να επισκεφθούν κάποιο υποστατικό ενός συμπολίτη μας, δεν υπάρχει περίπτωση να ζητήσουν κάποιο χρηματικό ποσό.
Όπως είπε η κ. Παπαδοπούλου, «οι λειτουργοί της ΑΗΚ, ουδέποτε εισπράττουν χρήματα από τα σπίτια του κόσμου. Αν υπάρξει κάποια βλάβη στο δίκτυο, στην ηλεκτροδότηση ή κάποια προγραμματισμένη διακοπή ρεύματος, δεν υπάρχει περίπτωση να υπάρξει οποιαδήποτε χρέωση από την ΑΗΚ σε κανένα. Μόνο σε περιπτώσεις που υπάρχει πρόβλημα σε ασφαλειοφορέα, δηλαδή στην ασφάλεια ή σε κάποιο μικροδιακόπτη. Αλλά και ακόμη σε αυτές τις περιπτώσεις, ο ίδιος ο πελάτης θα επικοινωνήσει με την ΑΗΚ για να ζητήσει επιδιόρθωση της ασφάλειας του. Τότε, όταν θα πάει το συνεργείο να αντικαταστήσει οποιονδήποτε κατεστραμμένο μικροδιακόπτη, η ανάλογη χρέωση γίνεται και εμφανίζεται στον επόμενο λογαριασμό ηλεκτρικού ρεύματος του πελάτη. Άρα, ουδέποτε λειτουργός του Οργανισμού, θα παραλάβει χρήματα από τα υποστατικά του κόσμου».
Η ΑΗΚ, προτρέπει επίσης το κοινό, να ζητά από τους υπαλλήλους του Οργανισμού να τους επιδεικνύεται η εταιρική τους ταυτότητα. «Όλοι οι λειτουργοί οφείλουν να έχουν μαζί τους πάντοτε την εταιρική τους ταυτότητα και όλο το προσωπικό οφείλει πάντοτε να φοράει τη στολή του Οργανισμού, για να είναι ευδιάκριτοι στους πολίτες».