Δεν της επέτρεψαν να ταξιδέψει επειδή κάθεται σε αμαξίδιο-Η απάντηση της εταιρείας
11:07 - 09 Μαρτίου 2023
Σε δημόσια καταγγελία, κατά αεροπορικής εταιρείας, η οποία δεν της επέτρεψε να επιβιβαστεί στο αεροπλάνο για να ταξιδέψει στην Αθήνα, προέβη η Ραφαέλα Μιλτιάδου, που διατέλεσε και πρέσβειρα οδικής ασφάλειας το 2021.
Η ιστορία της Ραφαέλας είναι γνωστή. Μετά από ένα ατύχημα που είχε το 2019, καθηλώθηκε στο αναπηρικό αμαξίδιο και έκτοτε παλεύει για τα δικαιώματα των ΑμεΑ. Η Ραφαέλα, την ημέρα της γυναίκας, προέβη σε μία καταγγελία κατά της Cyprus Airways, σημειώνοντας πως επειδή ταξίδευε ασυνόδευτη, «ανάπηρη γυναίκα», δεν της επιτράπηκε να επιβιβαστεί στο αεροπλάνο.
Συγκεκριμένα, στην ανάρτησή της στον προσωπικό της λογαριασμό στο Facebook, μιλώντας στο πρώτο πρόσωπο, απευθυνόμενη στην εταιρεία, ανέφερε πως «το πρόβλημα – σύμφωνα πάντα με τους κανονισμούς σου – εναπόκειτο στο ότι δεν είχα συνοδό και δεν μπορώ να κάνω βηματάκια στην καμπίνα του αεροσκάφους σου, άρα αυτομάτως δεν έχω θέση σε αυτό».
Η Ραφαέλα θέλησε να ευχαριστήσει την εταιρεία «που η επίσημη ιστοσελίδα σου δε μου έδωσε την ευκαιρία 1. να σου πω ότι έχω κινητικά προβλήματα και 2. ότι λόγω αυτών χρειάζομαι το ειδικά προσαρμοσμένο αμαξίδιο για να με μεταφέρεις στη θέση μου από την πόρτα του αεροσκάφους σου. Κι άλλο ένα μεγάλο ευχαριστώ που με αναγκάζεις να ταξιδεύω με συνοδό, ενώ είμαι ένα απολύτως λειτουργικό άτομο και κυριότερα που δε με ενημέρωσες για αυτή μου την “υποχρέωσή” ούτε όταν έκλεινα το εισητήριό μου, ούτε κατά το check-in, αλλά προτίμησες να μου το ανακοινώσεις εκβιαστικά μία ώρα πριν από την πτήση μου στην Πύλη 27».
Στην ανάρτησή της προσθέτει ότι «την περασμένη Πέμπτη εξαιτίας σου ήρθα αντιμέτωπη με μια πρωτοφανέστατη διάκριση, που καταπάτουσε κάθε δικαίωμα μου για ισότιμη αντιμετώπιση, συμπεριληπτικότητα και ελευθερία. Να είσαι σίγουρη ότι θα τα ξαναπούμε, γιατί τέτοιοι κανονισμοί δε θα έπρεπε να έχουν θέση εν έτει 2023 στη χώρα μας, και ούτε να αποτελούν εμπόδιο στη ζωή του οποιουδήποτε από εμάς».
Καταλήγοντας, η Ραφαέλα σημείωσε πως «χαίρομαι που χαίρεσαι για την ημέρα της γυναίκας και κάνεις ένα φανταστικό Giveaway με τίτλο «Sky is the limit», αλλά προτείνω να προσθέσεις μια μικρή υποσημείωση: *Sky is the limit, εκτός αν είσαι ανάπηρος/η και δεν έχεις συνοδό. Υ.Γ. Την αγάπη μου στους συνταξιδιώτες που προσφέρθηκαν να γίνουν ο περιβόητος συνοδός και να ταξιδέψουμε όλοι μαζί τελικά».
Η απάντηση της εταιρείας
Στην καταγγελία της Ραφαέλας απάντησε η Cyprus Airways, η οποία σε ανακοίνωσή της αναφέρει πως «η Cyprus Airways δηλώνει τις ειλικρινείς απολογίες της για αυτό το τόσο ατυχές περιστατικό που αφορά επιβάτη με μειωμένη κινητικότητα. Η Cyprus Airways, ως ο Σημαιοφόρος Αερομεταφορέας του νησιού μας, δεσμεύεται να μεταφέρει όλους τους επιβάτες στον προορισμό τους, ωστόσο, ως αεροπορική εταιρεία, πρέπει να τηρούμε τους τοπικούς, ευρωπαϊκούς και παγκόσμιους κανονισμούς (IATA) και να τους ενισχύουμε».
Στην ανακοίνωση προστίθεται πως «είναι απογοητευτικό όταν ορισμένοι από αυτούς τους κανονισμούς δεν γίνονται δεκτοί από τους επιβάτες μας, ενώ πάντα καταβάλλουμε επιπλέον προσπάθεια για να βρούμε λύσεις. Στην περίπτωση αυτή, ο συγκεκριμένος επιβάτης έχει μεταφερθεί με επιτυχία από και προς τον προγραμματισμένο προορισμό του.
Η αεροπορική εταιρεία επεσήμανε, στη συνέχεια ότι ελπίζει «ότι όλοι οι επιβάτες μας να καταλάβουν ότι η συλλογική τους ασφάλεια έρχεται πρώτη. Επιπλέον, λαμβάνοντας υπόψη αυτή την υπόθεση και την πρόσφατη δέσμευση προς την Παρ ολυμπιακή Επιτροπή της Κύπρου, ως χορηγοί της, η Cyprus Airways θα επανεξετάσει και θα πραγματοποιήσει πρόσθετες εκτιμήσεις κινδύνου για να διασφαλίσει ότι όλοι οι επιβάτες είναι ασφαλείς και υποστηρίζονται και εξυπηρετούνται με τη μέγιστη προσοχή».