Γιορτή πολυπολιτισμικής πολυφωνίας στο Γυμνάσιο Παλλουριώτισσας (pics)
10:56 - 08 Μαρτίου 2023

Κάτι όμορφο πραγματοποιήθηκε την εβδομάδα 20 με 28 Φεβρουαρίου στο Γυμνάσιο Παλουριώτισσας στην Λευκωσία της Κύπρου. Το ακριτικό σχολείο της Λευκωσίας στο οποίο φοιτά αριθμός μαθητών με μεταναστευτική βιογραφία, διοργάνωσε μια γιορτή πολυπολιτισμικής πολυφωνίας με την παρουσίαση των χωρών από τις οποίες κατάγονται οι περισσότεροι από τους μαθητές του.
Μαθητές από 19 διαφορετικές εθνικότητες καλούνται να συνυπαρξουν σε ένα ιστορικό σχολείο, του οποίου η αυλή του βρίσκεται στην πράσινη γραμμή αντικρίζοντας καθημερινά τις επιπτώσεις ενος πολέμου που χώρισε βίαια την Κυπρο. Κάθε μέρα ήταν αφιερωμένη αντίστοιχα στην Κύπρο, την Ελλάδα, τη Γεωργία, τη Ρουμανία, τη Βουλγαρία και τη Συρία σε πρώτη φάση. Η πρωτοβουλία ανήκει στην διευθύντρια του σχολείου, μουσικό κυρία Χαρά Αναστασίου και η οργάνωση στις καθηγήτριες Ρούλα Ταρούνα, Μαρία Σταυρινού , Ιωαννα Αριστιδου, Ντίνα Θεράποντος, Ελένη Σωτηρίου, Άντρη Αχεριώτου κ Παύλο Παλαιχωρίτη.

Οι εκδηλώσεις στο πλαίσιο της γιορτής πραγματοποιούνταν κατά τα σχολικά διαλείμματα. Πρώτα, εκπρόσωποι των μαθητών από την κάθε χώρα, ντυμένοι με τις παραδοσιακές στολές της χώρας, παρουσίαζαν σύντομα τον τόπο καταγωγής τους, συνοδεύοντας την παρουσίαση τους από φωτογραφικό υλικό που είχε αναρτηθεί σε πινακίδες. Ακολούθως, και υπό τη συνοδεία μουσικής που προερχόταν από την υπό παρουσίαση χώρα, προσέφεραν στους συμμαθητές τους παραδοσιακά εδέσματα που είχαν οι ίδιοι και οι οικογένειές τους προετοιμάσει από το σπίτι. Η γιορτή ολοκληρωνόταν με παραδοσιακούς χορούς από την κάθε χώρα, στους οποίους συμμετείχαν οι μαθητές και οι καθηγητές του σχολείου.

Με τον τρόπο αυτόν κατέστη δυνατή η γνωριμία των μαθητών με στοιχεία της κουλτούρας και του πολιτισμού των χωρών από τις οποίες κατάγονται μεγάλες ομάδες συμμαθητών τους και που δεν είχαν την ευκαιρια να γνωρίσουν προηγουμένως. Παράλληλα, δόθηκε στα παιδιά η ευκαιρία να παρουσιάσουν αντιπροσωπευτικά στοιχεία που πρεσβεύουν τη χώρα από την οποία κατάγονται, καθιστώντας το σχολείο χώρο ανταλλαγής στοιχείων πολιτισμού, χώρο πλουταλισμού και πολυφωνίας, χώρο αποδοχής.
