Όλοι πλην του ΔΗΣΥ αναγνώρισαν λάθη στις εξετάσεις τετραμήνων-Επί τάπητος η κατάργηση

Με μία συνεδρία, κατά την οποία δεν έλειπαν οι βαριοί χαρακτηρισμοί, όσον αφορά στο υφιστάμενο σύστημα αξιολόγησης μαθητών, άνοιξε στην Επιτροπή Παιδείας η συζήτηση για την πρόταση νόμου κατάργησης των εξετάσεων ανά τετράμηνο. Κοινό σημείο αναφοράς είναι το γεγονός ότι όλοι αναγνωρίζουν τα προβλήματα που υπάρχουν και χρειάζεται αλλαγή, ωστόσο μέχρι και σήμερα, οι απόψεις διίστανται όσον αφορά στην επιτυχία του θεσμού των εξετάσεων τετραμήνων.

Στην πρώτη συνεδρία επί του θέματος στην Επιτροπή Παιδείας, όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς παρέθεσαν τις απόψεις τους, με το Υπουργείο Παιδείας να καταγράφει τα όσα ακούστηκαν, ώστε να βρεθεί λύση. Κατά τη διάρκεια της συζήτησης ακούστηκαν χαρακτηρισμοί όπως καρκίνωμα στο εκπαιδευτικό σύστημα. Ανοίγοντας τη συζήτηση, ο ένας εκ των εισηγητών της συγκεκριμένης πρότασης νόμου και βουλευτής του ΑΚΕΛ, Χρίστος Χριστοφίδης, ο οποίος υπέδειξε πως κατέθεσαν μία πρόταση νόμου με δύο πτυχές.

Όπως εξήγησε, η πρώτη πτυχή της πρότασης νόμου τους, προνοεί την κατάργηση των εξετάσεων τετραμήνων στην ολότητά του και η δεύτερη ρυθμίζει το μέγα σκάνδαλο, όπως το χαρακτήρισε, που έγινε τη φετινή χρονιά στο πρώτο τετράμηνο και προνοεί ότι θα έχει μόνο διαμορφωτικό χαρακτήρα η εξέταση και δεν θα έχει αντίκτυπο στον τελικό βαθμό των μαθητών. Ο κ. Χριστοφίδης επεσήμανε πως αυτός ο θεσμός έχει αποτύχει πλήρως, επειδή έχει σκοτώσει την μαθησιακή διαδικασία στα σχολεία, τα έχει μεταμορφώσει σε ένα απέραντο εκπαιδευτικό κέντρο, εκτόξευσε την παραπαιδεία, το άγχος των παιδιών, ενώ έχει ενισχύσει, όπως υπέδειξε, τη σχολική αποτυχία και την περιθωριοποίηση μίας μεγάλης μερίδας μαθητών, εντός και εκτός σχολείων.

Ο βουλευτής του ΑΚΕΛ αναφέρθηκε και στις προεκλογικές δεσμεύσεις του Προέδρου της Δημοκρατίας, υποδεικνύοντας πως Κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας δεν έχουν ξεκαθαρίσει τις προθέσεις τους για το συγκεκριμένο θέμα και σημείωσε πως έχει μετρήσει τρεις δηλώσεις στις οποίες ανέφεραν πως θα καταργηθούν και άλλες τρεις, στις οποίες ανέφεραν ότι θα διορθωθούν οι εξετάσεις τετραμήνων. «Εμείς θέλουμε να καταργηθούν και να φέρει το ΥΠΑΝ το νέο σύστημα, για να είναι ξεκάθαρο ποιες θα είναι οι κατευθύνσεις αυτού του συστήματος».

Αναφερόμενος στη δεύτερη πτυχή της πρότασης νόμου τους, ο κ. Χριστοφίδης τόνισε πως το πρώτο επιχείρημα που θα προβάλει η Κυβέρνηση είναι η επίκληση στη γνωμάτευση της Νομικής Υπηρεσίας, ότι δεν μπορεί να υπάρξει αλλαγή στη βαρύτητα του βαθμού των συγκεκριμένων εξετάσεων, υποδεικνύοντας πως υπάρχουν αρκετές γνωματεύσεις της Νομικής Υπηρεσίας που αποδείχθηκαν ότι δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Επεσήμανε, παράλληλα, πως όταν θέλει η εκτελεστική εξουσία να συνεργαστεί με τη Βουλή, μπορούν να βρουν λύσεις.

Ο Χρίστος Χριστοφίδης αναφέρθηκε εκ νέου στις προεκλογικές δεσμεύσεις του Πρόεδρου της Δημοκρατίας, σημειώνοντας πως έπρεπε να γίνει ρύθμιση για διαφοροποίηση της βαρύτητας της πρώτης εξέτασης στον τελικό βαθμό, σε 5%, ενώ υπέδειξε πως υπάρχει κίνδυνος να καταστραφεί η ζωή των τελειοφοίτων μαθητών, λόγω της συγκεκριμένης αδικίας. Συνεχίζοντας, ανέφερε πως είναι καλοδεχούμενες οι όποιες αλλαγές προωθούνται για το δεύτερο τετράμηνο, ωστόσο το κακό, όπως είπε, έχει γίνει.

«Θέλω να διερωτηθούμε πόσο οχυρωμένο είναι το σύστημα σε περίπτωση προσφυγής των τελειοφοίτων και άλλων μαθητών; Πόση νομική βάση έχουν τα όσα διαδραματίστηκαν στις εξετάσεις του Α’ τετραμήνου; Το γεγονός ότι μέχρι το Δεκέμβρη έκλεισαν τα σχολεία και περιμένα διορισμό ύλης, το γεγονός ότι υπήρχε διαρροή θεμάτων, το γεγονός ότι διεξήχθη η εξέταση και διεξήχθη και επαναληπτική εξέταση. Είμαστε μπροστά σε μία πολύ δύσκολη κατάσταση και ενδεχόμενα με τη δυνατότητα να προσβληθεί δικαστικά, με μία απίστευτη θυματοποίηση χιλιάδων παιδιών και γονιών».

Ο κ. Χριστοφίδης τόνισε πως πρέπει να δοθεί μία λύση, όπως ήταν η δέσμευση του Προέδρου της Δημοκρατίας, αφού κατά την άποψή τους, έχει γίνει μεγάλο κακό με αυτό το θεσμό στην παιδεία του τόπου, καθώς έχουν εισαχθεί λογικές, που είναι ξένες προς τις σύγχρονες επιστημονικές προσεγγίσεις, που εφαρμόζονται στα εργοστάσια και μετρούν αποτελέσματα συνεχώς.

«Εμείς θεωρούμε ότι όλη η διαδικασία ήταν προς τη λάθος κατεύθυνση. Ξεκίνησε από μία κατεύθυνση με επιστημονική βάση και κατέληξε κάπου διαφορετικά και είναι ώρα να τελειώσουμε με αυτό το καρκίνωμα στο εκπαιδευτικό σύστημα. Καταργούμε τις εξετάσεις και περιμένουμε τη νέα πρόταση που δεν θα βασίζεται πάνω στο σύστημα των εξετάσεων τετραμήνων και διορθώνουμε μία τεράστια αδικία που έγινε για τους μαθητές».

Η τοποθέτηση Υπουργείου Παιδείας και Νομικής Υπηρεσίας

Παίρνοντας το λόγο, ο λειτουργός Μέσης Εκπαίδευσης, Νικόλας Γιασουμή, υπέδειξε πως κατατέθηκε η πρόταση του Υπουργείου Παιδείας για τις αλλαγές στο δεύτερο τετράμηνο, μετά από διαβούλευση που προηγήθηκε με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, που αφορούν στην τροποποίηση των κανονισμών για την τρέχουσα σχολική χρονιά. Την ίδια ώρα, ο κ. Γιασουμή σημείωσε πως το Υπουργείο βρίσκεται στις διαδικασίες για νέο σύστημα αξιολόγησης των μαθητών και μόλις ολοκληρωθεί θα κατατεθεί ενώπιον της Βουλής.

Από πλευράς της, η εκπρόσωπος της Νομικής Υπηρεσίας σημείωσε πως μελέτησαν την πρόταση νόμου που τέθηκε προς συζήτηση στη συνεδρία της Επιτροπής και εντόπισαν προβλήματα με τη συνταγματικότητα. Όπως εξήγησε, με την συγκεκριμένη πρόταση νόμου καταργούνται οι εξετάσεις ανά τετράμηνο και εισηγείται όπως η εξέταση του Α’ τετραμήνου έχει διαμορφωτικό χαρακτήρα και ως Νομική Υπηρεσία, θεωρούν ότι υπάρχει εισήγηση για κατάργηση διατάξεων, που έχουν εκδοθεί δυνάμει του βασικού νόμου και είναι σε ισχύ. Η εκπρόσωπος της Νομικής Υπηρεσίας ξεκαθάρισε πως υπάρχουν κανονισμοί που έχουν εκδοθεί από το Υπουργικό Συμβουλίου και η πρόταση αυτή αποτελεί επέμβαση της νομοθετικής εξουσίας στην εκτελεστική, ενώ ξεκαθάρισε πως όσον αφορά στην εξέταση του Α’ τετραμήνου, αυτή έχει διεξαχθεί και έχουν δημιουργηθεί αποκρυσταλλωμένα δικαιώματα των μαθητών που εξετάστηκαν και η συγκεκριμένη πρόταση επεμβαίνει και σε αυτά.

Η τοποθέτηση της Επιτρόπου Προστασίας Δικαιωμάτων του Παιδιού

Στη συνεδρία παρουσιάστηκε και η Επίτροπος Προστασίας Δικαιωμάτων του Παιδιού, Δέσπω Μιχαηλίδου, η οποία σημείωσε πως το συγκεκριμένο θέμα παρακολουθήθηκε εξ αρχής από το γραφείο της και συνεχίζει να παρακολουθείται, ενώ κατά καιρούς η Επίτροπος είχε επαφές τόσο με το Υπουργείο Παιδείας, από όπου λάμβανε ενημέρωση, όσο και με άλλους φορείς της εκπαίδευσης. Η κα. Μιχαηλίδου τόνισε πως το ερώτημα που είχε θέσει στο Υπουργείο, όταν απέστειλε τις θέσεις της είναι ποιος ήταν ο στόχος της εισαγωγή του θεσμού, για να λάβει την απάντηση ότι ήταν η καταγραφή των δεξιοτήτων των μαθητών.

Συνεχίζοντας, επεσήμανε πως εκείνο που παρατηρείται είναι ότι τόσο η εισαγωγή του θεσμού, όσο και η εφαρμογή και συνέπειες, δεν έχουν αποτιμηθεί από το Υπουργείο Παιδείας, με την έννοια, όπως εξήγησε, πριν από την εισαγωγή οποιουδήποτε μέτρου, πρέπει να υπάρχει αξιολόγηση, ώστε να διαφανεί πως επιδρούν οι οποιεσδήποτε διατάξεις στα δικαιώματα των παιδιών. Η κα. Μιχαηλίδου επεσήμανε πως στη συνέχεια πρέπει να υπάρχει μία έρευνα, για τον αντίκτυπο που είχε η εφαρμογή των τετραμήνων στα δικαιώματα του παιδιού και αν εξυπηρέτησαν το συμφέρον του.

«Μόνο με τέτοια διερεύνηση, μπορεί η Βουλή να αποφασίσει την κατάργηση, τη διόρθωση, τη αντικατάσταση της εφαρμογής του θεσμού των εξετάσεων τετραμήνων. Θεωρώ ότι η αξιολόγηση και ο τρόπος αξιολόγησης, θα επιτρέπει μία ενιαία και δίκαιη κρίση για όλους τους μαθητές και θα εξυπηρετεί τα συμφέροντα των παιδιών».

Οι θέσεις των καθηγητών, γονιών και μαθητών

Στη συνέχεια, ο λόγος δόθηκε στον πρόεδρο της ΟΕΛΜΕΚ, Κωνσταντίνο Κωνσταντινόπουλο, ο οποίος τόνισε πως το ένα σκέλος της πρότασης νόμου, που εμπεριέχει και την κατάργηση της ενδιάμεσης εξέτασης του Ιανουαρίου, ταυτίζεται με τις θέσεις, που κατέθεσαν και γραπτώς ενώπιον της Επιτροπής Παιδείας. Όπως εξήγησε, οι θέσεις τους είναι γνωστές και με την ενδιάμεση εξέταση υπάρχει απώλεια διδακτικού χρόνου και αν πάει κάποιος στα σχολεία, μετά τις εξετάσεις του Α’ τετραμήνου, θα νομίζει ότι είναι Ιούνιος και έκλεισαν τα σχολεία. Όσον αφορά στο δεύτερο σκέλος της πρότασης νόμου, ο πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ τόνισε πως άποψη της οργάνωσης είναι ότι δεν πρέπει να θυματοποιηθούν οι φετινοί μαθητές και έγιναν τραγικά πράγματα φέτος, φέροντας παράδειγμα τα όσα συνέβησαν με τη διαρροή των θεμάτων των Νέων Ελληνικών.

Από πλευράς του, ο πρόεδρος της ΟΛΤΕΚ, Παναγιώτης Λυσάνδρου, ξεκαθάρισε πως εκπαίδευση και αξιολόγηση πάνε μαζί και ως οργάνωση έχουν προτάσεις για να καταθέσουν, που πρέπει να αξιολογηθούν. Μία εξ αυτών, όπως σημείωσε είναι και η δημιουργία μίας τράπεζας θεμάτων, κάτι που υπάρχει και λειτουργεί σε άλλες χώρες και με αυτό τον τρόπο θα μπορούσε να μειωθεί ο βαθμός δυσκολίας του γραπτού, αλλά και να διασφαλιστεί το αδιάβλητο των θεμάτων.

Ο πρόεδρος της Συνομοσπονδίας Γονέων Μέσης Εκπαίδευσης, Λοΐζος Κωνσταντίνου, στη δική του παρέμβαση επεσήμανε πως τους ικανοποιεί ότι το Υπουργείο Παιδείας ετοιμάζεται να καταθέσει προτάσεις για κατάργηση των εξετάσεων και τόνισε ότι ως οργανωμένοι γονείς είναι έτοιμοι να καταθέσουν τις προτάσεις τους για συζήτηση. Όσον αφορά στη δεύτερη πτυχή της πρότασης νόμου, επεσήμανε πως δυστυχώς η ζημιά έχει γίνει και οι βαθμοί των τελειόφοιτων μαθητών θα τους επηρεάζουν στο υπόλοιπο της ζωής τους. Ο κ. Κωνσταντίνου κάκισε και τη στάση του Υπουργείου Παιδείας, εξηγώντας πως μέχρι και τις 15 Μαρτίου έστελνε επιστολή προς τους γονείς ότι δεν έγινε κανένα λάθος και μετά την απάντηση της Νομικής Υπηρεσίας, η στάση αυτή άλλαξε. Αναφορικά με τις ποινές που επιβλήθηκαν στους εκπαιδευτικούς, τόνισε πως δεν ήθελαν να τιμωρηθεί κανείς με αυτό τον τρόπο, αλλά και να μην τιμωρηθούν τα παιδιά, για λάθη τρίτων.

Ο πρόεδρος της ΠΣΕΜ, Αλέξανδρος Παχίτης, εξέφρασε, από τη μία, την ικανοποίηση των μαθητών, για το γεγονός ότι το Υπουργείου Παιδείας συμμερίστηκε τους προβληματισμούς τους και από την άλλη, τη δυσαρέσκεια τους για το γεγονός ότι οι προεκλογικές δεσμεύσεις του Προέδρου της Δημοκρατίας, αναφορικά με τις εξετάσεις του πρώτου τετραμήνου δεν υλοποιήθηκαν. Σημείωσε πως η ελπίδα της οργάνωσης των μαθητών είναι να ανοίξει νέος διάλογος για κατάργηση των εξετάσεων τετραμήνων, στον οποίο να συμμετέχουν όλοι οι φορείς, για να υπάρξει το καλύτερο αποτέλεσμα για την παιδεία.

Αυξήθηκε το άγχος για τους μαθητές

Στη συνεδρία της Επιτροπής κλήθηκε και εκπρόσωπος των Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας του Υπουργείου Υγείας, η οποία τόνισε πως υπήρχαν αυξημένες αναφορές άγχους από μαθητές, λόγω των εξετάσεων τετραμήνων, ενώ υπήρξε αύξηση και στα αιτήματα για κατ’ οίκον εκπαίδευση. Η εκπρόσωπος των Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας σημείωσε πως είναι σημαντικό να λαμβάνονται υπόψη και οι δυσκολίες για τους μαθητές της Α’ Γυμνασίου, που φεύγουν από το Δημοτικό και αλλάζουν εντελώς κλίμα, με τη φοίτησή τους στο Γυμνάσιο.

Απαντά το Πανεπιστήμιο Κύπρου

Στο μεταξύ, παρόν στη συνεδρία της Επιτροπής Παιδείας ήταν και εκπρόσωπος της ομάδας των ακαδημαϊκών του Πανεπιστημίου Κύπρου, που ετοίμασαν την αρχική μορφή της πρότασης του θεσμού των εξετάσεων, πριν γίνει τροποποίηση και τελικά ψηφιστούν το καλοκαίρι του 2019, με την επονομασία «νόμος Λεωνίδου» και υπέδειξε πως δεν είχε καμία σχέση η αρχική μορφή, με τις διαφοροποιήσεις που έγιναν και τον τρόπο που κατέληξε να εφαρμόζεται ο θεσμός.

Σημείωσε πως αυτή η μορφή του θεσμού που εφαρμόζεται τώρα επιβαρύνει τα παιδιά, δημιουργεί ανασφάλεια και εκπαιδευτικά δεν επιφέρει σημαντικές αλλαγές. Τόνισε πως εισήγηση ήταν να υπάρχει ένας διαμορφωτικός χαρακτήρας, δηλαδή να μαζεύονται μέσα από μία μορφή αξιολόγησης τα προβλήματα που έχουν οι μαθητές και να ακολουθεί μία θεραπευτική περίοδος, που θα διδάσκονται ξανά, ώστε να λυθεί το πρόβλημα. Ο εκπρόσωπος της ομάδας των ακαδημαϊκών του Πανεπιστημίου Κύπρου ξεκαθάρισε πως δεν κατέληξε ο θεσμός σε αυτή τη μορφή και υιοθέτησε όλες τις αναφορές περί προβλημάτων. Συμβούλευσε, δε, το Υπουργείο Παιδείας να καλέσει όλους τους φορείς σε ένα διάλογο, για να εξετάσουν άλλες μορφές αξιολόγησης των μαθητών.

Οι τοποθετήσεις των βουλευτών

Η συζήτηση έκλεισε με τις τοποθετήσεις των βουλευτών της Επιτροπής, αλλά και των εκπροσώπων κομμάτων. Παίρνοντας το λόγο, ο αναπληρωτής πρόεδρος της Επιτροπής και βουλευτής του Δημοκρατικού Κόμματος, Χρύσανθος Σαββίδης, χαιρέτησε την πρόθεση του Υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει με νέα πρόταση, για το σύστημα αξιολόγησης των μαθητών και άφησε αιχμές για τον τέως υπουργό Παιδείας, αναφέροντας πως είχαν τσακωθεί για τα στοιχεία που παρουσίασε, αναφορικά με τους μέσους όρους, αφού όπως ανέφερε ο κ. Σαββίδης, τα συγκεκριμένα στοιχεία ήταν βασισμένα σε ένα δείγμα που δεν ήταν αντιπροσωπευτικό, για το σύνολο της μαθητικής κοινότητας. Επεσήμανε, παράλληλα, ότι ως κόμμα έχουν ολοκληρωμένη πρόταση, που θα καταθέσουν σε επόμενες συνεδρίες και αφορά τόσο στις εξετάσεις τετραμήνων, όσο και στην τελική αξιολόγηση των μαθητών και την είσοδό τους στα Πανεπιστήμια (σ.σ. η πρόταση του Παύλου Μυλωνά για κατάργηση των Παγκύπριων). Πριν ολοκληρώσει, ο Χρύσανθος Σαββίδης ξεκαθάρισε πως θα πρέπει να μελετηθούν οι προτάσεις του Υπουργείου για το δεύτερο τετράμηνο, αφού το απολυτήριο των μαθητών είναι το διαβατήριο είτε για την εργασία, είτε για εισδοχή στα πανεπιστήμια.

Από πλευράς του, ο βουλευτής του Δημοκρατικού Συναγερμού, Γιώργος Κάρουλλας, υπέδειξε ότι η συζήτηση για το θεσμό των εξετάσεων τετραμήνων επανέρχεται διαρκώς, από τότε που ψηφίστηκε η νομοθεσία το 2017 και το απέδωσε σε επιμονή του ΑΚΕΛ, να την επαναφέρει. Όπως σημείωσε, με τις διαρκείς συζητήσεις επηρεάζεται η ετοιμότητα να γίνει αποδεκτός ο θεσμός και ξεκαθάρισε πως αναγνωρίζουν ότι υπάρχουν ζητήματα και θέματα, τα οποία κατόπιν αξιολόγησης του θεσμού, μετά την καθολική εφαρμογή του, τότε να γίνουν αλλαγές. Ο κ. Κάρουλλας σημείωσε πως το υφιστάμενο σύστημα αξιολόγησης έχει και αρκετά θετικά, όπως είναι ο διαμερισμός της ύλης και η έμφαση στην προφορική αξιολόγηση και υπογράμμισε πως η οποία πρόταση κατατεθεί στη Βουλή, θα πρέπει να είναι βασισμένη σε αυτά τα νομοθετικά πλαίσια. Ξεκαθάρισε πως θέση του ΔΗΣΥ είναι ότι ο θεσμός είναι αναγκαίος και χρειάζεται αλλαγές και βελτίωση, ενώ σημείωσε πως ζήτησε από τις υπηρεσίες της Βουλής να κατατεθεί μελέτη για το σύστημα αξιολόγησης των μαθητών σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ο επίσης βουλευτής του ΔΗΣΥ, Πρόδρομος Αλαμπρίτης, επεσήμανε πως το συγκεκριμένο θέμα πρέπει να λάβει μία τελική κατάληξη, ενώ και ο ίδιος επεσήμανε πως ο θεσμός, στην αρχική του φιλοσοφία, είχε αρκετά θετικά και θα πρέπει να μελετηθεί πως θα διαφυλάσσονται αυτά τα σημεία. Όσον αφορά στην μείωση της βαρύτητας του γραπτού του πρώτου τετραμήνου, ο κ. Αλαμπρίτης επεσήμανε πως κάποιοι μαθητές ενδεχομένως να αγχώθηκαν και να δούλεψαν παραπάνω, ώστε να πετύχουν και δεν θα είναι σωστό να καταργηθούν τα συγκεκριμένα αποτελέσματα.

Για ακόμη μία φορά, το παρόν του στη συνεδρία της Επιτροπής Παιδείας έδωσε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΑΚΕΛ, Γιώργος Λουκαΐδης, ο οποίος στη δική του παρέμβαση σημείωσε πως το σύστημα αξιολόγησης ήταν μέρος των αλλαγών που πρέπει να γίνουν στο αναλυτικό πρόγραμμα των σχολείων και αντί να γίνονται βελτιωτικές κινήσεις, έγιναν προς την αντίθετη πλευρά, τονίζοντας πως άμεσα πρέπει να γίνουν αυτές οι αλλαγές. Η θέση του ΑΚΕΛ είναι να υπάρχει διαμορφωτικού χαρακτήρα αξιολόγηση και χαρακτήρισε απίστευτες τις καταστάσεις που υπήρχαν τα τελευταία χρόνια, που εφαρμόστηκε ο θεσμός. Αναφερόμενος στις θέσεις των αρμοδίων φορέων, υπέδειξε πως όσοι συμμετέχουν στο εκπαιδευτικό σύστημα, θεωρούν ότι έχουν θυματοποιηθεί οι μαθητές στο πρώτο τετράμηνο.

Όσον αφορά στη γνωμάτευση της Νομικής Υπηρεσίας, για την προεκλογική δέσμευση του Προέδρου της Δημοκρατίας, έθεσε το ερώτημα στο Υπουργείο Παιδείας αν ψάχνει έννομους τρόπους για να ακυρώσει τη θυματοποίηση των μαθητών ή να απαμβλίνει το πρόβλημα που υπάρχει. Αναφορικά με τη συνταγματικότητα, έθεσε το ερώτημα κατά πόσο έχει το δικαίωμα η Βουλή να καταργήσει ένα νόμο ή πρόνοιες του νόμου, τον οποίο η ίδια ψήφισε και κατά πόσο είναι αντισυνταγματική η κατάργηση και αποτελεί επέμβαση στην εκτελεστική εξουσία.

Στη συνέχεια, το λόγο πήρε ο Χρίστος Χριστοφίδης, ο οποίος στάθηκε στην τοποθέτηση της εκπροσώπου των Ψυχιατρικών Υπηρεσιών, για τα αυξημένα περιστατικά άγχους και τις αιτήσεις για κατ’ οίκον εκπαίδευση και παροχή διευκολύνσεων σε παιδιά, τονίζοντας πως πρέπει να βρεθεί λύση άμεσα και δεν πρέπει να περιμένει η Βουλή μέχρι το Σεπτέμβριο. Ο κ. Χριστοφίδης αναφέρθηκε και στην τοποθέτηση της Νομικής Υπηρεσίας, για την προεκλογική δέσμευση του Προέδρου Χριστοδουλίδη, τονίζοντας πως ήταν αιχμή κατά του ίδιου του Νίκου Χριστοδουλίδη και πρέπει να ξεκαθαρίσει το θέμα με σαφήνεια. Όσον αφορά στη συνταγματικότητα των προτάσεων νόμου, επεσήμανε πως δεν είναι το μοναδικό κόμμα που ετοίμασε πρόταση νόμου και είναι λάθος να αναφέρεται ότι είναι αντισυνταγματικό.

Ο Χρίστος Χριστόφιας, στη δική του παρέμβαση, θέλησε να απαντήσει στον Γιώργο Κάρουλλα, τονίζοντας πως κάποιοι προσπαθούν να παρουσιάσουν την επιμονή του ΑΚΕΛ, να την αναποδογυρίσουν ότι αυτοί προκαλούν το άγχος και το τουμπάρισμα που αντιμετώπισε ο θεσμός. Σημείωσε πως οι μαθητές πληρώνουν την ιδεολογική εμμονή κάποιων άλλων, αυτών που εφάρμοσαν το θεσμό. «Αντί να νιώθουμε δικαιολογημένοι ότι εμείς προειδοποιήσαμε, θα είμαστε φταίχτες; Πρέπει να δούμε από κοινού, νομοθετική και εκτελεστική εξουσία πώς διορθώνουμε το θεσμό».

Ο βουλευτής της ΔΗΠΑ, Αλέκος Τρυφωνίδης, επεσήμανε πως ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας και η υπουργός Παιδείας διαπίστωσαν ότι έγιναν λάθη και παραλείψεις στο πρώτο τετράμηνο και αναφερόμενος στους λειτουργούς του Υπουργείου και τη Νομική Υπηρεσία, τόνισε πως δεν έχουν δικαίωμα να λοξοστρατήσουν από αυτή την άποψη, αντιθέτως έχουν υποχρέωση να βρουν τρόπος να οδηγηθεί στο 5% η βαρύτητα του γραπτού του πρώτου τετραμήνου, καθώς και να συμβουλεύουν τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας να υλοποιήσει τη δέσμευσή του και όχι να τον βγάζουν ψεύτη.

Τελευταίος, το λόγο πήρε ο ανεξάρτητος βουλευτής Ανδρέας Θεμιστοκλέους, ο οποίος αναφέρθηκε στην τοποθέτηση της Νομικής Υπηρεσίας, κατά πόσο είναι συνταγματικό ή όχι να αλλάξει η βαρύτητα του γραπτού του πρώτου τετραμήνου, χαρακτηρίζοντας την ξεκάθαρη και ότι δεν μπορεί να αλλάξει, υποστηρίζοντας πως δεν είναι αρμοδιότητα της Βουλής να αλλάξει τους κανονισμούς. Επεσήμανε πως δεν δικαιούται κανένας να παρέμβει, πλην του υπουργού, για να αλλάξουν τα ωρολόγια προγράμματα. Απευθυνόμενος προς το λειτουργό του Υπουργείου Παιδείας, ο κ. Θεμιστοκλέους τον κάλεσε να επικεντρωθούν στο πώς θα διορθωθούν τα πράγματα για τη νέα σχολική χρονιά.

Η συζήτηση αναμένεται να συνεχιστεί την ερχόμενη Τετάρτη, κατά την οποία θα δοθεί προτεραιότητα στην πρόταση που ενέκρινε το Υπουργικό, για τις αλλαγές στο δεύτερο τετράμηνο.

Δειτε Επισης

Δεν υποχωρεί η σκόνη, παραμένει η θερμή αέρια μάζα-Στους 26 βαθμούς Κελσίου η θερμοκρασία
Ακούει εισηγήσεις και καθορίζει τα επόμενα βήματα για την κοινωνική ένταξη μεταναστών ο ΥΠΕΣ
Διφορούμενες οι αντιδράσεις για τα μέτρα-Φόβοι για νέα φυγή στα κατεχόμενα για καύσιμα
Υπουργός Υγείας: Προσδοκία στήριξης από διεθνή κοινότητα για λύση στο Κυπριακό
Kατάργηση φορολόγησης εισοδήματος στο φιλοδώρημα υπαλλήλων με σύμβαση στη Δημόσια Υπηρεσία
Ενέκρινε τον προϋπολογισμό της Αρχής Ψηφιακής Ασφάλειας η Ολομέλεια
Ανησυχία Βουλευτών για μείωση του αποθεματικού του Ταμείου ΑΠΕ και ΕΞΕ
Αναμένει υλοποίηση έργων και προειδοποιεί η Συντ. Γονέων Σχολείων του Ύψωνα
Ξεδίπλωσε το πλάνο του για τα πρόστιμα ο Βαφεάδης-Στο τραπέζι η μείωση κατά 50% του εξώδικου υπό προϋποθέσεις
Μη διενέργεια ελέγχου σε όλες τις περιπτώσεις εσόδων της ΓΔ Ανάπτυξης διαπιστώνει η Ελεγκτική