Το application που φτιάχνουν μαθητές και αλλάζει τον τρόπο πληρωμής στα λεωφορεία

Μία εφαρμογή, που θα αποτελεί σημαντικό όπλο για όσους χρησιμοποιούν τις δημόσιες μεταφορές στην Κύπρο, δεδομένου ότι θα τους λύσει τα χέρια, σε περίπτωση που δεν έχουν στην κατοχή τους μετρητά και η οποία στοχεύει στην προώθηση της χρήσης των μέσων μαζικής μεταφοράς, ώστε να μειωθεί το πρόβλημα που παρουσιάζεται στο οδικό δίκτυο, καθώς επίσης και στις επιπτώσεις που υπάρχουν στο περιβάλλον, κατασκευάζουν μαθητές στη Λευκωσία. Μία εφαρμογή, που ενδεχομένως να αποτελέσει και ένα τρόπο να ενωθούν οι διάφοροι φορείς, στον τομέα των δημόσιων μεταφορών, ώστε να μειωθεί το κόστος των κόμιστρων για όσους χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Πρόκειται για τη μαθητική επιχείρηση «Transport Wallet», που δημιούργησε ομάδα τεσσάρων μαθητών της Β’ Λυκείου, από το Λύκειο Δασούπολης, στο πλαίσιο του διαγωνισμού Junior Achievement Cyprus. Η «Transport Wallet» έχει ως σκοπό τη δημιουργία μιας εφαρμογής ηλεκτρονικών πληρωμών eWallet, που θα επιτρέπει την καταβολή των κόμιστρων μέσω του κινητού, σε όλες τις υπηρεσίες δημόσιων συγκοινωνιών στην Κύπρο.

«Η δική μας ομάδα είχε ως σκοπό τη δημιουργία μίας εφαρμογής, μέσω της οποίας θα μπορούν οι χρήστες να πληρώνουν κατ’ ευθεία από το κινητό τις δημόσιες συγκοινωνίες που χρησιμοποιούν, χωρίς τη χρήση μετρητών, αφού υπάρχει ο κίνδυνος για να δεχτούν επίθεση για να τους κλέψουν, ή σε άλλες περιπτώσεις να μην είχαν μετρητά στην κατοχή τους», ανέφερε στον REPORTER, Ο γενικός διευθυντής της μαθητικής εταιρείας, Νικηφόρος Κατσούρας.

Η προσωπική εμπειρία που είχαν οι ίδιοι οι μαθητές με τα μέσα μαζικής μεταφοράς και ο τρόπος που τους αντιμετώπισαν, όταν δεν είχαν στην κατοχή τους μετρητά, για να πληρώσουν το κόστος του εισιτηρίου, ώστε να καταφέρουν να επιβιβαστούν, ήταν και ο λόγος που γεννήθηκε η ιδέα να ετοιμάσουν τη συγκεκριμένη εφαρμογή, η οποία θα βρίσκεται στα κινητά όλων.

«Η ιδέα για δημιουργία της συγκεκριμένης επιχείρησης προήλθε μέσα από άσχημες εμπειρίες που είχαμε με τα μέσα μεταφοράς και συγκεκριμένα όταν δεν μας επιτράπηκε η είσοδος, επειδή δεν είχαμε μετρητά και δεν μπορούσαμε να πληρώσουμε με κάρτα. Ο κάθε χρήστης θα μπορεί να μεταφέρει από την πιστωτική του κάρτα στην εφαρμογή μας και θα πληρώνει το ανάλογο κόμιστρο που χρειάζεται. Επίσης, θέλουμε να υπάρχει η δυνατότητα της χρήσης της προϋπάρχουσας μηνιαίας κάρτας του κάθε φορέα, σε όλες τις πόλεις και επαρχίες, για να μην χρειάζεται η δημιουργία άλλης ή η αγορά εισιτηρίου.

Στόχος μας είναι να προωθήσουμε τη χρήση των μέσων μαζικών μεταφορών και ένα σημαντικό σημείο της επιχείρησής μας είναι ότι δεν θα είναι απαραίτητη η παρουσία μίας πλαστικής κάρτας, που θα επιβαρύνει και το περιβάλλον. Οι πληρωμές θα γίνονται απευθείας από το κινητό».

appli

Περιορισμένο ενδιαφέρον ή αλλαγή εικόνας;

Με τα δεδομένα που επικρατούν σήμερα και το γεγονός ότι όλο και περισσότεροι νέοι επιλέγουν να κυκλοφορούν με τα οχήματά τους και όχι με τα μέσα μαζικής μεταφοράς, κάποιος θα μπορούσε να πει ότι η συγκεκριμένη εφαρμογή στοχεύει σε ένα περιορισμένο κοινό. Ίσως, αυτό να είναι και το κίνητρο πίσω από την ανάπτυξη της συγκεκριμένης ιδέας, να προωθήσει δηλαδή την καθολική χρήση των δημόσιων συγκοινωνιών.

«Μέσω κάποιων ερωτηματολογίων που κάναμε σε πανεπιστήμιο και σχολεία της Κύπρου, είδαμε πως μόνο το 50% των μαθητών και φοιτητών χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς, τουλάχιστον σε μηνιαία βάση. Μέσα από το ερωτηματολόγιο είδαμε ότι ένα ποσοστό πάνω του 72% θα χρησιμοποιούσαν τα μέσα, αν υπήρχε μία υπηρεσία παρόμοια με τη δική μας. Την ίδια ώρα, μέσα από την εφαρμογή, θέλουμε να ενώσουμε τους πέντε ιδιωτικούς φορείς των δημόσιων μεταφορών στην Κύπρο και ο κάθε χρήστης να μπορεί να χρησιμοποιεί τη μηνιαία του κάρτα σε όλες τις επαρχίες και μέσω όλων των φορέων. Θεωρούμε ότι θα προωθήσει τη χρήση των μέσων στην Κύπρο».

Συνεργασία με Υπουργεία και τράπεζες

Πάντως, για να προωθήσουν το συγκεκριμένο έργο οι μαθητές, θα πρέπει να επιτύχουν συνεργασία τόσο με την Κυβέρνηση, όσο και με διάφορες τράπεζες, δεδομένου ότι πρέπει να γίνεται μεταφορά χρημάτων στην εφαρμογή, για να γίνονται οι πληρωμές.

«Πρέπει να επικοινωνήσουμε με το Υπουργείο Μεταφορών και Συγκοινωνιών και μετά πρέπει να έχουμε και επαφή με τις τράπεζες και με τους ιδιωτικούς φορείς των συγκοινωνιών, για να έχουμε συνεργασία. Λόγω της αλλαγής της Κυβέρνησης ήταν δύσκολη η επικοινωνία με κάποιο φορέα του κράτους και λόγω κάποιων διαφορών που υπήρξαν στην ομάδα και του περιορισμένου χρόνου που είχαμε, δεν προλάβαμε ακόμα την επικοινωνία με τις ιδιωτικές εταιρείες. Δουλεύουμε σε αυτές τις εκκρεμότητες τώρα

Βρισκόμαστε στο στάδιο πριν την ανάπτυξη της εφαρμογής, λόγω του περιορισμένου χρόνου που διαθέταμε και ψάχνουμε κάποιο επαγγελματία να μας βοηθήσει για την ετοιμάσουμε και να αναλάβει το έργο, επειδή είναι μία περίπλοκη εφαρμογή, που απαιτεί να έχει συγκεκριμένες πρόνοιες για τη συνεργασία με τις εταιρείες. Δεν μπορεί να ετοιμαστεί από ένα ερασιτέχνη η συγκεκριμένη εφαρμογή.

Κάναμε κάποιες επαφές, υπάρχουν επαγγελματίες που φτιάχνουν εφαρμογές. Δεν ευδοκίμησαν οι επαφές που είχαμε με τους επαγγελματίες, επειδή είχαν θέσει χρονοδιαγράμματα που δεν μας εξυπηρετούσαν, δεν μπορούσαμε να καλύψουμε τις οικονομικές απαιτήσεις τους, μέσα από το budget της μαθητικής επιχείρησης».

Τα επόμενα βήματα

Αν και πλέον δεν μπορούν να κερδίσουν κάτι από τον διαγωνισμό, αφού έπρεπε ήδη να παρουσιάσουν την εφαρμογή, ωστόσο λόγω αντικειμενικών δυσκολιών αυτό δεν γινόταν, εντούτοις, οι μαθητές θέλουν να υλοποιήσουν την ιδέα τους, αφού θα έχει όφελος στην κοινωνία.

«Η εφαρμογή έπρεπε να είναι έτοιμη από την προηγούμενη εβδομάδα, αλλά λόγω της φύσεως της επιχείρησής μας, δεν καταφέραμε να παρουσιάσουμε το τελικό προϊόν, μόνο την ιδέα. Τα επόμενα βήματα της εταιρείας είναι να αρχίσουμε εντατικές επαφές με τους αρμόδιους, για να έχουμε επαφές, αλλά και να βρούμε κάποιο χορηγό που θα στηρίξει την επιχείρησή μας και την υλοποίηση της εφαρμογής.

Πλέον, στοχεύουμε στο να πραγματοποιήσουμε την ιδέα της επιχείρησής μας και να προωθήσουμε την δημιουργία της εφαρμογής μας, επειδή είναι κάτι που λείπει από την αγορά της Κύπρου. Αυτή τη στιγμή προέχει να έχουμε συνεργασία με τους συγκεκριμένους φορείς, αλλά δεν έχουμε θέσει κάποιο χρονοδιάγραμμα για να είναι έτοιμη».

Δειτε Επισης

Επανέρχεται με επιστολή προς Υφ. Πρόνοιας για το Πασχαλινό Επίδομα η ΕΚΥΣΥ
Βαφεάδης: Δεν έχει ληφθεί η εγγυητική για Λιμάνι και Μαρίνα Λάρνακας
Αισιοδοξία Κουμή για αντίστοιχες επιδόσεις στις τουριστικές αφίξεις με το 2023 παρά τις προκλήσεις
Ζητά από υποψήφιους δέσμευση για προώθηση των αιτημάτων της ΟΠΑΚ
Τροποποίηση κανονισμού ΕΕ για προστασία καταναλωτών, ζητά ο ΓΔ του Υπ. Ενέργειας
Μισοάδειο βλέπουν το ποτήρι μονογονιοί, πολύτεκνοι και συνταξιούχοι-Θέτουν σειρά αιτημάτων στο τραπέζι
Μιχαηλίδου: Έμφαση στην προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα των παιδιών
Στο 11,7% η διαφορά ακριβότερου από φθηνότερο καλάθι προϊόντων-Αυξήσεις σε λαχανικά, αλλαντικά και όσπρια
Η εκπαίδευση Νοσηλευτών επίκεντρο επιστολής προς υπ. Υγείας από αρμόδιους Συνδέσμους
Η θέση ΥΠΑΝ για τις καταγγελίες για σχολεία-«Μεμονωμένα περιστατικά, κοινωνικό φαινόμενο η βία»