Στο μικροσκόπιο καθηγητών και μαθητών η Μιχαηλίδου για τα τετράμηνα-Τα αιτήματά τους

Μικρό καλάθι, όσον αφορά στις προθέσεις της Κυβέρνησης, για την πολυσυζητημένη αλλαγή στο σύστημα αξιολόγησης μαθητών, κρατούν οι φορείς στην εκπαίδευση, αφού περιμένουν να δουν στις πράξεις αυτά που έχουν εξαγγελθεί, ενώ την ίδια ώρα ζητούν όπως ανοίξει ένας δημόσιος διάλογος, για να ακουστούν όλες οι απόψεις. Στόχος, όπως οι ίδιοι τονίζουν είναι να βρεθεί η χρυσή τομή και να εφαρμοστεί ένα σύστημα αξιολόγησης μαθητών, που δεν θα τους φορτώνει με επιπλέον βάρος και άγχος.

Οι ανακοινώσεις του Υπουργείου Παιδείας, το απόγευμα της Τρίτης, για μείωση κατά 50% της βαρύτητας του εξεταστικού δοκιμίου του δεύτερου τετραμήνου, καθώς επίσης και η μείωση της ύλης, έχουν επιφέρει χαμόγελα προς τους εμπλεκόμενους φορείς, αφού ήταν ένα από τα αιτήματά τους, δεδομένου ότι τα αποτελέσματα του πρώτου τετραμήνου μόνο θετικά δεν μπορούσαν να χαρακτηριστούν. Ωστόσο, το ζητούμενο για καθηγητές, γονείς και μαθητές είναι να αρχίσουν οι διαδικασίες που θα φέρουν ουσιαστική αλλαγή στο σύστημα αξιολόγησης, όπως είχε εξαγγείλει και ο ίδιος ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας.

Η υπουργός Παιδείας έχει ήδη αρχίσει τις συναντήσεις, με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, ώστε να ακούσει τις θέσεις τους, για να μπορεί να καταλήξει σε στοχευμένες προτάσεις και να ανοίξει ο δρόμος για την αλλαγή. Το γεγονός ότι οι συναντήσεις δεν έγιναν απλά για να ικανοποιηθεί η μία πλευρά, ώστε να μην φωνάζει, αλλά έγιναν εισακούστηκαν οι θέσεις που υποβλήθηκαν, διαφάνηκε και από το γεγονός ότι για το τρέχον τετράμηνο, το Υπουργείο Παιδείας προωθεί μείωση της εξεταστέας ύλης, στο 60% της διδακτέας, όπως ήταν και η πρόταση που έθεσαν στο τραπέζι καθηγητές και γονείς.

«Εμείς τονίσαμε στην υπουργό τους προβληματισμούς μας που είχαμε και στο παρελθόν αναφέρει. Συγκεκριμένα, διαπιστώνουμε ότι είναι εμφανέστατο πως υπάρχει μεγάλη απώλεια διδακτικού χρόνου το μήνα Ιανουάριο, που είναι εξεταστική περίοδος. Επίσης, δεν επιτυγχάνεται ένας σημαντικός εκπαιδευτικός στόχος, που είναι η διαμορφωτική αξιολόγηση, κατά τη διάρκεια της οποίας μπορούν να εντοπιστούν τα κενά και οι ελλείψεις των μαθητών. Ένα άλλο ζήτημα που αναφέραμε είναι ότι βλέπουμε πως μετά την επιστροφή των μαθητών, δύσκολα βρίσκουν το ρυθμό τους και αισθάνονται κουρασμένοι», υπέδειξε στον REPORTER ο γενικός γραμματέας της ΟΕΛΜΕΚ, Κώστας Χατζησάββας.

Πάντως, το γεγονός ότι η υπουργός έχει υιοθετήσει κάποιες από τις εισηγήσεις των εμπλεκόμενων φορέων, είναι μεν θετικό, ωστόσο οι καθηγητές έχουν ήδη θέσει υπό το μικροσκόπιο την Αθηνά Μιχαηλίδου και παρατηρούν τις κινήσεις της για το επόμενο διάστημα. Ουσιαστικά, αυτό που ζητούν είναι να ξεκινήσει άμεσα ένας δημόσιος διάλογος, για να ακουστούν όλες οι απόψεις που υπάρχουν, για το σύστημα αξιολόγησης.

«Θέση της οργάνωσής μας είναι ότι η υπουργός Παιδείας πρέπει άμεσα να καλέσει ένα διάλογο, μία ευρεία σύσκεψη, που τη ζητούμε εδώ και χρόνια, για να καταθέσουν όλοι τις απόψεις τους και να καταλήξουμε σε ένα άλλο σχέδιο αξιολόγησης, για την ερχόμενη σχολική χρονιά. Το ίδιο πρέπει να πράξει και η Επιτροπή Παιδείας».

Ικανοποιημένοι με τη στάση της υπουργού οι μαθητές

Από την πλευρά των μαθητών, επικρατεί μία ικανοποίηση, αφού η στάση της Αθηνάς Μιχαηλίδου, ακόμη και στο σύντομο περιθώριο που βρίσκεται το Υπουργείο Παιδείας, φαίνεται να είναι εκ διαμέτρου αντίθετη με του προκάτοχού της, αφού όχι μόνο κάλεσε τους μαθητές σε μία συνάντηση, αλλά τους διαβεβαίωσε ότι θα λαμβάνουν ενημέρωση από την ίδια, για όποιες αλλαγές προωθούνται.

«Είναι ενθαρρυντικό ότι επιτέλους μας λαμβάνουν υπόψη. Η ίδια η υπουργός μας είπε ότι θέλει να είμαστε βασικοί παράγοντες σε αυτή την κατάσταση και θα μας ενημερώνει από τους πρώτους για οποιαδήποτε ενέργεια πρόκειται να κάνει. Εν μέρει ικανοποιούμαστε με τις μέχρι στιγμές ενέργειες από πλευράς Υπουργείου, όσον αφορά στο διάλογο. Τώρα για τις ενέργειες περιμένουμε να δούμε τι θα γίνει», επεσήμανε ο πρόεδρος της ΠΣΕΜ, Αλέξανδρος Παχίτης.

Παρ’ όλα αυτά, ούτε οι μαθητές είναι έτοιμοι να καταθέσουν τα όπλα, αφού περιμένουν τις κινήσεις του Υπουργείου, για το μέλλον των εξετάσεων τετραμήνου, πριν λάβουν τις δικές τους αποφάσεις. «Εμείς περιμένουμε τις δικές τους ανακοινώσεις, για να διαμορφώσουμε τη θέση μας. Πάντα θέλουμε να συνεννοούμαστε με το Υπουργείο Παιδείας και μέχρι στιγμής βλέπουμε ότι είναι καλύτερη η συνεργασία μεταξύ μας. Εκεί που θα καταστεί ανάγκη να ληφθούν μέτρα, αλλά προς το παρόν δεν είναι στα άμεσα σχέδια μας».

Δειτε Επισης

Δεν αλλάζει το νομοσχέδιο για Συνήγορο του Ασθενή το Υπ. Υγείας-Μπήκε στο τελικό στάδιο στη Βουλή
«Μαθητές καπνίζουν, σπάζουν παράθυρα, κρέμονται από τα παράθυρα»-Αρκετές καταγγελίες για λεωφορεία
Αποσύρθηκαν από την κυπριακή αγορά παιδικά προϊόντα
Εντός έξι μηνών ολοκληρώνονται οι προσφορές για το δρόμο Πάφου και Πόλης-Εκτιμήσεις για κόστος 90 εκ.
Σοβαρά προβλήματα λειτουργίας στο Νοσοκομείο Αθαλάσσας λόγω υπερπληρότητας και ελλείψεων
Τις προκλήσεις του επαγγέλματος ανέλυσε ο Υπ. Δικαιοσύνης σε νέους δικηγόρους
Ανατροπή με την συλλογική σύμβαση στη ξενοδοχειακή βιομηχανία- «Όχι» ΠΑΣΥΞΕ στην πρόταση Παναγιώτου
Δεν κάνουν πίσω ούτε ο ΟΚΥπΥ ούτε οι συντεχνίες-Ζήτησε νέα πρόταση για οικονομικά κριτήρια η Επ. Υγείας
Τραβά κόκκινη γραμμή η Μητρόπολη ΓΟΧ Κιτίου για μοναχούς Αββακούμ-Δεν προσχωρούν στους Παλαιοημερολογίτες
Άμεση ψήφιση νομοθεσίας για ξενόγλωσσα προπτυχιακά ζητούν Πρυτάνεις Πανεπιστήμιο Κύπρου και ΤΕΠΑΚ