Νέες αποκαλύψεις-«Ο σταθμός Λάρισας έχει τηλεδιοίκηση, ο σταθμάρχης δεν ήξερε να τη χειριστεί»
13:09 - 13 Μαρτίου 2023
Νέα αποκαλυπτικά στοιχεία που ρίχνουν φως στη μαύρη νύχτα της τραγωδίας με τα τρένα στα Τέμπη περιείχε το «μαύρο κουτί» της τηλεδιοίκησης το οποίο λειτουργεί στον σταθμό της Λάρισας.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ της «Καθημερινής της Κυριακής», ο 59χρονος προφυλακισμένος σταθμάρχης Λάρισας δεν γνώριζε ή επέλεξε να μη χρησιμοποιήσει το σύστημα τηλεδιοίκησης που εδώ και μερικούς μήνες έχει εγκατασταθεί και λειτουργεί στον σταθμό Λάρισας, ενώ οι δύο εμπειρότεροι συνάδελφοί του εγκατέλειψαν νωρίτερα από το προβλεπόμενο ωράριο το πόστο τους, αφήνοντάς τον μόνο.
Όπως αποκαλύπτει η «Καθημερινή», για τη χάραξη της διαδρομής ο μοιραίος σταθμάρχης βασίστηκε στον παλιό πίνακα ελέγχου, με συνέπεια να ξεχάσει σε λάθος θέση ένα από τα κλειδιά και να στείλει την αμαξοστοιχία Intercity 62 στο ρεύμα καθόδου, όπου όμως κινούνταν με αντίθετη πορεία η εμπορική αμαξοστοιχία. Περίπου μία ώρα μετά, τα τρένα συγκρούστηκαν.
Αυτό αποτυπώνεται στον πίνακα καταγραφής συμβάντων, όπου φαίνονται όλες οι εντολές που έχουν δώσει οι δύο σταθμάρχες -λίγο πριν τις 10 το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου- στο αυτοματοποιημένο σύστημα ηλεκτρονικής χάραξης διαδρομής. Ωστόσο, μετά τις 10, αμφότεροι αποχώρησαν από τη θέση τους, αφήνοντας μόνο του τον 59χρονο σταθμάρχη, ο οποίος χρησιμοποίησε τον παλιό πίνακα ελέγχου, με αποτέλεσμα το σύστημα να είναι «νεκρό» μετά τις 10.12 μ.μ.
Στο δημοσίευμα αναφέρεται ότι η Λάρισα είναι ένας από τους συνολικά 36 σταθμούς όπου ήδη λειτουργεί το σύστημα τηλεδιοίκησης. Μάλιστα, το σύστημα στην περιοχή έχει εμβέλεια 5,5 χιλιομέτρων από τον σταθμό προς το σημείο της τραγωδίας, απόσταση εντός της οποίας το σύστημα προειδοποιεί στην περίπτωση λάθους.
Πηγή: Iefimerida