Νέες αποκαλύψεις για το σταθμάρχη-«Δεν ξέρω από ποια γραμμή έδιωξα το επιβατικό τρένο»
07:33 - 11 Μαρτίου 2023
Νέα αποκαλυπτικά στοιχεία, έρχονται στο φως της δημοσιότητας, για το φρικτό δυστύχημα στα Τέμπη, μέσα από την κατάθεση του προϊσταμένου των μηχανοδηγών, που ξεκαθαρίζει το ποιος είναι ο υπεύθυνος, που έβαλε και τα δύο τρένα στις ίδιες ράγες.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της Μίνας Καραμήτρου στο Open ο επικεφαλής των μηχανοδηγών της Λάρισας, έφτασε 10 λεπτά μετά τη σύγκρουση των αμαξοστοιχιών, στο σημείο της τραγωδίας και στις 3:40 τα ξημερώματα της επόμενης ημέρας, έδωσε κατάθεση στους αστυνομικούς.
Πιο αναλυτικά κατέθεσε: «Από ό,τι είδα, κατά την άφιξή μου στο σημείο, τα τρένα κινούνταν στην ίδια γραμμή και στο συγκεκριμένο σημείο, το όριο ταχύτητας για την επιβατική αμαξοστοιχία, είναι 160 χιλιόμετρα την ώρα και για την εμπορική 100 χιλιόμετρα την ώρα».
«Θέλω να επισημάνω πως υπεύθυνος για τη διαχείριση κυκλοφορίας των τρένων, είναι ο εκάστοτε σταθμάρχης Λάρισας», πρόσθεσε μιλώντας στους αστυνομικούς, σημειώνοντας ότι δεν θέλει να τους πει τίποτε άλλο.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, η κατάθεση έγινε από το προϊστάμενο στον τομέα επιθεώρησης στη διεύθυνση κυκλοφορίας, όλων των τρένων της Λάρισας. Εκεί, ο συγκεκριμένος περιγράφει με λεπτομέρεια τι συνέβη εκείνο το βράδυ και πώς έμαθε τι έγινε με τη σύγκρουση των τρένων.
Αναφέρει ότι πραγματοποίησε κλήσεις και δεν απαντούσε κανείς. Κάποια στιγμή, τότε, κάλεσε και τον μοιραίο σταθμάρχη, προκειμένου να τον ρωτήσει τι έχει συμβεί. Σε εκείνο το σημείο, περιέγραψε τον κατηγορούμενο ως πανικόβλητο και αναφέρει, στην κατάθεσή του, ότι ο σταθμάρχης της Λάρισας του είπε: «Δεν μπορώ να προσδιορίσω από ποια γραμμή έχω διώξει την επιβατική αμαξοστοιχία».
Το κόλπο με τις υπερωρίες
Σε μια ακόμη αποκάλυψη για την τραγωδία στα Τέμπη και για την κατάσταση που επικρατούσε στο σταθμαρχείο της Λάρισας ένα από τα αίτια που οδήγησαν στο πολύνεκρο δυστύχημα προχώρησε η τηλεόραση του OPEN.
Όπως αναφέρεται στο ρεπορτάζ, κοινό μυστικό φαίνεται ότι ήταν ότι τα 9ωρα των σταθμαρχών είχαν καθιερωθεί ως μόνιμο μπόνους για τους μόνιμους σταθμάρχες που το προηγούμενο διάστημα εργάζονταν σε ένα πολύ δύσκολο πρόγραμμα και η διοίκηση για να τους ανταμείψει είχε βάλει τη βάρδια τους 9ωρη παρόλο που κανονικά αυτή ήταν 8ωρη. Αυτό συνέβαινε για να παίρνουν οι εργαζόμενοι μία ώρα υπερωρία, δηλαδή περίπου 50 ευρώ έξτρα κάθε μήνα.
Αυτό σήμαινε πως όταν άλλαζαν τη σκυτάλη εργασίας ο απογευματινός με τον βραδινό σταθμάρχη δεν συνέπιπταν μια ώρα σε κοινή βάρδια, όπως φαίνεται στο πρόγραμμα, διότι η υπερωρία τους ήταν εικονική.
Σημειώνεται ότι, ο 59χρονος προφυλακισμένος σταθμάρχης στην απολογία του αποκάλυψε ότι μέχρι τις 10 ήταν τρεις οι σταθμάρχες.
Δύο φορές έστειλε ελλιπές τηλεγράφημα ο σταθμάρχης στο Intercity-Οι αγωνιώδεις ερωτήσεις του μηχανοδηγού για την πορεία του
Όπως αποκάλυψε στο OPEN ο δημοσιογράφος Αντώνης Τσολναράς, ο 59χρονος σταθμάρχης που έχει προφυλακιστεί έστειλε δύο φορές ελλιπές τηλεγράφημα προς τον μηχανοδηγό ενώ αδιαφορούσε για τις αγωνιώδεις ερωτήσεις του.
Το πρώτο τηλεγράφημά το έστειλε ο σταθμάρχης στον μηχανοδηγό όταν το τρένο ήταν έτοιμο να φύγει από τον σταθμό της Λάρισας και εκείνο ανέφερε χαρακτηριστικά: «Έχεις ελεύθερο μέχρι φωτόσημο εισόδου Νέων Πόρων».
Δύο λεπτά αργότερα και ενώ το τρένο εισερχόταν στο κλειδί 118, ο μηχανοδηγός κάλεσε με αγωνία τον σταθμάρχη και τον ρώτησε: «Λάρισα ακούει; Πάω καλά;». Ο σταθμάρχης έστειλε τότε στον μηχανοδηγό ακόμα μία φορά τηλεγράφημα με την ίδια λάθος εντολή.
Σύμφωνα με τον ρεπόρτερ του OPEN, ο μηχανοδηγός, προφανώς έχοντας αμφιβολία για το ότι βρισκόταν στην γραμμή καθόδου, ρώτησε μετά από μόλις δύο λεπτά «Λάρισα ακούει;» για να ρωτήσει αμέσως μετά «Τι κάνει το 62: Πού πάει;». Ο σταθμάρχης απάντησε και μάλιστα με όχι τόσο ήρεμο τόνο «αφού σου είπα… Νέους Πόρους». Λίγα λεπτά αργότερα όμως θα ερχόταν η μοιραία σύγκρουση.
Πηγή: Έθνος