Ρατσιστική επίθεση κατά μαθητή σε Γυμνάσιο-«Φύγε από εδώ, μαύρε»
12:37 - 10 Μαρτίου 2023
Ρατσιστική επίθεση κατά 14χρονου μαθητή, με καταγωγή από το Κονγκό, κατά τη διάρκεια διαλείμματος σε Γυμνάσιο της Λάρνακας, κατήγγειλε η οικογένειά του στη Διεύθυνση του σχολείου, χωρίς ωστόσο να επιθυμούν, μέχρι στιγμής, να προχωρήσουν σε επίσημη καταγγελία στην Αστυνομία.
Σύμφωνα με την Αστυνομία, το περιστατικό σημειώθηκε την Τετάρτη, όταν ομάδες νεαρών διαπληκτίσθηκαν για τις θέσεις σε ένα παγκάκι του σχολείου. Σύμφωνα με πληροφορίες, στο συγκεκριμένο παγκάκι συνήθιζαν να κάθονται τα διαλείμματα μαθητές της Γ ΄Γυμνασίου και τον χρόνο εκείνο πρόλαβαν να καθίσουν μαθητές της Β΄ Γυμνασίου.
Όταν τους ζήτησαν τον λόγο, οι μαθητές άρχισαν να βρίζουν και να σπρώχνονται μεταξύ τους, με αποτέλεσμα να προκληθεί αναστάτωση, ενώ φαίνεται να επιτέθηκαν στον 14χρονο μαθητή από τον Κονγκό.
Μιλώντας στον Άλφα, ο πρόεδρος της Οργάνωσης Κογκολέζων Κύπρου, Γιούλι Τοτόρο, είπε πως ο 14χρονος τους είπε πως δεν θα παραχωρήσει την θέση του και οι συμμαθητές του, του είπαν «φύγε από εδώ μαύρε».
Για το περιστατικό, στο σημείο έσπευσαν μέλη της Αστυνομίας μετά από κλήση που δέχθηκε από τη Διεύθυνση, με την ανησυχία πως η πρόθεσή τους να αποβάλουν μαθητές θα έφερνε αντιδράσεις.
Μιλώντας στον REPORTER, ο εκπρόσωπος Τύπου της Αστυνομίας, Χρήστος Ανδρέου, σημείωσε πως δεν έχει γίνει επίσημη καταγγελία στην Αστυνομία, ώστε να προχωρήσει σε διερεύνηση για τον εάν προκύπτει οποιοδήποτε ποινικό αδίκημα, παρόλο αυτά βρίσκονται σε συνεχή επικοινωνία με τη Διεύθυνση του σχολείου, για διερεύνηση.
Σε σχετική ανακοίνωσή του το Υπουργείο Παιδείας αναφέρει ότι «διαχειρίζεται, από την πρώτη στιγμή, το συμβάν, το οποίο έλαβε χώρα σε Γυμνάσιο της Επαρχίας Λάρνακας».
«Συγκεκριμένα», όπως σημειώνει ότι, «δόθηκαν σαφείς οδηγίες στη σχολική μονάδα για τον τρόπο διαχείρισης του περιστατικού, τηρώντας τα πρωτόκολλα για αντιμετώπιση της βίας, της παραβατικότητας και της ρατσιστικής συμπεριφοράς στα σχολεία. Παράλληλα, διεξάγεται ενδελεχής διερεύνηση για το συμβάν και λαμβάνονται παιδαγωγικά μέτρα προς όφελος των μαθητών».