Ηχητικό ντοκουμέντο-Οι μοιραίες εντολές του σταθμάρχη που οδήγησαν στη φονική σύγκρουση

Τον διάλογο μεταξύ των μηχανοδηγών της αμαξοστοιχίας Ιntercity 62 και του σταθμάρχη της Λάρισας αποκαλύπτει το «Πρώτο Θέμα»: όπως προκύπτει από τις σύντομες συνομιλίες, ο σταθμάρχης χωρίς να το αντιλαμβάνεται τους δίνει εντολή να μπει στην παρακαμπτήριο και να συνεχίσει το ταξίδι του από την γραμμή Θεσσαλονίκη - Αθήνα, στην οποία ήδη κινείτο η εμπορική αμαξοστοιχία.

Οι οδηγοί δεν παραξενεύτηκαν με το κόκκινο φωτόσημο που έβλεπαν μπροστά τους , καθώς το σύστημα φωτοσήμανσης δεν λειτουργεί. Μάλιστα, όπως έλεγαν σιδηροδρομικές πηγές, ο σταθμάρχης δεν αντελήφθη καν ότι το τρένο μπήκε στην αντίθετη γραμμή, οπότε δεν υπήρχε πιθανότητα να διαρθρώσει το λάθος του στα λίγα λεπτά που απέμεναν.

Στο ηχητικό ντοκουμέντο που ακολουθεί, αναφέρονται τα εξής:

Ηχητικό ντοκουμέντο: Ακούστε τις μοιραίες εντολές του σταθμάρχη πριν από την τραγωδία (1)

Μηχανοδηγός - Η Λάρισα ακούει;

Σταθμάρχης - Ακούει. Με 47 νούμερο περνάτε κόκκινο φωτόσημο εξόδου έως φωτοσημο εισόδου νέων Πόρων .

Μηχανοδηγός - Βασίλη φεύγω;

Σταθμάρχης -φεύγεις , φεύγεις

Μηχανοδηγός - έγινε καλό βράδυ

Σταθμάρχης: καλή συνέχεια.

Είχε προηγηθεί διάλογος του σταθμάρχη με τον κλειδούχο, ο οποίος είναι αποκαλυπτικός του τι συνέβη:

Ηχητικό ντοκουμέντο: Ακούστε τις μοιραίες εντολές του σταθμάρχη πριν από την τραγωδία (2)

Υπάλληλος σιδηροδρομικού σταθμού: Βασιλη να γυρίσω;

Σταθμάρχης - Όχι, όχι άστο όπως είναι γιατί ακολουθεί το 1564.

Υπάλληλος σιδηροδρομικού σταθμού- Έγινε, καλώς, το αφηνω όπως είναι η διαγώνιος.

Η σύντομη αυτή συνομιλία φανερώνει τι πραγματικά συνέβη: Ο κλειδούχος ρώτησε τον σταθμάρχη αν έπρεπε να γυρίσει το κλειδί στην ευθεία - οπότε το τρένο θα συνέχιζε στην κανονική γραμμή, χωρίς πρόβλημα. Ωστόσο, ο σταθμάρχης του είπε ότι επρόκειτο να χρησιμοποιήσει τη διαγώνιο ένα τοπικό τρένο, όπως και συνέβη. Όμως, στη συνέχεια ο σταθμάρχης ξέχασε να γυρίσει το κλειδί, οπότε το Intercity μπήκε στο «αντίθετο ρεύμα».

Οι διάλογοι είναι τυπικοί - καθώς οι μηχανοδηγοί δεν είχαν λόγο να αμφισβητήσουν την εντολή του σταθμάρχη, αφού θεωρούσαν ότι είχε επικοινωνήσει με τον συνάδελφό του στον επόμενο σταθμό, στους Νέους Πόρους και θεώρησαν ότι η γραμμή ήταν ελεύθερη. Σημειώνεται ότι την συγκεκριμένη ημέρα είχαν καταγραφεί αρκετά τεχνικά προβλήματα, με αποτέλεσμα τμήματα των γραμμών να κλείνουν κατά διαστήματα.

Το ίδιο το Intercity είχε ξεκινήσει στις 22.48 με καθυστέρηση 48 λεπτών από τον σιδηροδρομικό σταθμό του Παλαιοφάρσαλου – και έφτασε στο «ραντεβού του θανάτου» με την εμπορική αμαξοστοιχία λίγα λεπτά μετά τις 23.00.

Ο σταθμάρχης, αφού αρχικά υποστήριξε ότι είχε «κλειδώσει» το τρένο στην σωστή γραμμή «αλλά δεν υπάκουσε το σύστημα», παραδέχθηκε το μοιραίο λάθος του στην ανάκριση και βρίσκεται αντιμέτωπος με βαρύ κατηγορητήριο για ανθρωποκτονίες από αμέλεια

Δειτε Επισης

Νέο περιστατικό με επιδειξία σε βάρος 18χρονης στην Πετρούπολη-Τον «δράκο» του Περιστερίου βλέπει η ΕΛ.ΑΣ.
Τραγωδία στην Κεφαλονιά-Νεκρή 42χρονη μητέρα τριών παιδιών μετά από φωτιά στο σπίτι της
Απάτη στον ΟΗΕ με πρωταγωνίστρια Ελληνίδα υπάλληλo-Φέρεται να «εξαφάνισε» ποσό που αγγίζει το 1 εκατoμμύριο
Φόβοι για αναζωπύρωση βεντέτας στην Κρήτη-Στα δικαστήρια ο 79χρονος που πυροβόλησε τον Κοκολογιάννη
Αποκαλύψεις από την δράση του κυκλώματος παράνομων υιοθεσιών στην Κρήτη-Εξαπατήθηκαν 274 γυναίκες
Παραδόθηκε 78χρονος για το αιματηρό επεισόδιο με τους πυροβολισμούς στην Κρήτη
Διακόπηκε η δίκη για τον θάνατο του Αντώνη Καργιώτη στο «Blue Horizon»-Οι κατηγορίες εις βάρος του πληρώματος
Δύο οι δράστες της δολοφονίας του ιδιοκτήτη πρακτορείου στο Φάληρο-Πού στρέφονται οι έρευνες της ΕΛ.ΑΣ.
Άγρια δολοφονία πρακτορείου στην Ελλάδα-Δέχθηκε χτύπημα στο κεφάλι, εντοπίστηκε καραμπίνα στη σκηνή
Νέες αποκαλύψεις για την τραγωδία στα Τέμπη-«Συνωμοσία για να αποκρυφθούν στοιχεία»