Το μοιραίο λάθος του σταθμάρχη που έφερε την πολύνεκρη τραγωδία στην Ελλάδα

Περισσότερο φως στα ερωτήματα για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες σημειώθηκε η φονική σύγκρουση των τρένων στην περιοχή Ευαγγελισμός της Λάρισας ρίχνουν νεώτερες πληροφορίες για το τι συνέβη στις 23:15 το βράδυ της Τρίτης όταν και συγκρούστηκε η επιβατική αμαξοστοιχία 62 με το εμπορικό τρένο 63503.

Κατά τις τελευταίες πληροφορίες από την εν εξελίξει έρευνα, το δυστύχημα φαίνεται να οφείλεται σε λάθος χειρισμό του Σταθμάρχη Λάρισας ο οποίος στο τμήμα «Λάρισα – Ευαγγελισμός» κατεύθυνε το επιβατικό τρένο στη γραμμή καθόδου κυκλοφορίας με αποτέλεσμα να βρεθεί στην ίδια γραμμή με το εμπορευματικό. Σημειώνεται ότι σε όλο το μήκος της η σιδηροδρομική γραμμή που ενώνει την Αθήνα με τη Θεσσαλονίκη είναι διπλή.

Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι η μοιραία, όπως αποδείχθηκε, εντολή του Σταθμάρχη Λάρισας προς την επιβατική αμαξοστοιχία 62 ήταν «περνάς κόκκινο φωτόσημο εξόδου έως και είσοδο Νέων Πόρων (σ.σ. ο επόμενος σταθμός μετά από αυτόν της Λάρισας)».

Ο σταθμάρχης, ο οποίος έχει προσαχθεί στην αστυνομική διεύθυνση Λάρισας, φέρεται να υποστήριξε στους αστυνομικούς ότι έδωσε εντολή για αλλαγή τροχιάς αλλά αυτή δεν υλοποιήθηκε από το σύστημα.

Όπως αναφέρουν αρμόδιες πηγές αν ο σταθμάρχης είχε αντιληφθεί ότι το επιβατικό τρένο κινείτο στην ίδια γραμμή με το εμπορευματικό θα είχε δώσει εντολή και στα δύο να ακινητοποιηθούν πριν να προσεγγίσουν το ένα το άλλο δεδομένου ότι η σύγκρουση έγινε περίπου 25 χλμ. από τον σιδηροδρομικό σταθμό Λάρισας και το σημείο της αλλαγής τροχιάς. Σε κάθε περίπτωση από τον ΟΣΕ έχει ζητηθεί και αναμένεται η απομαγνητοφώνηση πιθανής συνομιλίας μεταξύ σταθμάρχη και μηχανοδηγών.

Ο σταθμάρχης

Ο σταθμάρχης είναι ηλικίας 56 ετών, εργαζόμενος για πολλά χρόνια στον ΟΣΕ ο οποίος ανέλαβε κάθηκοντα μετά από εκπαίδευση ενός έτους και μετά από πιστοποίηση μαζί με άλλους περίπου 100 συναδέλφους του που πέρασαν την ίδια εκπαίδευση.

Όπως διευκρινίζουν αρμόδιες πηγές η εκπαίδευση, εξέταση και πιστοποίησή των σταθμαρχών γίνεται από τον ΟΣΕ, ο οποίος και είναι ο διαχειριστής της Σιδηροδρομικής Υποδομής με πεδίο ευθύνης το δίκτυο και τη διαχείριση της κυκλοφορίας των αμαξοστοιχιών.

Όσο για την Hellenic Train σημειώνεται ότι είναι η Σιδηροδρομική Επιχείριση που εκτελεί σχεδόν το σύνολο των σιδηροδρομικών δρομολογίων στη χώρα, έχει την ευθύνη εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού, και έχει ως προσωπικό τους μηχανοδηγούς.

Η εκπαίδευση των μηχανοδηγών, πάντως, γίνεται από τον ΟΣΕ και η εξέταση και πιστοποίησή τους γίνεται από τη ΡΑΣ, την Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων η οποία έχει ως αρμοδιότητα τη ρύθμιση και τη διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας της σιδηροδρομικής αγοράς.

Πηγή: protothema.gr

Δειτε Επισης

«Απόβαση» μεταναστών σε παραλία με λουόμενους-Πάνω από 750 άνθρωποι έφτασαν σε Κρήτη και Γαύδο
Μυστήριο γύρω από τη δολοφονία του Πολωνού καθηγητή-Τι κατέθεσε η Ελληνίδα πρώην σύζυγός του
Σκηνές αρχαίας τραγωδίας στο Αγρινίο-Ο 21χρονος Θανάσης κάηκε ζωντανός και οι νοσηλευτές γονείς του τον αναγνώρισαν
Έρευνα στον ΟΠΕΚΕΠΕ ξεκίνησε η Αρχή για το Ξέπλυμα Μαύρου Χρήματος στην Ελλάδα
Συγκλονίζει η περιγραφή 14χρονης για τα όσα πέρασε στα χέρια των τεσσάρων Ρομά-«Τι να σου πω μαμά, ότι με βίασαν;»
Ξηλώθηκε ολόκληρο το τελωνείο στο Μαυρομμάτι-Απλογούνται οι δεκατέσσερις κατηγορούμενοι
«Μου ζήταγε χρήματα για να μην κάνει αρνητικά δημοσιεύματα»-Η τοποθέτηση της Μακρή για τον εκβιασμό
Ταυτοποιήθηκε το θύμα της μαφιόζικης δολοφονίας-Πρόκειται για Πολωνό πατέρα δύο παιδιών
Περιμένει τα F-35 από τον Τραμπ ο Ερντογάν-«Η ανησυχία της Ελλάδας είναι άτοπη και χωρίς νόημα»
Συνελήφθη δημοσιογράφος στον Βόλο που φέρεται να εκβίαζε τη Ζέττα Μακρή