Το μοιραίο λάθος του σταθμάρχη που έφερε την πολύνεκρη τραγωδία στην Ελλάδα

Περισσότερο φως στα ερωτήματα για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες σημειώθηκε η φονική σύγκρουση των τρένων στην περιοχή Ευαγγελισμός της Λάρισας ρίχνουν νεώτερες πληροφορίες για το τι συνέβη στις 23:15 το βράδυ της Τρίτης όταν και συγκρούστηκε η επιβατική αμαξοστοιχία 62 με το εμπορικό τρένο 63503.

Κατά τις τελευταίες πληροφορίες από την εν εξελίξει έρευνα, το δυστύχημα φαίνεται να οφείλεται σε λάθος χειρισμό του Σταθμάρχη Λάρισας ο οποίος στο τμήμα «Λάρισα – Ευαγγελισμός» κατεύθυνε το επιβατικό τρένο στη γραμμή καθόδου κυκλοφορίας με αποτέλεσμα να βρεθεί στην ίδια γραμμή με το εμπορευματικό. Σημειώνεται ότι σε όλο το μήκος της η σιδηροδρομική γραμμή που ενώνει την Αθήνα με τη Θεσσαλονίκη είναι διπλή.

Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι η μοιραία, όπως αποδείχθηκε, εντολή του Σταθμάρχη Λάρισας προς την επιβατική αμαξοστοιχία 62 ήταν «περνάς κόκκινο φωτόσημο εξόδου έως και είσοδο Νέων Πόρων (σ.σ. ο επόμενος σταθμός μετά από αυτόν της Λάρισας)».

Ο σταθμάρχης, ο οποίος έχει προσαχθεί στην αστυνομική διεύθυνση Λάρισας, φέρεται να υποστήριξε στους αστυνομικούς ότι έδωσε εντολή για αλλαγή τροχιάς αλλά αυτή δεν υλοποιήθηκε από το σύστημα.

Όπως αναφέρουν αρμόδιες πηγές αν ο σταθμάρχης είχε αντιληφθεί ότι το επιβατικό τρένο κινείτο στην ίδια γραμμή με το εμπορευματικό θα είχε δώσει εντολή και στα δύο να ακινητοποιηθούν πριν να προσεγγίσουν το ένα το άλλο δεδομένου ότι η σύγκρουση έγινε περίπου 25 χλμ. από τον σιδηροδρομικό σταθμό Λάρισας και το σημείο της αλλαγής τροχιάς. Σε κάθε περίπτωση από τον ΟΣΕ έχει ζητηθεί και αναμένεται η απομαγνητοφώνηση πιθανής συνομιλίας μεταξύ σταθμάρχη και μηχανοδηγών.

Ο σταθμάρχης

Ο σταθμάρχης είναι ηλικίας 56 ετών, εργαζόμενος για πολλά χρόνια στον ΟΣΕ ο οποίος ανέλαβε κάθηκοντα μετά από εκπαίδευση ενός έτους και μετά από πιστοποίηση μαζί με άλλους περίπου 100 συναδέλφους του που πέρασαν την ίδια εκπαίδευση.

Όπως διευκρινίζουν αρμόδιες πηγές η εκπαίδευση, εξέταση και πιστοποίησή των σταθμαρχών γίνεται από τον ΟΣΕ, ο οποίος και είναι ο διαχειριστής της Σιδηροδρομικής Υποδομής με πεδίο ευθύνης το δίκτυο και τη διαχείριση της κυκλοφορίας των αμαξοστοιχιών.

Όσο για την Hellenic Train σημειώνεται ότι είναι η Σιδηροδρομική Επιχείριση που εκτελεί σχεδόν το σύνολο των σιδηροδρομικών δρομολογίων στη χώρα, έχει την ευθύνη εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού, και έχει ως προσωπικό τους μηχανοδηγούς.

Η εκπαίδευση των μηχανοδηγών, πάντως, γίνεται από τον ΟΣΕ και η εξέταση και πιστοποίησή τους γίνεται από τη ΡΑΣ, την Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων η οποία έχει ως αρμοδιότητα τη ρύθμιση και τη διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας της σιδηροδρομικής αγοράς.

Πηγή: protothema.gr

Δειτε Επισης

ΕΚΤΑΚΤΟ: Απέδρασε κρατούμενος που νοσηλευόταν υπό αστυνομική φρούρηση σε ιδιωτική κλινική
Φιντάν σε Αλ Τζολάνι: «Δεν υπάρχει καμία απολύτως θέση για το PKK στη Συρία»
ΒΙΝΤΕΟ: Τουλάχιστον δέκα νεκροί από συντριβή μικρού αεροπλάνου στο κέντρο τουριστικής πόλης της Βραζιλίας
Ερωτηματικά για τους χειρισμούς των υπηρεσιών που διέθεταν πληροφορίες για τον 50χρονο δράστη στο Μαγδεμβούργο
Πυκνή τροχαία κίνηση στον Καλοπαναγιώτη λόγω του Χριστουγεννιάτικου Χωριού-Οι διευθετήσεις της Αστυνομίας
Deal Κυβέρνησης με Hermes για τα αεροδρόμια απογειώνει ως διεθνή ταξιδιωτικό κόμβο την Κύπρο-Η συμφωνία που επιτεύχθηκε
Νέες απειλές από τον Βλαντίμιρ Πούτιν-Υποσχέθηκε περισσότερες «καταστροφές» στην Ουκρανία
Νέα κίτρινη προειδοποίηση για ισχυρές καταιγίδες-Πότε θα τεθεί σε ισχύ
Συνελήφθησαν 42 παράνομοι αλλοδαποί έπειτα από επιχείρηση της Αστυνομίας-Οι εννέα επαναπατρίστηκαν
Αυξάνονται οι περιπολίες και οι έλεγχοι της Αστυνομίας ενόψει εορταστικής περιόδου