Αγανακτισμένοι καταναλωτές από τις τιμές προϊόντων-Καταγγελίες για ελαττωματικά προϊόντα

Δεκάδες ήταν τα παράπονα από καταναλωτές το προηγούμενο τριήμερο που μας πέρασε, αναφορικά με τις τιμές προϊόντων που υπήρχαν σε διάφορα προϊόντα και ιδιαιτέρως στα λαχανικά, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα μεγάλη μερίδα πολιτών, να μην γεμίσει το καλάθι της αγοράς, αφού η οικονομική τους κατάσταση, δεν τους άφηνε άλλα περιθώρια.

Ταυτόχρονα, καταγγελίες υπάρχουν και για ελαττωματικά προϊόντα που φθάνουν στα χέρια των καταναλωτών και αφού στη συνέχεια αποταθούν στις εταιρείες όπου τα έχουν αγοράσει για επιδιόρθωση ή για αλλαγή, αυτό δεν γίνεται, με αποτέλεσμα να δημιουργείται ιδιαίτερη δυσφορία ανάμεσα στους καταναλωτές.

Μιλώντας στον REPORTER η Νομική Σύμβουλος του Συνδέσμου Καταναλωτών, Βιργινία Χρήστου, έθιξε τα ζητήματα που έχουν υπάρξει το προηγούμενο τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας, για να σημειώσει ότι, υπήρξαν δεκάδες περιπτώσεις κατά το τριήμερο, όπου καταναλωτές, ανέφεραν κυρίως ότι οι τιμές στα λαχανικά, ήταν πάρα πολύ υψηλές. «Οι καταναλωτές, έχουν δείξει την αγανάκτησή τους. Κάποιοι μας έχουν αναφέρει επίσης, ότι μείωσαν τις ποσότητες που θα αγόραζαν, αφού υπό άλλες συνθήκες καταστάσεις θα ήταν πιο χαμηλές οι τιμές».

Σε σχέση με τα υπόλοιπα παράπονα που λαμβάνει ο Σύνδεσμος Καταναλωτών, πρόκειται για περιπτώσεις ελαττωματικών προϊόντων, όπου κάποιες εταιρείες, αρνούνται να συμμορφωθούν με τις υποδείξεις της Νομοθεσίας σε σχέση με τα ελαττωματικά προϊόντα. «Επομένως, προσπαθούμε μέσα από διάφορες εκπαιδεύσεις, αλλά και το ίδιο το Υπουργείο Εμπορίου, μέσω των δικών του εκπαιδεύσεων που πραγματοποιεί στις επιχειρήσεις, να τους καθοδηγήσουμε ως προς το τι ισχύει, για να μειωθούν οι καταγγελίες που φθάνουν τόσο κοντά μας, όσο και στο αρμόδιο Υπουργείο».

Πιο συγκεκριμένα, πρόκειται κυρίως για ηλεκτρικές συσκευές, ήδη ένδυσης και υπόδησης. Το ζήτημα που προκύπτει, όπως εξήγησε η κα. Χρήστου, είναι για τα ελαττωματικά προϊόντα, δηλαδή, «αγοράζουμε μια συσκευή και ένα προϊόν αξίας και όταν διαπιστωθεί οποιοδήποτε πρόβλημα σε αυτό, οι επιχειρήσεις αρνούνται ή καθυστερούν σκόπιμα με το να προχωρήσουν στην επιδιόρθωση ή αντικατάσταση ενός προϊόντος».

Ακόμη, το τελευταίο διάστημα, φαίνεται να έχουν αυξηθεί πάρα πολύ οι καταγγελίες που αφορούν ηλεκτρονικές αγορές, που πραγματοποιούνται μέσω διαδικτύου. «Οι καταναλωτές, μας έχουν αναφέρει ότι κάποιες εταιρείες καθυστερούν να τους αποστείλουν τα χρήματά τους πίσω ή ακόμη εντοπίζεται και το φαινόμενο των εταιρειών φαντάσματα, δηλαδή εταιρείες που δεν υφίστανται στην πραγματικότητα, δημιουργούνται με απώτερο σκοπό να αποσπάσουν χρήματα από τους καταναλωτές και κυρίως εντοπίζονται, μέσω του facebook και του Instagram. Επομένως, οι καταναλωτές προχωρούν στην παραγγελία του προϊόντος, χρησιμοποιούν την πιστωτική τους κάρτα και στη συνέχεια, ποτέ δεν λαμβάνουν το προϊόν και δεν τους γίνεται καμία αναφορά για το ποσό».

Μάλιστα, υπάρχει και ζήτημα με τις πολιτικές των επιστροφών, αφού υπάρχουν αρκετές καταγγελίες από τους καταναλωτές. «Πρέπει να γνωρίζουν οι καταναλωτές ότι όταν πάνε να αγοράσουν ένα προϊόν, με φυσική παρουσία στο κατάστημα, καλό είναι να ενημερώνονται για το τι ισχύει για την επιστροφή των προϊόντων. Επίσης και οι εταιρείες είναι υποχρεωμένες, να έχουν κοντά στο ταμείο ή σε σημείο που είναι ευδιάκριτο για τους καταναλωτές, ένα ταμπελάκι που θα αναγράφει τους όρους και προϋποθέσεις για την επιστροφή ενός προϊόντος».

Δειτε Επισης

Υποβολή σχολίων ΚΔ για αξιολόγηση από ΣτΕ εφαρμογής Σύμβασης Πλαίσιο για Προστασία Εθνικών Μειονοτήτων
Η ανακοίνωση των Δημοσίων Έργων για τα... 20 εκατοστά στη Γέφυρα της Καλαβασού
Διαβούλευση Υπ. Παιδείας για αναγνώριση στρατιωτικής θητείας σε εκπαιδευτικούς κρατών ΕΕ
Στην κυκλοφορία ο αυτοκινητόδρομος στο ύψος της γέφυρας Καλαβασού-Η ανακοίνωση των Δημοσίων Έργων
Πάνω από 20 χιλιάδες Ουκρανοί στην Κύπρο το 2025 λόγω του πολέμου
Νέα πρότυπα ΕΕ για ηλεκτρικές συσκευές για εξοικονόμηση ενέργειας και μείωση λογαριασμών
Στην Επιτροπή Οικονομικών οι άμεσες μεταφορές πιστώσεων σε ευρώ στην Ευρώπη
Έφυγε από τη ζωή ο πρόεδρος του ΔΣ του Γερμανικού Ογκολογικού Κέντρου, Πέτρος Μιχαηλίδης
Σεβασμός ΟΚΥπΥ στους νοσηλευτές-«Εργαζόμαστε για ένα σύστημα υγείας που τους ενισχύει»
Ετοιμάζουν εφαρμογή για τους αγρότες-Θα ενημερώνονται για αγρομετεωρολογικές και άλλες υπηρεσίες