Στην λίστα των προαγωγών Αρχηγού-Δράκου και ο Κατσουνωτός
18:47 - 23 Φεβρουαρίου 2023
Τόσο ο Αρχηγός Αστυνομίας, όσο και η υπουργός Δικαιοσύνης, επικρίθηκαν έντονα από την κοινή γνώμη, σε σχέση με τους χειρισμούς τους σε ότι αφορά την υπόθεση του Μιχάλη Κατσουνωτού, ο οποίος συνομιλούσε με βαρυποινίτη, από τον οποίο ζητούσε στοιχεία που θα έπλητταν, το έργο της Διεύθυνσης των Φυλακών, όσο και την ίδια την Άννα Αριστοτέλους και Αθηνά Δημητρίου.
Οι χειρισμοί τους, λίγο πολύ γνωστοί σε όλους. Μάλιστα, η Στέφη Δράκου δέχθηκε σφοδρή κριτική σε σχέση με τον χειρισμό της ως προς το θέμα της τότε διαθεσιμότητας του τέως Διοικητή της ΥΚΑΝ. Τον κάλεσε να της πει τις θέσεις του, του έδωσε τρεις μέρες διορία, αν είχε κάποια ένσταση κτλ, την ώρα που άλλα μέλη τίθεται σε διαθεσιμότητα για λιγότερο σοβαρά παραπτώματα. Η Στέφη Δράκου, ουκ ολίγες φορές, απέρριψε τις επικρίσεις.
Μετά από αρκετή μελέτη του πορίσματος του Αχιλλέα Αιμιλιανίδη, η Νομική Υπηρεσία αποφάσισε να μην διώξει τον Μιχάλη Κατσουνωτού για λόγους δημόσιου συμφέροντος. Λόγοι, που δεν επεξηγήθηκαν ποτέ, παρά τις πιέσεις που ασκήθηκαν στην Νομική Υπηρεσία και παρά το γεγονός πως σε βάρος του προέκυψαν ποινικά αδικήματα. Μάλιστα, η Νομική Υπηρεσία, ανέφερε τότε στην ανακοίνωση της, πως ενεργούσε στα πλαίσια των καθηκόντων του.
Ωστόσο, δεν άργησαν να βγουν στο φως της δημοσιότητας τα ευρήματα του Αχιλλέα Αιμιλιανίδη, τα οποία ήταν εκ διαμέτρου αντίθετα με αυτά που ανέφερε η Νομική Υπηρεσία. Και αυτό διότι, η Εισαγγελία έδειξε πως ο Κατσουνωτός δρούσε στα πλαίσια των καθηκόντων του, ενώ ο κ. Αιμιλιανίδης, μεταξύ άλλων, έδειξε «έντονο προσωπικό μένος», «ενέργειες ράμπο», πως μπορεί οι ενέργειες του να μην του επέφεραν οικονομικό όφελος, αλλά θα είχε «προσωπική δόξα, ανέλιξη και επιτυχία» και ξεκάθαρα διαπίστωση ποινικών αδικημάτων. Μάλιστα, σε παρέμβαση του ο κ. Αιμιλιανίδης, στην ουσία συμφώνησε μόνο σε δύο σημεία με την Εισαγγελία. Στα αδικήματα, αυτό της κατάχρησης εξουσίας και της συνωμοσίας, και ότι δεν υπήρχε οικονομικό όφελος.
Η απόφαση της Νομικής Υπηρεσίας, για μη δίωξη του για λόγους δημόσιου συμφέροντος, ανακοινώθηκε στις 21 Δεκεμβρίου. Λίγες μέρες πριν, στις 14 Δεκεμβρίου, το όνομα του Μιχάλη Κατσουνωτού βρισκόταν στη λίστα με τους 16 αστυνομικούς, οι προαγωγές των οποίων ακυρώθηκαν με απόφαση Δικαστηρίου, το οποίο στην ουσία έδειξε πως η διαδικασία που ακολουθήθηκε, έμπαζε.
Περί τα μέσα Ιανουαρίου, παραδόθηκε στην Αστυνομία μαρτυρικό υλικό, ώστε να εξεταστούν πιθανά πειθαρχικά αδικήματα σε βάρος του Μιχάλη Κατσουνωτού, όπως υποδείκνυε η Νομική Υπηρεσία, απαλλάσσοντας τον ταυτόχρονα από τα ποινικά.
Σημειώνεται, πως με βάση την νομοθεσία, οποιαδήποτε μορφή κατάχρηση εξουσίας, συνιστά διαφθορά. Μάλιστα, ο Περί Αστυνομίας Νόμος του 2004 (73(I)/2004) αναφέρει πως, «μέλος της Αστυνομίας που διαπράττει, συμμετέχει, συμπράττει, συνεργάζεται, συνωμοτεί για να διαπραχθεί ή αποπειράται να διαπράξει ή/και παρέχει συνδρομή, βοήθεια, καθοδήγηση ή συμβουλή στη διάπραξη οποιασδήποτε πράξης διαφθοράς διαπράττει πειθαρχικό αδίκημα, και σε περίπτωση που διαπιστωθεί πειθαρχική ευθύνη, υπόκειται στην ποινή της απόλυσης ή της υποχρεωτικής αφυπηρέτησης».
Στις 23 Φεβρουαρίου, λίγο την παραδοθούν τα ινία στην επόμενη Κυβέρνηση, Αρχηγός Αστυνομίας και Υπουργός Δικαιοσύνης, προχώρησαν σε προαγωγές. Ανάμεσα σε αυτές, βρίσκονταν και τα ονόματα των 16 που ακυρώθηκαν οι προαγωγές τους από το Δικαστήριο. Σε αυτές, περιλαμβάνεται και το όνομα του Μιχάλη Κατσουνωτού, στον οποίο, Αρχηγός και Υπουργός, έδωσαν πίσω τις τρεις προαγωγές.