Συνεχίζουν να παραλύουν τους δρόμους τα τροχαία-Στα αζήτητα η πρόταση Λεωνίδου
06:40 - 21 Φεβρουαρίου 2023
Σχεδόν καθημερινές είναι πλέον οι ενημερώσεις της Αστυνομίας, για τροχαία δυστυχήματα στον αυτοκινητόδρομο, τα περισσότερα από τα οποία ευτυχώς δεν είναι σοβαρά, αλλά δημιουργούν τεράστιες ουρές οχημάτων, με αποτέλεσμα να παραλύει το κυρίως οδικό δίκτυο για ώρες και οι οδηγοί να ταλαιπωρούνται αφάνταστα, μέχρι να φθάσουν στον προορισμό τους.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Στη Βουλή η... παράλυση των αυτοκινητοδρόμων μετά από τροχαία-Ψάχνουν λύσεις
Τελευταία παραδείγματα τα δύο τροχαία που σημειώθηκαν το πρωί της Δευτέρας στον αυτοκινητόδρομο Λεμεσού-Λευκωσίας, σε ώρα που πάρα πολλοί πολίτες μεταβαίνουν στις εργασίες τους και από τα οποία παρατηρήθηκε αφάνταστη ταλαιπωρία. Το γεγονός ότι στον αυτοκινητόδρομο που οδηγεί στην πρωτεύουσα διεξάγονται εδώ και αρκετό καιρό οδικά έργα, για την δημιουργία αυτοκινητοδρόμου που θα οδηγεί στα ορεινά, εντείνει ακόμη περισσότερο το πρόβλημα που υπάρχει, όταν σημειωθεί ένα τροχαίο δυστύχημα, αφού υπάρχουν μόλις δύο διαθέσιμες λωρίδες.
Πριν από περίπου ένα χρόνο και τέσσερις μήνες, δηλαδή τον Νοέμβριο του 2021, είχε εγγραφεί στις Επιτροπές Συγκοινωνιών και Νομικών, από τον βουλευτή του ΔΗΚΟ, Πανίκο Λεωνίδου, αυτεπάγγελτο θέμα για τέτοιας φύσεως περιστατικά, ωστόσο έμεινε στα συρτάρια και των δύο Επιτροπών.
Σίγουρα, η Βουλή ιεραρχεί τα θέματά της και ιδίως τον τελευταίο ένα χρόνο όπου υπήρχαν κρίσιμα και καθοριστικά ζητήματα τα οποία έπρεπε να προχωρήσουν, ωστόσο, για ένα πρόβλημα που ταλαιπωρεί καθημερινά τους πολίτες, δεν βρέθηκε ο απαραίτητος χρόνος για να συζητηθεί και να επιχειρηθεί η εξεύρεση μιας λύσης.
Όταν είχε εγγράψει το θέμα, ο κ. Λεωνίδου, είχε εξηγήσει ότι από την εμπειρία της μετακίνησης του από τη Λεμεσό στη Λευκωσία, σε καθημερινή βάση, παρατήρησε πως όταν υπάρχει τροχαίο στον αυτοκινητόδρομο παραλύει όλη η κυκλοφορία και η Αστυνομία δεν έχει σχέδιο δράσης για διοχέτευση των οχημάτων.
Η ανησυχία του επεκτάθηκε και στο γεγονός πως όταν τα οχήματα περιμένουν για ώρες σε μια ουρά, από την οποία δεν υπάρχει έξοδος διαφυγής και είναι άγνωστο τι θα συμβεί εάν ξεσπάσει πυρκαγιά σε ένα από αυτά τα οχήματα.
Θέση του βουλευτή του ΔΗΚΟ είναι ότι η κατάσταση που επικρατεί εάν χρειαστεί η χρήση ασθενοφόρων ή πυροσβεστικών οχημάτων σε ένα τροχαίο δυστύχημα είναι δραματική, αφού εντοπίζεται δυσκολία στην μετάβασή τους στο σημείο του τροχαίου, λόγω του κομφούζιου που επικρατεί σε όλες τις διαθέσιμες λωρίδες του αυτοκινητόδρομου.
Μάλιστα, όπως όλοι διαπιστώσαμε σε κάποια στιγμή, υπάρχουν και ασυνείδητοι οδηγοί που χρησιμοποιούν το έρεισμα για να προχωρήσουν, φράζοντας με αυτό τον τρόπο και ένα σημείο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης.
Οι έξοδοι στους αυτοκινητόδρομους
Με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία, στον αυτοκινητόδρομο Λευκωσίας-Λεμεσού, από το ύψος της Μοσφιλωτής, μέχρι το κυκλικό κόμβο της Γερμασόγειας, υπάρχουν συνολικά δεκατρείς έξοδοι, για μια απόσταση περίπου μίας ώρας.
Την ίδια ώρα, στον αυτοκινητόδρομο Λάρνακας-Αγίας Νάπας, όπου η απόσταση είναι μισή περίπου ώρα, υπάρχουν επίσης δεκατρείς έξοδοι διαφυγής, σε περίπτωση ατυχήματος.
Πολύ περισσότερες είναι οι έξοδοι στον αυτοκινητόδρομο Λεμεσού-Πάφου, αφού υπάρχουν δεκαέξι σημεία διαφυγής, για μια απόσταση περίπου 45 λεπτών.
Σημειώνεται πάντως ότι πρόβλημα υπάρχει και στον αυτοκινητόδρομο Λάρνακας-Λευκωσίας, τον οποίο μπορεί κάποιος να τον διασχίσει σε είκοσι περίπου λεπτά, ωστόσο όταν σημειώνονται ατυχήματα, προκύπτουν προβλήματα διαφυγής, καθώς υπάρχουν μόλις έξι έξοδοι.
Πληροφορίες του REPORTER αναφέρουν ότι η αυτεπάγγελτη πρόταση του κ. Λεωνίδου αναμένεται να ανακινηθεί άμεσα, ώστε να συζητηθεί ενώπιον των δύο επιτροπών και να εξευρεθούν οι απαραίτητες λύσεις σε ένα διαχρονικό πρόβλημα που υπάρχει στους δρόμους.
Βέβαια, το κατά πόσον θα παραμείνει ή όχι και πάλι στα συρτάρια, είναι κάτι που εξαρτάται απόλυτα από το ίδιο το Σώμα.