Απέφυγε τις συγκρούσεις, έκλεισε εκκρεμότητες η Μιχαηλίδου-Τα ανοιχτά μέτωπα της παιδείας

Με το νέο χρόνο να βρίσκεται σε απόσταση αναπνοής και όλος ο πλανήτης να ετοιμάζεται να αποχαιρετήσει το 2023 και να υποδεχτεί το 2024, με την προσδοκία ότι το νέο έτος θα είναι καλύτερο από το προηγούμενο, αρκετοί έχουν αρχίσει να κάνουν τον απολογισμό τους. Ανάμεσα σε αυτούς και το Υπουργείο Παιδείας, που θεωρείται ως ένα από τα πιο καυτά χαρτοφυλάκια της Κυβέρνησης, με την Αθηνά Μιχαηλίδου να έπρεπε να αντιμετωπίσει αρκετές προκλήσεις, είτε αφορούσε στο σύστημα αξιολόγησης, είτε στα περιστατικά βίας που παρατηρούνται τα τελευταία χρόνια.

Η Αθηνά Μιχαηλίδου ανέλαβε τα ηνία σε ένα αρκετά δύσκολο Υπουργείο, σε μία περίοδο που δεχόταν αρκετά πυρά και είχε διάφορα μέτωπα ανοιχτά, με αποτέλεσμα να μπει στα βαθιά με το καλημέρα. Ως ένα άτομο που προέρχεται από το χώρο της παιδείας, αφού πριν υπουργοποιηθεί βρισκόταν στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, η κα. Μιχαηλίδου ήξερε τις προκλήσεις που αντιμετώπιζε ο τομέας της δημόσιας εκπαίδευσης και τα προβλήματα στα οποία έπρεπε να δώσει λύσεις.

Ακολουθώντας μία διαφορετική προσέγγιση, σε σχέση με τον προκάτοχό της, η κα. Μιχαηλίδου έδειξε από την αρχή ότι ήταν ανοιχτή στο διάλογο και έτοιμη να ανεβάσει μανίκια, με στόχο το καλώς νοούμενο συμφέρον των μαθητών. Μέχρι στιγμής, η υπουργός Παιδείας αποφεύγει τις συγκρούσεις και δηλώνει ανοιχτή στο διάλογο, χωρίς να έχει κλείσει την πόρτα σε οποιοδήποτε οργανωμένο φορέα που ζήτησε να την δει. Εξ ου και οι λίγες αρνητικές κριτικές που δέχεται.

Σε μία σύντομη ανασκόπηση στους προηγούμενους εννέα μήνες, το πρώτο μεγάλο κεφάλαιο, για το οποίο κλήθηκε άμεσα να δώσει λύση, ήταν το σύστημα αξιολόγησης που εφαρμοζόταν την προηγούμενη σχολική χρονιά, γνωστό και ως εξετάσεις τετραμήνων. Ένας θεσμός που είχε προκαλέσει ουκ ολίγες συγκρούσεις ανάμεσα σε εκτελεστική και νομοθετική εξουσία, καθώς επίσης και ανάμεσα σε Υπουργείο Παιδείας, καθηγητές και μαθητές.

Η κα. Μιχαηλίδου κλήθηκε να εφαρμόσει επί της ουσίας μία προεκλογική δέσμευση του Προέδρου της Δημοκρατίας, σε μία περίοδο που ήταν δύσκολη, δεδομένου ότι κατά το πρώτο τετράμηνο της προηγούμενης σχολικής χρονιάς και επί προεδρίας της προηγούμενης Κυβέρνησης είχε προκληθεί ένα αλαλούμ με τα γραπτά των Νέων Ελληνικών για τη Γ’ Λυκείου, καθώς υπήρξε διαρροή θέματος, με αποτέλεσμα κάποιοι μαθητές να μην αποδώσουν στο έπακρο των δυνατοτήτων τους στο νέο γραπτό και να χάσουν αρκετούς βαθμούς. Η νέα υπουργός Παιδείας ανέλαβε καθήκοντα εν μέσω του δευτέρου τετραμήνου, με αποτέλεσμα να πρέπει να λάβει αποφάσεις πριν τη λήξη του, για να γνωρίζουν οι μαθητές και οι καθηγητές πώς θα γίνει η βαθμολόγηση.

Σε σύντομο χρονικό διάστημα και εντός δύο μηνών, το Υπουργείο Παιδείας είχε καταθέσει στη Βουλή νομοσχέδιο, το οποίο καταργούσε τις εξετάσεις τετραμήνων και προνοούσε νέο σύστημα αξιολόγησης, με μόνο μία κεντρική εξέταση στο τέλος της χρονιάς για όλες τις τάξεις της Μέσης Εκπαίδευσης, ενώ μείωνε τα εξεταζόμενα μαθήματα στην Α’ Γυμνασίου από τέσσερα σε δύο, μεταξύ άλλων. Μία πρόταση που κέρδισε τις εντυπώσεις της Βουλής και των εμπλεκόμενων φορέων στην εκπαίδευση και τέθηκε σε ισχύ από την έναρξη της νέας χρονιάς.

Εκτός του συστήματος αξιολόγησης, ένα άλλο σημαντικό θέμα που έπρεπε να αντιμετωπίσει η υπουργός Παιδείας, ήταν το θέμα της εφαρμογής της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στα σχολεία, μετά από απόφαση της Βουλής. Η υπουργός έπρεπε να βρει τη σωστή φόρμουλα, βάσει της οποίας θα μπορούσε να εφαρμοστεί το συγκεκριμένο μάθημα, χωρίς να προκαλεί αντιδράσεις. Όπως διαφάνηκε, το μάθημα εφαρμόστηκε στα σχολεία, εντούτοις δεν κάμφθηκαν όλες οι αντιδράσεις, αφού υπάρχει μερίδα γονιών που ακόμη αντιδρούν.

Τα ανοιχτά μέτωπα του Υπουργείου Παιδείας

Η τοποθέτηση κλιματιστικών στα σχολεία ήταν ένα ακόμη μεγάλο κεφάλαιο για την Αθηνά Μιχαηλίδου. Την πρώτη ημέρα της νέας σχολικής χρονιάς, παρουσία και του Προέδρου της Δημοκρατίας, είχε ανακοινώσει ότι εντός των επόμενων μηνών θα ξεκινούσε η τοποθέτηση σε διάφορα σχολεία που είχαν επιλεχθεί στη βάση επιστημονικής έρευνας και μελέτης. Πάντως, εντός Δεκεμβρίου είχε εκδοθεί ανακοίνωση από τις Σχολικές Εφορίες που ανέφεραν ότι είχε προκηρυχθεί διαγωνισμός και εντός Ιανουαρίου θα ξεκινήσει η τοποθέτηση, σε 50 σχολεία παγκύπρια, από όλες τις επαρχίες. Ωστόσο, η τοποθέτησή τους δεν έχει ακόμη ξεκινήσει, κάτι που αναμένεται να γίνει στους επόμενους μήνες, με αποτέλεσμα το θέμα αυτό να βρίσκεται ακόμη ανοιχτό.

Ένα άλλο σημαντικό ζήτημα, για το οποίο παρενέβη και ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας και με δική του εξαγγελία ξεκίνησε ο διάλογος, αφορά στην μετάβαση από την ειδική εκπαίδευση στην ενιαία. Ένα κεφάλαιο που είχε αποτελέσει πεδίο διαμάχης ανάμεσα σε Υπουργείο Παιδείας και οργανώσεις που εκπροσωπούν τα παιδιά με αναπηρία και τις οικογένειές τους, αφού ο διάλογος είχε ξεκινήσει ανάμεσα στις δύο πλευρές, όμως δεν υπήρξε κατάληξη, με αποτέλεσμα σχετικό νομοσχέδιο να μείνει στα συρτάρια. Ο διάλογος έχει ξεκινήσει και εντός του τρέχοντος μηνός, η υπουργός έχει λάβει τις θέσεις όλων των φορέων που εμπλέκονται και αναμένεται εντός των επόμενων μηνών να συνεχιστούν οι διαβουλεύσεις. Στόχος, όπως το είχε αναφέρει η υπουργός, εντός Μαΐου να κατατεθεί στη Βουλή νομοσχέδιο, που να αφορά στην εφαρμογή της πρώτης φάσης, καθώς είναι μία διαδικασία που θα βρίσκεται σε εξέλιξη.

Το μεγαλύτερο κεφάλαιο, ωστόσο, το οποίο η υπουργός Παιδείας, ουκ ολίγες φορές έθεσε στο μικροσκόπιο της και ακόμη παραμένει ανοιχτό, καθώς είναι πολυδιάστατο, αφορά στη βία και την παραβατικότητα, που παρουσιάζεται στα σχολεία. Ένα ευρύ κεφάλαιο που περιέχει τα ανησυχητικά περιστατικά βίας που σημειώνονται εντός των σχολικών μονάδων, καθώς και τους βανδαλισμούς των σχολείων. Προς αυτό το σκοπό και μετά από ένα ανησυχητικό περιστατικό με εμπρησμό Λυκείου στη Λευκωσία, η Αθηνά Μιχαηλίδου είχε συγκαλέσει σύσκεψη, κατά την οποία τέθηκαν επί τάπητος όλα τα ζητήματα, με την πρόταση για τοποθέτηση καμερών να επανέρχεται στο τραπέζι.

Η ερχόμενη χρονιά αναμένεται να θέσει το Υπουργείο Παιδείας, ξανά στο επίκεντρο, δεδομένου ότι αρκετά κεφάλαια παραμένουν ανοιχτά, με την Αθηνά Μιχαηλίδου και τους συνεργάτες της, να καλούνται να θέσουν προτεραιότητες, με μοναδικό γνώμονα το καλώς νοούμενο συμφέρον των μαθητών. Παρά το γεγονός ότι έχουν ληφθεί αποφάσεις, τόσο για τα κλιματιστικά, όσο και για την ειδική εκπαίδευση, εντούτοις οι διαδικασίες αναμένεται να ολοκληρωθούν τους επόμενους μήνες, με την υπουργό Παιδείας να καλείται να διαχειριστεί αρκετά ζητήματα, για την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων.

Γι' αυτό, μετά τα Χριστούγεννα, η Αθηνά Μιχαηλίδου θα πρέπει να μελετήσει εντατικά τα ανοιχτά κεφάλαια που έχει ενώπιον της, όπως είναι η τοποθέτηση των κλιματιστικών στα σχολεία που έχουν επιλεγεί, η διαμόρφωση της τελικής πρότασης για την ειδική εκπαίδευση, καθώς επίσης και η εφαρμογή των μέτρων που θα αποτρέπουν τους μαθητές, από το να προσφεύγουν στη βία και την παραβατικότητα.

Δειτε Επισης

Θλίψη Ένωσης Συντακτών για τον θάνατο της Γεωργίας Ψαριά-«Πάλεψε γι’ αυτά που πίστευε και υπηρετούσε»
Τελευταία στιγμή τα πασχαλινά ψώνια στις υπεραγορές-«Αδικαιολόγητες αυξήσεις πολλές φορές»
Περιπλανώμενη: Η έκθεση ζωγραφικής της Ανθούλας Σημαδιακού
Στους 31 βαθμούς η θερμοκρασία, παραμένει η σκόνη στην ατμόσφαιρα-Ο καιρός μέχρι την Κυριακή
«Υπάρχει αρκετή φτώχεια και δεν φαίνεται»-Πέραν των χίλιων πακέτων στα χέρια άπορων οικογενειών
Η ανακοίνωση του ΡΙΚ για το θάνατο της Γεωργίας Ψαριά-«Φωτεινός χαρακτήρας»
Έσβησε για πάντα το χαμόγελο της δημοσιογράφου Γεωργίας Ψαριά…
ΒΙΝΤΕΟ: Από το καλοκαίρι στο χειμώνα-Άνοιξαν οι κρουνοί του ουρανού στη Λευκωσία
Μεγάλη η συνεισφορά του αθλητικού τουρισμού-Ρεκόρ συμμετοχών στο τουρνουά Αγίας Νάπας
Με μηνύματα για επανένωση και διεκδικήσεις εργαζομένων η Κύπρος τίμησε την Πρωτομαγιά (pics)