Οι πέντε κίνδυνοι που κρύβουν τα οχήματα τον χειμώνα-Ποιες οι συστάσεις στους οδηγούς
15:00 - 25 Δεκεμβρίου 2023
Παρά το γεγονός ότι οι πιο επικίνδυνοι μήνες για τα οχήματα είναι ως γνωστό αυτοί του καλοκαιριού όπου η ζέστη είναι ανυπόφορη, εντούτοις, ακόμη και κατά τη διάρκεια του χειμώνα, ελλοχεύουν σοβαροί κίνδυνοι στα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους δρόμους και μάλιστα αν δεν δοθεί ιδιαίτερη προσοχή από τους οδηγούς, ίσως αυτοί οι κίνδυνοι να αποβούν μοιραίοι.
Απαριθμώντας τους σοβαρότερους παράγοντες για την ομαλή οδήγηση κατά τη διάρκεια του χειμώνα, ο μηχανολόγος μηχανικός με ειδίκευση στα οχήματα Χαράλαμπος Καπετάνιος, έθεσε ως προτεραιότητα στα οχήματα τις μπαταρίες, οι οποίες όπως ανέφερε, είναι επιρρεπείς στις χαμηλές θερμοκρασίες και στις υγρασίες, όπως επίσης και στις υψηλές θερμοκρασίες του καλοκαιριού.
Επίσης, άλλο σημαντικό ζήτημα για τα οχήματα, είναι τα ελαστικά του αυτοκινήτου, καθώς η κατάστασή τους επιβάλλεται να είναι άριστη, ή τουλάχιστον σε καλή κατάσταση που θα επιτρέπει να διακινείται ο οδηγός μέσα σε βρεγμένους δρόμους ή και σε δρόμους που έχουν παγετό.
Ακόμη, σύμφωνα με τον κ. Καπετάνιο, «το σύστημα της θέρμανσης που θα χρησιμοποιήσουμε μόλις εισέλθουμε στο όχημα, είναι πολύ σημαντικό και οφείλουμε να ελέγχουμε το σύστημα ψύξης καθώς είναι εκείνο που είναι υπεύθυνο και για τη θέρμανση του οχήματος. Πρέπει επίσης να έχουμε τα αντιψυκτικά όπως ονομάζονται μέσα στο σύστημα του ραδιατέρ και γενικά να υπάρχει ο έλεγχος της μηχανής μας».
Στο μεταξύ, σε αντίθεση με το καλοκαίρι όπου δεν είναι υγιεινό να ανοίγει ο οδηγός μόλις εισέλθει στο όχημα το κλιματιστικό, τον χειμώνα επιτρέπεται να ανοίγει ο οδηγός τη θέρμανση την ίδια ώρα, χωρίς αυτή η ενέργεια να είναι βλαβερή για την υγεία του.
Άλλο ένα σημαντικό στοιχείο που οφείλει να γνωρίζει ο οδηγός, είναι ότι η αλλαγή του λαδιού, οφείλεται να γίνεται στην ώρα της και είναι καλό να αλλάζεται κατά τη διάρκεια του χειμώνα, καθώς είναι πιο αποδοτικό το αυτοκίνητο.
Επιπρόσθετα, όπως ανέφερε ο κ. Καπετάνιος, «πρέπει να γίνεται ο έλεγχος των φρένων του οχήματος, καθώς είναι πολύ σημαντικό να λειτουργούν κανονικά, χωρίς οποιαδήποτε προβλήματα, για να αποφύγουμε δυσάρεστες καταστάσεις».
Ιδιαίτερο πρόβλημα κατά τη διάρκεια των τσουχτερών ημερών, προκαλεί η δημιουργία πάγου στον ανεμοθώρακα του αυτοκινήτου, με τον οδηγό να αναμένει για αρκετά λεπτά, μέχρις ότου καθαρίσει. Όπως εξήγησε ο κ. Καπετάνιος, «όταν δημιουργείται πάγος στο γυαλί του οχήματος και δεν υποχωρεί, η μόνη λύση είναι να ρίξουμε χλιαρό νερό για να μπορέσει να σπάσει ο πάγος και να φύγει. Δεν γίνεται ούτε κρύο, αλλά ούτε ζεστό νερό να βάλουμε στο γυαλί, καθώς δεν είναι αποτελεσματικό».
Όσον αφορά τους λάτρεις των ορεινών και της οδήγησης κατά τη διάρκεια χιονόπτωσης, αυτό που οφείλουν να γνωρίζουν οι οδηγοί, συμπλήρωση ο κ. Καπετάνιος, «είναι ότι επιβάλλεται να ελέγχουν συνεχώς τα ελαστικά τους, αλλά και να έχουν μαζί τους αντιολισθητικές αλυσίδες ή τα οχήματά τους να κινούνται και στους τέσσερις τροχούς».